Brexit - hvad tror du?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvad tror du Brexit ender med?

De træder ud af EU den 29. marts uden en aftale
2
11%
De godkender alligevel Theresa Mays aftale i 11. time
0
Ingen stemmer
De får genforhandlet Theresa Mays aftale og vedtaget den i 11. time
1
6%
De dropper Brexit i 11. time
1
6%
De får udskudt deadline og ender med at træde ud af EU uden en aftale
2
11%
De får udskudt deadline og genforhandlet Theresa Mays aftale og vedtaget den
0
Ingen stemmer
De får udskudt deadline, laver en helt ny aftale end Theresa Mays nuværende og vedtager den
0
Ingen stemmer
De får udskudt deadline og ender så med helt at droppe Brexit
3
17%
Noget andet end de 8 ovenforstående
3
17%
Jeg har ingen anelse
6
33%
 
Afgivne stemmer: 18
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Re: Brexit - hvad tror du?

Indlæg af Mike-air »

Så kunne de endelig enes:
https://www.dr.dk/nyheder/udland/brexit ... nien-og-eu

Fra mit politiske ståsted syntes jeg det er ufedt det sker med Johnson ved magten, fordi han nu bliver personen som leverede brexit.

Men altså, bedre bare at få ro på, og så kan de sejle deres egen sø når nu de ikke vil være med i hulen længere.

Medlemsavatar
MarkBass
Forum Donator
Indlæg: 358
Sted: Nyborg

Indlæg af MarkBass »

Lad os nu se om den kommer gennem underhuset... det er der ikke umiddelbart noget der tyder på..

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Få nu bare Britterne ud af EU. Ellers er der, måske efter næste EP valg mere end 70 briter i parlamentet. De fleste vender ryggen til når EU hymnen spilles. At briterne presses til at blive i EU, trods et valg har meldt dem ud., kan måske skabe stor modstand mod EU i Europa.
Så den næste EU formand kunne blive fra AFD eller lignende. Foruden at Storbritannien vil, om muligt blive langt mere splittet end nu. Skotland og Irland kunne så melde sig ud af Storbritannien . Og forblive i EU. Det er jo i England der er massiv tilslutning til Brexit.
Personligt er jeg fløjtende ligeglad om Britterne er i EU eller ikke. Vi går uanset med sikre skridt mod en recesion . og et totalt splittet Storbritannien og et splittet EU , bringer os ikke længere fra recesion end hvis Storbritannien bliver i EU. En recession vi , muligvis, aldrig kommer ud af, før vi ændre vores økonomiske modeller til af være mere mikroøkonomi end makroøkonomi. Altså satse på virksomhedernes økonomi og menneskers, frem for spekulationer i aktiehandel. 70 % af verdensøkonomien er økonomi fra aktiehandel og spekulationer. Kun 30 % kommer fra virksomhed. Økonomien fra aktiehandel og spekulationer bevirker ofte at dets økonomi overstiger landenes bruttonational produkt . og dermed skaber finansbobler som springer med kriser til følge.
Jeg ved at økonomi er svært stof, men jeg er blevet bekræftet i dette billede, ved at læse et indlæg fra en økonomiprofessor.
Jeg tror da ikke at vi kan fortsætte med at opbruge jordens ressourcer 4 1/2 gange så hurtigt som jorden kan gendanne dem, som vi forholdsvis, gør i Danmark. Eller bevarer vores enorme forbrug,med udelukkende mikroøkonomi, men jeg ser mikroøkonomien som en mulighed for at imødegå de store udfordringer vi står over for med klimaet.
Den tredie største udfordring er Co2 og drivhuseffekten. Den næst største udfordring er udryddelse af biodiversitet og den største udfordring er den menneskelige. Co2 og drivhuseffekten, tages der skridt til, fra politisk side til at mindske. De to andre udfordringer, har vi simpelthen lukket ude og fortrængt. Vi kan nok ikke rigtigt kapere hvor alvorlige de er.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Der er jo heller ingen der ønsker at forholde sig til fact, at de fleste problemer er sekundære symptomer på over-befolkning ,... Det er for stort,.. det er ikke politisk korrekt

Og hvem er det så der ikke er plads til ?

Det er ved at blive aften, her på den yderste del af logaritmen
/Dub

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev:Der er jo heller ingen der ønsker at forholde sig til fact, at de fleste problemer er sekundære symptomer på over-befolkning ,... Det er for stort,.. det er ikke politisk korrekt

Og hvem er det så der ikke er plads til ?

Det er ved at blive aften, her på den yderste del af logaritmen
Ja men der er også stor enighed blandt forskere som beskæftiger sig med det. At Afrika og Indien er bæredygtige på den måde, at de ,omtrent, ikke bruger jordens ressourcer hurtigere en de gendannes. Og de udleder langt mindre Co2 end vestlige lande, Kina og Japan.
Så man må vel set det som fact at det er især vestens, Kinas og Japans forbrug som forårsager klimaforandringer og massedød af biodiversitet. jeg har ikke blind tillid til forskere, men jeg stiller sgu´da heller ikke spørgsmål til det min tandlæge forklarer mig eller håndværkerne som , i øjeblikket, er ved at lave mig et nyt køkken.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev:Der er jo heller ingen der ønsker at forholde sig til fact, at de fleste problemer er sekundære symptomer på over-befolkning ,... Det er for stort,.. det er ikke politisk korrekt
Ja det har du helt og aldeles ret i - det er overhovedet ikke politisk korrekt at italesætte problemernes kerne... Til gengæld er det nu vældig moderne at tale om alle problemets symptomer... :roll:

Nå - jeg finder selv ud :lol:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

I den forbindelse vil jeg sige . At man kan sige meget om Greta Thunberg, men hun er dæleme ikke politisk korrekt :-D

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Kimex skrev:I den forbindelse vil jeg sige . At man kan sige meget om Greta Thunberg, men hun er dæleme ikke politisk korrekt :-D
Men hun formår dog at høste en stor popularitet og hun kan mobilisere en rimelig stor fan-skare... Men prøv at tænk, hvis hun havde påtalt, at de fleste lande burde indføre 1-barnspolitik, så skal du bare se fan-skaren skrumpe på no-time :)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mr. Soundman skrev:
Kimex skrev:I den forbindelse vil jeg sige . At man kan sige meget om Greta Thunberg, men hun er dæleme ikke politisk korrekt :-D
Men hun formår dog at høste en stor popularitet og hun kan mobilisere en rimelig stor fan-skare... Men prøv at tænk, hvis hun havde påtalt, at de fleste lande burde indføre 1-barnspolitik, så skal du bare se fan-skaren skrumpe på no-time :)
Hvorfor skulle hun dog det. Det er jo ikke de fattige lande som som lægger mere og mere øde pga. af stort forbrug.
Eller mener du vi i Danmark skal indføre et barns politik ? En gennemsnitlig Dansker bruger 10-12 gange så meget af jordens ressourcer end de fattige, i de fattigste lande. Det ville da batte betydeligt mere, hvis vi i vesten indførte et barns politik.
Men hvem turde gå ud og sige det, selvom det er fact :)
Jeg er da overbevist om at Greta Thunberg, siger lige nøjagtigt hvad hun mener. Uanset hvordan reaktioner bliver.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »



Jeg faldt over denne video. Befolkningstilvækst i F.eks. Afrika er ikke pga. der fødes flere børn, men at børnedødeligheden falder og og man bliver ældre.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har faktisk ikke undersøgt noget omkring Brexit, men fandt alligevel dette billede sjovt.

Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har engang spillet Power & Revolution (politisk computerspil, hvor man styrer et hvilket somhelst land efter eget valg, med dets interne styreformer, f.eks. demokrati, autoritært diktatur mv.)

Hvis jeg havde spillet Storbritannien som de kører deres Brexit-igennem, hvor jeg som premierminister sender først et forslag til afstemning om Brexit MED aftale med EU, og de stemmer nej, og derefter et forslag om at træde ud af EU UDEN aftale, og de også dér stemmer nej, ville jeg have klaget på spilproducentens forum over en helt klar bug i spillet...

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

DR sender direkte fra parlamentet + the streets of London lige nu.

Er det underhuset?

Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at EU i årevis har handlet om, for de forskellige landes politikere, at mele deres egen kage. Kom man ikke hjem med et godt stykke af kagen, så var skylden helt & holdent EU's, blev der sagt, uden lige at nævne, at man selv var en del af EU som folkevalgt. Det er den myte det er lykkedes at indarbejde gennem årene, når nu komfuret i de små engelske hjem stod af & der stod Made In Germany i manualen.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ganske utroligt ... århundredets show ... og det endda kun på mobilopdateringer :-D :roll:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Der sendes live, ved ikke om det ses på mobil.

Ganske livligt & underholdende parlamentarisk proces.

Lidt en blanding af fiskeauktion & stænder-samling.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er stadig svar #10 der vinder.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

#10?

Jeg tror virkelig der sidder nogen (inkl. Corbin), som bare håber det her trækker så langt ud, at det ikke bliver til noget med exit overhovedet. Udmattelsesstrategi, som i sidste ende bliver til en ny folkeafstemning, så langt fra sidste valgdato som muligt, så det ikke minder om DK i 1993.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Graceville skrev:#10?
Afstemningen i OP.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ah, got it
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Sådan her ser jeg på situationen:

Billede
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Graceville skrev:#10?

Jeg tror virkelig der sidder nogen (inkl. Corbin), som bare håber det her trækker så langt ud, at det ikke bliver til noget med exit overhovedet. Udmattelsesstrategi, som i sidste ende bliver til en ny folkeafstemning, så langt fra sidste valgdato som muligt, så det ikke minder om DK i 1993.
Eller et parlementsvalg :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jo, nok mere sandsynligt – & synligt – i første omgang. Men jeg tror så Corbin vil stå i samme situation som Camron & May, finde en løsning på et udfald man ikke selv kan tilslutte sig fordi det har så uoverskuelige konsekvenser. Corbyn har ikke bekendt kulør endnu, sådan rigtigt, men han er mere eller mindre venstreorienteret i Enhedslisten-forstand, for hvem det er gået op for, efter valget, hvad det går ud på, indebærer & hvilke typer (Ferage) man så associerer sig med.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Så denne på Facebook :lol: :
En af mine venner har døbt sin kat "Brexit".
Den går hele tiden hen til døren og miaver,
og når man så åbner døren vil den ikke ud.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

hahaha

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så er det vist i næste uge det sker:

https://jyllands-posten.dk/internationa ... aeste-uge/

Blev det en "hård brexit", hvad aftaler fik de ?

Ryger der straks told og afgift på varerne nu hvis man handler derovre ?

Eller hvor lang tid er der at løbe på uden told og afgift ?

EDIT:

Fandt efter yderligere søgen svar her:

https://skat.dk/skat.aspx?oid=14028

Kort version: 11 mdr med uændrede regeler

Så lidt tid til at få "samlet op" og gjort sin net-køb i UK færdig før afgifter, told, og restriktioner rammer

Derefter antageligt samme bøvl og afgifter som alle andre non-EU lande, såsom USA

Har selv lidt motorcykel-stumper og reservedele til pulten der skal opsøges, da de typisk dukker op i UK

Såvidt vides også visse varer til f.eks. Eurorack samt DIY i almindelighed der traditionelt er mere tilgængelige i UK
/Dub

Nyt svar