Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af Pastorius »

Nu lukkede Østrig så helt ned - sandsynligvis mindst indtil 12. december:
https://oestrig.um.dk/rejse-og-ophold/n ... khqaRN7f50
--
Robert

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 331
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Jeg er på turné i Frankrig lige nu - hold kæft hvor jeg netop havde glemt hvor træls det er med mundbind... så få nu de forpulede stik, så vi undgår restriktioner og mundbind Ja - det var DIG jeg mente!!🧐
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

https://www.berlingske.dk/samfund/det-k ... es-ogsaa-i

Lige en påmindelse om at ny medicin aldrig er uden risiko og at man ikke ukritisk kan lytte til myndigheder.

Jeg er selv vaccineret 2 gange. Er nogen utrygge ved at lade sig vaccinere er ikke mit problem. Jeg er jo vaccineret.

De er bare ikke rede til at løbe ricikoen. Det var jeg.
Man påstod jo også at oxycontin, overhovedet ikke, var vanedannende. Nu har det kostet tusinder af liv.

Der kommer snart en film eller serie om det.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En artikel om hvornår virkningen fra 2 vaccinestik falder, boosterens virkning m.m.:
https://nyheder.tv2.dk/samfund/2021-11- ... drulningen

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Michael Østerz skrev: man 22. nov 2021 15:42 Jeg er på turné i Frankrig lige nu - hold kæft hvor jeg netop havde glemt hvor træls det er med mundbind... så få nu de forpulede stik, så vi undgår restriktioner og mundbind Ja - det var DIG jeg mente!!🧐
Sjovt nok hørte jeg et eller andet sted at grunden til at lige nøjagtig Frankrig, Spanien og Italien lige nu klarer sig væsentligt bedre end DK er at de netop ikke har fjernet Coronapas og mundbind i det offentlige rum. Om det passer ved jeg ikke, men lige nu passer teorien i hvert fald med tallene.
--
Robert

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Sjovt nok hørte jeg et eller andet sted at grunden til at lige nøjagtig Frankrig, Spanien og Italien lige nu klarer sig væsentligt bedre end DK er at de netop ikke har fjernet Coronapas og mundbind i det offentlige rum. Om det passer ved jeg ikke, men lige nu passer teorien i hvert fald med tallene.
Det tror jeg. Afstand, mundbind og sprithygiejne . Tror jeg holder smitten i ave.

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 331
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Jeg har for 20 min siden fået aflyst 4 dage i december pga firmaerne ikke tør holde julefrokoster, for her hjælper hverken afstand, mundsprit eller skridtbind...

Det koster mig nu 20.000 i indtægt, så der skal helst ikke komme flere aflysninger i december pga antivaxxing.

Og når det rammer mig, på min pengepung, så vil jeg skide denne blødsødenhed overfor vaccinenægtere en sølvpapirshatfuld og bede dem om, at oppe deres sociale skills og aktivere fællesskabs algoritmen.

Jeg siger det bare igen, tænk at så få, skal begrænse så manges muligheder...

Ihjj....😥
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Michael Østerz skrev: man 22. nov 2021 18:54 Jeg har for 20 min siden fået aflyst 4 dage i december pga firmaerne ikke tør holde julefrokoster, for her hjælper hverken afstand, mundsprit eller skridtbind...

Det koster mig nu 20.000 i indtægt, så der skal helst ikke komme flere aflysninger i december pga antivaxxing.

Og når det rammer mig, på min pengepung, så vil jeg skide denne blødsødenhed overfor vaccinenægtere en sølvpapirshatfuld og bede dem om, at oppe deres sociale skills og aktivere fællesskabs algoritmen.

Jeg siger det bare igen, tænk at så få, skal begrænse så manges muligheder...

Ihjj....😥
Jeg er fundamentalt set enig med dig, men ligesom det ikke er Mette Frederiksens skyld at Corona kom til, så er det nok heller ikke kun Antivax'erne der alene er skyld i at den er her endnu, selvom de ikke har gjort meget - eller nogetsomhelst faktisk - for at få den til at gå væk.
--
Robert

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Pastorius skrev: man 22. nov 2021 18:59
Michael Østerz skrev: man 22. nov 2021 18:54 Jeg har for 20 min siden fået aflyst 4 dage i december pga firmaerne ikke tør holde julefrokoster, for her hjælper hverken afstand, mundsprit eller skridtbind...

Det koster mig nu 20.000 i indtægt, så der skal helst ikke komme flere aflysninger i december pga antivaxxing.

Og når det rammer mig, på min pengepung, så vil jeg skide denne blødsødenhed overfor vaccinenægtere en sølvpapirshatfuld og bede dem om, at oppe deres sociale skills og aktivere fællesskabs algoritmen.

Jeg siger det bare igen, tænk at så få, skal begrænse så manges muligheder...

Ihjj....😥
Jeg er fundamentalt set enig med dig, men ligesom det ikke er Mette Frederiksens skyld at Corona kom til, så er det nok heller ikke kun Antivax'erne der alene er skyld i at den er her endnu, selvom de ikke har gjort meget - eller nogetsomhelst faktisk - for at få den til at gå væk.
Det er typiske antivax'ere, der går på gaden og demonstrerer. Og dermed er superspredere.

De har siden dag 1 være aktive i kampen FOR coronavirus, lige siden forskerne meldte om, at de påbegyndte udvikling af vacciner. De har aktivt modarbejdet diverse regeringers coronatiltag.

De har nægtet at vaske hænder, spritte af og de bliver ved med at komme med fake-news om at "vi ska' ha' lidt skidt engang imellem".

Det ER deres skyld, at coronavirus aldrig vil gå væk.

Jeg kender til typerne. Da jeg i 00'erne var teenager og udviklede OCD pga. sygdomsangst (angst for bakterier og virus!) lo' de andre ad mig, og mobbede mig noget så grusomt pga. det. Det er samme slags afskum, der nu går på gaden og demonstrerer.

Jeg synes samfundet bør svare hårdt igen.
Senest rettet af mediumaevum man 22. nov 2021 21:19, rettet i alt 3 gange.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

mediumaevum skrev: man 22. nov 2021 19:15
Pastorius skrev: man 22. nov 2021 18:59
Michael Østerz skrev: man 22. nov 2021 18:54 Jeg har for 20 min siden fået aflyst 4 dage i december pga firmaerne ikke tør holde julefrokoster, for her hjælper hverken afstand, mundsprit eller skridtbind...

Det koster mig nu 20.000 i indtægt, så der skal helst ikke komme flere aflysninger i december pga antivaxxing.

Og når det rammer mig, på min pengepung, så vil jeg skide denne blødsødenhed overfor vaccinenægtere en sølvpapirshatfuld og bede dem om, at oppe deres sociale skills og aktivere fællesskabs algoritmen.

Jeg siger det bare igen, tænk at så få, skal begrænse så manges muligheder...

Ihjj....😥
Jeg er fundamentalt set enig med dig, men ligesom det ikke er Mette Frederiksens skyld at Corona kom til, så er det nok heller ikke kun Antivax'erne der alene er skyld i at den er her endnu, selvom de ikke har gjort meget - eller nogetsomhelst faktisk - for at få den til at gå væk.
Det er typiske antivax'ere, der går på gaden og demonstrerer. Og dermed er superspredere.
Flemmingogberit.png

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Østrig har lukket helt ned. Både for vaccinerede og ikke-vaccinerede. Jeg spekulerer på om det er sundhedsfagligt, eller politisk. Politisk for at undgå den ballade der vil komme i kølvandet på en forskelsbehandling.
Det samme kunne man tænke her hjemme. Man kan forbyde ikke-vaccinerede adgang til ikke essentielle offentlige steder, men de vil formentlig stadig kunne benytte sig af retten til at demonstrere. Den er grundlovsfæstet.
For at forbyde demonstrationer skal der indføres undtagelsestilstand, og det tror jeg ikke nogen regering har lyst til, rød eller blå.
Situationen byder heller ikke til det. (Endnu)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hugo skrev: man 22. nov 2021 20:06 Østrig har lukket helt ned. Både for vaccinerede og ikke-vaccinerede. Jeg spekulerer på om det er sundhedsfagligt, eller politisk. Politisk for at undgå den ballade der vil komme i kølvandet på en forskelsbehandling.
Det samme kunne man tænke her hjemme. Man kan forbyde ikke-vaccinerede adgang til ikke essentielle offentlige steder, men de vil formentlig stadig kunne benytte sig af retten til at demonstrere. Den er grundlovsfæstet.
For at forbyde demonstrationer skal der indføres undtagelsestilstand, og det tror jeg ikke nogen regering har lyst til, rød eller blå.
Situationen byder heller ikke til det. (Endnu)
Ifølge den her artikel er det pga pres på sundhedsvæsenet.

https://www.bt.dk/samfund/derfor-indfoe ... accinerede
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Pastorius skrev: man 22. nov 2021 22:31
Hugo skrev: man 22. nov 2021 20:06 Østrig har lukket helt ned. Både for vaccinerede og ikke-vaccinerede. Jeg spekulerer på om det er sundhedsfagligt, eller politisk. Politisk for at undgå den ballade der vil komme i kølvandet på en forskelsbehandling.
Det samme kunne man tænke her hjemme. Man kan forbyde ikke-vaccinerede adgang til ikke essentielle offentlige steder, men de vil formentlig stadig kunne benytte sig af retten til at demonstrere. Den er grundlovsfæstet.
For at forbyde demonstrationer skal der indføres undtagelsestilstand, og det tror jeg ikke nogen regering har lyst til, rød eller blå.
Situationen byder heller ikke til det. (Endnu)
Ifølge den her artikel er det pga pres på sundhedsvæsenet.

https://www.bt.dk/samfund/derfor-indfoe ... accinerede
Det var osse kun en spekulation. Jeg kan godt se at det står slemt til i Østrig. Prøvede for sjov at stemme på BT´s "vaccinetvangs-app). Der er et stort flertal på 67 % som støtter vaccinetvang. Bare vi ikke bliver splittet pga had :(
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hugo skrev: man 22. nov 2021 22:39 Det var osse kun en spekulation. Jeg kan godt se at det står slemt til i Østrig. Prøvede for sjov at stemme på BT´s "vaccinetvangs-app). Der er et stort flertal på 67 % som støtter vaccinetvang. Bare vi ikke bliver splittet pga had :(
Det løb er kørt mere eller mindre. Jeg har ikke meget til overs for vaccineskeptikere. Jeg tror dog ikke der kommer noget godt ud af at køre en skarp linje overfor dem, men hvis jeg skal vælge mellem at marginalisere dem eller leve med ulemper de påfører resten af samfundet (og det ser ud til at vi skal det), så bliver det ikke vaccineskeptikerne jeg tager hensyn til.
--
Robert

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

vaccinetvangs-app). Der er et stort flertal på 67 % som støtter vaccinetvang.
Er det ikke at virksomheder kan kræve vaccinetvang ? Ikke at staten kunne kræve vaccinetvang.

75 % af befolkningen har fået andet stik . Alligevel er smittekurven lige så høj som sidste år ved samme tid.
Vi er ikke selv herrer over f.eks. flokimmunitet. Man kan på ingen måde forudsige hvordan en pandemi af denne art udvikler sig. Det er som evolutionen.
Det er, sådan set, også det forskerne siger - I de fleste artikler jeg har læst.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Og når det rammer mig, på min pengepung, så vil jeg skide denne blødsødenhed overfor vaccinenægtere en sølvpapirshatfuld
Surt, men minkavlerne mistede meget mere.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Kimex skrev: tirs 23. nov 2021 06:10
vaccinetvangs-app). Der er et stort flertal på 67 % som støtter vaccinetvang.
Er det ikke at virksomheder kan kræve vaccinetvang ? Ikke at staten kunne kræve vaccinetvang.

75 % af befolkningen har fået andet stik . Alligevel er smittekurven lige så høj som sidste år ved samme tid.
Vi er ikke selv herrer over f.eks. flokimmunitet. Man kan på ingen måde forudsige hvordan en pandemi af denne art udvikler sig. Det er som evolutionen.
Det er, sådan set, også det forskerne siger - I de fleste artikler jeg har læst.
Som jeg har hørt det, så ville vi kunne have nøjedes med 60-80% vaccinerede med de varianter der var i spil sidste år. Med deltavarianten skal vi sandsynligvis over 90%. Det hænger logisk nok sammen med hvor smitsom den er.
--
Robert

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Der opstår hele tiden nye varianter. Virus muterer. De vi kender er kun et fåtal af hvad der er. Det er kun de vi har opdaget. Men de vi kender er inden for en kategori, hvor vaccine beskytter mhst. hvor syge vi bliver. Altså færre dødsfald. Men ligeså stor smittespredning, som da kun få % var vaccinerede. Grafen for hvor mange smittede der er og smitteprocenten er tæt på det samme, som ved samme tid sidste år.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Kimex skrev: tirs 23. nov 2021 06:40
Og når det rammer mig, på min pengepung, så vil jeg skide denne blødsødenhed overfor vaccinenægtere en sølvpapirshatfuld
Surt, men minkavlerne mistede meget mere.
Minkavlerne har fået det største cash out i landets historie - Det kan godt være, de piver i Jyllandsposten, men de griner hele vejen til banken.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

De mistede deres erhverv. Og der blev brugt luskede og udemokratiske metoder.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex skrev: tirs 23. nov 2021 09:59 De mistede deres erhverv. Og der blev brugt luskede og udemokratiske metoder.
Yep, det handler om noget andet og vigtigere end penge, nemlig at en dybt korrumperet magt-elite burde
side i maksimum sikkerheds-fængsel ,.. i lighed med andre forhærdede forbrydere ,..

i øvrigt kører mink-erhvervet videre i Sverige samt en række andre lande ,.. uden at have gjort hverken fra eller til

heks.jpg
heks.jpg (34.73 KiB) Vist 117 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nok er nok!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Guess Who:


tibet.JPG
tibet.JPG (72.93 KiB) Vist 113 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: tirs 23. nov 2021 11:22 Guess Who:



tibet.JPG
OK. Ja, det tweet vejer ganske tungt som bevismateriale.

Lad os sige vi her i lydmaskine-domstolen erkender hende skyldig.

Hvad skal der nu ske?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ævl ,.. hvordan og hvorfor skal vi iøvrigt have respekt for en lov som stats-ministeriet og politiet kan bryde efter for godt befindende ?
/Dub

Nyt svar