Corona virusset (Wuhan)

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Re: Corona virusset (Wuhan)

Indlæg af Christoffer I. N. »

Pastorius skrev: lør 23. okt 2021 01:42 Nu stiger smittetallene igen. Det er forventet og ikke særligt alarmerende. Alligevel vil jeg gerne sige det samme som hende her

Jeg mener ikke man kan sammenligne tallene fra starten af, med nu. Hvis man vil bruge tallene til noget, bør man IMHO som minimum lave 2 puljer, 1 fra før vacciner, og 1 efter. Og så evt. holde styr på hvornår breakthrough typisk sker, om det er 4, 6, 8 måneder, eller hvor meget, og igen skal det nok ses i forhold til aldersgruppe og generel helbredstilstand.
Danske medier vil også gerne skrive om smittetal nu kontra for et år siden, de glemmer dog at fortælle, at den mest udbredte variant vi havde for et år siden antages at smitte 2-3 i gennemsnit, hvorimod den vi har nu antages at smitte 6-9 i gennemsnit.

Man kan ikke forsimple tallene, og det er svært at lave ordentlige sammenligninger. Folk skal bare forstå, at man er meget bedre beskyttet, ved at være fuldt vaccineret.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Damn det var sejt
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Christoffer I. N. skrev: lør 23. okt 2021 02:11 Folk skal bare forstå, at man er meget bedre beskyttet, ved at være fuldt vaccineret.
Præcis!
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Wow :shock: she´s cool
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Alle børnene var gode til overholde loven. Undtagen Mette, hun var god til at slette.
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

ED5F15F7-C3EE-41BD-9E21-B2B776971F4F.jpeg

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3231
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

:dollargrin: :dollargrin:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Deres moral er et bundløst hul, fra tibet-sagen, og nu til dette,.. der er en håndfuld der burde sidde indespæret i en længere årrække.




IMG_20211028_103904161-01.jpeg
IMG_20211028_103904161-01.jpeg (217.68 KiB) Vist 236 gange
/Dub

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 969
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Indtil nu har jeg været ligeglad men det her er virkelig en lortesag. Især sletning af SMS, det er der ikke mange borgere der kan snuppe i længden.

S-regeringen havde alle kort på hånden ved at udvise nogenlunde rettidigt omhu. Hvis vi kigger os rundt omkring i verden, så ligger vi nok nummer 1 på verdensranglisten i hvordan lande har klaret sig gennem det her.

Barbara Bertelsen, som dog kun er embedsmand, har æren for rigtig meget af de rigtige tiltag der er sket – og så er der så den her, hvor en embedsmand agerer spindoktor overfor et andet ministerium. Blandt alt muligt andet.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det hele kommer fra øverste sted, også i Tibet-sagen, det skal man nok ikke tage fejl af

Ministre, eller embedsmænd, er så noget man kan bruge som prügelknabe og ofre senere, om nødvendigt,.. intet er for fejt

(ikke at jeg har specielt ondt af ministrene, de kender det beskidte spil, og har prostitueret sig ind i det)
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

AF
Frederikke Amalie Dam

Efter det er kommet frem, at vigtige sms'er er blevet slettet i forbindelse med minksagen, melder tidligere statsminister Lars Løkke Rasmussen nu ud, at der ikke var praksis for at slette dem i hans tid.

Det siger han til aviserne Berlingske, Jyllands-Posten og B.T., skriver Ritzau.

Til B.T. oplyser Løkke, at det ikke tidligere har være normal praksis, at statsministeren og de nærmeste rådgivere bare sletter sms'er automatisk.

- Bestemt ikke (normal praksis, red.). Jeg har aldrig hørt om det før, skriver han til B.T.

Minkkommissionen, som Folketinget har nedsat til at undersøge sagen om aflivningen af mink, meddelte tidligere onsdag, at sms'erne fra statsminister Mette Frederiksen (S) og tre medarbejdere i Statsministeriet er blevet slettet automatisk efter 30 dage.
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: tors 28. okt 2021 11:05 Det hele kommer fra øverste sted, også i Tibet-sagen, det skal man nok ikke tage fejl af

Ministre, eller embedsmænd, er så noget man kan bruge som prügelknabe og ofre senere, om nødvendigt,.. intet er for fejt

(ikke at jeg har specielt ondt af ministrene, de kender det beskidte spil, og har prostitueret sig ind i det)
Weeeell, jeg har et familie medlem i trafikministeriet eller hvad det hedder, og hun fortæller at det lige så ofte er ministeren der fatter hat af det faglige som foregår. Hun giver indtrykket af at det i virkeligheden er departementet og embeds m/k som har magten.

Måske sandheden ligger et eller andet sted imellem? :-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: tors 28. okt 2021 11:28
DUBTEMPLE skrev: tors 28. okt 2021 11:05 Det hele kommer fra øverste sted, også i Tibet-sagen, det skal man nok ikke tage fejl af

Ministre, eller embedsmænd, er så noget man kan bruge som prügelknabe og ofre senere, om nødvendigt,.. intet er for fejt

(ikke at jeg har specielt ondt af ministrene, de kender det beskidte spil, og har prostitueret sig ind i det)
Weeeell, jeg har et familie medlem i trafikministeriet eller hvad det hedder, og hun fortæller at det lige så ofte er ministeren der fatter hat af det faglige som foregår. Hun giver indtrykket af at det i virkeligheden er departementet og embeds m/k som har magten.

Måske sandheden ligger et eller andet sted imellem? :-)
De er normalt alle sammen skyldige, da sandheden normalt vil være at alle vidste besked,.. eller burde

Men en leder af et team har selvfølgeligt et ekstra stort ansvar IMHO

Man fyrer jo også en bold-træner eller en chef hvis deres team fejler

Men i toppen af politik og finans-verden, I landets maksimale stillinger, er ansvaret minimalt

Kommer det endelig til doms er det som ofte kun en symbolske straf, eller næse
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Og så har vi både i tibet-sag, samt mink-sag, også et kurrupt politi der tjener en sidende regering,.. istedet for loven

Reelt ustraffet
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ja enig i at det er lederens ansvar. Også selv om han/hun er inkompetent.

Men jeg syntes nu du strammer den lidt mht. Straffen.. jeg mener: en næse er sku ikke noget at kimse af! Det kan gøre rigtig ondt helt inde i egoet.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det tror jeg så ikke, de trækker på skuldrene og skriver det på tabs-kontoen som "prisen for at deltage" tror jeg, (mestendels), men selvfølgeligt irriterende at bruge tid på

Eneste der rammer lige, høj som lav, er en mærkbar fængsels-straf, uden katte-lem

Derudover kunne man evt få dem erklæret uværdig til styrende stillinger fremadrettet,
samt indrage ting som minister-pension der
jo er givet på forkert grundlag kan man sige.

De har så stadig folke-pension præcis som andre kriminelle
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: tors 28. okt 2021 12:20 Det tror jeg så ikke, de trækker på skuldrene og skriver det på tabs-kontoen som "prisen for at deltage" tror jeg, (mestendels), men selvfølgeligt irriterende at bruge tid på

Eneste der rammer lige, høj som lav, er en mærkbar fængsels-straf, uden katte-lem

Derudover kunne man evt få dem erklæret uværdig til styrende stillinger fremadrettet,
samt indrage ting som minister-pension der
jo er givet på forkert grundlag kan man sige.

De har så stadig folke-pension præcis som andre kriminelle
Nu må du sku stoppe! Det er da helt uhørt at de med magt skal leve under de samme regler og kår de sætter op for resten af samfundet.

At inddrage minister-pensionen er fuldstændig vanvittigt. Det er jo den de skal leve for i deres ældre år på costaaa del sol hvor solen den danser.. Når de har fået nok af vores problemer herhjemme.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

:lol:
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: tors 28. okt 2021 11:51 Og så har vi både i tibet-sag, samt mink-sag, også et kurrupt politi der tjener en sidende regering,.. istedet for loven

Reelt ustraffet
Det er meget bedre for blodtrykket hvis man forstår at loven for ministre og embedsmænd i det store hele er ensbetydende med hvad det politiske flertal kan blive enige om.

På den måde har vi flyttet også ganske lidt fra de islandske sagaers tid.Dér afgjorde man tvister på baggrund af hvormange våbenføre mænd parterne kunne stille. Så slap de for at slå hinanden ihjel, man talte bare hvem der havde størt sandsynlighed for at vinde kampen på forhånd.

I tibetsagen blev udfaldet sådan, som flertallet ville have (vi har lavet en undersøgelse, og godt ser det ikke ud, men der er ikke nogen der kan drages til ansvar). Det er selv lidt anderledes i en rigsretssag, og sålænge den stadig verserer, så synes jeg det klinger hult at brokke sig over et manglende udfald. Jeg bliver også uendeligt trist over brugen af øgenavne som slette-Mette og hvad de nu ellers bruger i tabloidpressen og på SoMe.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev: tors 28. okt 2021 14:31Jeg bliver også uendeligt trist over brugen af øgenavne som slette-Mette og hvad de nu ellers bruger i tabloidpressen og på SoMe.
Interessant. Hvordan kan det være?

Fordi det er politisk 'mobning'? fordi det er statsministeren? eller fordi det er politikeren Mette Frederiksen det går ud over?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: tors 28. okt 2021 15:17
Pastorius skrev: tors 28. okt 2021 14:31Jeg bliver også uendeligt trist over brugen af øgenavne som slette-Mette og hvad de nu ellers bruger i tabloidpressen og på SoMe.
Interessant. Hvordan kan det være?

Fordi det er politisk 'mobning'? fordi det er statsministeren? eller fordi det er politikeren Mette Frederiksen det går ud over?
Jeg bliver lige så trist over Bilags-Lars eller lignende. Jeg synes det er fordummende.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg bliver ligefrem gal på Løkke og hans tidligere partikammerater, når de taler om at man ALDRIG slettede sms´er i deres tid.
Nu kan jeg desværre ikke huske hvilken sag det var, for de havde jo så mange, men journalister stod på gangen på Borgen og bad om han kunne vise en eller anden sms frem, hvor til Lars Løkke svarede, at den havde han slettet.
Men jeg kan ikke huske om det var tøjsagen, 3GI sagen, de 2 Eva Kjær sager, Esben Lunde sagen eller fiske konge sagen eller sommer hus sagen
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hugo skrev: tors 28. okt 2021 17:45 Jeg bliver ligefrem gal på Løkke og hans tidligere partikammerater, når de taler om at man ALDRIG slettede sms´er i deres tid.
Nu kan jeg desværre ikke huske hvilken sag det var, for de havde jo så mange, men journalister stod på gangen på Borgen og bad om han kunne vise en eller anden sms frem, hvor til Lars Løkke svarede, at den havde han slettet.
Men jeg kan ikke huske om det var tøjsagen, 3GI sagen, de 2 Eva Kjær sager, Esben Lunde sagen eller fiske konge sagen eller sommer hus sagen
Nej, det er rent politisk drilleri. Er der en sprække så stikker de kniven ind og drejer til. Men den ene side af folketingssalen er ikke bedre end den anden. Det er forstemmende.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev: tors 28. okt 2021 17:45 Jeg bliver ligefrem gal på Løkke og hans tidligere partikammerater, når de taler om at man ALDRIG slettede sms´er i deres tid.
Læs igen, jvf hvad Slette-Mette udtalte tidligere i dag. Det var default brugen af AUTOMATISKE sletninger på opfordring fra stats-ministriet SELV han addresserede

(derudover er jeg enig i han er en klam fætter)
Til B.T. oplyser Løkke, at det ikke tidligere har være normal praksis, at statsministeren og de nærmeste rådgivere bare sletter sms'er automatisk.
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

DUBTEMPLE skrev: tors 28. okt 2021 19:25
Hugo skrev: tors 28. okt 2021 17:45 Jeg bliver ligefrem gal på Løkke og hans tidligere partikammerater, når de taler om at man ALDRIG slettede sms´er i deres tid.
Læs igen, jvf hvad Slette-Mette udtalte tidligere i dag. Det var default brugen af AUTOMATISKE sletninger på opfordring fra stats-ministriet SELV han addresserede

(derudover er jeg enig i han er en klam fætter)
Til B.T. oplyser Løkke, at det ikke tidligere har være normal praksis, at statsministeren og de nærmeste rådgivere bare sletter sms'er automatisk.
Nu er det ikke fordi jeg vil rode mig ud i "hvem er værst, hvem er bedst" De er sq lige slemme.
Lige som mig er du da gammel nok til at huske hvor svært Løkke regeringen havde det med at finde sms´er og sags akter, eller forsvarer deres ministre.
Det er jo nok som Pastorius skriver oven over, at den mindste åbning, så kommer kniven ind.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar