Retning på Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Låst
Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Re: Retning på Lydmaskinen

Indlæg af lakris »

SustainerPlayer skrev:
Rosenfeldt skrev:
Jeg har perioder, hvor der ikke rigtig er tid til det her dejlige musikforum. Når jeg kigger forbi, så får jeg den fornemmelse, at “halvdelen” af nyere indlæg ikke omhandler musik. Det gør at jeg hurtigt logger af igen. Hvordan mon nye besøgende opfatter det ...?

Jeg ved at der sidder rigtig mange kompetente musikere, producere, teknikere m.fl. på Lydmaskinen, og før i tiden kom der masser af gode musik-relaterede indlæg - og hermed debatter, som både de faste og nye besøgende kunne drage stor nytte af.
Nye besøgende ser jo ikke "After Party", da det er skjult medmindre man laver en bruger.

Men du er jo også en af dem, der har været her længe, har erfaring mm, der sagtens kunne bidrage med nogle nye tråde? :)
Man kan godt se after party uden at være bruger

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fair nok. Man har kun "Aktive emner" som instant-søgning, som ikke-bruger. Det inkluderer ikke after party.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

SustainerPlayer skrev:Fair nok. Man har kun "Aktive emner" som instant-søgning, som ikke-bruger. Det inkluderer ikke after party.
Hvilket også fungere som et alternativt filter :)

Bruger det selv sådan. Går på lydmaskinen uden at logge ind. Checker "Aktive emner". Logger derefter ind efter behov:)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jenkins skrev:Går på lydmaskinen uden at logge ind.
Hvorfor egentligt det? :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

SustainerPlayer skrev:
Jenkins skrev:Går på lydmaskinen uden at logge ind.
Hvorfor egentligt det? :)
I bund og grund dovenskab il jeg tro :lol:

Så ligger Aktive emner lige først for og bruger ikke auto login.

Men jeg tror hvis man kan se online tid herinde er min count pææænt stor. Står næsten altid logget ind :lol:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg tror det er ved at være tiden, hvor samtlige Lydmaskinebrugere skal sendes i samlet flok på et oblikatorisk kanindræberkursus, så vi hver især kan få klarsynet tilbage. Modsat grill-arrangementerne bør der her være mødepligt :wink:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mr. Soundman skrev:... samtlige Lydmaskinebrugere skal sendes i samlet flok på et oblikatorisk kanindræberkursus...
Sådan lidt optagelsesprøve-med-indbygget-rystesammentur.. Jeg tror bare ikke det med at dræbe kaniner har samme impact på vestjyderne, det lyder bare som arbejde..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Hald skrev:Jeg tror bare ikke det med at dræbe kaniner har samme impact på vestjyderne, det lyder bare som arbejde..
:lol:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...og hvis det så foregår med bue og pil, så vil der være noget strengeleg over det, og det vil få vores fokus bragt tilbage på det lydfaglige, og Lydmaskinen vil finde melodien igen :wink:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hvis jeg må byde ind med noget ang. retning her på lydmaskinen, kunne jeg godt tænke mig at man ikke tillægger andre brugere intentioner de tydeligvis ikke har.

Eksempelvis hvis nogen kommer med deres mening, og vedkommende bagefter får smidt lige i fjæset at "jamen når du nu ved det hele, så er der jo ingen diskussion..." selvom afsender på ingen måde har sagt at det er den endegyldige sandhed, eller på anden vis bare tilnærmelsesvist har ladet forstå at vedkommende skulle være urokkelig i sin holdning.

Jeg tror Lydmaskinen kunne blive et super godt forum, hvis det ikke lader sig degenerere til snart sagt alle andre internetfora's lavpunkt med stråmænd og gå-efter-manden-istedet-for-bolden, og istedet spørger ind til holdninger, og omvendt at det at blive spurgt til ens holdning eller sætninger i en kommentar, ikke fejlagtigt udlægges med intentioner man som afsender ikke kender til.

- Og at man ellers indrømmer hvis man tager fejl.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

gs-dk skrev:Er det bare mig, der synes, at Lydmaskinen er ved at forvandle sig til et forum, hvor teknik, gear, software og musik bliver trængt mere og mere i baggrunden af diskussioner, som intet har med nævnte at gøre? Jeg oplever bare, at jeg er begyndt at søge mod fora, hvor det handler om musik og teknik og ikke store eksistentielle diskussioner:). Hvad med implementering af den knap, hvor man kan vælge, hvad man gerne vil se eller ikke se- relateret til under-fora?
Jeg synes at denne tråd er en af de mest vedkommende og relevante tråde længe. Jeg er helt enig med gs-dk! De sidste måneder har været domineret af folk med alt for mange meningsløse meninger om alting. Jeg har så lært ignorer-knappen at kende.....og den virker! 4 klik og der er helt anderledes ro på lydmaskinen.. :-)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

jeg har ikke været inde på afterparty så ofte, men den sektion er jo til alt der ikke handler om musik mm
Så jeg kan ikke forstå hvad problemet er,og så man kan jo bare lade være at klikke på den sektion
jeg læser stort set kun om de emner der er relevante for mig - jeg ser heller ikke familien på bryggen på tv ( jeg har ingen tv pakke)
og det kan da også være interessant at høre hvad folk har på hjertet.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jeg fatter det heller ikke.... er der irrelevante indlæg andre steder end after party?

Når folk spørger om noget teori eller lignende, får de ofte - af personer her i tråden - at vide, at de bare kan læse en bog eller hyre "rigtige" musikere til opgaven.

Ud af trådstarters sidste 10 posts har 1 været musikrelateret. Grib i egen barm.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

derermusikanten000 skrev:jeg har ikke været inde på afterparty så ofte, men den sektion er jo til alt der ikke handler om musik mm
Så jeg kan ikke forstå hvad problemet er,og så man kan jo bare lade være at klikke på den sektion
jeg læser stort set kun om de emner der er relevante for mig - jeg ser heller ikke familien på bryggen på tv ( jeg har ingen tv pakke)
og det kan da også være interessant at høre hvad folk har på hjertet.
Totalt enig, vi har en afterpaty sektion til off-topic, men nogen har ondt af den bruges til, well: off-topic :roll:

After-party kører typisk pænt og sobert, der har faktisk været mindst lige så aktivt, (incl politik/religion), i tidligere perider. Nogen husker
måske C-may, eller Vagn, (sidstnævnte måske den eneste jeg kan tænke på der gik over "stregen" hvis man skal arbejde med sådant begreb).

De få stykker der har ytret utilfredshed, er ikke i alle tilfælde dem der selv nødvendigvis har bidraget mest fagligt her på stedet, og
jeg syntes da også, uden at gide lave en størrer research, at nogen af dem selv har være indvolveret i off-topicness, her og der,...


Spørgsmålene må umiddelbart være:

1. Hvad laver disse mennesker i det hele taget i offtopic ?

2. Er det i virkeligheden ikke dem selv der har et problem med at "scrolle videre" ?

3. Handler det i virkeligheden om at patruljere, brokke sig, eller være menings-politi ?

4. Er vi mere ude i en form for for person-fnidder, hvor man går efter bestemte personer ?

5. Eller er det fordi man har behov for at "hæve" sig selv, eller være "besser-wissen" ?

6. Er det OK at sige "gryderetten er bare for salt", og så behændigt undgå at værer specifik omkring hvad "salt" er ?

7. De relativt få der nu brokker sig, er de i det hele taget 100 pct enige om grunden, eller delvis ude i hver sit eget agenda ?


Så hvad er problemet ? er det bashing af Trump ? tråde om EU ? tråde om jokes ? tråde om brok ? tråde om glæde ? tråde om undre ?

Eller er det tråde om Film, Norge, Rejser, og Biler, som undertegnede f.eks. har startet ?


Hvem er det reelt i beklikker ?

Og hvorfor er det svært bare at sortere, og holde sig væk fra det man ikke gider ?
/Dub

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

“Min mening om, hvorvidt det at mene noget, nu egentlig også er det samme som at mene, at andre skal mene det samme som det jeg mener”



Jeg kan mærke, at jeg har ment, vist sådan rigelig meget, her på det sidste!

Og var det nu egentlig også, sådan helt meningen?

Og var det nu, så egentlig også ment, altså sådan, med min helt egen mening,

Eller bare ment bekvemt, sådan sammen med med de andres, allermest almindelige mening?

Jeg mener jo, at jeg har min egen mening!

Og ikke bare mener det samme som de andre!

Og jeg mener også, (nok ligesom alle andre), at jeg rent faktisk virkelig mener, det jeg mener

Det mener jeg da også helt klart, må være meningen!

Betyder det så også, at jeg synes at andre skal mene det samme som mig?

Selvfølgelig da!

Hvad mener man iøvrigt egentlig også med at man skal have en “egen mening” ?

Mener man egentlig ikke tit, at det man bør mene, er ment som, at mene det, MAN mener?

Eller mene noget andet, bare fordi man mener at det partout SKAL være anderledes?

Det mener jeg jo altså ikke helt er meningen, med det at mene noget

Min mening er bare, at man da må mene, at, man virkelig skal MENE det man nu mener

Også når man mener, at man ikke lige har en mening, sådan lige her og nu

Og det er jeg altså iøvrigt egentlig ikke sikker på, at jeg har en mening om, altså lige her og nu!

Og man får da vel ikke men af, ikke at mene noget? Vel?

Det tror jeg ihvertfald ikke er meningen! For så er der jo ingen mening i det!


:wink:

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

MrBacon skrev: Når folk spørger om noget teori eller lignende, får de ofte - af personer her i tråden - at vide, at de bare kan læse en bog eller hyre "rigtige" musikere til opgaven.
+1

Ville bare fremhæve, for det er godt sagt.

Ovenstående er et godt eksempel på hvordan man bidrager til at gøre et ellers godt sted som Lydmaskinen mindre hjælpsom ved at "kvæle" enhver form for debat.

Ikke at jeg siger der skal være debat for enhver skyld. Men man må da kunne finde en middelvej...?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tror det er debatten der fylder mere end erfaringsudveksling.

Hvis man stillet et spørgsmål både i ontopics og offtopics er der nogle gange svar som bare er spot on korrekte og ikke skal diskuteres.
Andre gange kan en person komme med deres egne erfaring, og en anden person har en anden erfaring, men begge dele kan godt være korrekte, der er stadig ingen debat for der kan stadig være forskellige oplevelser og løsninger på samme udfordring.

Nu er det så op til brugeren eller en anden interesseret måske at spørge yderligere ind, nogle gange lærer alle i tråden noget, andre gange må man vælge hvad man føler har størst sandsynlighed for at passe på det man står med, og hvilken tillid man har opbygget til dem der skriver.

Den evige diskussionslyst er unødvendig de fleste steder.

Så er det egentlig ligegyldigt om man spørger til hvordan man bruger et plugin eller hvilken campingplads på Mars man skal gå udenom, hjælp kommer fra frivillige som bruger tid på at skrive. (ofte efter de har undersøgt)

Taknemmelighed burde nok fylde lidt mere.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Mere on-topic lydnørderi lyder super! Det er derfor jeg kommer her. :-D

Ingen bliver alligevel glade af at debattere politik.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Joachip skrev:Mere on-topic lydnørderi lyder super! Det er derfor jeg kommer her. :-D

Ingen bliver alligevel glade af at debattere politik.
Det har du sikkert ret i, men jeg bliver heller ikke glad ved "Doom Eternal", så den springer jeg bare over,..

Mere indviklet er det vel ikke ?

Nu har vi en afdeling for offtopic, hvor jeg syntes den slags i pæn og tilstrækkelig grad holdes til,...

Skal jeg holde mig fra at poste om biler og Norge, hvis nogen evt. ikke bryder sig om mine emner, hvad jeg siger, eller bare mig ?

Hvad angår faglighed, generelt, så er der masser af ting jeg også går forgæves efter her på LM, jeg bebrejder ikke nogen det,
samt bliver gnaven over for lidt "faglighed", jeg ved at de ting bare er nicher som jeg måske er den eneste med interesse for.

Vi er en broget flok

Jeg tror "After Party", og livet der, gør mere gavn end skade, der er en synergi-effekt, lige som når man samler butikker i et center,
så oplever alle butikkerne et størrer flow,..... og jeg værdsætter garn-butikken, omend den er røvsyg, og jeg aldrig besøger den :)
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg synes det har en smag af "hvis du ikke kan tåle den hårde tone, snowflake , så kan du jo bare holde dig væk". Men rådet om at ignorere, er jo rigtig fint. Måske skal LM have en helt uafhængig sidecar man kan henvise til, hvis man efterspørger afterparty-relaterede emner. En kopi af LM uden de oprindelige emner, så kan dem der har lyst være moderatorer. Måske bliver det det nye 180grader, men så har det i det mindste ikke noget med LM at gøre. Nogen af os kunne godt trænge til helt deres egen lydmaskine.

Det giver dog et indtryk af, at der er en del erfaringsresistens og udefraset tegner det billedet af Lydmaskinen så nye medlemmer med spørgsmål og interesse, nogen der osse er indstillet på at give fra sig med erfaring, holder sig væk.

Jeg har ikke indtryk af, at man får at vide, at det kan man betale sig fra at blive undervist i eller få en musiker til det, uden at det faktisk er berettiget kontekstmæssigt. Det virker som om et par stykker af os tror, at LM er en helpdesk fyldt med erfarne mennesker der har ubegrænset tid og tålmodighed man på ubehøvlet vis kan trække på. Det er trættende i længden at se nogen lægge så meget tid og kræfter i et kvalificeret svar, kvit og frit, og derfor er det helt berettiget at sige, at du skal åbne en anbefalet bog og bruge noget af dens tid, istedet for vores. Alt andet ville være manipulation og misbrug af andres velvillighed, som jeg osse ser, har noget erfaringsresistens i sig, da det sker gang på gang.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

Jeg er nok desværre en af dem som beder om hjælp, oftere end jeg bidrager... Men det er ganske enkelt fordi at der er skarpere knive herinde end jeg.
Om folk går op i bil køb, "filosofiske" debatter olign. Det er jeg faktisk ligeglad med, ofte har jeg osse selv lyst til at deltage, men gør det dog ikke, da jeg har andre fora til det, som er bedre til den type debatter.

Jeg er egentlig fint tilfreds med LM som det er, men ja, noget mere musik relateret kan da aldrig skade :)
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

At ignorerer er fuldstændigt ok. Jeg er selv Danmarks største ignorant. Jeg kan intet se i vores Kulturinstitutioner. Og hvorfor er det så vigtigt at gøre mennesker til klienter, når folks værste mareridt er at ende i en klients stol. Jeg kunne blive ved. Jeg ignorer instanserne fuldstændigt. Og håber at de vil gøre det samme for mig. Bare jeg har min frihed til at smide stemmesedler ud med reklamerne. Jeg er i den grad en ignorant.

Allerede før denne tråd overvejede jeg. Hvorforfor skal jeg bruge dette forum til at udbrede mit livssyn. Man har da også ret til at ignorere mig. Men måske er det det´ med at fortælle noget om sig selv. Men jeg tror at i allerede kender mig bedre end de fleste andre mennesker.

Så ignorer mig hvis det er det i ønsker. jeg bliver ikke stødt.

Fremover vil det handle om musik og lyd fra mig. Og jeg tager stadig mod råd og input med taknemmelighedhed. :)
Senest rettet af Kimex lør 15. feb 2020 15:28, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Graceville skrev:Jeg synes det har en smag af "hvis du ikke kan tåle den hårde tone, snowflake , så kan du jo bare holde dig væk". Men rådet om at ignorere, er jo rigtig fint. Måske skal LM have en helt uafhængig sidecar man kan henvise til, hvis man efterspørger afterparty-relaterede emner. En kopi af LM uden de oprindelige emner, så kan dem der har lyst være moderatorer. Måske bliver det det nye 180grader, men så har det i det mindste ikke noget med LM at gøre. Nogen af os kunne godt trænge til helt deres egen lydmaskine.

Det giver dog et indtryk af, at der er en del erfaringsresistens og udefraset tegner det billedet af Lydmaskinen så nye medlemmer med spørgsmål og interesse, nogen der osse er indstillet på at give fra sig med erfaring, holder sig væk.

Jeg har ikke indtryk af, at man får at vide, at det kan man betale sig fra at blive undervist i eller få en musiker til det, uden at det faktisk er berettiget kontekstmæssigt. Det virker som om et par stykker af os tror, at LM er en helpdesk fyldt med erfarne mennesker der har ubegrænset tid og tålmodighed man på ubehøvlet vis kan trække på. Det er trættende i længden at se nogen lægge så meget tid og kræfter i et kvalificeret svar, kvit og frit, og derfor er det helt berettiget at sige, at du skal åbne en anbefalet bog og bruge noget af dens tid, istedet for vores. Alt andet ville være manipulation og misbrug af andres velvillighed, som jeg osse ser, har noget erfaringsresistens i sig, da det sker gang på gang.
Visse af DINE points er bestemt også fine Graceville :thumbup:

LM bliver iøvrigt aldrig 100 pct optimal for alle, selv vælger jeg bare at fokusere mest på det jeg finder posetivt, og øver mig i at lade resten ligge :)

Jeg er taknemmelig for de der holder det kørende, og dem der bidrager meget, (hvilket bestemt ikke nødvendigvis er de samme der nu er utilfredse)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev:Fremover vil det handle om musik og lyd fra mig. Og jeg tager stadig mod råd og input med taknemmelighedhed. :)
Lidt ærgeligt, hvis det kun bliver musik og lyd nu, for du har bidraget med meget godt, og gjordt det de rigtige steder, såvidt jeg husker :-)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Måske jeg skulle spørge en gang til ?
DUBTEMPLE skrev:Skal jeg holde mig fra at poste om biler og Norge, hvis nogen evt. ikke bryder sig om mine emner, hvad jeg siger, eller bare mig ?
Hvis man har en smålig eller restriktiv indgangsvinkel, til en sektion der er født til off-topic, så ville det måske være mere reelt at lukke den helt !!!

(eller melde mere klart ud hvad/hvem det er man ikke kan lide, alt andet er fejt)
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 15. feb 2020 15:38, rettet i alt 3 gange.
/Dub

Låst