Retning på Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Låst
Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Re: Retning på Lydmaskinen

Indlæg af Hugo »

Jeg vil osse lige lægge et par ord, da jeg kan regne ud at jeg tilhører "The filthy few"
Ordet er frit i After Party, der ville være lidt mere stille uden debatterne.
Til jer som siger at I søger andre steder hen; det er vel ikke pga. for meget debat, det må være pga. for lidt musiknørderi. Det kommer der jo ikke mere af ved at skære ned på debatterne. Det ændrer kom på forholdet.
Og til sidst vil jeg sige lige som Christoffer, skriv da det der mangler :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jenkins skrev:Hvorfor i det hele taget alt det brok over alt og ingenting ?

Som nævnt har jeg ikke været med fra starten her inde. Men den kedelige tendens jeg bemærker er brok .

Brok over hinanden, brok over indholdet, brok over det ene og andet.

Som Sustain nævner, spring over det indhold der ikke lige interessere en. Brug ignorrere knappen som Holger nævner.

Det er ikke så svært at, springe videre hvis det ikke passer en.

Og synes nu stadig der bliver snakket gode faglige ting herinde.

Det er vel ikke mere negativt en hvad man selv gør det til :)
Enig, man kan jo bare springe det over,.. lade være at opsøge det

Jeg trapper selv ned på "After Party" pt ,.. så har forståelse

Men tråden her virker lidt pseudo, lidt tarvelig,..

Det jan jo kun handle om at få lukket munden på nogen man ikke bryder sig om, eller måske føle sig selv lidt hævet,...

Så er det sgu en selv der er problemet, altså hvis det hænger sådan sammen :-)
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

MrBacon skrev:
Holger skrev: eller bruger "Ignore" funktionen af visse medlemmer?
Skjuler det også brugerens posts?

photostudio_1581437037570.jpg
Well....


Det er vel de færreste af os, der får plugin information fra lm?
Haha f*ck you.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:
MrBacon skrev:
Holger skrev: eller bruger "Ignore" funktionen af visse medlemmer?
Skjuler det også brugerens posts?


Billede
Well....


Det er vel de færreste af os, der får plugin information fra lm?
Haha f*ck you.
Jeg regnede ellers med at den var rettet mod mig. :-D

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg må indrømme at jeg er dybt berørt af det her, det gir´ en noget negativ stemning.
Grunden til at jeg bruger meget tid på "eksistenstielle og politiske" debatter er at det inspirerer mig til de altid samfundskritiske tekster jeg skriver.
På den måde er det (for mig) musikrelateret og yderst essentielt. Jeg får til gengæld ikke det store ude af det nørdede, men det hænder at jeg stiller spørgsmål i den kategori.
Jeg synes at her skal være plads til alle, at nogle ikke kan se hvad andre får ud af det de gør er ikke ensbetydende med at det ikke er lødigt.
Til gengæld kan jeg undre mig over at jeg sjældent eller aldrig hører noget musik eller lydproduktion fra lige netop de som synes at kede sig mest her.
Vil I få det sjovere et andet sted hvis jeres forventning er at underholdningen skal komme fra andre end jer selv.
Og tag det nu ikke ilde op, det er ikke personligt ment, jeg har bare et gen der gør at jeg taler lige ud af posen.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev:Jeg må indrømme at jeg er dybt berørt af det her, det gir´ en noget negativ stemning..
Hugo, jeg sætter pris på dit bidrag her på lydmaskinen, hvis det kan hjælpe ;-)

Denne her tråd handler vist mere om 3-4 stykker der føler sig hævet, og irriteres over "pøbelen", eller folk der er skåret på en anden måde end dem selv
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Nu har jeg selv deltaget i politiktråde på afterparty, og kan mærke at det ikke giver noget godt for mit vedkommende.

Tænker selv at drosle kraftigt ned på den front, men har svært ved at lade være når der opstår nye tråde med et emne som på en eller anden måde berører mig og "fremprovokerer" min debatlyst til den slags emner. Jeg ved godt jeg burde holde mig langt væk fra den slags.

Og nej, det er ikke ansvarsfraskrivelse fra min side. Jeg påtager mig gerne et ansvar, og forsøger at drosle ned, nu jeg er (ekstra) opmærksom.

For min skyld må I gerne lukke den politiske diskussion ned, problemet er bare, hvad så med copyright-tråde o.lign i Branche og teori?

Der vil altid være gråzoner.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg takker DUBTEMPLE og du har nok ret.
Jeg har været hobby/profotograf det meste af mit liv, og i den forbindelse kommer jeg til at tænke på at 2 af de fora jeg har været på, var man meget alvorlige. Ingen plads til spas, og det var kun S/H og gamle filmruller der duede. De findes ikke mere i dag. De døde af kedsomhed.
Hvis det hele skal være så gravalvorligt at det kun tiltrækker nørder (og respekt for dem, det mener jeg) så bliver det lidt ensfarvet.
I denne verden er vi alle mulige slags mærklige mennesker, og på et forum vil der være et udsnit repræsenteret.
Vi skal blot lære at leve med hinanden, respektere hinanden og at vi godt kan ha´ forskelligt syn på den samme interesse :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er egentlig ikke fordi jeg har noget imod off-topic diskussionerne, det skal der også være plads til. Men jeg savner dengang, man kunne få stress af at gå på lydmaskinen, fordi var så mange spændende faglige diskussioner i gang, så man næsten ikke kunne følge med :)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

+1 Hugo

Hvis der er for lidt nørderi, må det vel være, fordi der er for lidt nørderi?
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

ThomasRiem skrev:+1 Hugo

Hvis der er for lidt nørderi, må det vel være, fordi der er for lidt nørderi?
Ja, det er jo en sand betragtning, hvis smalt skårne nørder mangler "nørderi", så er det jo dem selv der har svigtet :-)

Hvis de selv kom lidt mere igang, og patruljerede knap så meget i "after-party", måske der så blev tid til, at gøre både verden, og lydmaskinen, til et lidt bedre sted at være ?
Christoffer I. N. skrev:savner man indhold, kan man jo altid prøve at starte en snak om det man nu synes der mangler :)
:thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Personligt er det ikke så meget at der mangler kød i kødsovsen, mere at det smager ALT for salt, salt er vigtigt, men i den rette mængde..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg synes, at dem der har brug for at få luftet deres off-topic emner - bare skal fortsætte med det! Jeg pointerede blot, at Lydmaskinen er blevet mere og mere et forum, hvor man diskuterer biler, gode/dårlige film, politik, religion osv. Det skal der også være plads til! - Men måske i et lidt mere moderat omfang, end som nu?

Jeg har perioder, hvor der ikke rigtig er tid til det her dejlige musikforum. Når jeg kigger forbi, så får jeg den fornemmelse, at “halvdelen” af nyere indlæg ikke omhandler musik. Det gør at jeg hurtigt logger af igen. Hvordan mon nye brugere opfatter det ...?

Jeg ved at der sidder rigtig mange kompetente musikere, producere, teknikere m.fl. på Lydmaskinen, og før i tiden kom der masser af gode musik-relaterede indlæg - og hermed debatter, som både de faste og nye brugere kunne drage stor nytte af.
Senest rettet af Rosenfeldt tors 13. feb 2020 12:27, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Forumdød. Symptomer:

Manglende tilgang af "nyt blod".

Manglende lyst hos eksisterende brugere til at lave nye tråde/indhold.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Rosenfeldt skrev:
Jeg har perioder, hvor der ikke rigtig er tid til det her dejlige musikforum. Når jeg kigger forbi, så får jeg den fornemmelse, at “halvdelen” af nyere indlæg ikke omhandler musik. Det gør at jeg hurtigt logger af igen. Hvordan mon nye besøgende opfatter det ...?

Jeg ved at der sidder rigtig mange kompetente musikere, producere, teknikere m.fl. på Lydmaskinen, og før i tiden kom der masser af gode musik-relaterede indlæg - og hermed debatter, som både de faste og nye besøgende kunne drage stor nytte af.
Nye besøgende ser jo ikke "After Party", da det er skjult medmindre man laver en bruger.

Men du er jo også en af dem, der har været her længe, har erfaring mm, der sagtens kunne bidrage med nogle nye tråde? :)

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Det er fordi de her internetfora er so 00's. Den yngre generation der søger råd og vejledning til musik tror jeg gør det på andre SoMe. Ved ikke om brugertilgangen er så høj, som den har været tidligere? Hvad med på Gearslutz?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg nyder egentlig rigtig meget at være her, formatet kan noget Facebook ikke kan, dog kunne det være fedt at få nogle af de features vi er vant til fra andre sociale medier med herover, men det er småting. Den vigtigste feature er trods alt HIVE-MIND, at få samlet en gruppe personer der er eksperter på emnet så man kan sparer hinanden med teori, inspiration og erfaringer, og det er vi stadig gode til.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Seskho skrev:Det er fordi de her internetfora er so 00's. Den yngre generation der søger råd og vejledning til musik tror jeg gør det på andre SoMe. Ved ikke om brugertilgangen er så høj, som den har været tidligere? Hvad med på Gearslutz?
Så LM var allerede 6 år for sent på den? :-P

Spøg til side.

Det virker meget som om, at mange folk kigger forbi og forventer underholdning, uden selv egenligt at bidrage. Og så dør den jo der.

Det er selvfølgelig nemmere at lade sig inddrage i en shitstorm på facebook, kommentarsporet på youtube osv.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hald skrev:Den vigtigste feature er trods alt HIVE-MIND, at få samlet en gruppe personer der er eksperter på emnet så man kan sparer hinanden med teori, inspiration og erfaringer, og det er vi stadig gode til.
Absolut. Men det behov bliver jo også mindre og mindre - og frekvensen for "brug for hjælp/input" falder naturligvis også.
Så hvis gruppen ikke ændrer sig, så kan den jo kun holde sig i live med off topic snak.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Observation: Der har i de seneste 14 dage været aktivitet i 156 musikrelaterede tråde. Der har i samme periode været aktivitet i 28 tråde i After Party.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Stedet holdes også i live af ildsjæle som f.eks. Holger og mange andre, der bruger deres tid på at hjælpe med utrolig gode svar.
Men uden spørgsmål vil det også dø ud, så de er også vigtige.

Der findes følgende typer:

1. Dem der ikke er bruger men kigger med over skulderen.
2. Dem der kun har oprettet en bruger fordi de skal købe eller sælge noget, eller stille ét spørgsmål men ellers ikke bruger forumet.
3. Dem der ikke spørger særlig ofte men svarer og vejleder alt det de kan.
4. Dem der kun spørger og aldrig hjælper, men er taknemmelige.
5. Dem der spørger og hjælper i det omfang de er her.
6. Dem uden for disse kategorier, som spørger og ikke er tilfreds med de svar de får.

De fleste af disse kategorier er vigtige for forumet, og ofte er det mængden af 2, 4 og 5 der gør at 3 er her. 1'erne kan blive alt inden for 2-6 hvis de ønsker, men ellers har de fuld gavn af arbejdet fra 3 og 5's arbejde også som passive.

Og hvad ville jeg så med denne post... faktisk ingenting, men poster den alligevel da jeg godt kan lide lister og overblik.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

SustainerPlayer skrev:
Rosenfeldt skrev:
Jeg har perioder, hvor der ikke rigtig er tid til det her dejlige musikforum. Når jeg kigger forbi, så får jeg den fornemmelse, at “halvdelen” af nyere indlæg ikke omhandler musik. Det gør at jeg hurtigt logger af igen. Hvordan mon nye besøgende opfatter det ...?

Jeg ved at der sidder rigtig mange kompetente musikere, producere, teknikere m.fl. på Lydmaskinen, og før i tiden kom der masser af gode musik-relaterede indlæg - og hermed debatter, som både de faste og nye besøgende kunne drage stor nytte af.
Nye besøgende ser jo ikke "After Party", da det er skjult medmindre man laver en bruger.

Men du er jo også en af dem, der har været her længe, har erfaring mm, der sagtens kunne bidrage med nogle nye tråde? :)
Jeg mente nye besøgende, som var oprettet som bruger. :-D

Jeg vil bestemt gerne være med til at bidrage med indlæg, der f.eks omhandler musikproduktion (primært i DAW). Jeg har mange års erfaring med produktion, arrangement og mix (hvilket der selvfølgelig også er mange andre der har på Lydmaskinen). Jeg arbejder primært med pop, house, og dance, og har lidt på fornemmelsen, at der ikke er så mange her på Lydmaskinen der beskæftigere sig med de genre?

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Seskho skrev:Det er fordi de her internetfora er so 00's. Den yngre generation der søger råd og vejledning til musik tror jeg gør det på andre SoMe. Ved ikke om brugertilgangen er så høj, som den har været tidligere? Hvad med på Gearslutz?
Helt enige! Jeg tror den yngre generation søger viden og inspiration på bl.a YouTube.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Man kan sagtens se after party uden at være bruger?? Hvad fabler I om?

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Hej

Jeg er ret ny - både herinde og i forhold til lydteknik - og vil bare bemærke, at Lydmaskinen er guld værd for sådan en som mig. Har spurgt om forskelligt herinde, og folk er enormt hjælpsomme og svarer kompetent og uden snobberi - virkelig god stil :)
Endvidere er der masser af gode eksisterende tråde, som jeg har haft gavn af.

Jeg vil meget gerne bidrage med svar også, men føler mig ikke videre kompetent til det pt, derfor bliver det nok ved spørgsmålene et stykke tid endnu :)
Forleden fik jeg dog forvildet mig ind i afterparty uden at vide, hvad konceptet var for det - nok fordi jeg tænkte, at der kunne jeg måske bidrage med noget :-D.. det kørte så lidt af sporet, og jeg indså hurtigt, at det var meningsløst for mig at sidde derinde og småfilosofere, så er steppet ud derfra igen - men at de der diskussioner/debatter findes på Lydmaskinen, gør mig absolut ingenting; jeg lader bare være med at deltage der.

Bare mine 10 cents - men nu hører jeg så heller ikke til den unge generation, som måske foretrækker SoMe :)

Låst