[Done] VIDEO - lign. forum, blot om video ?

Optagelse og redigering af video og billeder, lyd til video, Final Cut, Premiere Pro, Pinnacle, m.v.
Nyt svar
Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

[Done] VIDEO - lign. forum, blot om video ?

Indlæg af VideoMichael »

Jeg var her for mange år siden, og nu igen, fordi jeg seriøst er begyndt at lave video med så god lyd, jeg nu kan finde ud af mit AV udstyr. Kender du et lign dansk forum som lydmaskinen.dk blot til video ? Jeg er god til eng. og tysk, men ofte er det altså ret behageligt at skrive på dansk.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

VideoMichael skrev:Jeg var her for mange år siden, og nu igen, fordi jeg seriøst er begyndt at lave video med så god lyd, jeg nu kan finde ud af mit AV udstyr. Kender du et lign dansk forum som lydmaskinen.dk blot til video ? Jeg er god til eng. og tysk, men ofte er det altså ret behageligt at skrive på dansk.
Det nærmeste du kommer er nok video-sektionen hos Fotostart.dk

https://www.fotostart.dk/forum/viewforum.php?f=43

Den er meget lidt trafikkeret, men måske værd at bakke op omkring ?

Fotostart er alle tiders, men er en af de fora som Facebook nærmest har smadret

Video blir tit vendt her på LM ,.. men jeg tror ikke Holger vil give os et særskilt sub-forum
/Dub

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

tak for svar. Jeg vil kigge på fotostart video sektionen og skrive lidt, og se hvad der sker. Hvorfor har FB smadret? Fordi folk oftest skriver på FB ? Hvorfor skulle Holger ikke åbne et video forum? Er det spm om moderatorer og/eller penge. PS jeg har lige støttet sagen, fordi jeg ved, hvor lang tid der bruges på at vedligeholde. Det er vist rigtig mange aar siden, at jeg var her, men det gaar da meget fint hurtigt, go server tilsyneladende. Heldigvis har jeg skype kontakt til Curtis Judd, som er fantastisk til lyd.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tænker at du må sætte en finger i markedet, og overveje om du selv skal bygge et video forum, der er flere dygtige folk der lever af det, men det er ikke sikkert at tips og erfaringer sidder lige så løst på dem da det er de ting der gør at de bliver valgt til en opgave. Jo mindre branche jo større konkurrence, dog er der også mange hobby videografer som sikkert heller ikke finder sig til rette på div foto grupper på Facebook. Så helt seriøst kunne du overveje at bygge et forum op for Video-folk, men det kræver en masse energi og tid, samt noget viden som gør at folk har lyst til at komme derind.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

tak for tip, jeg har mere end rigeligt at lave med mange domæner, webshops mv.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Der er faktisk en del herinde der laver lidt video. Der er i hvert fald mere gang i videotrådene herinde end på Fotostart.

Video bliver vigtigere og vigtigere i næsten alle dele af lydbranchen. Måske var det ikke helt åndssvagt med et lille video underforum.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Og det kunne være med til at holde kritisk masse her.

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

dejligt med lidt mere opbakning. Når man hører og læser dem, der ved noget om lyd i forbindelse med videoer (youtube), siger alle, at det vigtigste ved videoen er LYDEN. Jeg har lavet ca. 100 produktvideoer, og de unge har jo ingen problemer med at snuppe deres smartphone og lave video for eft følgende at lægge det på sociale medier. Dermed bare sagt, at video - og dermed den gode lydkvalitet - bliver stadig vigtigere. Lad mig bare linke til en af de videoer, jeg viser på min webshop.

Holger, hvad kræves for at du åbner et AV forum ? Begge dele skal med, både audio og video.
Hilsen Michael Maardt

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg har gjort Holger opmærksom på tråden, han burde vende tilbage med en kommentar. :)

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

Jeg blev tilmeldt dette forum 2010 og jeg valgte brugernavnet VideoMichael. Nu otte år senere bliver det mere relevant. Holger: mit forslag er et forum, der kunne hedde: Video forum med fokus på lyden eller hvordan støtter man sin video med god lyd, men forum kommer sikkert også til at handle om selve videodelen, og så kan man jo lave flere sub-fora - i øvrigt en af de få gange på nettet, at jeg ser, at nogen kender pluralis af forum. Amerikanerne kalder det gladeligt "forums". Ak ja.

Man kunne lave et AV forum med lige vægt af audio og video ved videoproduktion. Et subforum kunne være: "Video forum med hovedvægten på video" - og jeg kan allerede høre Holger: "Dette er et LYD forum", men man kan vel være åben for ... Et andet subforum kunne være "Video forum med hovedvægten på audio".

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Tror bare man skal lave et video forum. Lyddelen af video adskiller sig kun marginalt fra anden lyd.

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Yep. KISS.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er åben over for et subforum. Mange herinde laver også video, inkl. mig selv. Der er også flere regulære eksperter og toprofessionelle freelancere og TV2/DR folk herinde.

Subforummet kunne have fokus på videodelen og naturligvis helt videospecifikke lydspørgsmål, og så resten af de generelle lydspørgsmål i resten af forummet?

Hippo som hjælper med forumsoftwaren er selv habil videogut, så jeg vender lige tilbage.

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

@Holger: Hov, du redigerede vist din post, mens jeg skrev. Fint, hvornår tror du at du tager en beslutning omkring det? Jeg savner i dette forum to knapper: thumbs UP og thumbs DOWN - gætter jeg på at det hedder. Youtube har disse to knapper. Muligt her i dette forum? Hvis jeg nu er lidt fræk: Den fysiske realitet består af både audio og video, hvis man kan høre OG se, hvilket de fleste kan. Derfor kan de fleste lide at se TV i forhold til at høre radio. De færreste ser TV UDEN lyd !! Ergo ... både audio og video er vigtige, men i nutidens verden BRUGER mennesker langt flere videoer/TV end lydfiler/Podcast/radio - et mit gæt.

PS http://av-maskinen.dk er ledigt.

OK, Vamos !

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg kommer ikke til at lave et nyt forum, men et subforum her på maskinen er realistisk.

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

@Holger: jeg drillede bare lidt, hvilket du hopefully forstod

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Videomaskinen.dk, anyone?
10hi.png
Senest rettet af Mike-air søn 30. sep 2018 10:29, rettet i alt 1 gang.

Default avatar
VideoMichael
Forum Donator
Indlæg: 97
Sted: Odsherred

Indlæg af VideoMichael »

@Mike-air: dette forum er dejlig hurtigt. Respekt for det.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DUBTEMPLE skrev:Video blir tit vendt her på LM ,.. men jeg tror ikke Holger vil give os et særskilt sub-forum
Holger skrev:Jeg er åben over for et subforum. Mange herinde laver også video, inkl. mig selv. Der er også flere regulære eksperter og toprofessionelle freelancere og TV2/DR folk herinde.
Hvor er det bare fedt at høre Holger !!! :thumbup:

Nogen gange er der fedt IKKE at få ret i sine forudsigelser :dollargrin: :dollargrin: :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nu hvor vi er igang;



Velbekomme!

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

<3

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Med fare for evt. at blive sat på plads, så hermed en opfordring, hvis man falder over en ældre videotråd der måske er under Afterparty eller Software fora'erne, så send en besked til en af moderatorerne, så kan tråden blive flyttet til det nye subforum.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Kør på:
http://lydmaskinen.dk/viewforum.php?f=53
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at læse emner i dette forum.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ah sorry, så forbereder Holger nok lidt inden det bliver klar til brug.. :)

Nyt svar