Brexit - hvad tror du?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvad tror du Brexit ender med?

De træder ud af EU den 29. marts uden en aftale
2
11%
De godkender alligevel Theresa Mays aftale i 11. time
0
Ingen stemmer
De får genforhandlet Theresa Mays aftale og vedtaget den i 11. time
1
6%
De dropper Brexit i 11. time
1
6%
De får udskudt deadline og ender med at træde ud af EU uden en aftale
2
11%
De får udskudt deadline og genforhandlet Theresa Mays aftale og vedtaget den
0
Ingen stemmer
De får udskudt deadline, laver en helt ny aftale end Theresa Mays nuværende og vedtager den
0
Ingen stemmer
De får udskudt deadline og ender så med helt at droppe Brexit
3
17%
Noget andet end de 8 ovenforstående
3
17%
Jeg har ingen anelse
6
33%
 
Afgivne stemmer: 18
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Re: Brexit - hvad tror du?

Indlæg af DUBTEMPLE »

:-)

/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det han ikke sagde:


"The Britains are too big to bully" (never the less, isn´t that what we have done else where through history?)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev::-)

Egentlig ganske ubritisk:
Utrolig uhøfligt :-P

Iøvrigt syntes jeg hans Globalism vs. Populism lyder meget selvimodsigende.

Globalisme lyder da langt mere som EU's projekt?

Hvor alle de her nationalistiske ting i høj grad bygger sig på populisme fordi de kun bryder sig om få ting:
Indvandrepolitik og selvbestemmelse

Sikke et fjols.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Han har "vundet" - så forstår da godt han er glad.

Ærligt talt kan jeg ikke gennemskue om det er godt eller skidt for dem og "os".

Men jeg giver ham da ret i, at nogle ting i EU er kommet for langt ud.

Overall synes jeg det var en fin afsked der.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Måske vil UK på den lange bane blive husket som foregangslandet der flyttede ud af det faldefærdige hus før det sank sammen:

https://www.dr.dk/nyheder/udland/analys ... roen-ihjel
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

For dem der ikke lige har fulgt med i medierne den seneste uges tid eller mere:
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-09-2 ... ke-omrader
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-09-2 ... ulen-truet

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jo, jeg har fulgt det. Det ender med at de skal ha´ U-landsbistand fra EU :wink:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Christoffer I. N. skrev: man 27. sep 2021 15:20 For dem der ikke lige har fulgt med i medierne den seneste uges tid eller mere:
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-09-2 ... ke-omrader
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-09-2 ... ulen-truet
De er tossede.


FANQ-ZSVkAcUsAO.jpeg
FANQ-ZSVkAcUsAO.jpeg (50.85 KiB) Vist 644 gange
--
Robert

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

"It's a special privelege"

what, de er jo lige så arrogante som os

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo skrev: man 27. sep 2021 15:38 ... Det ender med at de skal ha´ U-landsbistand fra EU :wink:

:lol:

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Mr. Soundman skrev: man 27. sep 2021 22:44
Hugo skrev: man 27. sep 2021 15:38 ... Det ender med at de skal ha´ U-landsbistand fra EU :wink:

:lol:
Det er ikke sket siden Idi Amin

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det pudsige er, at Boris får skylden på Tweeter for al ulykken. De er ude af EU, så det er reglerne, og så vidt jeg husker var det Nigel Farage som førte dem bag lyset.
Han gemmer sig i USA nu, og hjælper Donald med at flette løgne.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Dominic Cummings har osse haft en del at sige, ham med papkassen ved hoveddøren

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Syntes nogen at EU er ubetinget dejligt ,.. og er måske lidt småfornærmede over at de gik ud af unionen ?
/Dub

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Der er vel ikke ret meget der er ubetinget. EU er ikke ubetinget god men eftertiden har vist hvor praktisk det egentligt er.

Jeg er enhedslisten-typen (rød-grøn) og går ikke ind for at udenlandsk arbejdskraft skal arbejde her eller i UK uden samme lønvilkår og overenskomst som dem der allerede bor i landet. Der ville jeg være uenig med en radikal.

Jeg er glad for at Enh. har valgt side ift. EU spørgsmålet. Det er pinligt at kæmpe for det samme som Farage og Johnson.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Morten Bjørn skrev: tirs 28. sep 2021 00:57 Der er vel ikke ret meget der er ubetinget. EU er ikke ubetinget god men eftertiden har vist hvor praktisk det egentligt er.

Jeg er enhedslisten-typen (rød-grøn) og går ikke ind for at udenlandsk arbejdskraft skal arbejde her eller i UK uden samme lønvilkår og overenskomst som dem der allerede bor i landet. Der ville jeg være uenig med en radikal.

Jeg er glad for at Enh. har valgt side ift. EU spørgsmålet. Det er pinligt at kæmpe for det samme som Farage og Johnson.
Af alle de indlæg og kommentarer vi to har udvekslet mellem hinanden, er det her dog det mest enige jeg har oplevet.
Der må være noget galt ;)

EU kan gøres meget bedre end det gøres nu. EU er ineffektivt, ledelsesmæssigt inkompetent og uduelig til at slå igennem, her tænker jeg på politisk slagkraft i forhold til lande, som bryder med EU's grundprincipper (retsstaten mv.).

- Men EU er også garanten for vores økonomiske sikkerhed. Sammen står vi nu engang stærkere. Kæmper vi hver for sig, vinder vi aldrig, og hvert land vil være en taber - fra de store spillere som Frankrig og Tyskland, og til de bittesmå, som Danmark. Hvis f.eks. Kina vælger økonomisk at sanktionere Danmark fordi vi bliver uvenner med kineserne over menneskeretsspørgsmål - så har Danmark ikke en chance uden EU.

EU betragter en økonomisk blokade mod ét af sine medlemslande, som en blokade mod alle (har jeg læst).

Jeg kunne godt tænke mig, at EU-landene, samt Norge og UK - satte sig sammen, og fandt ud af de punkter hvor vi kan blive enige, og hvilke principper vi bør bygge vores socio-økonomisk-militære forbund på. Jeg mener også, at en ren professionel EU-hær (uden værnepligt) er at foretrække, fremfor at vi står hver for sig. Men der bør også være sanktioner, som EU-domstolene kan pålægge medlemslande, for ikke at overholde principperne, og som kun kan ændres ved kvalificerede flertal.

Måske burde EU også opdeles i flere "spherer"? Forstået på den måde, at man - med det eksisterende parlamentariske system - skaber interessefællesskabs-alliancer (hvilket vi allerede gør, men bare mere af den slags). Jeg er sikker på at Danmark kan gå sammen med Holland, Belgien og Sverige og Finland på en række områder.

Igen: Sammen står vi stærkere.

Endvidere bør EU gøre meget mere for at øge valgdeltagelsen.

Måske er EU-landenes dybe uenigheder ikke kun et tegn på svaghed? Kan det på nogen måde lade sig gøre at anskue en union og fællesskab, hvor der tolereres uenigheder - som værende en styrke (eller anden fordel)?

Lande som Nordkorea har jo høj enighed i sin befolkning. De mener alle det samme (sådan ser det ihvertfald ud).

Men trods det at jeg er rød-grøn, deler jeg ikke sovjetkommunistisk kor i unison... Jeg vil gerne have noget mere polyfoni, for at bruge Lydmaskinen-termer.

Selvfølgelig er det godt med et kor, der synger kontrapunktisk polyfoni. Det lyder godt, og budskabet slår igennem.
Men lige nu virker EU til at være en dirigent med flere stave, som dirigerer mange forskellige kor, der synger forskellige stykker - samtidig.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis man mangler udenlandske lastbilchauffører, så giver det selvfølgelig også god mening, at man mangler udenlandske sygeplejersker.
https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-10-1 ... reel-krise

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg syntes det virker lidt som om May og Co. ikke rigtig lavede deres hjemmearbejde ordentligt. Jeg må tilstå jeg er lidt skadefro over de problemer de konservative politikere er i nu, men så sandelig ikke overfor befolkningen befolkningens problemer (i hvertfald ikke dem der stemte mod brexit).

Disclaimer: Jeg er pro EU.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Der er ikke noget jeg ønsker mere end et multikulturelt, multietnisk og multireligiøst Europa. Jeg lever selv i sådan et samfund, i kvarteret jeg bor i. Og det er slet ikke som pressen og politikkere beskriver det. Det er kun populisme.

Men jeg tror ikke længere på at , hverken EU eller den nuværende verdensorden. Hverken på klima og biodiversitets området, det økonomiske eller menneskerettigheder, kan løse de udfordringer vi står i. Jeg tror mere på civil ulydighed . Og nye bevægelser og samfund i samfundet.
De gule veste er et upolitisk samfund i samfundet. Og klimabevægelsen bør holde sig upolitisk.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

EU gør vel hvad der er muligt for at destabilisere UK, påføre dem lidelse, og få dem til at fremstå som idioter,.. vi skulle jo nødig se flere lande der nægter at lader sig knægte 😉
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: man 11. okt 2021 18:50 EU gør vel hvad der er muligt for at destabilisere UK, påføre dem lidelse, og få dem til at fremstå som idioter,.. vi skulle jo nødig se flere lande der nægter at lader sig knægte 😉
Uden tvivl. Det er i alle medlemslandenes interesse: Når folk skrider er der færre til at betale festen, og vi står svagere overfor for politiske partnere (som USA), eller modstandere (som Rusland).

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev: man 11. okt 2021 19:25
DUBTEMPLE skrev: man 11. okt 2021 18:50 EU gør vel hvad der er muligt for at destabilisere UK, påføre dem lidelse, og få dem til at fremstå som idioter,.. vi skulle jo nødig se flere lande der nægter at lader sig knægte 😉
Uden tvivl. Det er i alle medlemslandenes interesse: Når folk skrider er der færre til at betale festen, og vi står svagere overfor for politiske partnere (som USA), eller modstandere (som Rusland).
:thumbup:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 456
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

WantBrexitDontLikeIt.jpeg
WantBrexitDontLikeIt.jpeg (28.34 KiB) Vist 490 gange

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

don´t get the point ???
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 456
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg læser den som et "før og efter"-billede :)

Nyt svar