Lukket Forum

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Lukket Forum

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har et forslag til oprettelsen af et lukket forum (ved ikke om et sådan eksisterer allerede) som kun er læsbart for Lydmaskinister som har engageret sig i længere tid her på stedet.

Grunden til at jeg ønsker et sådan forum er fordi jeg selv brænder inde med en masse lyd/video-branche-specifikke spørgsmål/tråde, som jeg på den ene side gerne vil holde ude af den offentlige debat, men samtidig få en del meninger/kommentarer om fra mange forskellige brugere, inkl. folk som jeg ikke nødvendigvis selv ville have tænkt på at spørge til råds.

Sidstnævnte er jo netop begrænsningen på Private Beskeder, i og med at det er forbeholdt én-til-én, alternativ masse-afsendelser til flere brugere (spam).

Jeg ved dog ikke om jeg er den eneste bruger som har det "behov" eller om det deles af andre?
Ved ikke om det giver mening?

Godkendelse til adgang til forummet kan ske ved admin/moderator. Jeg tænker lidt, at forummet skal være synlig som "Lukket brancheforum" så man ved det er der, og med en kort beskrivelse af kriterierne og hvordan godkendelse sker.

Det var bare et forslag/idé.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg forstår nok ikke behovet for at ekskludere ikke-engagerede bruger. De vil jo netop ikke engagerer sig?

Og hvorfor er længere tids engagement et kvalitetsparameter?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

SustainerPlayer skrev:Jeg forstår nok ikke behovet for at ekskludere ikke-engagerede bruger. De vil jo netop ikke engagerer sig?

Og hvorfor er længere tids engagement et kvalitetparameter?
Det er alene et spørgsmål om sikkerhed.

Hvis alle nyoprettede fik adgang til forummet er det jo lige så offentligt som alt det andet, da alle og enhver kan oprette sig på Lydmaskinen.

Men ja, jeg forstår din indvending. Jeg mener også vi skal passe på med at gøre et sådan lukket forum til et spørgsmål om at "ophøje" medlemmer og "rangliste" dem. Admin/moderator/donator/almindelig er en fin "rangordning" som vi skal passe på med at forstærke og bygge videre på, såfremt et lukket forum bliver introduceret - efter min mening.

Alle brugere skal naturligvis behandles lige, og at eksludere ikke-engagerede eller brugere (fra det lukkede forum) som ikke har været her så længe, er udelukkende et spørgsmål om sikkerhed/reel afskærmning af visse emner fra offentlig læsbar debat.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Hvem siger ikke, at der allerede er et hemmeligt, lukket forum? :!:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

MrBacon skrev:Hvem siger ikke, at der allerede er et hemmeligt, lukket forum? :!:
:dollargrin:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:
MrBacon skrev:Hvem siger ikke, at der allerede er et hemmeligt, lukket forum? :!:
:dollargrin:
Jo, men han skal jo stige væsentligt i graderne, samt indstilles enstemmigt før han måske en dag får adgang til den del af LM :-)
/Dub

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

DUBTEMPLE skrev:
SustainerPlayer skrev:
MrBacon skrev:Hvem siger ikke, at der allerede er et hemmeligt, lukket forum? :!:
:dollargrin:
Jo, men han skal jo stige væsentligt i graderne, samt indstilles enstemmigt før han måske en dag får adgang til den del af LM :-)
Ja, det er jo ét af kriterierne i det lukket forum!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Yep, en længere periode som føl eller tjenende ånd er også velset før optagelse overhovedet kommer på tale
Vedhæftede filer
brother-2022486_1280.png
brother-2022486_1280.png (97.33 KiB) Vist 2759 gange
/Dub

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det har vi. Det hedder grill.
skriver noder

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bryla skrev:Det har vi. Det hedder grill.
:banan:



Vi skulle IMHO have 50 gange så stor aktivitet, før jeg overhovedet ville overveje at et "eksklusivt, lukket forum" ville give bare en lille smule mening.

Lydmaskinen er til for vidensdeling.
Sidder du på idéer som offentligheden ikke må kende til, så må du holde det til privatbeskeder, emails, facebook messenger (juhu så er det da først "hemmeligt" hva...), Skype, eller hvad du ellers selv kan komme på.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Christoffer I. N. skrev:
bryla skrev:Det har vi. Det hedder grill.
:banan:



Vi skulle IMHO have 50 gange så stor aktivitet, før jeg overhovedet ville overveje at et "eksklusivt, lukket forum" ville give bare en lille smule mening.

Lydmaskinen er til for vidensdeling.
Sidder du på idéer som offentligheden ikke må kende til, så må du holde det til privatbeskeder, emails, facebook messenger (juhu så er det da først "hemmeligt" hva...), Skype, eller hvad du ellers selv kan komme på.
Enig.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev: Vi skulle IMHO have 50 gange så stor aktivitet, før jeg overhovedet ville overveje at et "eksklusivt, lukket forum" ville give bare en lille smule mening.

Lydmaskinen er til for vidensdeling.
Sidder du på idéer som offentligheden ikke må kende til, så må du holde det til privatbeskeder, emails, facebook messenger (juhu så er det da først "hemmeligt" hva...), Skype, eller hvad du ellers selv kan komme på.
Ja, du har ret.

Når jeg lige tænker mig om en ekstra gang, kan jeg da godt se at min idé var skudt lidt ved siden af...

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

Jeg syntes det er en fjollet idé. Men på et konkurrerende svensk forum findes der en kategori som hedder “osynligt” som er usynligt for gæster der ikke logger ind.
Jeg syntes godt man kan argumentere for at det kan være en udemærket idé i forhold til tråde med billeder af hjemmestudier, og gearblære-tråden.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg forstår sket ikke grundtanken i idéen - hvilke spørgsmål kan stilles i en lukket kreds, som ikke allerede stilles her? Jeg vil hellere have en filterfunktion, så man kan vælge ting fra, der ikke interesserer mig.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

"I refuse to join any club that would have me as a member." - Groucho Marx

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Vi har jo allerede et skjult forum her på Lydmaskinen.

Vi optager kun kun folk med mindst 3 certificerede guld eller platinplader, samt billeddokumentation for at man ikke har noget Behringer-udstyr i racket.

I dette subforum klapper vi hinanden på ryggen og udveksler de tips som pøblen ikke fortjener.

Mange har doneret til Lydmaskinen gennem tiderne med det skjulte håb, at forbedre deres optagelseschancer i Lyd-Logen, men det handler ikke om ussel mammon.

Dog kan man med 2 brødres anbefaling og henvisning til mindst 30 indlæg, hvor man udviser tilpas overlegenhed i sin kommunikation, søge om dispensation til en optagelsesprøve. I prøven skal man bevise, at man kan mixe et nummer mens man taler i telefon samtidig, hvilket er et krav til alle professionelle lydteknikere.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Og jeg lever i illusionen om, at det er min ADA-8000, der gør, jeg ikke har adgang.
skriver noder

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

EmilEmil skrev: Jeg syntes godt man kan argumentere for at det kan være en udemærket idé i forhold til tråde med billeder af hjemmestudier, og gearblære-tråden.
Det er i den grad rigtigt, især på åbne fora smartest at:

1. Nickname altid (dem med behov kender jo dit navn)
2. Aldrig kundgøre privat adresser, eller studie adresser
3. Ikke udstille detaljer om adgangsveje, sikring, alarmer
4. Ikke ævle om hvornår man er bortrejst eller på ferie
5. Undgå sætninger som: "træffes i studiet hverd. 9-16"
6. Ikke liste en masse kostbart grej i sin profil
7. Undgå gearblæretråd med kostbare nyanskaffelser
8. Ingen billeder inde fra skat-kammeret

Et ægtepar fra en af mine FB-grupper for adventure-motorcykler, en lukket gruppe oven i købet, postede et billede hvor de begge posserede der hjemme foran hver sin BMW GS, og ville dele den glædelige nyhed at de nu var helt klar til den store rejse der skulle starte en uge senere.

De kom aldrig af sted, for et par dage efter var begge de to maskiner væk, deres navne var almindelige, og de havde ikke oplyst adresse, men der hvor de stod på billedet var en relativt genkendelig bebyggelse med rækkehuse i Emdrup kvarteret. Derefter er selv et alm navn hurtigt lokaliseret på krak. 20 sekunder.

Nogen var åbenbart tilmeldt gruppen udelukkende for at opstøve attraktive mc, og var kniv skarp da de rakte ham en lillefinger uden at vide det
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bryla skrev:Og jeg lever i illusionen om, at det er min ADA-8000, der gør, jeg ikke har adgang.
Holger skrev:Vi har jo allerede et skjult forum her på Lydmaskinen.

Vi optager kun kun folk med mindst 3 certificerede guld eller platinplader, samt billeddokumentation for at man ikke har noget Behringer-udstyr i racket.

I dette subforum klapper vi hinanden på ryggen og udveksler de tips som pøblen ikke fortjener.
LOL ,... endu en god grund til ikke at flashe racket fyldt med ADA-8000 OG PX-2000 :-)
/Dub

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:Vi har jo allerede et skjult forum her på Lydmaskinen.

Vi optager kun kun folk med mindst 3 certificerede guld eller platinplader, samt billeddokumentation for at man ikke har noget Behringer-udstyr i racket.

I dette subforum klapper vi hinanden på ryggen og udveksler de tips som pøblen ikke fortjener.

Mange har doneret til Lydmaskinen gennem tiderne med det skjulte håb, at forbedre deres optagelseschancer i Lyd-Logen, men det handler ikke om ussel mammon.

Dog kan man med 2 brødres anbefaling og henvisning til mindst 30 indlæg, hvor man udviser tilpas overlegenhed i sin kommunikation, søge om dispensation til en optagelsesprøve. I prøven skal man bevise, at man kan mixe et nummer mens man taler i telefon samtidig, hvilket er et krav til alle professionelle lydteknikere.
... og ej at forglemme, 50 armbøjninger (kontrolleres via webcam)!

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Rosenfeldt skrev:
Holger skrev:Vi har jo allerede et skjult forum her på Lydmaskinen.

Vi optager kun kun folk med mindst 3 certificerede guld eller platinplader, samt billeddokumentation for at man ikke har noget Behringer-udstyr i racket.

I dette subforum klapper vi hinanden på ryggen og udveksler de tips som pøblen ikke fortjener.

Mange har doneret til Lydmaskinen gennem tiderne med det skjulte håb, at forbedre deres optagelseschancer i Lyd-Logen, men det handler ikke om ussel mammon.

Dog kan man med 2 brødres anbefaling og henvisning til mindst 30 indlæg, hvor man udviser tilpas overlegenhed i sin kommunikation, søge om dispensation til en optagelsesprøve. I prøven skal man bevise, at man kan mixe et nummer mens man taler i telefon samtidig, hvilket er et krav til alle professionelle lydteknikere.
... og ej at forglemme, 50 armbøjninger (kontrolleres via webcam)!
Der er sgu da ingen studieteknikere, der kan lave 50 armbøjninger!

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:Jeg forstår sket ikke grundtanken i idéen - hvilke spørgsmål kan stilles i en lukket kreds, som ikke allerede stilles her? Jeg vil hellere have en filterfunktion, så man kan vælge ting fra, der ikke interesserer mig.
Jeg har nogle eksempler, men jeg kan af gode grunde ikke fortælle dem her, da forummet jo er åbent for alle.

Så har man jo allerede der afsløret hvad ens situation er hvormed man gør sig sårbar for offentlighedens interesse.

Og så vil jeg endnu en gang sige, at det handler ikke om at lave en eksklusiv klub for udvalgte medlemmer, selvom det kommer til at foregå sådan i praksis. Det handler bare om at ikke alt skal være søgbart på f.eks. Google.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

mediumaevum skrev:Det handler bare om at ikke alt skal være søgbart på f.eks. Google.
Velkommen til 2019 !

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg kan nu heller ikke forestille mig, hvilke spørgsmål eller emner, der er relateret til dette forums "kerneydelse", der kan være i en kategori, der fordrer, at det skal foregå i det skjulte.

Jeg tror mere det er vigtigt, at have et mindset som f.eks netop Holger har.

Han er meget åben og ærlig omkring sit virke. Han giver gerne rigtige pro-tips, fortæller om økonomien, kontrakterne og andre sammenhænge i branchen.

Han ved nemlig også godt, at selvom vi får alle hans tricks - viden - og hele hans kunnen for den sags skyld. Så er det stadig ham, der er Holger. Og det er langt vigtigere end summen af det andet.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Og ja - jeg synes nok vi har fået fastslået, at hvis man først har serveret data på internettet, så er der stor chance/risiko for, at det vandrer steder hen, man ikke lige har kontrol over - uanset hvad man sætter op af "foranstaltninger".

Nyt svar