Hvilken bil drømmer du om ?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Re: Hvilken bil drømmer du om ?

Indlæg af tomcat »

bare p.g.a. udseendet kommer også så'n een som denne med i min 'drømme' kategori
Vedhæftede filer
Chevy 37.jpg
Chevy 37.jpg (125.13 KiB) Vist 1833 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

... men den mest cool'e jeg har haft i den virkelige verden, er denne honda prelude 1979.
Har ikke noget foto, men her er een i nøjagtig samme (lækre) farve.

Jeg boede et år i Exeter og købte den på auktion for £115.
Vildt billigt. Ingen andre ville byde op, fordi den havde et par lapninger af lakken, rent æstetisk, ikke noget galt med bærende dele.
Den kørte svinsk godt, var fra en periode, hvor japanerne havde underskud af metal, og derfor var den meget let –– som blev til masser af kraftoverskud.

Og den havde stort soltag. Som rulledes frem og tilbage ved et lille, lækkert håndsving, der foldede ud.
Det var ret skægt, da jeg kørte til Danmark i min påskeferie, at køre i danske byer med rattet i den anden side.
Vedhæftede filer
1979_honda_prelude-pic-9387-1600x1200.jpeg
1979_honda_prelude-pic-9387-1600x1200.jpeg (56.52 KiB) Vist 1830 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

DUBTEMPLE skrev: Captur eller Juke tænker jeg så
Faldt lige over den her video:

DUEL - Juke og Captur er SUV-søskende som IKKE ligner hinanden

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Sådan en Seat Arona ser meget fornuftig ud - også fuldt spækket.
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

bryla skrev:Sådan en Seat Arona ser meget fornuftig ud - også fuldt spækket.
Absolut. Den er helt klart en prøvekørsel værd.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:
DUBTEMPLE skrev: Captur eller Juke tænker jeg så
Faldt lige over den her video:
Hmmmm, Captur tænker jeg så :lol:

Her er den ny Puma, men ikke speciel høj:

/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Må lige korrigere mig selv; Model S er måske ikke ligefrem en uopnåelig drømmebil, men ihvertfald en drømmebil.

Snakker vi ‘uopnåelig’ som i: urealistisk indenfor en meningsfuld tidshorisont, så ville Porsche Taycan måske være et bud på en drømmebil.

Så den her til Morgen på Gardemoen: Hold da fest den er lækker i hvid!

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Taycan er faktisk ret fornuftigt prissat i forhold til det øvrige bilprogram hos Porsche. En Taycan 4S er den billigste bil i deres modelprogram lige nu ifølge deres hjemmeside.

Af realistisk drømme, så kunne jeg godt tænke mig en 3-serie touring, men jeg er simpelthen for nærig til at prioritere det.
singer.jpg
singer.jpg (168.66 KiB) Vist 1761 gange
Hvis jeg skulle drømme stort, så er det en gammel Porsche komplet restaureret og moderniseret af Singer.
2020_bmw_3-series_touring_33.jpg
2020_bmw_3-series_touring_33.jpg (154.5 KiB) Vist 1761 gange
Eller bare en Ferrari F40.. men den kunne man nok ikke holde ud at køre i alligevel. :)
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
scofield
Medlem
Indlæg: 223

Indlæg af scofield »

Min drømmebil findes ikke endnu eftersom den skal være fuldstændig selvkørende, og ligge lige så stabilt på vejen som et tog.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Okay, går *helt* ud af "usandsynlig drøm" -bilen:
Det ville på samtlige mulige måder være über køligt.

(jeg havde naturligvis Corgi-modellen, der kunne købes i danske legetøjsbutikker, da jeg var lille. Ild ud af, når man kørte den, den kunne skyde knækkede tændstikker ud bagud, samt savskærer foran, fjederbelastet)

MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Skulle jeg have en ekstra "sommerbil", så må valget falde på en Porsche 365 Speedster. Jeg synes den har nogle flotte klassiske træk, og køreglæden må næsten være fantastisk på nogle smukke landeveje!
991f5ca8c52c35c1ffe4f4411eecb302.jpg
991f5ca8c52c35c1ffe4f4411eecb302.jpg (121.3 KiB) Vist 1697 gange

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mike-air skrev:Må lige korrigere mig selv; Model S er måske ikke ligefrem en uopnåelig drømmebil, men ihvertfald en drømmebil.

Snakker vi ‘uopnåelig’ som i: urealistisk indenfor en meningsfuld tidshorisont, så ville Porsche Taycan måske være et bud på en drømmebil.

Så den her til Morgen på Gardemoen: Hold da fest den er lækker i hvid!
Var til premiereren i Århus på Taycan. Den er knap så lækker indeni desværre.

Det er som om Porsche lige burde ansætte nogle designere/GUI-eksperter

Der er den nye Panamera klasser over i interiøret, men selvfølgelig også en helt anden type og prisklasse.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

keen skrev: Hvis jeg skulle drømme stort, så er det en gammel Porsche komplet restaureret og moderniseret af Singer.
singer.jpg
Eller bare en Ferrari F40.. men den kunne man nok ikke holde ud at køre i alligevel. :)
Så har vi ens smag ;-) En ældre 911 opdateret eller en F40 ;-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nå, men så gik der lige 2 år, og vi fik gennemlevet en såkaldt "pandemi"

Fabiaen kører stadig super, men den har rundet de 9 år og130.000 km ,.. har kun 70 HK samt 111 nM

Den nye Campingvogn og kommende rejser kalder på flere kræfter og mere plads, og ny stabil vogn er lykken (altid i udlandet)

Men i mellemtiden er både Berlingo og Rifter som der har været kik på forsvundet fra det danske marked :(

Kun deres sibling fra Toyota er skægt nok tilbage, nu med mærkets nye 10 års garanti

Om kort tid vil den nok også være væk ,.. så det er meget snart der skal handles hvis man vil opleve at have en ny bil af denne type


Det bliver måske mellem-modellen "shuttle" i kort udgave

https://www.toyota.dk/new-cars/proace-c ... index.json




/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hald skrev: man 10. feb 2020 08:32 I dag har jeg en 12-13 år gammel VW Touran som jeg er glad for, tænker egentlig bare at det bliver en nyere brugt senere. Men i virkeligheden drømmer jeg i 2 retninger som igen har nogle grene..

1. VW Transporter med DSG, evt som hybrid i fremtiden, jeg syntes det er en fantastisk kørerposition i sådan en bil, og den er bare MEGA praktisk, men jeg har ikke arbejde der kræver sådan et lastrum, og derfor giver det ikke rigtig mening for mig at købe.

2. Den ultimative drøm er Tesla model X... Jeg kan godt lide at sidde højt når jeg kører, og X'eren er bare en rigtig fin bil, men realistisk ville en model 3 nok være tættere på målskiven, dog stadig langt fra økonomien.

Men jeg ender nok i en Touran igen, eller måske en Sharan, men jeg har ingen børn eller planer om den slags.
Update: Lige nu blev tingene skiftet ud til en Passat GTE (plug-in hybrid) og en E-golf, men på sigt ville jeg nok gerne skifte Passaten ud med en Tesla Model Y med anhængertræk. Men jeg tvivler på at det kommer til at ske inden bedre ting har præsenteret sig på markedet.

ID buzz ser også interessant ud, men har endnu ikke haft meget fidus til VW’s ID’er/ideer
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Seriøst?

DeLorean m/u Fluxcapacitator (Irsk bygget)
AMC Pacer, heller ikke noget dårligt bud
Volvo 245 m/B230ET motor og brun læderstue
Citroën HY Salatfad - u/galvaniseret
Lada 1200 - ambassadørmodel, eller bare i rød..

Men jeg tror at min næste bil bliver en brintslæde...
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Michael Østerz skrev: tirs 1. feb 2022 23:33 Men jeg tror at min næste bil bliver en brintslæde...
Er det ikke lige tidligt nok, eller planlægger du bare ikke ny bil de næste 5-10 år?
Ellers er jeg helt enig. El-biler er en midlertidig ting, og kommer til at forsvinde igen inden alt for længe.
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Min drømmebil er forøvrigt at købe min farfars gamle Jaguar tilbage. Jeg synes jeg har skrevet det før, men den er måske gået til under nedbruddet.

Det er min farfar der står ved siden af den på det første billede, og det er den samme bil på youtube-videoen.
Bilen har kørt min far og onkel på ferie i Norge og til Rom - over Alperne. Farfar købte den fra ny, som en af fem af de første der blev importeret til Danmark efter krigen i 1946. Han solgte den igen slutningen af 50'erne og købte i stedet en af de første Volvo Amazon der blev importeret til Danmark.

https://graakjaer.wordpress.com/om-bile ... iil-bilen/
--
Robert

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Pastorius skrev: tirs 1. feb 2022 23:41 Ellers er jeg helt enig. El-biler er en midlertidig ting, og kommer til at forsvinde igen inden alt for længe.
Mnja, jeg er nok lidt enig... Men det er svært at spå om.

Jeg tvivler dog en del på brugtpriserne på elbiler, det er en af de ting der gør jeg ikke lige er i markedet for en. Udviklingen går stærkt der, så mange teknologier bliver forældede virkelig hurtigt.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Er det ikke lige tidligt nok, eller planlægger du bare ikke ny bil de næste 5-10 år
[/quote]

Jeg skal bruge en kassevogn med trækkrog til blandet kørsel.

MAN har en afgiftsfri TGE hydro på gaden og Renault kommer med en Master nu og Mercedes samt VW har allerede Sprinter og Crafter Hydro i pipelinen.

Set udfra mine egne lademuligheder, rækkevidde og kort optankningstid er denne køreform ideel for mig og der kommer flere tankstationer til.

Jeg tænker, at jeg ruller rundt i en fabriksny brintslæde inden sidste halvår 24', det er på ingen måde urealistisk i min ende af landet hvor stationerne kommer til at ligge tæt også i syd Sverige.

Der bliver forsket og udviklet massivt i brint lige nu, så jeg ville heller ikke være bange for at blive first mover i lyd og lysbranchen og i.m.o er elbil en god bil, hvis du skal hente morgenbrød hos bageren eller hvis du er DJØF'er med en ivrig linkedIN profil..

Hybridbil kunne jeg aldrig finde på at sætte mig ind i - det er jo bare mega klima-fake 🧐

Så brintbiler og for den sags skyld, brintbomber, er min vej frem.
Maximum bass - on ALL frequencies!

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Nåja, det er nærmest umuligt, at opdrive en fabriksny bil i dag pga chip krisen, så min forecast på '24 holder nok fint når det gælder brint

I mellemtiden går jeg med hunden, tager bussen og sender gear frem og tilbage med Minitrans eller speditører.

Når der altså er livejobs at lave....🥴
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Min Model S 100D kostede 925.000 NOK i 2019 (momsfritaget tilmed), og det ligner at de går for maks 600.000 idag.. så det er et værditab på omkring 100.000 årligt med 15-20.000 kørte km. Ser man på de ældre modeller ligner det at prisen stabiliserer sig omkring 4-500.000 når det ryger udenfor nybil garanti.

Afhængigt af min økonomiske situation næste år overvejer jeg at bytte den ind for en 2023 model. Det er totalt irrationelt, men man skal også ha det sjovt ind imellem.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

amolin skrev: ons 2. feb 2022 02:00
Pastorius skrev: tirs 1. feb 2022 23:41 Ellers er jeg helt enig. El-biler er en midlertidig ting, og kommer til at forsvinde igen inden alt for længe.
Mnja, jeg er nok lidt enig... Men det er svært at spå om.

Jeg tvivler dog en del på brugtpriserne på elbiler, det er en af de ting der gør jeg ikke lige er i markedet for en. Udviklingen går stærkt der, så mange teknologier bliver forældede virkelig hurtigt.
Jeg er ikke bange for at spå eller dumme mig for den sags skyld. Jeg dømte også SMS'er døde i slutningen af 90'erne ;)
--
Robert

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Kommer lige med et nederen indlæg som sikkert bliver ignoreret

Har faktisk penge i banken til en bil men kan se i tråden at likviderne ville falde endnu mere i værdi hvis de blev realiseret i et køretøj

Mine ønsker til en bil er:

grøn strøm (fordi miljø)
selvkørende kontor (fordi det er spild af tid at sidde og holde i et rat)
udseendet er ligegyldigt – flotte biler siger mig intet, er ikke så visuelt orienteret og er osse ligeglad med at din bil er flot. Jeg kan dog god få en lille smule vand i munden af en Tesla.

Helt umuligt og af samme grund har jeg købt en brugt el–cykel der kan køre op til 55 km/t, kører reelt op til 40 km/t. på landevej.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kernekraft er det eneste reelt rene ,... masser af el-biler lades med "brun" strøm i europa :)

Tyskland har, modsat frankrig, cementeret denne ulykke ved at afvikle kernekraft, og gjort sig selv og dermed hele eu afhængig af naturgas fra gangsteren østfra ,.. bravo ,.. tak kære nabo :(

(naturgas som iøvrigt brændes af som andet fosilt brændsel)

Jeg tror der bliver kæmpe skandaler med skrotning af milliarder høj-giftige batterier ,.. samt mangel på sjældne metaller der er nødvendige

Samt at få flere hundrede kg kobber ud af den enkelte bil igen, afisoleret, om-smeltet, og genanvendt, altsammen energikrævende også

Der er allerede set skandaler med skrotning of genindvinding af almindelige batterier, fordi omkostninger og dermed gevinsten ved svindel er så høj ,... fremover bliver der astronomiske antal flere udslidte batteries at forholde sig til

Men den menneskelige natur er den samme

Læste et sted at man godt kunne bygge en reaktor-drevet bil ,.. man er jo nået langt med mini-reaktorer

Såvidt jeg husker behøver man nærmest kun at tanke den EN gang :lol:
/Dub

Nyt svar