el-cykel. Byg selv (om) eller køb færdig. Erfaringer?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

el-cykel. Byg selv (om) eller køb færdig. Erfaringer?

Indlæg af tomcat »

Jeg vil have el-cykel. Har sidste sommer prøvekørt en fin-fin een ude i den store butik på Slotsherrensvej v. Kbh.
En klar plus-oplevelse. Det er ligesom min almindelige trædecykel, men op til 25 km/t har jeg Guds Hånd i ryggen -- ret lækkert, som medvind på cykelstien. Når jeg kørte hurtigere end 25, er det med kun rugbrødsmotor.

Udfordring: Den kostede knap 20 kilo.

Betragtning: Jo jo, billigere udgave kan vel godt accepteres.
Men .... der er også den anden mulighed: jeg hører jævnligt om 'at gøre det selv' . Bygge sin alm. cykel om, så den bliver til el-cykel.

Udfordring: Aner ikke hvor man starter. Eller om det overhovedet er en god idè.

Har du erfaring med el-cykel? Købt eller selvbygget?
Anbefalinger? Centermotor eller ej?
Noget, du ville have undgået eller gjort/købt anderledes?
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Har absolut ingen erfaring med det, men jeg synes du skal bygge selv! Mest fordi jeg vil elske at følge med i tråden du laver om projektet :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ingen personlige erfaringer - det er et drug, som jeg ikke skal have nogen gateway til, for jeg er ret sikker på at jeg bliver afhængig :-P

Men min eks købte en brugt for nylig. Tror hun gav ca. 5-7 k på dba. Hun er godt tilfreds, og hun har alligevel prøvet nogle stykker i sit arbejde som hjemmehjælper.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Prøv at tjekke det her mega lange link ud
https://rull.dk/index.php/elcykelkit-ba ... 7aEALw_wcB

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Min kone købte en alm E-go fra Thansen til 5700 kr som de jævnligt kan fås for på tilbud, incl et ekstra batteri og lidt løst blev det omkring 8000 kr

Den har vist sig at være en fin cykel, har taget det daglige slæb nu 2-3 år, og kun en enkelt lille ting der blev rettet på garantien uden bøvl

Den holder sig pæn trods salt gennem 2 vintre, og kvalitets-indtrykket har imponeret mig

Thansen er ret god til at have reservedelene i skuffen også

De to batterier som der skiftes imellem viser ingen tegn på ælde, overhovedet, hvilket OGSÅ har imponerer mig, det er vis Sanyo celler

En kollega købte en kostbar elcykel i en alm cykel-forretning, og har haft divers bøvl og nedbrud til sammenligning

Overvejer selv en E-go

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-12 ... -241652588
Vedhæftede filer
162847030_0_m_1078_1800.jpg
162847030_0_m_1078_1800.jpg (253.93 KiB) Vist 4946 gange
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

MIn mor har fået samme eller lignende model som den du poster Dubtemple. Den er dog kun et par måneder gammel. Men hun er glad for den.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Madelaire skrev:Prøv at tjekke det her mega lange link ud
https://rull.dk/index.php/elcykelkit-ba ... 7aEALw_wcB
Tak. ja, det er sådan noget, jeg skal finde ud af .. om jeg skal gå den vej.
Jeg vil ikke bare smide tusindkronesedler efter grej til projektet uden at vide mere.
Må finde en person, som selv har prøvet det.

Tænker at køre ind at spørge Dansk Cyklist Forbund i Kbh -- måske kan de fortælle mig noget mere.
Tak for link.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

DUBTEMPLE skrev:Min kone købte en alm E-go fra Thansen til 5700 kr som de jævnligt kan fås for på tilbud, incl et ekstra batteri og lidt løst blev det omkring 8000 kr

Den har vist sig at være en fin cykel, har taget det daglige slæb nu 2-3 år, og kun en enkelt lille ting der blev rettet på garantien uden bøvl
Den holder sig pæn trods salt gennem 2 vintre, og kvalitets-indtrykket har imponeret mig
Thansen er ret god til at have reservedelene i skuffen også
De to batterier som der skiftes imellem viser ingen tegn på ælde, overhovedet, hvilket OGSÅ har imponerer mig, det er vis Sanyo celler.

http://www.thansen.dk/product.asp?n=-12 ... -241652588
Lyder godt.
Som i noget, jeg skal checke nærmere.
Tak skal du have.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

david mondrup skrev:min eks købte en brugt for nylig. Tror hun gav ca. 5-7 k på dba. Hun er godt tilfreds, og hun har alligevel prøvet nogle stykker i sit arbejde som hjemmehjælper.
De tilfredse el-cyklist-historier hober sig nærmest op, her.
tak David. :)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Christoffer I. N. skrev:MIn mor har fået samme eller lignende model som den du poster Dubtemple. Den er dog kun et par måneder gammel. Men hun er glad for den.
Godt at høre. Mit næste projekt, når jeg selv har fået/bygget en el-cykel, er at min mor skal have een også.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Opdate: (hvis nogen har interesse)

Har prøvet to forskellige hos butik SmartMove på Jagtvej (Kbh).
En "E-Fly" til 14k, som han ville have jeg prøvede først, så jeg var i stand til at mærke forskel på den og en dyrere model.
(14.000 kroner er allerede rimelig meget i mit budget).
Det viste sig, han havde givet mig en cykel med fodbremse -- dvs. jeg kan f.eks. ikke dreje pedalen bagud til korrekt startposition når jeg venter for rødt lys.

Når jeg slog motoren fra, blev den mærkbart tungere at trække.
Dette sker også, når man kommer over lov-fartgrænsen (25 km/t) og motoren automatisk slår fra.
Ikke nogen rigtig god fornemmelse.
Fra at være væsentlig nemmere at trække (op til 25 km/t) bliver cyklen pludselig uforholdsmæssig tungere end min normale trædecykel.

---

"Sinus Dyo" til 20k:
stellet er en hel del tungere end 14k'eren -- som allerede var tungere end en normal ikke-el cykel -- klart en ulempe, når man som bybo jævnligt har brug for at slæbe sit transportmiddel op eller ned ad trapper.
Ikke dealbreaker, bare ulempe.

Denne hér havde håndbremser og frigang, så ingen problemer dér.

Acceleration finfin, for begge cyklers vedkommende.
Aflæsningen af displayet og lethed af betjening med venstre hånds tommelfinger var klart nemmere på 14k'eren.
Vistnok fordi, der på 20 k'eren var monteret et forkert display og knapvælger -- de havde ikke haft tid til at finde det oprindelige.
Det var nok også årsag til, at på 20 k'eren kunne jeg ikke vælge mellem de fem niveauer af elektrisk hjælp: den sad fast i max niveau.
På 14 k'eren havde jeg fundet mest behag i laveste niveau motorhjælp.

----
Har lært, at jeg ikke ville købe nogen af de to modeller. De havde begge en alt for ubehagelig overgang til trædekraft, når man kommer over fartbegrænsningen. Altså fordi cyklisten skal trække noget af motormekanikken -- den bliver således ikke bare til en "normal cykel" -- man straffes på benmusklerne, når man kører hurtigere end 25 km/t.
Og det fandt jeg ud af, at jeg gør ret tit.

Lærte også, at vægtfordelingen bliver væsentlig bedre hvis batteriet er monteret på f.eks. den lodrette midterstang af stellet (den som går op til sadlen). Hvis man har batteri på bagagebæreren, er der jo tre - fem kilogram, der destabiliserer cyklen lidt.


Næste plan er: Blive ved, prøve nogle flere forskellige. Synes ikke det er nemt at finde ordentlige oplysninger på nettet.
I sammenlignende (danske) tests er det f.eks. ikke nødvendigvis givet, at der fortælles hvorvidt den enkelte model er med træk på forhjul, baghjul, eller center.

Hvilket er helt skørt, da det vistnok er nogle helt forskellige cyklistoplevelser -- siger alle, som har prøvet.

Jeg må indhøste nogle flere erfaringer --
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
LarsRøv
Medlem
Indlæg: 321
Sted: Dopenhagen

Indlæg af LarsRøv »

Du kan prøve at tjekke nogle moterer ud til montering på alm. Cykler. Den hedder bafang og kan fås til omkring 350 dollars på alibaba. Du skal selvfølgelig bruge et batteri også, eller lave et selv ud af nogle celler og en kontroller. Der findes masser af inspiration på Youtube. Så kan du jo lave den så den kan rulle 5 km/t hurtigere.
Jeg har ikke selv prøvet det.
Jeg har købt en Christiania el cykel, 28.000 kilo, men det er det klogeste jeg har gjort i årtier. Hvilket siger mere om mig end cyklen.
Selv raket videnskab er ikke raket videnskab!
www.assrecords.dk

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

LarsRøv skrev:Jeg har købt en Christiania el cykel, 28.000 kilo, men det er det klogeste jeg har gjort i årtier. Hvilket siger mere om mig end cyklen.
Hvor købte du den? + er der nogle dårlige ting ved den?
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Jeg har kørt el-cykel i 6 år. den første var en billig fra Harald Nyborg med batteri bagpå. Kørte 10 tusindvis kilometer på den indtil den blev stjålet i Berlin. den blev hurtigt ombygget til at bekæmpe de ikke særligt perfekte cykelstier da komfort er den aller vigtigste parameter for mig.
Den jeg har nu er fra biltema og kostede 8 K. den er født som en slagt moutainbike men ombygget til en hybrid mellem en bedstefar cykel og en mountainbike. Slutpris på ca 10 K og en hel del arbejde med ombygningen. Man skal regne med at biltema ikke kan hjælpe dig med en skid ud over garantiperioden.
Man køber også den bedste og smarteste lås abus bordo 6000 gerne 120 cm så cyklen kan fast tøjres. Også tager man altid sit batteri med sig med mindre det drejer sig om 5 minutter i en butik, eller man kan se cyklen fra café bordet.

Jeg kan evt overtales til at bygge en cykel til dig så du ender med en cykel der koster 12-13.000 kr. det er så til gengæld den bedste cykel der findes til under 30-40.000 kr. Du kan komme ud til mig og prøve den.

Det med vægten på cyklen kan der ikke gøres så meget ved, det bliver i hvert fald dyrt.
Hvor mange kilometer køre du ca om ugen/måneden ? køre du året rundt ?

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Det kan ikke rigtigt betale sig at bygge selv, med mindre man har en VIRKELIG fed cykel. El-cykler bruger f.eks tykkere egere i hjulene, stellet er som regel også kraftigere.
Man forstår ikke hvilket banebrydende revolutionerende køretøj en el-cykel er. man forsøger at sammenligne med det man kender, den gammeldags trædecykel only og det dur ikke. Hvad skal f.eks bruge en aerodynamisk ukomfortabel sidestilling til ? hvad skal man bruge ubrugelige tynde dæk til ? væk med dem. Modvind 50 % af tiden..hvor ubrugeligt væk med det. Irriterende bakker..væk med dem.
Hov har jeg egentligt brug for bus s-tog..væk med det og ned i sparegrisen med tusindvis af dollaser hvert år. Har jeg brug for en bil for at køre sølle 10-20 kilometer i kø. væk med den og spare tusinde vis af dollaser om året.
..etc etc etc.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Madelaire skrev:Prøv at tjekke det her mega lange link ud
https://rull.dk/index.php/elcykelkit-ba ... 7aEALw_wcB
Den er ulovlig på de danske og europæiske veje. Max hastighed er begrænset til 25 km/t og så er der ikke nogen grund til at have så stor en motor. Prisen er også uden batteri som er +3-4 tusinde. I videoen har de garneret det hele med en 1000 kr´s harrald nyborg mountain bike.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

ZoSo skrev:Jeg har kørt el-cykel i 6 år. den første var en billig fra Harald Nyborg med batteri bagpå. Kørte 10 tusindvis kilometer på den indtil den blev stjålet i Berlin. den blev hurtigt ombygget til at bekæmpe de ikke særligt perfekte cykelstier da komfort er den aller vigtigste parameter for mig.
Den jeg har nu er fra biltema og kostede 8 K. den er født som en slagt moutainbike men ombygget til en hybrid mellem en bedstefar cykel og en mountainbike. Slutpris på ca 10 K og en hel del arbejde med ombygningen. Man skal regne med at biltema ikke kan hjælpe dig med en skid ud over garantiperioden.
Man køber også den bedste og smarteste lås abus bordo 6000 gerne 120 cm så cyklen kan fast tøjres. Også tager man altid sit batteri med sig med mindre det drejer sig om 5 minutter i en butik, eller man kan se cyklen fra café bordet.
Godt at læse dine erfaringer, tak for det. Jeg suger til mig og bliver nærmest klogere hver dag for tiden.
Lyder som en dejlig cykel, du har fået lavet dig.
Helt enig med at låse ordentligt og tage batteri med sig.
ZoSo skrev:Jeg kan evt overtales til at bygge en cykel til dig så du ender med en cykel der koster 12-13.000 kr. det er så til gengæld den bedste cykel der findes til under 30-40.000 kr. Du kan komme ud til mig og prøve den.
Mange tak -- det er da et tilbud til overvejelse!!
Vil i al fald gerne prøve din -- kan se, du er i Kbh-området.
Jeg er i Valby -- vi kan skrive sammen og finde ud af det.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Opdatering:


Prøvekørte TREK UM1+ (2018)
Indvendigt gear, lukket kædekasse, tromlebremser, quill-stem frempind (som på almindelige cykler).



Plusser:
 betjening integreret i display — klart federe at have ‘det hele’ lige ved hånden, venstre tommel betjener nemt knapperne. De andre el-cykler, jeg har prøvet, har haft det opdelt med betjening i venstre hånd og displayet separat i midten.

Cyklen er lettere — bar den op og ned ad trapperne ved Dronning Louises bro, sføli tungere end min almindelige cykel, men klart lettere end de to andre prøvet forleden.

Desuden .. er overgangen fra motorhjælp til ikke-hjælp *væsentlig* blidere, altså når man kommer over 25 km/t og motor slår fra. Det er et meget stort plus. Jeg kunne sagtens køre med slukket motor — man bliver sføli straffet, men slet ikke så meget som de andre cykler, jeg prøvede.



300 WH.

Pris 16.000 kr.

Minusser:
 Den har støttebenet monteret på et forkert sted, som er moderne i tiden; næsten helt henne ved bagnavet.
 Indlysende dumt, som enhver cyklist, der har prøvet det, véd. Der kommer jo et drejningsmoment, så cyklen vælter meget nemmere.

Batteri under bagagebæreren — fire-fem kg ballast placeret højt oppe bagtil er ikke godt for vægtfordelingen. Det er bedre at placere det centralt. (men ikke dealbreaker for mig)

Bagagebæreren består af *glatte* metalrør og de på elcykler standard tre gummibånd.
 Jeg placerer min lille rygsæk og trækker gummibåndene op omkring den og cykler afsted — da jeg er nået rundt om den nordøstlige Sortedamssø, er sækken gledet ned og hænger heldigt fast på siden af cyklen.
Vedhæftede filer
20180509_151023.jpg
20180509_151023.jpg (3.35 MiB) Vist 4823 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

prøvede også en Trek Conduit.

*Endnu* lettere model, bar den nemt op og ned ad trapperne ved Fredensbro.
Den var også let at køre med slukket motor — omtrent som at køre en almindelig cykel, som bare trænger til olie.

Desuden er stellet vidunderlig stift — helt vildt god fornemmelse at køre med. Som om, jeg selv kan dirigere maksimum kraft til fremdriften, fordi der ikke går noget til spilde.

10 udvendige gear — med blot en enkelt klinge foran. Nemt at skifte gear, nem at køre.
Skivebremser = den STOPper, når jeg klemmer til.


Og så lærte jeg noget: Almindelige cykler har "quill-stem"-montering af styret. D.v.s. styret sidder i frempinden, som hedder frempinden, selvom den udgøres af både det lille stykke, der stikker frem og holder om styrpinden OG af det længere, lodrette stykke rør, der går ned i stellet og klemmes sammen med forgaflen.



Conduit’en har ikke quill-stem. Den har “ahead” -monteret styr = forgaflen går hele vejen op gennem stellet, hvor styret så klemmes fast direkte på forgaflen.

 Det er en fysisk mere stiv forbindelse end den klassiske quill-stem. Hr Jeppe cykelsmed mente, at dette var den primære årsag til min oplevelse af, at Conduiten var ekstremt stiv at køre på.

Batteri er placeret på den skrå stel-vange (eller hvad det hedder) — altså det stel-rør, der går fra krank op skråt fremad mod forgaflen.

Jeg tænker, at dette også har bidraget til stivheden, at der ikke har hængt en ekstra vægt deroppe bagtil ved bagagebæreren.

Minusser:
Modellen har faktisk ikke nogen bagagebærer. Den har en spøjs, ikke-symmetrisk monteret stel-pind/rør, hvor det var meningen, at man hænger saddeltasker. Eller taske; man kan godt nøjes med een, sagde han.

Støtteben placeret samme dårlige, moderigtige sted.

Kontrol og display adskilt.

Da jeg nede ved Nørrebrogade slukker motor for at teste, hvor nemt det er at tage batteri ud, kunne jeg ikke tænde igen. Jeg forsøgte forskelligt, at tage batteriet ud igen og sætte det på plads et par gange, det hjalp ikke.

Det var heldigvis supernemt at cykle retur uden motor. I butikken fik han efter et par forsøg tændt det igen. Det var vistnok fordi man skulle holde knappen inde længere tid .. det synes jeg ellers, jeg havde gjort. Hm.

Pga kort forgaffel vil det i praksis måske ikke være muligt at få styret op i den højde, jeg skal bruge (jeg vil ikke ligge foroverbøjet).

Pris 20.000 kr.
—————

Begge modeller var *væsentlig* bedre end de to andre, jeg prøvede forleden.
De var begge lettere, både i bære-vægt og når man kører uden motorhjælp.

Som bonus; fik at vide, at Trek laver en UM3+ (også 2018) — en slags ‘storebror’, som har batteriet placeret som på Conduiten, og 9 udvendige gear. Pris 19 kilo. Da den model efter sigende har ahead-monteret styr, er der basis for at tro, den er stivere end UM1’eren — så den skal jeg have fundet og prøvet en dag i næste uge.
Vedhæftede filer
20180509_160807.jpg
20180509_160807.jpg (3.02 MiB) Vist 4823 gange
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Den trek er med center motor de er sommeregel også momentstyret, i modsætning til det mere primitive pedal sensor som blot måler at nu drejer pedalerne rundt så startes motoren og man sætter så en form for cruise fart. de billigste har 3 levels f.eks 15-20-25 km/t. lidt bedre har 5 og jeg har 9 som jeg bruger ganske flittigt.
Moment styret sættes også low-medium-high men udover det kan den mærke hvor hårdt du træder i pedalerne. DVS hvis du pludselig accelere får du også ekstra hjælp fra motoren.

Ja støtteben skal kunne klare en storm og at folk skubber til cyklen. Det er meget avanceret teknologi det her vi har kun haft cyklen i 200 år og hvergang gud nyser vælter 100.000 cykler i danmark. wel vi er trods alt kun i 2018 måske vi om 20 år har løst dette meget komplicerede problem....

:surrender:
Skide godt du prøver så mange, og lægger mærke til hvad der betyder noget for dig. Her er en ting du skal lægge særdeles mærke til. Hvor meget plads er der til at putte tykke dæk på cyklen 2-2,5". Det er specielt bagpå det er problemet. er dækkene punkterfrie ellers ud med dem til storskrald eller sælg dem. punkteringer høre også fortiden til. Køb schvalbe big apple (ballon dæk) eller schvalbe marathon plus. koster ca 600 i indkøbs pris.
Jeg har kørt 5000 km uden punktering.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

treck conduit.
Ham her laver nogle geniale bike Reviews. Han lægger vægt på alle de ting de andre glemmer.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

ZoSo skrev:treck conduit.
Ham her laver nogle geniale bike Reviews. Han lægger vægt på alle de ting de andre glemmer.
Najs anmeldelse, tak.
Han påpeger vist alle de samme ting, som jeg gør. Selv det med støttebenet. Selvom han ikke disser det nær så hårdt, som jeg gør.
+ han har noget detaljer vedr. det mekano-fysiske moment o.s.v.
Rigtig fint.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Der er lige det problem med center motorer at de ikke kan have støtte benet det bedste sted. Jeg har faktisk ikke nogen erfaring med at have støtte benet der bagude, og kunne godt forestille mig nogle problemer med en tung rygsæk. Min første el-cykel væltede alt for ofte på grund af batteri+tung rygsæk på baggae bæret. Så købte jeg i Holland et bredt V støtteben ala det du ser på bycyklerne, også væltede den aldrig mere. Sidst jeg tjekkede kunne det stadigvæk ikke købes i danmark.

Hans anmeldelser er de allerbedste der findes for helt almindelige cykel bruger.Han går meget i detaljer og der er sjældent noget han overser. Han har også en Europæisk tankegang vedrørende cykler/el-cykler. Fedt med det der fastmonterede lys der fødes fra det store batteri på de Treck cykler.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

ZoSo skrev:Så købte jeg i Holland et bredt V støtteben ala det du ser på bycyklerne, også væltede den aldrig mere.
Jeg kunne godt finde på at anskaffe sådan eet.
ZoSo skrev:Fedt med det der fastmonterede lys
Ja -- i videoen blinker hans baglygter dog aggressivt. Ret belastende, måske kan man vælge hvordan de skal lyse.

Jeg skal vist checke nogle flere af hans anmeldelser, han er fin.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Jeg skal have monteret dette på min café racer. det udmærker sig ved at klappe til siden og ikke forstyre en evt lavt hængende kæde på højre side.


Er det baglys blinken ved 10:45 vi snakker om :lol: prøv at kigge igen når du ikke har tømmermænd. :lol:

jeg fornemmer at det er vigtigt at den bliver nem at kunne bære op og ned af trapper og det forstår jeg godt du vil sikre din investering. Det er pænt irriterende at det danske politi sammen og forsikringsselskaberne ikke kan andet end at sige øh-bø og slå sig selv i hovedet med en donut.

20,50 KG vejer den Treck det er faktisk ganske godt gået.

Edit: LOL en frankenbike han har lavet sig der. Det er et typisk eksempel på en der ikke har prioriteret et stift stel højt nok. Den cykel er alt for tung til de spæde standard cykeldele. Og ikke nok med det den kan højst sandsynligt køre meget stærkt.

Nyt svar