Del dine drømme med Lydmaskinen

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Re: Del dine drømme med Lydmaskinen

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev: man 11. okt 2021 00:33 En lidt mere spændende facet er hvilken form for bevidsthedsplan sådan en "film" bliver afspillet på, hvor ligger stedet :-)

Ja det er et interessant aspekt. Jeg vil ikke påstå at ligge inde med svaret.

DUBTEMPLE skrev: man 11. okt 2021 00:33 Og så er der tilstanden mellem drøm og vikelighed, mens vi vågner, i nogle tilfælde kan man havne "midt i mellem" et kort øjeblik

Jeg mindes at have været i en situation, hvor jeg havde været vågen mange timer udover, hvor jeg burde have sovet og hvilet mig. Situationen tillod absolut ikke, at jeg faldt i søvn dér, så jeg var bare nødt til at holde mig vågen. Der mindes jeg at have kommet i en tilstand af dels at være nogenlunde vågen og samtidig halvt gledet ind i en slags drømmeagtig tilstand...

(Jeg havde for øvrigt selv bragt mig i situationen - hvor dum kan man være :lol: Det var så også i omkring 18-20-års-alderen, hvor man nogle gange troede man kunne gå på vandet :roll: )

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Drømte forleden at jeg havde skrevet et latin popnummer, som hed "Ebbe fik en stang i hovedet". :-D Startede med en takt reggaeton beat, og så husker jeg desværre ikke mere.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg drømte i nat, at jeg havde et Roland el-trommesæt derhjemme :jam:

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

AvS skrev: man 5. jun 2023 11:22 Drømte forleden at jeg havde skrevet et latin popnummer, som hed "Ebbe fik en stang i hovedet". :-D Startede med en takt reggaeton beat, og så husker jeg desværre ikke mere.
Ebbe fik en stang i hovedet. Episk. Det er jo ren mandril aftalen. Jeg vil høre den sang!

Jeg har drømt rigtig meget musik gennem årene.
Nogle meget få gange tvinger jeg mig selv vågen og snøvler nogle ting in på min tlf mens jeg stadig kan huske det. Det er ret interesant fordi jeg skal lære tingene bagefter. Fordi det er markant anderledes end jeg i vågen tilstand ville ha lavet. Ting der er svære for mig at spille og ting jeg dybt skal fokusere på for at kunne spille, det rytmisk, tonalt, stilnæssigt osv er helt anderledes. Det gør bare at jeg undrer mig endnu mere over hvad bevidsthed er. For det er tydeligvis slet ikke mit vågne jeg der laver musikken, siden jeg slet ikke kan spille det.

Jeg drømte en Paul McCartney sang (som ikke findes i virkeligheden), som jeg har indspillet halvdelen af. Der skulle jeg virkelig holde tungen lige i munden for at lære akkorder etc, fordi det var så atypisk for mig.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

the19thbear skrev: lør 10. jun 2023 12:09 Jeg har drømt rigtig meget musik gennem årene.
Nogle meget få gange tvinger jeg mig selv vågen og snøvler nogle ting in på min tlf mens jeg stadig kan huske det. Det er ret interesant fordi jeg skal lære tingene bagefter. Fordi det er markant anderledes end jeg i vågen tilstand ville ha lavet. Ting der er svære for mig at spille og ting jeg dybt skal fokusere på for at kunne spille, det rytmisk, tonalt, stilnæssigt osv er helt anderledes. Det gør bare at jeg undrer mig endnu mere over hvad bevidsthed er. For det er tydeligvis slet ikke mit vågne jeg der laver musikken, siden jeg slet ikke kan spille det.

Jeg drømte en Paul McCartney sang (som ikke findes i virkeligheden), som jeg har indspillet halvdelen af. Der skulle jeg virkelig holde tungen lige i munden for at lære akkorder etc, fordi det var så atypisk for mig.

Det er superspændende sådan noget.

Var det ikke også Kim Larsen, der nogle gange fik ideer til musik medens han sov?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg drømte i nat, at jeg gik i noget bjerglandskab iført et rødt jakkesæt og min studenterhue... :dollargrin: På et tidspunkt var jeg sammen med nogle andre, der også var lidt merkværdigt klædt... 8-)

Jeg husker overhovedet ikke, hvad meningen var :lol:

Nyt svar