Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: tirs 23. nov 2021 11:33 Ævl ,.. hvordan og hvorfor skal vi iøvrigt have respekt for en lov som stats-ministeriet og politiet kan bryde efter for godt befindende ?
Det er der så sandelig ingen der siger vi skal. Der er nogen der hinter om at eks. øgenavne ikke rigtig gør en forskel, andet end at tage debatten ned til et plan hvor man ikke rigtig opnår andet end at finde ud af hvem der kan råbe højest.

Vælgerne lader jo allerede til at straffe socialdemokratiet for deres måde at drive forretning på. Både ved et historisk dårligt kommunalvalg, men også hvis vi ser på udviklingen frem til sidste måned. Og jeg tror ikke man skal satse på at tallene går op efter denne måned.


Capture.PNG
https://www.dr.dk/nyheder/politik/meningsmaalinger

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Nu var Mette jo heller ikke justitsminister i 2012, ej heller var BB andet en kontor chef, de forfremmes først i 2014 i Thornings 2. regering.
Så vidt jeg husker var det Bødskov, som var justitsminister, så må vi lave en dukke af ham osse og smide ud til pøblen.
Og i sidste ende var det slet ikke Thorning der havde noget at skulle bestemme, det var Margrethe Vestager fra radikale. Hun kørte med klatten dengang.
Sjovt man kan huske alt det dårlige de har udført, har vi glemt det gode. Drukner vi bare stille og roligt i bitterhed. Er der nogen som er kommet til skade, bortset fra at de ikke fik truet mægtige Kina så det gøs. Tænk sig at spilde tid og millioner af kroner på det.
Lev med det.

Nå, tilbage til sporet.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det handler vel om hvem der have fingrene nede i maskinrummet netop senere, under kommisions arbejdet

Iøvrigt er den grundliggende problemstilling stadig den samme
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: tirs 23. nov 2021 12:53 Det handler vel om hvem der have fingrene nede i maskinrummet netop senere, under kommisions arbejdet

Iøvrigt er den grundliggende problemstilling stadig den samme
Så hvad foreslår du?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: tirs 23. nov 2021 12:56
DUBTEMPLE skrev: tirs 23. nov 2021 12:53 Det handler vel om hvem der have fingrene nede i maskinrummet netop senere, under kommisions arbejdet

Iøvrigt er den grundliggende problemstilling stadig den samme
Så hvad foreslår du?
At vi arbejdet os hen imod et system hvor der er en meget stor straf for den her slags ting, både for ledende politi-folk og ministre

Flere års fængsel skal være i spil, samt mulighed for at fjerne personerne fra deres poster på et meget tidligt tidspunkt men's undersøgelserne kører

Ligeså for fjernelse af bevis-materale eller data

En stedfortræder eller vice-minnister er jo alligevel altid på plads, eller mulig

Før vil de her ting ikke blive taget alvorligt, og før kan man ikke kræve at befolkningen skal tage loven alvorligt, eller have respekt for systemet
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: tirs 23. nov 2021 13:07
Mike-air skrev: tirs 23. nov 2021 12:56
DUBTEMPLE skrev: tirs 23. nov 2021 12:53 Det handler vel om hvem der have fingrene nede i maskinrummet netop senere, under kommisions arbejdet

Iøvrigt er den grundliggende problemstilling stadig den samme
Så hvad foreslår du?
At vi arbejdet os hen imod et system hvor der er en meget stor straf for den her slags ting, både for ledende politi-folk og ministre

Flere års fængsel skal være i spil, samt mulighed for at fjerne personerne fra deres poster på et meget tidligt tidspunkt men's undersøgelserne kører

Ligeså for fjernelse af bevis-materale eller data

En stedfortræder eller vice-minnister er jo alligevel altid på plads, eller mulig

Før vil de her ting ikke blive taget alvorligt, og før kan man ikke kræve at befolkningen skal tage loven alvorligt, eller have respekt for systemet
I DK har du da to muligheder: 1) Stille et borgerforslag, 2) Stemme på et parti som går ind for dette.

Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om nogle partier der går ind for den slags. Så måske du skal prøve nummer 1?
Det kan gøres her: https://www.borgerforslag.dk/

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

DUBTEMPLE skrev: tirs 23. nov 2021 13:07 samt mulighed for at fjerne personerne fra deres poster på et meget tidligt tidspunkt men's undersøgelserne kører

....og hvis vedkommende er uskyldig?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev: tirs 23. nov 2021 13:14
DUBTEMPLE skrev: tirs 23. nov 2021 13:07 samt mulighed for at fjerne personerne fra deres poster på et meget tidligt tidspunkt men's undersøgelserne kører

....og hvis vedkommende er uskyldig?
En form for erstatning tænker jeg

Præcis som enhver anden borger
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: tirs 23. nov 2021 13:12
I DK har du da to muligheder: 1) Stille et borgerforslag, 2) Stemme på et parti som går ind for dette.

Jeg tror faktisk ikke jeg har hørt om nogle partier der går ind for den slags. Så måske du skal prøve nummer 1?
Det kan gøres her: https://www.borgerforslag.dk/
Præcis, eneste mulighed, og sådan et forslag vil så blive kasseret af de selvsamme personer som det skulle holde I ørene
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

I mit verdensbillede er det vigtigt at huske på, at i et demokrati skal hvem som helst kunne stille op til posterne. Det kan kun lade sig gøre, hvis hvem som helst kan blive vejledt af et stærkt (og troværdigt/ærligt) embedsværk. Intet normalt menneske kan forventes at navigere sikkert i vort evigt voksende lovkompleks. Derfor er det af afgørende betydning, hvilken rådgivning en minister får fra embedsværket.

I Støjberg-sagen er historien rimelig klar - Embedsværket sagde klart fra, hun insisterede på at gennemføre alligevel.

I mink-sagen er vandene noget mere mudrede. Man har helt klart en del af embedsværket, der siger, at Danmarks folkesundhed er i fare, og man anbefaler at slå alle mink ned. Det der er uklart er, hvem der vidste, at dele af ordren var ulovlig og ikke mindst, hvem de sagde det til.

Vi får aldrig nogen til at stille op til ledende poster, hvis man risikerer mange års fængsel for at begå fejl. Derfor er det også et problem at grænsen mellem embedsværk og personlige rådgivere er blevet meget mudret gennem de sidste 10-20 år. Det stiller nemlig også spørgsmålstegn ved, hvilken del af embedsværket, der evt. kan stilles til ansvar. Men som udgangspunkt, kan man aldrig have en jobbeskrivelse (minister eller embedsmand), hvor fejl straffes med fængsel. Bevidst overtrædelse af loven er noget andet.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Smittefar skrev: tirs 23. nov 2021 13:23 Bevidst overtrædelse af loven er noget andet.
Sletning af SMS, og mails I tidligere sager, kan kun være bevidst,... eller Viggo Fisher der I tamilsagen svarede "Det husker jeg ikke" til alt han blev spurgt om.

Faktisk er det direkte foragt for ret(færdigheden), samt alle os andre,..

Og det viser jo generelt at man har noget at skjule
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: tirs 23. nov 2021 13:07
At vi arbejdet os hen imod et system hvor der er en meget stor straf for den her slags ting, både for ledende politi-folk og ministre

Flere års fængsel skal være i spil, samt mulighed for at fjerne personerne fra deres poster på et meget tidligt tidspunkt men's undersøgelserne kører

Ligeså for fjernelse af bevis-materale eller data

En stedfortræder eller vice-minnister er jo alligevel altid på plads, eller mulig

Før vil de her ting ikke blive taget alvorligt, og før kan man ikke kræve at befolkningen skal tage loven alvorligt, eller have respekt for systemet
Det system ville blive uudholdeligt at leve i er min formodning. Det ville være enhver DJØF'ers drøm.

Det kan være svært at sluge og det er helt sikkert et kontroversielt synspunkt, men der gælder andre regler for magthavere end "bare" at følge loven. De skal have mod til at tage beslutninger og mulighed for at gøre det fornuftige uanset hvad loven nu siger.

Grunden til det alligevel kan fungere og ikke bliver rent anarki er at der gælder en anden lov for dem, nemlig at man skal kunne samle 90 mandater bag sig for at få ret.

Formelt set kan man selvfølgelig ikke bare give loven fri, og det er derfor der rejser sig et ramaskrig fra oppositionen (styrken på skriget er omvendt proportional med meningsmålingerne. Men i den sidste ende er det ministeransvarlighedsloven og dermed et folketingsflertal der bestemmer om det er ok eller ej, medmindre man i stedet kan samle flertal til en rigsretssag. (Sidstnævnte mener jeg iøvrigt også bliver misbrugt mod Støjberg, selvom hun er mig meget imod).

Dybest set sikrer systemet at man kan handle, selvom der ikke findes lovgivning der dækker en situation man står i. Fogh slap afsted med at gå med i en krig, og det ser ud til at politiet slap afsted med deres ulovlige magtanvendelse ved COP 15 og i Tibetsagen. Ninn-Hansen og Schlütter slap ikke afsted med Tamil-sagen.

Det betyder ikke at alt det der er foregået er i orden, blot at det ikke er væsenligt nok til vælte en regering OG sætte deres repræsentanter i fængsel.

Verden er ikke retfærdig, og det er en fordel at have magten, og sådan skal det være, ellers giver den ikke mening. Magten kan man miste ved at miste flertallet, så den er ikke fuldstændig.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

:thumbup:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

DUBTEMPLE skrev: tirs 23. nov 2021 13:30
Smittefar skrev: tirs 23. nov 2021 13:23 Bevidst overtrædelse af loven er noget andet.
Sletning af SMS, og mails I tidligere sager, kan kun være bevidst,... eller Viggo Fisher der I tamilsagen svarede "Det husker jeg ikke" til alt han blev spurgt om.

Faktisk er det direkte foragt for ret(færdigheden), samt alle os andre,..

Og det viser jo generelt at man har noget at skjule
Det er ikke forbudt at slette SMSer (jeg er enig i, det er forkert og dumt).

Den her sag har i høj grad vist, hvor stort et problem offentlighedsloven er (altså at den overhovedet ikke sikrer offentlighed, snarere det modsatte). Men man må også bare erkende, at hvis to personer gerne vil kommunikere hemmeligt, så er det næsten umuligt at afsløre, hvis de bruger Whatsapp eller Signal. Og der er jo stadig den mulighed, at man bare går hen og snakker personligt med personen.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Smittefar skrev: tirs 23. nov 2021 15:59
DUBTEMPLE skrev: tirs 23. nov 2021 13:30
Smittefar skrev: tirs 23. nov 2021 13:23 Bevidst overtrædelse af loven er noget andet.
Sletning af SMS, og mails I tidligere sager, kan kun være bevidst,... eller Viggo Fisher der I tamilsagen svarede "Det husker jeg ikke" til alt han blev spurgt om.

Faktisk er det direkte foragt for ret(færdigheden), samt alle os andre,..

Og det viser jo generelt at man har noget at skjule
Det er ikke forbudt at slette SMSer (jeg er enig i, det er forkert og dumt).

Den her sag har i høj grad vist, hvor stort et problem offentlighedsloven er (altså at den overhovedet ikke sikrer offentlighed, snarere det modsatte). Men man må også bare erkende, at hvis to personer gerne vil kommunikere hemmeligt, så er det næsten umuligt at afsløre, hvis de bruger Whatsapp eller Signal. Og der er jo stadig den mulighed, at man bare går hen og snakker personligt med personen.
Enig - offentlighedsloven er langt det største problem - og det er jo ikke fordi der manglede advarsler eller bekymring da den blive indført.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev: tirs 23. nov 2021 15:59
DUBTEMPLE skrev: tirs 23. nov 2021 13:30
Smittefar skrev: tirs 23. nov 2021 13:23 Bevidst overtrædelse af loven er noget andet.
Sletning af SMS, og mails I tidligere sager, kan kun være bevidst,... eller Viggo Fisher der I tamilsagen svarede "Det husker jeg ikke" til alt han blev spurgt om.

Faktisk er det direkte foragt for ret(færdigheden), samt alle os andre,..

Og det viser jo generelt at man har noget at skjule
Det er ikke forbudt at slette SMSer (jeg er enig i, det er forkert og dumt).

Den her sag har i høj grad vist, hvor stort et problem offentlighedsloven er (altså at den overhovedet ikke sikrer offentlighed, snarere det modsatte). Men man må også bare erkende, at hvis to personer gerne vil kommunikere hemmeligt, så er det næsten umuligt at afsløre, hvis de bruger Whatsapp eller Signal. Og der er jo stadig den mulighed, at man bare går hen og snakker personligt med personen.
Ja, det er to super gode pointer som jeg syntes er totalt overset. Jeg husker godt da de udvidede offentlighedsloven, og det ramaskrig der fulgte med. Her har vi konsekvenserne ti år senere (eller hvor længe det nu er siden).

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Alle taler om coronavirus, men ingen gør noget ved det.
Alle taler om minksagen, forskyldt af offentlighedsloven. Men ingen stemmer derefter.

Alle vil bare brokke og beklage sig over tingenes tilstand, men ingen ændrer adfærd.

Se nu f.eks. de mange, der er utilfredse med coronarestriktionerne. Restriktionerne er der pga. høj smitte.
Men de utilfredse vil demonstrere, og dermed bidrage til at øge smitten, og dermed forlænge restriktionerne.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

mediumaevum skrev: ons 24. nov 2021 11:47 Alle taler om coronavirus, men ingen gør noget ved det.
Alle taler om minksagen, forskyldt af offentlighedsloven. Men ingen stemmer derefter.

Alle vil bare brokke og beklage sig over tingenes tilstand, men ingen ændrer adfærd.
Som jeg skriver her, så er det ganske tydeligt at både coronavirus og minksag har haft indflydelse på stemmerne:

viewtopic.php?p=728589#p728589

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Bare lige en :thumbup:

Til Smittefar og Pastorius for et par gode, lødige, og gennemtænkte posts i går, uanset vi ikke er enige

Og så lige et knus til ham der kun fik hævet sig til lidt gnaven sarkasme, (som dog blev slettet igen).

Er desværre arbejdsramt lige nu 🙂
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: ons 24. nov 2021 12:40 Og så lige et knus til ham der kun fik hævet sig til lidt gnaven sarkasme, (som dog blev slettet igen).
HAHA! Vi bliver nødt til at drikke en øl en dag.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Mike-air skrev: ons 24. nov 2021 11:49
mediumaevum skrev: ons 24. nov 2021 11:47 Alle taler om coronavirus, men ingen gør noget ved det.
Alle taler om minksagen, forskyldt af offentlighedsloven. Men ingen stemmer derefter.

Alle vil bare brokke og beklage sig over tingenes tilstand, men ingen ændrer adfærd.
Som jeg skriver her, så er det ganske tydeligt at både coronavirus og minksag har haft indflydelse på stemmerne:

viewtopic.php?p=728589#p728589
Offentlighedsloven er lige så meget en borgerlig opfindelse, som den er socialdemokratisk.
Når folk går til de borgerlige i utilfredshed med offentlighedsloven - gør det jo ingen forskel.

Det der undrer mig er, at folk ikke stemmer f.eks. Enhedslisten, hvis de er utilfredse med håndteringen af minksagen.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

mediumaevum skrev: ons 24. nov 2021 12:56
Offentlighedsloven er lige så meget en borgerlig opfindelse, som den er socialdemokratisk.
Når folk går til de borgerlige i utilfredshed med offentlighedsloven - gør det jo ingen forskel.

Det der undrer mig er, at folk ikke stemmer f.eks. Enhedslisten, hvis de er utilfredse med håndteringen af minksagen.
Fordi der er andet i verden der er vigtigere end mink. Ens stemme kan aldrig rigtig blive et enten/eller, der er så mange nuancer i holdningerne at man altid kommer til at stemme på nogle holdninger man ikke rigtig kan stå inde for, ligegyldigt hvor man sætter krydset.

Da jeg gik på universitetet (for mange år siden) havde jeg en kammerat, som stemte nærmest modsat af mig. Alligevel er vi aldrig rigtig blevet uenige om en eneste konkret problemstilling vi har diskuteret. Vi prioriterede bare en smule anderledes.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

mediumaevum skrev: ons 24. nov 2021 12:56
Mike-air skrev: ons 24. nov 2021 11:49
mediumaevum skrev: ons 24. nov 2021 11:47 Alle taler om coronavirus, men ingen gør noget ved det.
Alle taler om minksagen, forskyldt af offentlighedsloven. Men ingen stemmer derefter.

Alle vil bare brokke og beklage sig over tingenes tilstand, men ingen ændrer adfærd.
Som jeg skriver her, så er det ganske tydeligt at både coronavirus og minksag har haft indflydelse på stemmerne:

viewtopic.php?p=728589#p728589
Offentlighedsloven er lige så meget en borgerlig opfindelse, som den er socialdemokratisk.
Når folk går til de borgerlige i utilfredshed med offentlighedsloven - gør det jo ingen forskel.

Det der undrer mig er, at folk ikke stemmer f.eks. Enhedslisten, hvis de er utilfredse med håndteringen af minksagen.
Men kommer det ikke lidt ud af den blå luft? Hvordan ved du at det er sådan?

Du kan gå ind på linket jeg postede og selv undersøge hvor mange vælgere der flytter sig fra S til Ø i perioden.

Edit:
Fra valget 2019, til Marts 2020 gik 1% af A vælgerne over til Ø. Og frem til Oktober 2021 er vi oppe på 3%. Dvs. En stigning på 2 procentpoint i corona-perioden.

Og som sagt bliver det spændende at se hvad reaktionen bliver i næste måling fra denne måned.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Det er typiske antivax'ere, der går på gaden og demonstrerer. Og dermed er superspredere.

De har siden dag 1 være aktive i kampen FOR coronavirus, lige siden forskerne meldte om, at de påbegyndte udvikling af vacciner. De har aktivt modarbejdet diverse regeringers coronatiltag.

De har nægtet at vaske hænder, spritte af og de bliver ved med at komme med fake-news om at "vi ska' ha' lidt skidt engang imellem".

Det ER deres skyld, at coronavirus aldrig vil gå væk.

Jeg kender til typerne. Da jeg i 00'erne var teenager og udviklede OCD pga. sygdomsangst (angst for bakterier og virus!) lo' de andre ad mig, og mobbede mig noget så grusomt pga. det. Det er samme slags afskum, der nu går på gaden og demonstrerer.

Jeg synes samfundet bør svare hårdt igen.
Jeg køber ikke din præmis.
Det er typiske antivax'ere, der går på gaden og demonstrerer. Og dermed er superspredere.



Jeg synes samfundet bør svare hårdt igen.

Jeg køber ikke din præmis.

https://nyheder.tv2.dk/samfund/dagens-c ... e-og-doede

Ser du TV2 statistik og grafer. Kan du se at de eneste lande i verden har flere smittede pr. indbyggere . Østrig, Ungarn, Balkan lande . Samt Holland, Belgien og Irland. Langt de fleste Lande i verden er dårligere dækket ind mhst. udbredning af vaccine og de forhold du nævner. Til gengæld har vi langt færre døde i de Skandinaviske lande. Måske fordi vi har gratis sygehusvæsen. Og at vi, ikke, er nødt til at arbejde syge for at overleve.

Man kan ikke entydigt bebrejde antivaxxerne.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Vi har vacciner nu. De fleste danskere har fået 2 doser, og dermed færdigvaccinerede. Alligevel spredes coronavirus ekstremt hurtigt, og med mange indlagte og døde til følge.

Sålænge vi ikke har en vaccine, der beskytter 100 % - og ikke så meget som en promille mindre - vil virusset spredes. Når virus spredes vil det mutere, og når det muterer vil det på et tidspunkt være resistent over for vaccinerne.

Denne virus bliver ikke mindre dødelig som tiden går og den muterer til at blive mere og mere smitsom.
Den er anderledes end de andre virustyper vi kender.

Historien har vist, at coronavirus (Covid-19) kun har én retning i forhold til smitsomhed og dødelighed: Opad.

Jeg er alvorligt bange for at vi ikke kan vaccinere os ud af problemet. At der er kun én ting at gøre:

Isolation, med tvang om nødvendigt. Tvangstestning af samtlige Jordboere, og tvangsisolation af samtlige smittede, er den eneste vej mod normale tilstande.

Vi bliver nød til at lukke 110 % af for turisme, ihvertfald hvad ang. udlandsturisme. Vi har ikke råd til at slæbe flere smittede ind, som bærer på nye mutantvirusser.

Men den vej er definitivt lukket af politikerne rundt om i verden. For folk vil have deres frihed. Og jeg er bange for at menneskehedens frihedstrang vil blive vores død.

Tænk, hvis middelalderens bønder gjorde oprør mod karantænereglerne, da Europa blev ramte af bylde- og lungepesten i 1350erne.

Så havde ingen af os været her i dag.

Nyt svar