DBA Wall Of Shame

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Re: DBA Wall Of Shame

Indlæg af david mondrup »

Ja, der mistede jeg da lige enhver lyst til at eje den synth ... eller ... hvad var problemet lige igen?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:dollargrin:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Man skal jo finde på en undskyldning for ikke at købe mere gear! :-P

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

david mondrup skrev:
Nicolai skrev:Hende her sælger nu varen meget godt.... Og hun har da også "et par" andre annoncer :shock:

https://www.dba.dk/bodystocking-bodysto ... 047770690/
Jeg støder tit på salgsannoncer af den slags på facebook. Annoncer, hvor der sælges tøj, der fremvises på en måde så det mere fremstår som dating/kontaktannoncer end noget der har noget med selve tøjet at gøre. Mine spam/svindel alarmklokker ringer højt og klart.
Ja , man skal ikke købe bikini sæt at hvem som helst :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

SustainerPlayer skrev:Man skal jo finde på en undskyldning for ikke at købe mere gear! :-P
Nej, det skal man ikke, man skal købe mere gear [emoji16]

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Det her er sgu en god titel til en salgsannonce.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2019-02-26 kl. 20.48.20.png
Skærmbillede 2019-02-26 kl. 20.48.20.png (387.57 KiB) Vist 2389 gange

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mikkels skrev:Det her er sgu en god titel til en salgsannonce.
Det sker. Det sker tit! :dollargrin:

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

En virkelig dårlig røremaskine.
Vedhæftede filer
IMG_3982.JPG
IMG_3982.JPG (187.27 KiB) Vist 2354 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

LOL

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Så en “Staublender” til salg forleden!

Perfekt til bilferien til Tyskland til sommer! :wink:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

madsmac skrev:Så en “Staublender” til salg forleden!

Perfekt til bilferien til Tyskland til sommer! :wink:
Tjaa - syltetøj er noget skidt at skulle have af indtrækket. :-P

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

B859EF65-E1D0-4AEA-BD5B-FA8615B55F24.jpeg
B859EF65-E1D0-4AEA-BD5B-FA8615B55F24.jpeg (1010.15 KiB) Vist 2282 gange
Jeg har endelig fundet en vintage synth der passer med mine evner.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Den lyder fedt.

Men ok, havde ikke lige spottet den særlige begrænsning.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det skal nok hjælpe :) Reelt er det dog stadig en god pris...
E04F1006-C6AF-4FA0-84CE-78E3B3A74DE1.png
E04F1006-C6AF-4FA0-84CE-78E3B3A74DE1.png (118.24 KiB) Vist 2242 gange
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis nogle skal lærer at jonglere... https://www.dba.dk/mikrofoner-stageline ... 008780300/
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Var det noget med en Roland med et rimelig skummelt hår? :)
Hairy Synth.jpg
Hairy Synth.jpg (114.87 KiB) Vist 2160 gange

Default avatar
AntonAuton
Medlem
Indlæg: 139

Indlæg af AntonAuton »

Screenshot_2019-04-23 Synthesizer, roland jdxi, roland jdxi pæn og velholdt m .png
Screenshot_2019-04-23 Synthesizer, roland jdxi, roland jdxi pæn og velholdt m .png (182.81 KiB) Vist 2108 gange
https://www.dba.dk/synthesizer-roland-j ... 054834924/

Nu er annoncen blevet pillet ned, men jeg har vedhæftet et skærmskud... en Roland jdxi til salg for 1500,- i søndags og det jo en fin pris (de bliver typisk listet til 1800-2500)... hvis sælger har købt brugt og bare gerne vil af med den er tabet ned til de 1500,- ikke så stort, så de 1500 er billigt, men ikke helt urealistisk.

Den står/stod i Harboøre, brugeren er oprettet samme dag som annoncen er indrykket. (alarmklokke 1)

Da jeg har shipping-allergi skriver jeg til sælger om han nogensinde kommer forbi eller har familie i 3-4 jyske byer, så vi kan ordne salget den vej rundt og han slipper for at sende. Han ringer og nævner Fredericia (som jeg ikke nævnte), og da jeg siger at jeg har en kollega dér, som gerne agerer mellemmand er det pludselig ikke interessant (alarmklokke 2), han skal ikke se familien i Fredricia lige foreløbigt så han vil hellere sende.

Jeg siger at han bare skal sælge den lokalt hvis han kan, annoncen er trods alt rimelig ny... men jeg vil da stadig gerne købe den og beder ham tjekke forsendelsesomkostninger og indpakning og vende tilbage. Han ringer retur mandag eftermiddag og siger at den lokale Brugs har masser af egnede kasser, og bestyreren (nævnes med navn) er behjælpelig med indpakning og forsendelse for 125,- så hvis jeg bare overfører 1600,- er det fint med det.

Han sender sit kontonummer og ringer igen og henviser også til et par youtube demoer, og fortæller om hvordan han selv har brugt den til at lave Kraftwerk-lyde og den slags, at det er en fed maskine med masser af sjov i, men at han jo er kørt sur i den og ikke bruger den mere.

Det er efter lukketid så jeg overfører intet, men googler mig frem til at butiksbestyreren hedder hvad sælger påstår.. Her til morgen ringer jeg så til brugsen i Harboøre og får fat på bestyreren der ikke aner hvem jeg snakker om, men hun nævner at hun ikke var på job allersidst på eftermiddagen i går så hun kan ikke udelukke at han har snakket med andre ansatte. Da jeg foreligger sagen for sælger siger han at det var da mærkeligt for han var der både i går og også her til morgen også (butikken har på det tidspunkt haft åbent i ca 40 min da vi snakker sammen, og den navngivne bestyrerhar sagde intet om at hun havde snakket med sælger her til morgen). Men han skal nok sørge for at det bliver pakket ordentligt og sendt forsvarligt så det skal jeg ikke bekymre mig om, og han skal nok tinge fra Brugsen når han har det der "trace & track" nummer eller hvad jeg nu sagde det hedder.

Jeg når at få fat på den ansatte der var på arbejde i brugsen i det nævnte tidsrum i går og hun _tror måske_ godt hun kender en kunde med det navn, men siger i øvrigt at ham, hun tænker på ikke var i butikken i går eftermiddags, og slet ikke noget med at de har diskuteret forsendelse. Heller ikke her til morgen. Men hun vil gladeligt ringe og bekræfte afsendelsen når han kommer ned i butikken senere.

Mere når der ikke at ske, for sælger ringer og siger at nu er den solgt for 1700,- til en fyr der er på vej fra Viborg i bil as we speak, og det er jo irriterende for nu havde han lige købt 10 meter bobleplast i XL-byg til at pakke den ind i en tyk solid papkasse.

Om den dér jdxi virkelig fandtes og om jeg ville have fået nået for mine penge eller ej finder jeg aldrig ud af (med mindre den bliver postet i "nyt gear blæretråden" ).

Men jeg tænker at man skal huske at passe på med de alt for gode deals, bl.a. m. reference til bl.a. de her gamle indlæg:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=17&t=76943
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=21&t=73430
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=75130

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

"Det koster penge at have et opslag på mere end 5000.. Jeg sælger den for 13.500kr."

:censored:
Vedhæftede filer
Screen Shot 2019-05-07 at 12.53.23.png
Screen Shot 2019-05-07 at 12.53.23.png (349.58 KiB) Vist 2049 gange

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg anmelder alle annoncer med forkert pris, bare fordi....

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Den gjorde jeg også tidligere men jeg syntes ikke det virker som om dba fjerner ret mange.
Det ville være ret nemt at lave en søgning på alle annoncer der koster 1 kr o.l. men de vil jo nok hellere have annoncerne så de har flest mulige annoncer så deres erhvervs annoncør bliver glade.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8690
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Problemet er DBA selv, og ikke ham med annoncen

(gør det ikke selv, men finder det forståeligt, og i orden)
/Dub

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Jeg har også en gang budt 1 kr for et nikon D4 kamera (som går for 12-16000) men han havde sat prisen til 1 kr og skrevet i annoncen at man skulle byde - så det gjorde jeg. Jeg fik så et surt svar om at jeg da var dum hvis jeg troede at jeg kunne få det for 1 kr.

Medlemsavatar
Kvaksalver
Forum Donator
Indlæg: 141
Sted: 8000C

Indlæg af Kvaksalver »

Livstidsgaranti på din Kina-Lester Paulsen i Randers! Det virker også som om det er indregnet i prisen...
Vedhæftede filer
Annotation 2019-07-18 141509.png
Annotation 2019-07-18 141509.png (229.95 KiB) Vist 1868 gange

Medlemsavatar
JesperS
Forum Donator
Indlæg: 399
Sted: København

Indlæg af JesperS »

Elsker hvor lidt folk gider gøre ud af præsentation når de sælger noget - vi høvler den sgu bare op på kummefryseren :)
Akai.jpg
Akai.jpg (38.84 KiB) Vist 1535 gange

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

JesperS skrev:Elsker hvor lidt folk gider gøre ud af præsentation når de sælger noget - vi høvler den sgu bare op på kummefryseren :)
Akai.jpg
Kummefryseren synes jeg sender et ret godt signal. Hvis billedet er alt for stylet bliver jeg i tvivl om der er tale om et stockphoto fra producentens hjemmeside. Her er jeg ikke rigtig i tvivl om at den maskine der er til salg er identisk med den på billedet.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar