Lukket Forum

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Re: Lukket Forum

Indlæg af mediumaevum »

SustainerPlayer skrev:Jeg kan nu heller ikke forestille mig, hvilke spørgsmål eller emner, der er relateret til dette forums "kerneydelse", der kan være i en kategori, der fordrer, at det skal foregå i det skjulte.

Jeg tror mere det er vigtigt, at have et mindset som f.eks netop Holger har.

Han er meget åben og ærlig omkring sit virke. Han giver gerne rigtige pro-tips, fortæller om økonomien, kontrakterne og andre sammenhænge i branchen.

Han ved nemlig også godt, at selvom vi får alle hans tricks - viden - og hele hans kunnen for den sags skyld. Så er det stadig ham, der er Holger. Og det er langt vigtigere end summen af det andet.
Jeg forstår til fulde. Og derfor mener jeg heller ikke at det er alle emner som skal kunne postes i et evt. aflukket forum.

Tips og tricks, idéer til forbedringer mm. hører sig til i offentlig debat. Der er jeg helt på linje med jer andre.

Men der kan jo være nogle personlige og "branche"-specifikke ting som overlapper hinanden, som man ikke ønsker delt med f.eks. Google.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mediumaevum skrev:
Men der kan jo være nogle personlige og "branche"-specifikke ting som overlapper hinanden, som man ikke ønsker delt med f.eks. Google.
Fair nok. Selvom det stadig er lidt diffust, hvad det er du har i tankerne.

Men hvis det ikke skal kunne googles, stjæles, videreformidles osv, så skal det aldrig inputtes via et tastatur på et device, der er koblet til internettet.

I det her tilfælde kræver det jo bare en "eksklusiv" bruger, der copy'paster din hemmeligheder.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hvis du bruger code tagget, kan det svjv ikke googles. Det er lavet til fora, hvor man diskuterer f.eks. html kode, og det springer google over

Kode: Vælg alt

Eksempel

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

SustainerPlayer skrev:
mediumaevum skrev: I det her tilfælde kræver det jo bare en "eksklusiv" bruger, der copy'paster din hemmeligheder.
Ja, og derfor skal man stadig passe på med at skrive alle "hemmeligheder", selv i et lukket forum.

Det var bare tiltænkt en ekstra sikkerhedsforanstaltning mod søgemaskiner og offentligheden generelt.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

MrBacon skrev:Hvis du bruger code tagget, kan det svjv ikke googles. Det er lavet til fora, hvor man diskuterer f.eks. html kode, og det springer google over

Kode: Vælg alt

Eksempel
Det er jeg ikke så sikker på. Jeg mener at have set sådanne kode-citater gengivet på Google.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

SustainerPlayer skrev:Og ja - jeg synes nok vi har fået fastslået, at hvis man først har serveret data på internettet, så er der stor chance/risiko for, at det vandrer steder hen, man ikke lige har kontrol over - uanset hvad man sætter op af "foranstaltninger".
Med det på et tidspunkt kommende forum får vi muligvis lidt bedre kontrol over SEO'en. Fx ville jeg typisk sætte After Party til ikke at indekseres.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Jeg forstår altså heller ikke meget af hvad det er du vil opnå med er lukket forum ? :?:

Nu vil du jo ikke nævne nogle emner men, kan ikk se hvad der skulle blive talt om i den “ekslusive klub” som ikke må komme andre brugere til nytte.

No offence men, jeg læser det nu mere som nogle af dine andre “små paranoide” tråde.

Hvem er der som ikke må “opdage” hvad du foretager dig ? Og hvem skulle have interesse i hvad du foretager dig ?

Det her er et skud i tågen..

Du har tidligere fortalt om din personlige status men, ikke hvordan den er afklaret.. Er det fordi du er nervøs for at kommune eller ligende læser med ?

Jeg har været på kontanthjælp i mange år grundet psykisk sygdom (bipolar), dette er der dog langt om længe ved at komme en afklaring på men, jeg har selv været en tur forbi Kontrolgruppen da, de på google jo kan se jeg både laver musik og køre mountainboard.

Der forfandtes både screenshots fra Instagram, facebook og selv her inde fra.

Dette havde dog ingen konsekvens for noget, da jeg spiller med helt åbne kort og intet har at skjule, hvilket de jo også selv kunne bekræfte.

Pointen med jeg siger det her er såmænd bare at, vi selv vælger at være online og ytre os og poste ting. Spiller man med åbne kort ser jeg heller intet problem i at poste alt det man vil.

Jeg har et unikt navn som ikke er svært at google og florere flere steder offentligt. Derfor lægger jeg aldrig billede op af mit hus udefra, ,og samtidigt har adresse beskyttelse.

Så jeg er nu ikke så nervøs over det her internet :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Holger skrev: Med det på et tidspunkt kommende forum får vi muligvis lidt bedre kontrol over SEO'en. Fx ville jeg typisk sætte After Party til ikke at indekseres.
Fint. Og f.eks dukker After Party ikke op i aktuelle emner mm, når man ikke er logget ind nu.

Men ingen af delene er jo nogen form for beskyttelse. Det er heller ikke alle søgemaskiner, der respekterer robots.txt nofollow og lign. Og det er ikke specielt svært at crawle nettet for info selv, hvis man er opsat for det.

Men SEO er godt optimeret her på sitet. Det dukker tit op i søgninger på alt muligt - også andre søgesteder end Google.

Apropos så er der 10 års jubilæum på annonceringen af den kommende version 2 af lydmaskinen til næste år. :-D

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jenkins skrev: Hvem er der som ikke må “opdage” hvad du foretager dig ? Og hvem skulle have interesse i hvad du foretager dig ?

Det her er et skud i tågen..

Du har tidligere fortalt om din personlige status men, ikke hvordan den er afklaret.. Er det fordi du er nervøs for at kommune eller ligende læser med?
Jeg har ikke noget at hemmeligholde over for stat eller kommune. Det hverken vil, kan eller må jeg.

Jeg spiller med åbne kort over for systemet som kender alt til mig og hvad jeg laver mm., men jeg synes ikke alt rager offentligheden - dvs. menigmand fra gaden.
Senest rettet af mediumaevum fre 12. apr 2019 13:57, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:... det gælder iøvrigt alle borgere i dette land.
Undskyld mig, - men tal for dig selv!

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Rosenfeldt skrev:
mediumaevum skrev:... det gælder iøvrigt alle borgere i dette land.
Undskyld mig, - men tal for dig selv!
Undskyld, rettet.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jenkins skrev:Jeg har været på kontanthjælp i mange år grundet psykisk sygdom (bipolar), dette er der dog langt om længe ved at komme en afklaring på men, jeg har selv været en tur forbi Kontrolgruppen da, de på google jo kan se jeg både laver musik og køre mountainboard.

Der forfandtes både screenshots fra Instagram, facebook og selv her inde fra.
Hvordan kunne de koble dig på indlæg her på LM... Så har du delt personidentificerbare oplysninger herinde, eller hvad...?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev:Tips og tricks, idéer til forbedringer mm. hører sig til i offentlig debat. Der er jeg helt på linje med jer andre.

Men der kan jo være nogle personlige og "branche"-specifikke ting som overlapper hinanden, som man ikke ønsker delt med f.eks. Google.
Afhængig af hvad det er, så kan man jo nogle gange stille principielle spørgsmål i et forum, uden at afsløre følsomme detaljer - det kan jo f.eks. være, hvis man vil diskutere kontrakter.

Du kan jo f.eks. sige, at "du kender nogen, der står i den og den situation..." eller at "du engang har hørt om nogen, der så'n og så'n..." i virkeligheden er det måske dig selv, og sagens principper kan nu diskuteres i et offentligt forum, uden at du har gjort det for personligt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Forresten - apropos alt det her:
Hvis jeg må være så ærlig at komme med en lille personlig tilståelse overfor Lydmaskinens bagmænd, så er min fødselsdato faktisk ikke anført helt korrekt i min profil. Den er bevidst sat nogle dage ved siden af, således at den alder der står ved min profil passer - dog med +/- nogle dages unøjagtighed. Jeg kunne simpelthen ikke se, hvad min eksakte fødselsdag kom LM ved - og slet ikke eventuelle hackere.
:lol:

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Mr. Soundman skrev:
Jenkins skrev:Jeg har været på kontanthjælp i mange år grundet psykisk sygdom (bipolar), dette er der dog langt om længe ved at komme en afklaring på men, jeg har selv været en tur forbi Kontrolgruppen da, de på google jo kan se jeg både laver musik og køre mountainboard.

Der forfandtes både screenshots fra Instagram, facebook og selv her inde fra.
Hvordan kunne de koble dig på indlæg her på LM... Så har du delt personidentificerbare oplysninger herinde, eller hvad...?
Da både fornavn og efternavn florere her inde. Og mange andre steder på nettet.. Er ikke så bange for folk kender min identitet

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Og ellers skriver man bare til mig, så fjerner jeg info/indlæg med personinfo.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Mr. Soundman skrev: Jeg kunne simpelthen ikke se, hvad min eksakte fødselsdag kom LM ved - og slet ikke eventuelle hackere.
:lol:
Det er bare sådan en standard formular ting der er indbygget i phpbb :-)

Lydmaskinen er ligeglad og har heller ikke tilføjet det felt (er jeg 99.99999% sikker på)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er mest interesseret i at folk udfylder by/landsdel, da det åbner nemmere op for handler, samarbejder eller hjælp.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mr. Soundman skrev:Du kan jo f.eks. sige, at "du kender nogen, der står i den og den situation..." eller at "du engang har hørt om nogen, der så'n og så'n..." i virkeligheden er det måske dig selv, og sagens principper kan nu diskuteres i et offentligt forum, uden at du har gjort det for personligt.
#askingforafriend

:banan:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

bryla skrev:Det har vi. Det hedder grill.
+1

Forslag: mediumaevum kan lave et nyt forum på en anden side, styrer hvem der kommer derind så indholdet kan bevares hemmeligt, og se hvor mange der har behov for dette.

Spørgsmålet er hvad der skulle lokke de folk du ønsker respons fra derind, har du noget du kan bidrage med i et lukket forum som andre ville få noget ud af, og hvorfor skulle det så ikke være i det åbne forum. :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Det han leder efter er det vi andre kalder for venner med fælles interesse og det lukkede forum er hvad vi kalder for vores hjem.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

bryla skrev:Det har vi. Det hedder grill.
Der spyttede jeg morgenkaffen ud på min skærm hahahahahaha :-D :-D :-D

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

donnievandango skrev:
bryla skrev:Det har vi. Det hedder grill.
Der spyttede jeg morgenkaffen ud på min skærm hahahahahaha :-D :-D :-D
Jeg forstår den ikke. Kan du ikke lige forklare for Prins Knud her?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mikkels skrev:
donnievandango skrev:
bryla skrev:Det har vi. Det hedder grill.
Der spyttede jeg morgenkaffen ud på min skærm hahahahahaha :-D :-D :-D
Jeg forstår den ikke. Kan du ikke lige forklare for Prins Knud her?
Lydmaskinens grillfest/træf er et lille "lukket" forum, hvor vi kan snakke om emner der ikke skrives om her.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Ahh... tak.

Nyt svar