Tråden til random spørgsmål

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Re: Tråden til random spørgsmål

Indlæg af Kimex »

Mike-air skrev: lør 16. maj 2020 19:25 Vores robotstøvsuger hedder Putin, men (el)bilen hedder noget så fantasiløst som batmobile..
Hvilken diktator eller skruppeløs statsleder skal bilen opkaldes efter? Hitler er udelukket :-P
Du kunne kalde Teslaen - Model Ras-Putin. :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kimex skrev: tors 24. mar 2022 06:19
Mike-air skrev: lør 16. maj 2020 19:25 Vores robotstøvsuger hedder Putin, men (el)bilen hedder noget så fantasiløst som batmobile..
Hvilken diktator eller skruppeløs statsleder skal bilen opkaldes efter? Hitler er udelukket :-P
Du kunne kalde Teslaen - Model Ras-Putin. :)
:lol: :lol:

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Skal det være en statsleder eller bare skruppelløs?

Escobar
Pinochet
Bezos
Capone
Idi Amin
Mussolini
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Slette Mette opfylder begge kravene til fulde
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Bilen er navngivet :-D

F3802E25-2694-42A7-848B-F30DA1034C2B.jpeg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvor er den flot ,..

Selv om der er langt op til en Proace 😉

Måske vi skulle finde et navn til vores nye også

Hvorfor ikke noget sympatisk spørger jeg mig selv

Siden det bliver touring og adventure, så måske en opdagelses-rejsende
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: tors 24. mar 2022 09:43 Hvor er den flot ,..

Selv om der er langt op til en Proace 😉

Måske vi skulle finde et navn til vores nye også

Hvorfor ikke noget sympatisk spørger jeg mig selv

Siden det bliver touring og adventure, så måske en opdagelses-rejsende
Tak skal du have! I virkeligheden er den ikke så ren som på billedet 🤣

Ja, helt enig! Det er vigtigt at ens ting får navne og sjæl hvis du spørger mig.. Hvis jeg havde en campingvogn tror jeg den skulle hedde Neil Armstrong.. eller Knud Rasmussen.. eller Katja K.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev: lør 16. maj 2020 19:25 Vores robotstøvsuger hedder Putin, men (el)bilen hedder noget så fantasiløst som batmobile..
Hvilken diktator eller skruppeløs statsleder skal bilen opkaldes efter? Hitler er udelukket :-P

Hvad med nogen af de gamle danske konger... Christian, Frederik, Valdemar, Christoffer... :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev: tors 24. mar 2022 12:08
Mike-air skrev: lør 16. maj 2020 19:25 Vores robotstøvsuger hedder Putin, men (el)bilen hedder noget så fantasiløst som batmobile..
Hvilken diktator eller skruppeløs statsleder skal bilen opkaldes efter? Hitler er udelukket :-P

Hvad med nogen af de gamle danske konger... Christian, Frederik, Valdemar, Christoffer... :)
Nice twist ;-)

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Kan man få blærebetændelse eller andre gener hvis man nu bliver bidt af en skovflåt på dilleren? Skulle spørge for en ven.
Senest rettet af AvS tors 31. mar 2022 08:17, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev: ons 30. mar 2022 21:51 Kan man få blærebetændelse eller andre gener hvis man nu bliver bidt af en skovflåt på dilleren? Skulle spørge fra en ven.
Kære ven, var det måske ikke på tide at tage en tur til lægen?? :-)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: tors 31. mar 2022 08:11
AvS skrev: ons 30. mar 2022 21:51 Kan man få blærebetændelse eller andre gener hvis man nu bliver bidt af en skovflåt på dilleren? Skulle spørge fra en ven.
Kære ven, var det måske ikke på tide at tage en tur til lægen?? :-)
Tror du han ved noget som indernettet ikke kan hjælpe med? ;)
--
Robert

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Clickbaity, men here goes:

For mange år siden droppede jeg flow TV og dermed også alle TV-nyheder.

Andre her som ligesom mig er begyndt at eller overvejer at blokere nyhedssites på linje med pørno på mobilen?

Altså bruger denne adult-funktion til at blokere for de typiske 3-4 nyhedssites jeg/mange checker hver dag. Nyheder på TV2/DR, Ekstra Bladet, The Guardian, whatever...

Bliver sgu så deprimeret. Og det virker unaturligt og usundt for os mennesker, at hver dag høre om hele verdens dårligdomme.

Jeg vil gerne følge nok med til at kunne træffe politiske beslutninger i stemmeboksen, men det forekommer mig ikke som en naturlig tilstand at konstant i baghovedet at bekymre sig om krig, benzin, inflation, jordskælv og diverse politikeres vanvittige gøren og laden.

Krigen i Ukraine kan ingen undgå at høre om og der har både jeg (og andre her) lagt energi og penge i nødhjælp, så helt boblet bliver jeg nok ikke.

MEN jeg føler, at vi som tænkende dyr nok mere er designet til at kunne bekymre os ca. om hvad der foregår i vores egen landsby og familie, hvis vi taler mental sundhedstilstand.

Jeg har derfor primært to websites jeg besøger de fleste dage på mobilen: Lydmaskinen og Wired med især technyheder. That's it. Har slettet Facebook og YouTube appen for længe siden da de er hjernedøde tidsrøvere, så de sites er begrænset til den stationære puter i pauserne.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev: man 11. apr 2022 20:09 Clickbaity, men here goes:

For mange år siden droppede jeg flow TV og dermed også alle TV-nyheder.

Andre her som ligesom mig er begyndt at eller overvejer at blokere nyhedssites på linje med pørno på mobilen?

Altså bruger denne adult-funktion til at blokere for de typiske 3-4 nyhedssites jeg/mange checker hver dag. Nyheder på TV2/DR, Ekstra Bladet, The Guardian, whatever...

Bliver sgu så deprimeret. Og det virker unaturligt og usundt for os mennesker, at hver dag høre om hele verdens dårligdomme.

Jeg vil gerne følge nok med til at kunne træffe politiske beslutninger i stemmeboksen, men det forekommer mig ikke som en naturlig tilstand at konstant i baghovedet at bekymre sig om krig, benzin, inflation, jordskælv og diverse politikeres vanvittige gøren og laden.

Krigen i Ukraine kan ingen undgå at høre om og der har både jeg (og andre her) lagt energi og penge i nødhjælp, så helt boblet bliver jeg nok ikke.

MEN jeg føler, at vi som tænkende dyr nok mere er designet til at kunne bekymre os ca. om hvad der foregår i vores egen landsby og familie, hvis vi taler mental sundhedstilstand.

Jeg har derfor primært to websites jeg besøger de fleste dage på mobilen: Lydmaskinen og Wired med især technyheder. That's it. Har slettet Facebook og YouTube appen for længe siden da de er hjernedøde tidsrøvere, så de sites er begrænset til den stationære puter i pauserne.
Du kan trygt blokere Ekstrabladet 👍

For mit vedkommende er noget af det mest skræmmende ‘ikke at vide’ detaljerne omkring et problem. Krigen i Ukraine er et godt eksempel, for jeg har lettere ved at håndtere det mentalt idag efter jeg har terpet situationen og strategi, udstyr og russiske fejltrin ganske ihærdigt de sidste par uger. Det er måske lidt mærkeligt. Men udfra logikken om at det ukendte er det mest skræmmende, giver det fin mening. Jeg har dog Ukrainske familie-medlemmer så det er alligevel back to square one når jeg taler med dem.

Men jeg vil ikke anbefale dig at filtrere nyhederne fra; tvært imod vil jeg anbefale dig at terpe alt der gør dig deprimeret for at forstå det bedre (endnu bedre).

Men jeg har stor sympati for problemstillingen. Jeg har selv haft det på samme måde.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg forstår det desværre alt for godt. Derfor jeg bliver deprimeret af det ;)

Det er sådan lidt Alexander Popes Pierian Spring over det, altså i praksis man ser først det fulde billede ved en vis alder, erfaring og studeren af verdenshistorien.

Magtesløsheden er vel det værste, når man ser hvordan tingene fungerer.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev: man 11. apr 2022 21:27 Jeg forstår det desværre alt for godt. Derfor jeg bliver deprimeret af det ;)

Det er sådan lidt Alexander Popes Pierian Spring over det, altså i praksis man ser først det fulde billede ved en vis alder, erfaring og studeren af verdenshistorien.

Magtesløsheden er vel det værste, når man ser hvordan tingene fungerer.
Vi kan altid lære noget nyt :-) Men folk er også forskellige.. Måske du selv har svaret på hvad du bør gøre? Måske det faktisk er smart med en længere pause fra pørno, Putin og prisstigninger?

Mht magtesløsheden; YES. Absolut, og derfor må man erkende for sig selv alt man ikke kan redde verden. Der er ting man ikke kan påvirke- og dem bør man derfor heller ikke bruge sin energi på. Du kan ikke stoppe Putin, men du kan hjælpe nogle mennesker ved den støtte du har givet.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kører med blocker på mine netværk og mobilenheder. Følger ikke med i politik, ser ikke flow tv, og får nærmest udslet når jeg bruger en anden persons browser uden ad-blocker.

Desværre har jeg ikke fundet en metode til effektivt at blokkere folk der snakker negativt eller grimt. 😂
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Jeg holder det nede på (mit) minimums-niveau ved udtrætnings-metoden. Jeg skimmer gerne nyheder. F.eks. scroller ned over dagens overskrifter på skærmen. Det er nok til at vide at "det er det sædvanlige".

Der er meget sjældent noget reelt nyt som er *personlig vedkommende* for mig. Så interessen er mere min menneskelige nyfigenhed. Ikke for at nakke dén. Jeg opfatter den som naturlig. Men, så vidt jeg kan fornemme, er denne almindelige, dagligdags nyfigenhed designet til en helt anden skala.

Som du Holger er inde på, jeg ser det nogenlunde sådan: vort sind (software) er designet til måske 150 mennesker. Vi kan normalt ikke forholde os fornuftigt til sladder /nyheder om flere. (Siger min erfaring). Mit intellekt er typisk uenig, og mener at det giver mening at ha' en mening om alt muligt, lige fra korruption i Sverige til børnearbejde i Mexico.

Nogen gange er jeg bevidst om mekanismen, når jeg kigger ned over et standard nyhedssite, f.eks. DR. Det er næsten altid *rigeligt* at kigge ned i den lille, højre spalte og læse overskrifterne. Allerede dér bliver jeg efter kort tid opmærksom på en træthed.

Jeg kan jo ikke gøre noget ved, hvad der sker oppe i Nørre-Jylland, når mit liv mest foregår i Valby på grænsen til Kbh.

Så at der 24 døde i Filippinerne eller at et medlem at Storbritanniens bliver dømt for voldtægt af en 15-årig .... og så videre .... bør jeg betragte som ren underholdning.

Altså, sladder.
Sladder som ligger langt uden for min personlige interessesfære.

Når jeg glemmer dét. Og bare bevidstløst søber international sladder i mig. Så bruger jeg mentalt og emotionelt krudt på at interessere mig for det. Og det påvirker direkte min egen entusiame og livslyst. Herunder min arbejdsevne og arbejds-iver.

Så jeg gør hvad jeg kan for at holde mit forbrug nede.
Bruger stadig for meget tid på det, synes jeg.
Jeg kan sagtens blive (meget) bedre til det.
Jeg tror, det er en livslang disciplin.
At blive stedse bedre til at bruge mindre og mindre tid på Det Uvæsentlige.

Så jeg i højere grad har næsten al mit krudt til overs til mig selv, min familie, mine venner, mine forretningsforbindelser mine naboer. Herunder andre, der som jeg interesserer sig for musik. Og hvad jeg ellers sætter højt i livet.

Risiko for at ende i bobbel er ikke værd at bekymre sig om, for mig. Jeg er alt for glad for mennesker, at slå en sludder af med folk, jeg møder o.s.v.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Enig med Holger, Tomcat, og Hald

Vi mennesker er ikke designet til at konsumere
bare en brøkdel af det flow der kastes imod os.

At forsøge på at halse med vil kun fücke vores
eget liv op, samt nærværet og ansvaret til vore
nærmeste, hvilket også sker an-mass i dag

Ligeledes har vi ikke pligt til at sætte os ind i alt,
eller bare have en holding til det. Tværtimod, har vi ret til at undlade dette, uden udskamning eller
sure bemærkninger. Fravælge er at tage ansvar.

Jeg definerer selv hvad der er vigtigt

Ideen om at en holding kun er legitim hvis man
kan, eller gider, argumentere for den på et eller
andet (pseudo)videnskabeligt plan skal vi også
have aflivet eller sendt til service-eftersyn.

En eller anden sagde engang at Satan gerne vil
have vores sjæl, men er pænt tilfreds bare han
kan stjæle vores tid 🙂

Selveste "hamster-hjulet" er således bygget på de samme vildfarelser som en af sine hoved-hjørnesten. Sikke et pudsigt sammenfald.

Mange har en lang vej før de erkender deres tid
som den nok mest værdifulde resource, samt at
retten til at sætte "snævre" grænser omkring sig
selv, ikke er noget man skal undskylde, men
måske snare være stolt over.
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jaja, jeg beklager mine ubrugelige input tidligere. Måske det er mig der skal ‘blocke’ LM, for det virker efterhånden som om jeg gør mere skade end gavn :-)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg prøver sgu. Ha’ en god påske 👍

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Holger skrev: man 11. apr 2022 20:09 Clickbaity, men here goes:

For mange år siden droppede jeg flow TV og dermed også alle TV-nyheder.

Andre her som ligesom mig er begyndt at eller overvejer at blokere nyhedssites på linje med pørno på mobilen?

Altså bruger denne adult-funktion til at blokere for de typiske 3-4 nyhedssites jeg/mange checker hver dag. Nyheder på TV2/DR, Ekstra Bladet, The Guardian, whatever...

Bliver sgu så deprimeret. Og det virker unaturligt og usundt for os mennesker, at hver dag høre om hele verdens dårligdomme.

Jeg vil gerne følge nok med til at kunne træffe politiske beslutninger i stemmeboksen, men det forekommer mig ikke som en naturlig tilstand at konstant i baghovedet at bekymre sig om krig, benzin, inflation, jordskælv og diverse politikeres vanvittige gøren og laden.

Krigen i Ukraine kan ingen undgå at høre om og der har både jeg (og andre her) lagt energi og penge i nødhjælp, så helt boblet bliver jeg nok ikke.

MEN jeg føler, at vi som tænkende dyr nok mere er designet til at kunne bekymre os ca. om hvad der foregår i vores egen landsby og familie, hvis vi taler mental sundhedstilstand.

Jeg har derfor primært to websites jeg besøger de fleste dage på mobilen: Lydmaskinen og Wired med især technyheder. That's it. Har slettet Facebook og YouTube appen for længe siden da de er hjernedøde tidsrøvere, så de sites er begrænset til den stationære puter i pauserne.
Yes, jeg er med. At bekymre sig om ting, man ikke kan ændre på, er mental selvdestruktion.
Det kan endda gøre os handlingslammede i relation til det gode, vi rent faktisk kan gøre, der hvor vi nu engang er - for det hele er jo alligevel noget lort, så hvorfor forsøge.

Den meningsløse insisteren på at opdyrke og vedligeholde frygt og harme var en af årsagerne til, at jeg stoppede som journalist. Jeg gider ikke, at fodre folks angst og indre svinehunde.

Har ikke set nyheder i fem år eller deromkring.
Er der sket noget?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

DUBTEMPLE skrev: tirs 12. apr 2022 07:29 En eller anden sagde engang at Satan gerne vil
have vores sjæl, men er pænt tilfreds bare han
kan stjæle vores tid 🙂
Haha den er fed

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ja, der må da helt klart være langt bedre i Rusland, der behøver man ikke at sortere i nyhederne.
Eller hvad med WW2? Vores forældrer/bedsteforældrer havde heller ingen nyheder, mens 6 mill. jøder blev slagtet, og 4 mill. Ukrainere ligeså, + det løse ca 60-70 mill. Alle ikke berørte festede imens uden at vide noget. Måske kunne man ha´ gjort noget, eller osse ku´ man ikke.
Uvidenhed er ikke vejen frem.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

DUBTEMPLE skrev: tirs 12. apr 2022 07:29
En eller anden sagde engang at Satan gerne vil
have vores sjæl, men er pænt tilfreds bare han
kan stjæle vores tid 🙂
:-) den er ret fin
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar