Brugervenlig sampler til signatur-lyde m.m.

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
Storm Music
Medlem
Indlæg: 2049
Sted: Søborg

Brugervenlig sampler til signatur-lyde m.m.

Indlæg af Storm Music »

Ohøj!
Jeg hører mægtig gerne om gode bud på en mindre, gerne ikke for dyr, brugervenlig sampler, som er nem at sample el. loade signaturlyde o.lign ind i., OG som man kan tilslutte et midi-keyboard og "spille" m. lydene.. Dvs. den skal kunne multisample, og samples skal kunne pitch-stretches ud over keyboardet, så at sige...
Multitimbralitet ville også være lækkert... :-)
Ideelt set er det et lille keyboard á la Microsampleren (som jeg ikke kan finde nogen steder) eller en lille rack-sag...

Jeg er simpelthen gået utroligt kold på Mainstage og finder det dels uinspirerende, dels irriterer latency'en mig - uanset lydkort...

Hit me! :-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mono eller stereo?

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

"sjovt" for der var faktisk en Microsampler på DBA for ikke mange dage siden, men den er væk nu... jeg tror ikke der er nogen anden keyboard sampler i den stil, så skal man have fat i de ældre samplere, hvis ikke man vil benytte et controllerkeyboard med en rack-sampler.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Storm Music
Medlem
Indlæg: 2049
Sted: Søborg

Indlæg af Storm Music »

Christoffer I. N. skrev:Mono eller stereo?
Stereo...

Medlemsavatar
Storm Music
Medlem
Indlæg: 2049
Sted: Søborg

Indlæg af Storm Music »

Razmo skrev:"sjovt" for der var faktisk en Microsampler på DBA for ikke mange dage siden, men den er væk nu... jeg tror ikke der er nogen anden keyboard sampler i den stil, så skal man have fat i de ældre samplere, hvis ikke man vil benytte et controllerkeyboard med en rack-sampler.
Hm... Æv-bæv... Ku' også godt bruge en rack-sampler - synes bare ikke, der er så mange, der ligefrem excellerer i brugervenlighed...

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Storm Music skrev:
Razmo skrev:"sjovt" for der var faktisk en Microsampler på DBA for ikke mange dage siden, men den er væk nu... jeg tror ikke der er nogen anden keyboard sampler i den stil, så skal man have fat i de ældre samplere, hvis ikke man vil benytte et controllerkeyboard med en rack-sampler.
Hm... Æv-bæv... Ku' også godt bruge en rack-sampler - synes bare ikke, der er så mange, der ligefrem excellerer i brugervenlighed...
Det afhænger af hvad du mener med brugervenlighed... en af de mest brugervenlige jeg har prøvet, og stadig har er min trusty old E-MU E5000 Ultra sampler... jeg er normalt MEGET krævende med bruger interfaces, og foretrækker computer editorer... men den sampler er så fed efter min mening, at jeg hellere vil bruge display'et på den.

Der er faktisk en til salg rimeligt billigt på gul og gratis i øjeblikket, den samme gut som jeg lige har købt en Technics WSA1R af...

https://www.guloggratis.dk/fritid/musik ... 5000-ultra
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Storm Music
Medlem
Indlæg: 2049
Sted: Søborg

Indlæg af Storm Music »

Cheers! Tjekker den!

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

er jo også waldorf blofeld med SL expansion.. 60mb sample memory og kan tage multisamples .. også med loop points.
jeg købte min key version for 2500 kr .. så burde da være muligt at finde den lille modul version ret billigt :)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

mik_c skrev:er jo også waldorf blofeld med SL expansion.. 60mb sample memory og kan tage multisamples .. også med loop points.
jeg købte min key version for 2500 kr .. så burde da være muligt at finde den lille modul version ret billigt :)
Det er en god maskine, man skal bare lige huske på, at det at få samples ind i den er lidt omstændigt og tager tid... det er ikke den man skal vælge hvis man vil kunne rode med større lydbiblioteker, og skifte imellem dem on the fly... og den kræver en computer tilsluttet for at få samples ind i den. Da jeg havde den endte jeg med at se sampler delen mere som en slags ROMpler, hvor man valgte sin 60MB samples nøje, og så bare lod dem være bag efter... men en god synth, uden tvivl... jeg ser mere frem til Quantum da den har drev at gemme på og læse fra, og også har sample input (det har Blofeld jo ikke, så samplingen foregår på computer).
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
mik_c
Medlem
Indlæg: 974
Sted: Vesterbro

Indlæg af mik_c »

Razmo skrev:
mik_c skrev:er jo også waldorf blofeld med SL expansion.. 60mb sample memory og kan tage multisamples .. også med loop points.
jeg købte min key version for 2500 kr .. så burde da være muligt at finde den lille modul version ret billigt :)
Det er en god maskine, man skal bare lige huske på, at det at få samples ind i den er lidt omstændigt og tager tid... det er ikke den man skal vælge hvis man vil kunne rode med større lydbiblioteker, og skifte imellem dem on the fly... og den kræver en computer tilsluttet for at få samples ind i den. Da jeg havde den endte jeg med at se sampler delen mere som en slags ROMpler, hvor man valgte sin 60MB samples nøje, og så bare lod dem være bag efter... men en god synth, uden tvivl... jeg ser mere frem til Quantum da den har drev at gemme på og læse fra, og også har sample input (det har Blofeld jo ikke, så samplingen foregår på computer).
nej er klart den ikke står til måls med de gamle rack samplere i form af editering osv osv.. så hvis man vil ha en rigtig sampler ska man købe en rigtig sampler .. findes et hav af gamle billige akai rack samplere og emu, yamaha osv på den blå avis og ebay..
Jeg havde bare lidt forstået det også skulle være nogenlunde handy, og at sku rode med SCSI og externe harddiske og ZIP, forskellige interne formater og alt muulig andet lort er heller ikke altid lige nemt.

men ja mangler generelt den lille handy moderne sampler til en billig penge der bare er ligesom de gode gamle rack samplere bare med moderne specs

Medlemsavatar
Storm Music
Medlem
Indlæg: 2049
Sted: Søborg

Indlæg af Storm Music »

:) Ja, præcis...
Den skal bare ku' multisample, have usb-overførsel, sd-kort eller noget... og være billig... og handy... :)

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Tror desvære kun der er MicroSampler der kommer i nærheden af det der... ellers skal man vente på Waldorf Quantum, og den bliver IKKE ligefrem billig, men den vil i det mindste have SD kort til lagring, og sample input... og når du mener USB overførsel hvad mener du så? ... for der er ikke mange moderne samplere med USB som rent faktisk tillader realtime overførsel... i de fleste skal du smide kortet over i en PC med kortlæser, og smide samples ned på, og så kortet tilbage i sampleren... det der med at have en permanent USB tilslutning imellem hvor du bare kan sende dem via et designet software program til enheden on the fly... der har jeg faktisk kun set én maskine der kan det, og det er KORG - KaossPad3+ ... men jeg mener faktisk at MicroSampleren også kunne det, er dog ikke helt sikker.

Samplere er desværre ikke der hvor der er mest innovation og brugervenlighed i hardware verdenen længere... og det er rigtigt, at ældre samplere kører SCSI i de fleste tilfælde... det er dog muligt at installere SCSI->PCMCIA kortlæsere i de fleste, og så bruge enten SD eller CF kort i, med en adapter... men ja, det kræver research, og er næsten altid forbundet med nogle "hassles"... desværre.

Men altså jeg har set MicroSampler til salg flere gange på DBA... det er bare at vente på der kommer en til salg, eller holde øje med EBAY i Europa.
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Storm Music
Medlem
Indlæg: 2049
Sted: Søborg

Indlæg af Storm Music »

USB-overførsel var ikke ment så bogstaveligt egentlig - enten editeringsmuligheder via laptop/ipad/andet eller et SD-kort el. lign...
Orker ikke disketter, zip-drev o.lign.

Men ja, må vente på en microsampler... :-)

Default avatar
flex77
Medlem
Indlæg: 1
Sted: HjørringEgon

Indlæg af flex77 »

Altså jeg har en Roland s760 sampler der stortset aldrig har været brugt du kan købe billigt :-)

Nyt svar