Hvor går grænsen?

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Låst
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Hvor går grænsen?

Indlæg af Mike-air »

Jeg føler mig chikaneret af en bruger, jeg tror nok ikke jeg behøver nævne navnet på den bruger, for alle er vel klar over hvem det er.

Anyways, hvor går grænsen:
Kan man på et site som dette kræve noget som helst omkring hans adfærd?
Eller er det bare mig der skal se i øjnene at LM ikke er konstruktiv brug af min fritid?

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Nævn navne! Er det Paludan?

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Mike-air skrev:Eller er det bare mig der skal se i øjnene at LM ikke er konstruktiv brug af min fritid?
Jeg, personligt, ville nok ikke ikke dømme det ud fra en enkel bruger men, som i en helhed.

Altså om du oplever flest dårlige eller gode oplevelser her inde.

At der er en enkelt beef bruger i mellem TROR jeg er ganske normalt. Ligesom alle andre steder ude i det virkelige liv.

Mit råd: Ignorere det. Nyd det positive i stedet :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Mike-air skrev:Jeg føler mig chikaneret af en bruger, jeg tror nok ikke jeg behøver nævne navnet på den bruger, for alle er vel klar over hvem det er.

Anyways, hvor går grænsen:
Kan man på et site som dette kræve noget som helst omkring hans adfærd?
Eller er det bare mig der skal se i øjnene at LM ikke er konstruktiv brug af min fritid?
Den har jeg ikke set - men det lyder da dumt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

1. Ignorer.

2. Don't let the bastards grind you down.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mike-air skrev:Jeg føler mig chikaneret af en bruger, jeg tror nok ikke jeg behøver nævne navnet på den bruger, for alle er vel klar over hvem det er.

Anyways, hvor går grænsen:
Kan man på et site som dette kræve noget som helst omkring hans adfærd?
Eller er det bare mig der skal se i øjnene at LM ikke er konstruktiv brug af min fritid?
Jeg har ingen ide om hvem du tænker på? Men det er da ikke ok ...

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Go high when they go low.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:Anyways, hvor går grænsen:
Kan man på et site som dette kræve noget som helst omkring hans adfærd?
Ja, det kan man. Alle brugere herinde skal følge reglerne: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=11. Det gælder dig. Det gælder mig. Det gælder den omtalte bruger, og det har jeg før gjort ham specifikt opmærksom på (sagt i ret stor tiltro til at jeg har gættet rigtigt på, hvem du hentyder til). I sin yderste konsekvens kan en bruger udelukkes fra LM, hvis vedkommende ikke viser sig i stand til at agere indenfor de rammer som reglerne udstikker. Der er fortilfælde.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev:Jeg føler mig chikaneret af en bruger, jeg tror nok ikke jeg behøver nævne navnet på den bruger, for alle er vel klar over hvem det er.

Anyways, hvor går grænsen:
Kan man på et site som dette kræve noget som helst omkring hans adfærd?
Eller er det bare mig der skal se i øjnene at LM ikke er konstruktiv brug af min fritid?
Den bruger du taler om gav jeg for noget tid siden besked på at det for hans vedkommende "ville blive monolog herfra", og så er den jo ikke længere :-)

Hvis du vil lade trolden vinde, og sige farvel til alle os andre på den konto, så vil jeg mene du har disponeret forkert, eller tænke at du måske
var på vej væk alligevel,.. det virker ude af propertion :|
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det virker nok lidt overdrevet ja, men kontra den mega frustration jeg føler når jeg, eller andre kommer i skudlinjen.. Så kan det virke som den eneste løsning.

Personansgreb burde være et absolut nogo!

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Mike-air skrev:Det virker nok lidt overdrevet ja, men kontra den mega frustration jeg føler når jeg, eller andre kommer i skudlinjen.. Så kan det virke som den eneste løsning.

Personansgreb burde være et absolut nogo!
Jeg synes nu bare du skal ignorerer det. Også selvom du finder det svært.

Men det er jo helt op til dig, Mike :)

Jeg kan også sagtens huske de tidligere ting der har været. Men for pokker.. Ligesom det seneste, der sikkert udløste dette indslag, så synes jeg det bære præg af barnlig drilleri som du skal overse og være ligeglad med. Lad vær at reagere på det :)

Og enig: Ingen personangreb :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Måske moderatorerne kunne slå lidt hårdere ned på den slags?

Eventuelt kunne man lave en ny anmeldelses-kategori som hedder ‘personangreb, mobning mm.’, som udløser en 1. (Og eneste) advarsel hvis mod er enig i at det hører under den kategori.

Det burde ikke forringe kvaliteten af indholdet på LM.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Der er altså noget ved fora, som får nogen mennesker til at gå amok.

Jeg er medlem af et foto-forum, hvor jeg er i gang med at fortælle om et køb i udlandet - et emne mange spørger til og som er forbundet med en vis usikkerhed. Jeg ville bare lave en service meddelelse til medlemmerne, så de kunne følge med i forløbet og virkelig mange har været rigtig glade for det - men i løbet af nul komma fem, så blev jeg personlig attakeret af enkelte medlemmer, der stillede spørgsmål ved min moral og ikke var bange for at sige det. Jeg oplever mig selv som et menneske med en temmelig høj moral og derfor var det meget overraskende at blive kørt igennem møllen uden egentlig at kunne få at vide, hvad problemet var. Uanset hvad jeg svarede så blev det bare ved og det har også der fået mig til at overveje bare at stoppe mit medlemskab - for hvorfor dog udsætte sig selv for sådan en omgang. Højst besynderligt - og ikke mindst uforståeligt.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Kan det være at brugeren slet ikke tænker på dig og det hele foregår i dit eget hoved? De fleste teenagere vil sige at de føler sig udenfor og på et tidspunkt har været mobbet, selvom det bare er deres skrøbelige sind der spiller dem puds.

Bare en tanke. Jeg er ret sikker på at den omtalte bruger ikke bruger et sekund af sit liv på at tænke på dig efter der er blevet trykket "Send svar". Måske er du ikke så vigtig for den omtalte bruger som du selv føler.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvor vigtig jeg er, har vel intet med sagen at gøre?

Om min adfærd er teenage agtig, og om jeg har et skrøbeligt sind har vel heller intet med sagen at gøre?

Ovenstående er vel et direkte eksempel på din adfærd på forummet; negativ.

Ser man på alle andre ovenstående svar så er der udtryk for at man tager afstand til ‘bullying’. Ingen går efter mig.

Jeg har et stort problem med bullies, det er det jeg i virkeligheden adresserer her.

Den eneste magt du har over mig, er at jeg har en tilknytning til dette fora (11år). Forlader jeg forummet må jeg sige farvel til en del positive ting, men tilgengæld er der 0% chance for at jeg skal modtage noget personligt fra dig igen, når jeg mindst venter det. Eller at jeg skal overvære dig gøre det mod andre, som jeg har gjort de seneste måneder.

Den sidste del er faktisk halvdelen af problemet. Jeg føler mig magtesløs når jeg ser dig kritisere andre. Usagligt.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

[Slettet af moderator]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg lukker den her tråd nu og så tager vi moderatorer den internt.

Låst