Søgte efter "DIY"

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Søgte efter "DIY"

Indlæg af Joachip »

"Du skal angive mindst et søgeord. Hvert ord skal bestå af mindst 4 tegn og højst 84 tegn tegn (eksklusiv ubekendte)."

Ville det mon belaste serveren heldt vildt at skrue minimumslængden fra 4 ned til 3? Der er immervæk mange trebogstavsforkortelser der er nyttige at kunne søge efter... f.eks. DIY, LFO og den slags.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, eller også skal vi kunne komme med forslag til specifikke korte ord/forkortelser der kan undtages søgemaskinens nuværende regler.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det tror jeg ikke er muligt, og desuden ville det kræve at nogen skulle rende og holde sådan en liste ved lige manuelt. Det tror jeg ikke der er nogen der gider. :-D

Men grænsen kan enten være sat i phpBB eller den kan måske stamme fra selve MySQL opsætningen, og det sidste er nok mere sansynligt. 4 bogstaver er nemlig default minimum i MySQL, og det kan man ændre ved at rette i /etc/mysql/my.cnf og tilføje/ændre de her linier i de pågældende sektioner:

Kode: Vælg alt

[mysqld]
ft_min_word_len=3
innodb_ft_min_token_size=3

[myisamchk]
ft_min_word_len=3
Derefter skal man lige rebuilde sit fulltext index vha. "REPAIR TABLE tablename QUICK;"
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Eller brug google

skriv Site: (navn på siden) "DIY" og tryk enter

site:lydmaskinen.dk "diy"

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Guide til avanceret google søgning

https://mashable.com/2011/11/24/google- ... fwNnXkqGqS

Jeg bruger ALDRIG forummers egen søgemaskine mere. de er for dårlige i forhold til dette.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det der søgetrick kendte jeg endda godt... jeg valgte åbenbart bare at glemme alt om det lige i den her situation!?! :doh:

Nåmen, for hvad det end er værd, så fik jeg da givet et tip til diverse web masters om, hvordan man justerer minimumlslængden på MySQL's fulltext index søgning. Det kan være nogen kan bruge det info til noget...
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar