profile user font size phpbb board settings

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

profile user font size phpbb board settings

Indlæg af VideoMichael »

Jeg har for faa maaneder siden veret nesten blind, dvs meget synshandicappet med -9 og -7 og graa ster og forbud mod at koere bil osv. Dengang i mange maaneder havde jeg zoomet alt det jeg kunne i alle mulige programmer incl. windows selv. For nogle faa uger siden fik jeg to nye oejne ved graa ster operationer paa glostrup, fantastisk mirakel. Jeg har nesten normalt syn - nethindeloesnings OP for seks aar siden var ikke helt god, fordi jeg kom for sent paa OP bordet.

Naa, det var baggrunden for mit spm, fordi jeg var vant til large font size. Jeg google "profile user 2016 2017 2018 font size phpbb board settings" men kunne intet finde. Det ser ud til, at man IKKE individuelt kan sette font size i et saadant forum, ville ellers vere nice. Eller kan man ?

PS Jeg ved godt, at jeg kan zoome med Ctrl plus musens hjul eller + og - tasterne, men det er IKKE det, jeg er ude efter.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ctrl + mouse wheel zoomer hele grafikken, så det dur ikke, nej.

Den bedste løsning er bare at sætte font størrelsen op i browseren.

Det gør du fx i Safari ved at trykke Command og + eller Command og - for at sætte størrelsen ned igen.
Vedhæftede filer
Screen Shot 2018-10-01 at 09.45.41.png
Screen Shot 2018-10-01 at 09.45.41.png (350.44 KiB) Vist 1851 gange

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

nå, så må jeg bruge Safari til lydmaskinen. Jeg bruger normalt Win 7 med Chrome default og Firefox til sider, hvor de ikke kan lide AdBlockere. Tak Holger


Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

skidt med det, men det er sgu da merkeligt med phpbb med saa mange aar paa bagen, at de ikke har lavet den feature indbygget.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Chrome har det også indbygget med samme genveje på Mac.
skriver noder

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Indtil alle websites får lavet sådan en feature, kan det være nogen firefox pløk-ins kan hjælpe? Eventuelt det her?
https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... e-changer/

Eller måske Stylus, som jeg selv bruger til at smide mørk baggrund på nogen af mine yndlingssites. (Pas på: "Stylish" kan man ikke stole på, man bør bruge den ad-ware frie "Stylus" i stedet for.)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

tak jeg aabnede linket i Chrome. Det skal man IKKE gøre. Det skal aabnes i FF. Puha, det tager sgu lang tid at finde ud af HVORDAN man bruger den. En video kunne jeg godt have brugt. Det orker jeg vist ikke ...

Nyt svar