Unitedplugins tråden - Ny Biverb (dobbelt reverb)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Unitedplugins tråden - 5 plugs, til 5€ hver

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev: man 20. maj 2024 15:49 De fylder 5 år ,.. derfor:

...
3. Transmutator 5€
...
Audiodeluxe , 4.75$ efter deluxe-bucks, ikke moms
...
Transmutator kan jeg sagtens anbefale.
Her er produktsiden:
https://unitedplugins.com/Transmutator/
Visse af algoritmerne reagerer forskelligt den ene og den anden vej, derfor har de Invert knappen.
Det er efter min ydmyge mening langt fra alle modes der er interessante, men nogen af dem er ret fede. Husk iøvrigt også at prøve at fade til ingenting, altså undlad at sende noget ind i sidechainen. Der vil stadig være rumklang, i den der rumklang mode, osv.
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: man 20. maj 2024 17:47

...
3. Transmutator 5€
...
...
Ja, måske, kan se at den foreslås til fades på film også, må overvejes

Men, som altid med Unitedplugins, så er tingene lidt "søgte", og underlige, dyb tallerken i ny indpakning

Tit noget med "hurtige mirakkel-løsninger", ala QuickAG, man tænker lidt: "hvad er pointen derudover"

Eller Compressoren, hvor de fleste af os sikkert har 5-10 stks alternativer allerede, herunder gratis plugs

Vil også overveje MorphVerb ,.. nu hvor prisen muligvis matcher ydelsen :lol: (droppede den tidligere)

(at der kun kan morphes i den udlagte rækkefølge, samt algoritmerne ikke stikker lidt mere individuelt ud er dumt)

NÅ ,.. syntes bare dem der har luret på en af de nævnte plugs skulle have chancen til 4.75 bucks :)
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev: tirs 21. maj 2024 09:58
Christoffer I. N. skrev: man 20. maj 2024 17:47

...
3. Transmutator 5€
...
...
Ja, måske, kan se at den foreslås til fades på film også, må overvejes

Men, som altid med Unitedplugins, så er tingene lidt "søgte", og underlige, dyb tallerken i ny indpakning

Tit noget med "hurtige mirakkel-løsninger", ala QuickAG, man tænker lidt: "hvad er pointen derudover"

Eller Compressoren, hvor de fleste af os sikkert har 5-10 stks alternativer allerede, herunder gratis plugs

Vil også overveje MorphVerb ,.. nu hvor prisen muligvis matcher ydelsen :lol: (droppede den tidligere)

(at der kun kan morphes i den udlagte rækkefølge, samt algoritmerne ikke stikker lidt mere individuelt ud er dumt)

NÅ ,.. syntes bare dem der har luret på en af de nævnte plugs skulle have chancen til 4.75 bucks :)
Royal compressor kan jeg nu godt anbefale, jeg har ikke andre der på den måde er agressiv!"
Cubase 14 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg har fundet et ret grundigt review af Royal Compressor, som ikke lader til at være totalt "købt" af producenten:

https://www.whippedcreamsounds.com/roya ... r_Worth_It
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev: tors 23. maj 2024 23:01 Jeg har fundet et ret grundigt review af Royal Compressor, som ikke lader til at være totalt "købt" af producenten:

https://www.whippedcreamsounds.com/roya ... r_Worth_It
Som med alt andet værktøj, hvad skal du bruge den til?

Jeg ved ikke med dig, men jeg har ikke en Compressor jeg bare kyler på alt og dermed heller ikke en der opfylder alle formål :redcard: Så om den er langsom eller for analog eller noget helt andet afhænger jo af hvad den skal bruges til. Som sagt, den er et værktøj og hvad alle andre mener er ikke så vigtigt som, hvad mener du den kan bruges til og er den overhovedet noget for dig i forhold til det du laver?
Så et review er jo ofte farvet af om den er et godt redskab for anmelderen og vil aldrig være helt ufarvet i forhold til dette. Men jeg holder af at læse forskellige reviews selv men ultimativt, så henter jeg en demo og dømmer ud fra hvad jeg selv syntes.
Cubase 14 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev: ons 5. jun 2024 21:06 et review er jo ofte farvet af om den er et godt redskab for anmelderen og vil aldrig være helt ufarvet i forhold til dette. Men jeg holder af at læse forskellige reviews selv men ultimativt, så henter jeg en demo og dømmer ud fra hvad jeg selv syntes.
Point taken

Men i mange tilfælde mangler jeg tid, og ønsker så få demoer installeret som muligt, det KAN fücke noget op om uheldet er ude

Kan derfor godt finde på at købe KUN ud fra reviews, anbefalinger, lydeksempler, og meget grundig gennemgang på youtube osv

Mest hvis jeg er sikker på prisen aldrig blir lavere, er symbolsk lav, ubetydelig, men der er en vis nysgerrighed/interesse langsigtet

Typisk ved jeg alligevel først om jeg blir helt tilfreds, når/hvis den fulde version, uden begrænsninger, har været i brug en rum tid

I dette tilfælde købte jeg hele håndfulden af licenser for at gi dem en chance senere, samt prøve lidt UP generelt, af nysgerrighed

Det samme gjorde sig gældende med Plugin Alliance, samt Tracktion, hvor en del af licenserne dog blev skaffet helt gratis

Om 13 mdr forlader jeg arbejdsmarkedet delvist vil så nok være mere tilbøjelig til at bruge tid på demoer og test generelt :wink:
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev: tors 6. jun 2024 10:11
stralner skrev: ons 5. jun 2024 21:06 et review er jo ofte farvet af om den er et godt redskab for anmelderen og vil aldrig være helt ufarvet i forhold til dette. Men jeg holder af at læse forskellige reviews selv men ultimativt, så henter jeg en demo og dømmer ud fra hvad jeg selv syntes.
Point taken

Men i mange tilfælde mangler jeg tid, og ønsker så få demoer installeret som muligt, det KAN fücke noget op om uheldet er ude

Kan derfor godt finde på at købe KUN ud fra reviews, anbefalinger, lydeksempler, og meget grundig gennemgang på youtube osv

Mest hvis jeg er sikker på prisen aldrig blir lavere, er symbolsk lav, ubetydelig, men der er en vis nysgerrighed/interesse langsigtet

Typisk ved jeg alligevel først om jeg blir helt tilfreds, når/hvis den fulde version, uden begrænsninger, har været i brug en rum tid

I dette tilfælde købte jeg hele håndfulden af licenser for at gi dem en chance senere, samt prøve lidt UP generelt, af nysgerrighed

Det samme gjorde sig gældende med Plugin Alliance, samt Tracktion, hvor en del af licenserne dog blev skaffet helt gratis

Om 13 mdr forlader jeg arbejdsmarkedet delvist vil så nok være mere tilbøjelig til at bruge tid på demoer og test generelt :wink:
Tillykke, kun 13 mdr. det bliver da en fest : :-D

Nej man skal passe på ikke at give for meget, det kan godt betale sig at være tålmodig, det er jeg ofte. Nu holder jeg mest øje med intro tilbud, det er billigere og nu jeg alligevel er helt med på alle relevante leverandører (for mig) er det liidt nemmere at overskue. Men ret beset, man behøver ikke at eje alt :lol:
Cubase 14 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pluralis ,.. som Christoffer skrev tidligere nok ikke noget unikt vidunder

Måske er noget blevet overset ?

Anyway, den er lige nu nedsat med 76 pct til 19 euro

https://unitedplugins.com/Pluralis/
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Så er der nyt igen Fra Unitedplugins, denne gang en ret interssant Biverb eller dobbelt reverb som virkelig, virkelig lyder godt. Så mangler man noget fra den kategori så se lige på om denne kunne være noget for dig!

De skriver selv:
There are tasks a single reverb cannot handle. Unless it is Biverb. Biverb is a cutting-edge dual reverb plugin designed to elevate your mixes and bring depth to your soundscapes. With two independent reverb units packed into one plugin, Biverb offers unparalleled flexibility and creative control, making it the ultimate tool for any
producer or sound designer.

Lige nu kun 112 kr. - ellers 590 kr.

https://unitedplugins.com/biverb/?utm_s ... troduction

Cubase 14 pro

Nyt svar