Retning på Lydmaskinen

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Låst
Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Retning på Lydmaskinen

Indlæg af gs-dk »

Er det bare mig, der synes, at Lydmaskinen er ved at forvandle sig til et forum, hvor teknik, gear, software og musik bliver trængt mere og mere i baggrunden af diskussioner, som intet har med nævnte at gøre? Jeg oplever bare, at jeg er begyndt at søge mod fora, hvor det handler om musik og teknik og ikke store eksistentielle diskussioner:). Hvad med implementering af den knap, hvor man kan vælge, hvad man gerne vil se eller ikke se- relateret til under-fora?

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Er det ikke bare at holde sig fra After Party sektionen ? :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det har længe været et ønske at kunne fjerne After Party fra notifikationsoversigten.

Man kan allerede lukke/folde After Party + Backstage sammen/væk på forsiden ved at klikke på minus-knappen, men det muter dem ikke i "Nye indlæg".

Det burde dog være muligt med en phpBB opgradering, som vi teknisk set var/er i gang med. Det er bare et længere/større projekt at få især design og databasemigration på plads...

Mit bedste råd er at undgå at interagere i off topic tråde eller bruger "Ignore" funktionen af visse medlemmer?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der er ikke meget Party i After Party længere, før var Lydmaskinen teknisk og faglig, og havde så en sjov og spas sidevogn, jeg savner også de tider.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

13 ud af 24 emner i "nye indlæg" er musikrelaterede.

Vi må nok gribe i egen barm og fokusere lidt mere.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

"Aktive emner" inkluderer ikke after party.

http://lydmaskinen.dk/search.php?search ... ive_topics

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jenkins skrev:Er det ikke bare at holde sig fra After Party sektionen ? :)
Jeg skal nok bare holde mig fra "vis nye indlæg", som Holger foreslår.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Holger skrev:r bruger "Ignore" funktionen af visse medlemmer?
Hvordan gør man det?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

gs-dk skrev:
Holger skrev:r bruger "Ignore" funktionen af visse medlemmer?
Hvordan gør man det?
Klik ind på deres profil ved at klikke på deres forumnavn.
I bunden er der en "ignorer bruger".

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Helt enig med trådstarter, After Party stikker helt af nogle gange - det var en hel befrielse at finde "Ignore" funktionen.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Arnold skrev:Helt enig med trådstarter, After Party stikker helt af nogle gange - det var en hel befrielse at finde "Ignore" funktionen.
Man skulle næsten tro, at det var et underforum til alt, der ikke har med musik at gøre...

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Nu har jeg ikke været med herinde siden begyndelsen men, når jeg lige går tilbage i tiden er After Party sektionen ikke mere eller mindre det samme ? Tænker på off topic emnerne?

Der forefindes måske en mere munter atmosfære men, ellers synes jeg nu det ligner meget hinanden.

correct me if im wrong :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

gs-dk skrev:
Jenkins skrev:Er det ikke bare at holde sig fra After Party sektionen ? :)
Jeg skal nok bare holde mig fra "vis nye indlæg", som Holger foreslår.
Plus du kan lukke metaforummet på forsiden.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Her kan de lukkes:
Vedhæftede filer
maskinen forside.jpg
maskinen forside.jpg (450.91 KiB) Vist 2509 gange

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Enig med OP, og jeg synes stemningen har ændret sig en del på det sidste. Før var After Party et hyggeligt sted, nu er det bare konspirationsteorier, og reklamer for yderliggående politiske partier (og tilsvining af de andre partier)
Utroligt at 2-3 personer kan ændre ting så meget :(
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Brug ignore funktionen - jeg gør i vidt omfang til de få personer der laver alt for meget ballade ;-)

Jeg går nu ikke af vejen for en politisk diskussion, men jeg synes det er helt ok at bruge ignore, ligesom man kan gøre på Facebook.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Mere nørderi tilbage på LM! Det er fedt når man møder maskinister IRL, så går snakken hurtigt på det nørdede. Det er bare det, vi skal have mere af her :)
skriver noder

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Men "problemet" er at alle kan jo lave musik nu om dage. Så det efterlader garanteret omkring 95% amatører/hobbyister, der synes at andre ting er mindst lige så interessante som musikken/lyd.

Der er da flere prominente brugere herinde med læssevis af posts, der aldrig har postet i min musik eller overhovedet hhar med musik/lyd at gøre ...

Jeg personligt er væsentligt mere træt af alle de f*cking posts, der bliver lavet, bare fordi et produkt er lanceret. Ingen erfaringer postes, bare ren youtube promotion video med et link til en hjemmeside. Who cares.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

MrBacon skrev: Jeg personligt er væsentligt mere træt af alle de f*cking posts, der bliver lavet, bare fordi et produkt er lanceret. Ingen erfaringer postes, bare ren youtube promotion video med et link til en hjemmeside. Who cares.
I do. Jeg synes det er fint, at LM også har en slags "nyhedsfunktion".

Over all ser jeg ikke problemet i, at springe det indhold over, der ikke interesserer en - eller ligefrem irriterer en. Det gør jeg hver dag uden at jeg oplever det forringer min livskvalitet væsentligt

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

gs-dk skrev:Er det bare mig, der synes, at Lydmaskinen er ved at forvandle sig til et forum, hvor teknik, gear, software og musik bliver trængt mere og mere i baggrunden af diskussioner, som intet har med nævnte at gøre? Jeg oplever bare, at jeg er begyndt at søge mod fora, hvor det handler om musik og teknik og ikke store eksistentielle diskussioner:). Hvad med implementering af den knap, hvor man kan vælge, hvad man gerne vil se eller ikke se- relateret til under-fora?
Det er sjovt at du nævner det, - for jeg har netop haft den tanke. :) Jeg besøger stadig Lydmaskinen, men slet ikke som før. Jeg er begyndt at besøge andre forums, hvor debatten generelt er centreret omkring musikdelen. Jeg synes det er fint at folk har lyst til at diskuterer alt mellem himmel og jord, men det er bare ikke lige mig. :wink:

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Hvorfor i det hele taget alt det brok over alt og ingenting ?

Som nævnt har jeg ikke været med fra starten her inde. Men den kedelige tendens jeg bemærker er brok .

Brok over hinanden, brok over indholdet, brok over det ene og andet.

Som Sustain nævner, spring over det indhold der ikke lige interessere en. Brug ignorrere knappen som Holger nævner.

Det er ikke så svært at, springe videre hvis det ikke passer en.

Og synes nu stadig der bliver snakket gode faglige ting herinde.

Det er vel ikke mere negativt en hvad man selv gør det til :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og savner man indhold, kan man jo altid prøve at starte en snak om det man nu synes der mangler :)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

eller bruger "Ignore" funktionen af visse medlemmer?


Kan man se hvem der putter en på ignorelisten ? Hvis man ikke ved det er det da usselt.

Man spilder måske sin tid med at kommenterer en som ignorer en.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

MrBacon skrev:Jeg personligt er væsentligt mere træt af alle de f*cking posts, der bliver lavet, bare fordi et produkt er lanceret. Ingen erfaringer postes, bare ren youtube promotion video med et link til en hjemmeside. Who cares.
Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det ikke er alle der synes guitar-pedaler er det nye sort, eller bare får deres software-nyheder på fb eller mail, eller helt har fravalgt dem.

Skulle jeg demoe samtlige software-produkter jeg poster om, før jeg poster om dem, så ville der blive postet 1% af dem, og nyhedsværdien ville nok være forsvundet. Man kan godt argumentere for, at nyhedsværdien ikke betyder det store for os. Er det godt og nytænkede i dag, er det nok også godt om et år.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Holger skrev: eller bruger "Ignore" funktionen af visse medlemmer?
Skjuler det også brugerens posts?

photostudio_1581437037570.jpg
photostudio_1581437037570.jpg (50.81 KiB) Vist 2423 gange
Well....


Det er vel de færreste af os, der får plugin information fra lm?
Senest rettet af MrBacon tirs 11. feb 2020 17:07, rettet i alt 1 gang.

Låst