Brexit - hvad tror du?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar

Hvad tror du Brexit ender med?

De træder ud af EU den 29. marts uden en aftale
2
11%
De godkender alligevel Theresa Mays aftale i 11. time
0
Ingen stemmer
De får genforhandlet Theresa Mays aftale og vedtaget den i 11. time
1
6%
De dropper Brexit i 11. time
1
6%
De får udskudt deadline og ender med at træde ud af EU uden en aftale
2
11%
De får udskudt deadline og genforhandlet Theresa Mays aftale og vedtaget den
0
Ingen stemmer
De får udskudt deadline, laver en helt ny aftale end Theresa Mays nuværende og vedtager den
0
Ingen stemmer
De får udskudt deadline og ender så med helt at droppe Brexit
3
17%
Noget andet end de 8 ovenforstående
3
17%
Jeg har ingen anelse
6
33%
 
Afgivne stemmer: 18
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Brexit - hvad tror du?

Indlæg af Mr. Soundman »

Det er da efterhånden noget af et cirkus med det der Brexit hva' :shock:

Det er da næsten som at følge med i en spændende TV-serie :roll:

Hvad tror I andre, det ender med?

:crystal:
Senest rettet af Mr. Soundman tors 14. mar 2019 15:22, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Og Hard Brexit er ikke med i poll'en, fordi de stemte nej til det igår, eller hvorfor? Det virker for mig som det mest åbenlyse resultat, givet det cirkus de har kørende i deres parlament. Men de beder nu nok om udsættelse i aften, må man håbe...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg venter iøvrigt med at stemme i poll'en indtil vi kender resultatet af deres afstemning i aften.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Christoffer I. N. skrev:Og Hard Brexit er ikke med i poll'en, fordi de stemte nej til det igår, eller hvorfor?
Altså "hard Brexit" det er det samme som "Brexit uden en aftale" - sådan har jeg i hvert fald forstået det.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jo, du har ret.
Men muligheden for udskydelse og efterfølgende hard brexit er ikke med i poll'en.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Christoffer I. N. skrev:Jo, du har ret.
Men muligheden for udskydelse og efterfølgende hard brexit er ikke med i poll'en.
Der har du til gengæld ret :wink:
Jeg kan da godt lige se, om jeg stadig kan nå at klemme den ind - ingen har jo endnu stemt. Øjeblik...

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Største politiske clusterfuck i nyere historie (værre end Trump som præsident efter min mening).

Min hjerte går ud til 48.1% der ikke hoppede på limpinden.

Har lige fået brev fra SKAT om hvordan jeg som virksomhed skal forholde mig. Det er noget lort for eksporten... og i privaten rent importmæssigt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev:
Christoffer I. N. skrev:Jo, du har ret.
Men muligheden for udskydelse og efterfølgende hard brexit er ikke med i poll'en.
Der har du til gengæld ret :wink:
Jeg kan da godt lige se, om jeg stadig kan nå at klemme den ind - ingen har jo endnu stemt. Øjeblik...
...okay, så er den svarmulighed tilføjet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

D 29 ,.... uden aftale

Havde en kæmpe respekt for dem da de stemte sig ud

Den respekt er faldet noget efter deres ynkelige måde at håndtere det på efterfølgende
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er sgu reelt begyndt at tro på, de stemmer sig ind igen. Der er heldigvis efterhånden rigtig mange englændere, der er ved at få øjnene op for, at de blev ført grundigt bag lyset, og at Leave-siden absolut ikke har den fjerneste ide om, hvad de skal gøre nu. Det er begyndt at dæmre for folk, at et hard brexit måske nok giver selvbestemmelse men primært i et fattigt og temmeligt isoleret land.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:Jeg er sgu reelt begyndt at tro på, de stemmer sig ind igen. Der er heldigvis efterhånden rigtig mange englændere, der er ved at få øjnene op for, at de blev ført grundigt bag lyset, og at Leave-siden absolut ikke har den fjerneste ide om, hvad de skal gøre nu. Det er begyndt at dæmre for folk, at et hard brexit måske nok giver selvbestemmelse men primært i et fattigt og temmeligt isoleret land.
Sådan lidt samme fornemmelse man sad med herhjemme, efter EU skeptikerne prøvede at bilde os ind, at det med en særaftale med Europol/Eurojust da var helt ligetil...
Det generer mig at den mediedækning vi får under valgkampe er så utilstrækkelig.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Christoffer I. N. skrev:Og Hard Brexit er ikke med i poll'en, fordi de stemte nej til det igår, eller hvorfor? Det virker for mig som det mest åbenlyse resultat, givet det cirkus de har kørende i deres parlament. Men de beder nu nok om udsættelse i aften, må man håbe...
3ac9ff5e-048d-4c0f-a049-9178605d3b17.jpg
3ac9ff5e-048d-4c0f-a049-9178605d3b17.jpg (82.27 KiB) Vist 1474 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ingen anelse. Det er noget deprimerende rod.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nå men så fik jeg endelig selv stemt også. Jeg har stemt på, at jeg ingen anelse har om, hvad der vil ske. Det eneste jeg tror er, at de i aften vil beslutte, at May skal bede om udsættelse af deadline. Derudover aner jeg ikke, hvad jeg skal forvente :?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg synes man får mere og mere en fornemmelse af, at efterhånden som panikken breder sig, så kan hvad som helst komme til at ske.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

De har stemt nej til Brexit uden aftale
De har stemt nej til aftalen
De har stemt nej til omvalg

Har det på samme måder når min pige på 5 ikke vil spise aftensmaden og også siger nej til alle alternativer.

Edit: De har lige stemt ja til udsættelse af Brexit

...nu skal de bare spørge EU om de må få lov OG blive enige om eventuelt længde af udsættelse indbyrdes :lol:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nå, nu har de fået en ny udsættelse... Kan vi få en ny poll? :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Flexi-Brexit. Haha, konge udtryk fra Lykke Friis.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Sjov afstemning at kigge tilbage på.


Men jeg fik ret - jeg aner det stadig ikke :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja samme her....



:luny:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg aner det heller ikke. det gør vel ingen, men jeg gætter på at de på et tidspunkt træder ud af EU, uden en aftale.

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Jeg er med på "ingen anelse"-holdet :-)

Jeg synes, det er lidt overgjort, at Brexit bliver gjort til det store mareridt etc.

Det er ikke fordi, jeg synes Brexit er ingenting, men det bliver malet helt vildt ud. At briterne stemte for Brexit har jo betydet tre væsentlige (og sammenhængende!) ting:
- for det første skal landet nu tage stilling til en masse ting om, hvordan man ønsker at have sine handelsrelationer etc
- for det andet bliver der en forhandling med andre lande - og ikke mindst med EU - om, hvordan DE ønsker tingene
- for det tredje bliver skellet mellem en befolkning, der vil have jobs og velfærd, og politikere, der har andre interesser, udstillet og sat helt på spidsen

Hvis man tager den første problemstilling først, så er der ikke bare tale om udenrigs-, handels- og sikkerhedspolitik, men også om fordelingspolitik og beskæftigelse. Derfor har mange af politikerne (ikke mindst Farage og Corbyn) nogle parallelle dagsordner, hvor de skal balancere noget, der minder meget om god, gammeldags klassekamp. (OK, jeg snød og tog den tredje problemstilling med her...) Dertil kommer så som sagt Storbritanniens forhold til omverdenen mht sikkerhed og handel.

Den anden problemstilling rummer en masse aktører, der meget gerne vil tilpasse dagsordenen (især i medierne) efter deres ønsker. Har EU fx et ønske om, at det skal være svært at komme ud? Hell yes! Spiller Brexit-forløbet ind på debatten i de andre europæiske lande, hvor befolkningerne stemmer nej til mere EU, hver gang, de kan? Hell yes! Så hvis man fx vil have en kommentar fra en dansk pundit, vil folk der fremstiller Brexit som positivt blive udskreget som galninge og frosset ud af hele resten af slænget.

Bl.a. af disse grunde bliver Brexit udlagt som det rene kaos, selv om virkeligheden er, at det "bare" er et land, der prøver at afstemme forskellige aktørers ønsker og de praktiske muligheder. Til sammenligning er der jo dødstille på Christiansborg, alene af den årsag, at der ikke er nogle reelle meningsforskelle at diskutere - husk lige Løkkes valgplakat "Hos Venstre får du det samme, bare uden skattestigninger".

Åhja, og så *har* briterne altså en bizar tradition for larmende debatter i parlamentet. Men vi ser dem kun, når de er uenige om noget.

Men det er blot mine 25 øre...
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

boris-memes4.jpg
boris-memes4.jpg (145.4 KiB) Vist 1025 gange

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar