Unitedplugins tråden - Ny Biverb (dobbelt reverb)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Unitedplugins tråden - Plamen Saturation

Indlæg af Christoffer I. N. »

stralner skrev: ons 30. aug 2023 11:43 ... Plamen ... Vi kender det fra andre produkter men her er det muligt at få noget jeg ikke selv har fundet i de produkter jeg selv har. ...
Jeg så godt mailen, game changer og det hele.
Hvad er det du synes der er nyt?
Parallel kan du i Output Thermal, nok også andre: https://output.com/products/thermal
Linear og minimum phase, og flere antal crossovers i Fabfilter Saturn 2: https://www.fabfilter.com/products/satu ... on-plug-in
Og en del flere..
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Det der er nyt er bla. hvor let det er at få det resultat, man ønsker hurtigt. Jeg har jo selv fabfilter ect. men syntes det er fedt at man ikke skal gøre meget mere, end at øge output med 0,5-1 db på et bånd for at få et resultat der faktisk også lyder rigtig godt.

Har du prøvet den?
Cubase 14 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

stralner skrev: tors 31. aug 2023 13:11 Det der er nyt er bla. hvor let det er at få det resultat, man ønsker hurtigt. Jeg har jo selv fabfilter ect. men syntes det er fedt at man ikke skal gøre meget mere, end at øge output med 0,5-1 db på et bånd for at få et resultat der faktisk også lyder rigtig godt.

Har du prøvet den?
Fedt! Jeg har efterhånden nogle stykker af den slags plugins, udover at de ikke er multibånd. Sonnox Inflator, gain ordentligt op og giv den 5-6%, Kush Audio Clariphonic DSP 2, behøves nærmest bare at være aktiv, ellers evt. booste lidt i mid-båndet og evt. deaktivere top-båndet, Variety Of Sound SlickHDR, m.fl.

Jeg er ikke for alvor kommet igang med Fabfilter Saturn, min energi er blevet kastet efter Volcano, men så ved man jo hvad man skal forvente iforhold til opførsel på modulators, hvad oversamplingen gør for opførslen m.m. Efter et tip fra en ven prøvede jeg dog Saturn den anden dag, sådan 60-90% amount på eksempelvis Subtle Tube giver noget ganske afdæmpet Exciter agtig lyd. Når de skriver Subtle, så lader det til at de mener det.
Et af "problemerne" for mig med Saturn er, at der er alt for mange modes at vælge imellem, så det er svært at komme igang med. Der er Plamen jo lidt anderledes, med "kun" 5 modes, men hvis de er tilpas forskellige og velvalgte så er det jo en rigtig god start. Jeg har ikke prøvet den nej, og kommer nok ikke til det.
-

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Så fik jeg lidt tid til at prøve Nanopulse af og hvad kan man så sige om den. Jo den gør nøjagtig som de lover og som andre envelopeshapers/trancientdesigners også gør. Men i et og samme plugin. Dog med den lille finesse at du kan vælge mellem 64 trancient typer og som de selv skriver:

You can change the crossover frequencies and slope to finetune it to your needs. The 6 easy to use sliders give you immediate control to sculpt and shape your sound with lightning speed and precision.

Intet er bare så nemt, men det lyder godt :lol:

Men alt det til en side, Nanopulse er et godt redskab til ikke kun dit drummset men også til guitar, strings, piano, klokker og ja you name it..der Er et hurtigt redskab til at få mere ud af noget der kunne tåle lidt mere bid. Mangler du noget der gør det godt så er Nanopulse klart værd at se efter.

https://unitedplugins.com/Nanopulse/

Cubase 14 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist

JMG Sound Dropkick:
https://unitedplugins.com/Dropkick/
Manual:
https://unitedplugins.com/Dropkick/documentation

Billede

Kunne da være man skulle prøve det af.. 19€ intropris. Kan med garanti også bruges på andre bass-lyde.
-

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev: lør 27. jan 2024 04:26 JMG Sound Dropkick:
https://unitedplugins.com/Dropkick/
Manual:
https://unitedplugins.com/Dropkick/documentation

Billede

Kunne da være man skulle prøve det af.. 19€ intropris. Kan med garanti også bruges på andre bass-lyde.
100% enig, jeg har stor fornøjelse af den i skrivende stund :-D
Cubase 14 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Så er der nyt på eq fronten fra united plugins, fireEQ med lidt nyt til workflowet måske. Jeg har ikke selv fået den testet men gør det i aften :-)

Dear United Plugins User,
We're proudly introducing FireEQ, the groundbreaking plugin that revolutionizes traditional equalization. Seamlessly integrating multiple EQ techniques, FireEQ simplifies mixing and mastering while ensuring exceptional sound quality.

FireEQ: 85% off
At its core, FireEQ features vintage-style analogue filters for warmth and character in your tracks. Its precision-engineered low-cut filter with side-kill function eliminates unwanted stereo content in the low end, resulting in a tighter, cleaner sound.

Cubase 14 pro

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

Har lige købt Dropkick på tilbud, men processen virker ikke just proff? Jeg hentede en demo via linket her på LM (til UnitedPlugins), og købte derefter plugin'et på selvsamme webside - uden brug af noget login. Nu har jeg modtaget en faktura fra Meldaproduction (det må være dem der håndtere det ..) - men ingen licens. Jeg har skrevet til både UnitedPlugins og Meldaproduction support uden respons - endnu.

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Rosenfeldt skrev: fre 1. mar 2024 14:43 Har lige købt Dropkick på tilbud, men processen virker ikke just proff? Jeg hentede en demo via linket her på LM (til UnitedPlugins), og købte derefter plugin'et på selvsamme webside - uden brug af noget login. Nu har jeg modtaget en faktura fra Meldaproduction (det må være dem der håndtere det ..) - men ingen licens. Jeg har skrevet til både UnitedPlugins og Meldaproduction support uden respons - endnu.
Din licens ligger på din konto, så log ind med dine oplysninger under mine Licenser der kan du få det du skal bruge!
Cubase 14 pro

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

stralner skrev: fre 1. mar 2024 19:45 Din licens ligger på din konto, så log ind med dine oplysninger under mine Licenser der kan du få det du skal bruge!
Hvilken konto? Jeg har ikke oprettet en konto da jeg foretog købet. Men, derfor bør man vel modtage en licens på den mail man brugte ved køb? 🙃

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der må være oprettet en account automatisk i forbindelse med køb direkte hos United Plugins

Prøv at logge ind med din mail og "glemt" password så ved du om der eksistere en account

Samt check spam mappen

License file, eller lignende, via mail, er noget man typisk får hvis man har købt hos tredie-part, og disse bliver så indløst under "Redeem", efter at man har oprettet en konto, (såfremt man ikke har en),..
Senest rettet af DUBTEMPLE fre 1. mar 2024 21:23, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

DUBTEMPLE skrev: fre 1. mar 2024 21:08 Der må være oprettet en account automatisk i forbindelse med køb direkte hos United Plugins

Prøv at logge ind med din mail og "glemt" password så ved du om der eksistere en account

Samt check spam mappen

License file, eller lignende, via mail, er noget man typisk får hvis man har købt hos tredie-part, og disse bliver så indløst under "Redeem", efter at man har oprettet en konto, (såfremt man ikke har en),..
Det var ellers et godt bud, men “been there, done that”. Når jeg prøver at logge ind med den mail jeg brugte ved køb, og vælger “glemt mit password” - så kommer der ingen mail - heller ikke i spam.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Rosenfeldt skrev: fre 1. mar 2024 21:22
DUBTEMPLE skrev: fre 1. mar 2024 21:08 Der må være oprettet en account automatisk i forbindelse med køb direkte hos United Plugins

Samt check spam mappen

Det var ellers et godt bud, men “been there, done that”. Når jeg prøver at logge ind med den mail jeg brugte ved køb, og vælger “glemt mit password” - så kommer der ingen mail - heller ikke i spam.
Hos Plugin Butique har jeg dog været udsat for at en license Keys blev lagt på min account der, og skulle kopieres fra denne og så til Redeem-rubrikken hos United Plugins

Måske noget lignende gør sig gældende med Melda

Noget værre rod iøvrigt :-)
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Rosenfeldt skrev: fre 1. mar 2024 21:22

Samt check spam mappen

Det mystiske er at du modtager din faktura men ikke din licens, det har jeg ikke selv prøvet. Bestilte ellers fireeq uden problemer her hos mig.
Cubase 14 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev: fre 1. mar 2024 12:32 Så er der nyt på eq fronten fra united plugins, fireEQ med lidt nyt til workflowet måske. Jeg har ikke selv fået den testet men gør det i aften :-)
Hvor unikt og anvendeligt syntes du den er sammenlignet med de alt for mange EQ's der allerede fylder ?

Bliver det en uundværlig keeper for dit eget vedkommende ?
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

PB har eksklusivt "focus-sale" indtil midt i måneden

https://www.pluginboutique.com/deals/sh ... K1,4ESV3,1

(Minimal Audio´s "Hybrif Filter" som gratis sidegevinst for tiden)
/Dub

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

(Fik løst problemet med aktivering af Dropkick efter adskillige mail med deres support - og det var ikke en 40'er! :) )

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev: man 4. mar 2024 12:24
stralner skrev: fre 1. mar 2024 12:32 Så er der nyt på eq fronten fra united plugins, fireEQ med lidt nyt til workflowet måske. Jeg har ikke selv fået den testet men gør det i aften :-)
Hvor unikt og anvendeligt syntes du den er sammenlignet med de alt for mange EQ's der allerede fylder ?

Bliver det en uundværlig keeper for dit eget vedkommende ?
Ja det er altid et godt spørgsmål :lol:

Hvis du ser på GUI, så er en ting sikkert, det er dejligt hurtigt at bestemme Mid/side for hvert bånd og det giver absolut et godt workflow men det gør det hele faktisk, for jeg syntes at det er tænk ret godt igennem. Og sammenlignet med hvad jeg ellers har af Fabfilter, SSL, Unitedplugins og mange andre, ja så er den noget andet og lyn hurtigt at bruge. Jeg er ikke vild med hvordan GUI ser ud, det kunne godt være mere top noch og moderne, men jeg kommer til at bruge lige den her en del fremover på grund af lyden og workflow.
Cubase 14 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Rosenfeldt skrev: tirs 5. mar 2024 14:24 (Fik løst problemet med aktivering af Dropkick efter adskillige mail med deres support - og det var ikke en 40'er! :) )
Altid noget at i fandt ud af det, du hørte først fra dem mandag går jeg ud fra!
Cubase 14 pro

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

stralner skrev: tors 7. mar 2024 11:14
Rosenfeldt skrev: tirs 5. mar 2024 14:24 (Fik løst problemet med aktivering af Dropkick efter adskillige mail med deres support - og det var ikke en 40'er! :) )
Altid noget at i fandt ud af det, du hørte først fra dem mandag går jeg ud fra!
Tak, - og ja jeg fik først svar og løsning på problemet om mandagen. Nu spiller det! :)

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Den lækre Frontdaw er nu opdateret til version 3 med flere muligheder og 8x oversampling :-D

Intro pris er 15 Euro, har du allerede Frontdaw er opdateringen gratis :wink:

Cubase 14 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Ny randomachine

Randomachine is a tool for effortlessly generating diverse iterations of your samples. It is ideal for film, game sound design, or electronic music production, but it breaks free from uniformity and mechanical rigidity.

Add it to your cart and check out for FREE
Randomachine is compatible with the majority of VST/AAX/AU DAWs on PC and Mac. Its regular price is €49, but you can get it for FREE until April 21. (From April 22 till May 21, Randomachine will be available for the intro price of €9.

To get Randomachine for free (before April 21), you have to go to the product page, add Randomachine to your cart and check out for €0 (otherwise, you won't get a license). 

Cubase 14 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem

Indlæg af stralner »

Ny BassRift er kommet, jeg har ikke fået kikket så meget på den men kommer til det i weekenden!

www.unitedplugins.com/BassRift

Cubase 14 pro

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator

Indlæg af Rosenfeldt »

stralner skrev: tirs 7. maj 2024 20:42 Ny BassRift er kommet, jeg har ikke fået kikket så meget på den men kommer til det i weekenden!

www.unitedplugins.com/BassRift

Købt 👍🏼

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

De fylder 5 år ,.. derfor:

1. RoyalComoressor 5€
2. Firecobra 5€
3. Transmutator 5€
4. QuickAG 5€