Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Hugo »

Var det 50 mill. i det hele det har kostet? Advokaterne har sejret. Hvis Inger støjberg kan kendes værdig til næste valg, og stormer ind, enten som enegænger eller i et andet parti, hvad har man så vundet? Ja, man har sat en streg i sandet. Man har sat fokus på konventionerne. De skal måske ændres. Det bliver de kun ved oprør, ikke af slapsvanse, så her har hun en agenda.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
david mondrup  
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hugo skrev: tirs 14. dec 2021 15:58Der er ikke sket voldsomme skader på person eller stat.
Altså, udover den opsplitning af ægtepar og familier som indgrebet førte til. Forringet livskvalitet, depressioner, selvmordsforsøg. Dette er altsammen dokumenteret, men Støjberg glider af når hun bliver spurgt til det, senest i går udenfor retslokalet. Og så selvfølgelig det attentat på individets rettigheder overfor staten som den enkelte adskilte asylansøger har oplevet ved indgrebet, hvilket er i strid med menneskerettighederne. Jeg synes der er rigeligt at komme efter.

Og jeg kan sagtens tillade mig at pege. De politikere jeg har stemt på har været helt konsistente i deres forfølgelse af spørgsmålet. At alle andre end Ehl., Radikale og Alternativet så er nogle opportunistiske vendekåber når det kommer til udlændingespørgsmål i disse år, det kan vi såmænd godt blive enige om.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

david mondrup skrev: tirs 14. dec 2021 13:52 Man kan altid forarges over store beløb til enkeltpersoner. Men når vi snakker advokater, der som faggruppe i forvejen er blandt de højest lønnede i landet, og man tager dem fra øverste hylde og beder dem sætte nogle år af til projektet, så er jeg sådan set ikke særlig overrasket over antallet af cifre på regningen. Og set i det store billede som statskassen udgør, så er det stadig peanuts. Det er jeg gerne med til at give.
Jeg gad nu godt at vide hvad de 629.000 i udlæg dækker over - det er dog nok mere end bare frokostmøder ;)
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

david mondrup skrev: tirs 14. dec 2021 16:08
Hugo skrev: tirs 14. dec 2021 15:58Der er ikke sket voldsomme skader på person eller stat.
Altså, udover den opsplitning af ægtepar og familier som indgrebet førte til. Forringet livskvalitet, depressioner, selvmordsforsøg. Dette er altsammen dokumenteret, men Støjberg glider af når hun bliver spurgt til det, senest i går udenfor retslokalet. Og så selvfølgelig det attentat på individets rettigheder overfor staten som den enkelte adskilte asylansøger har oplevet ved indgrebet, hvilket er i strid med menneskerettighederne. Jeg synes der er rigeligt at komme efter.

Og jeg kan sagtens tillade mig at pege. De politikere jeg har stemt på har været helt konsistente i deres forfølgelse af spørgsmålet. At alle andre end Ehl., Radikale og Alternativet så er nogle opportunistiske vendekåber når det kommer til udlændingespørgsmål i disse år, det kan vi såmænd godt blive enige om.
Ja, hun skulle have været afsat som minister allerede dengang, så at hun kom for en rigsret kan hun takke sin chef for. Jeg ved ikke om han helt bevidst har sendt hende den vej, eller om det bare for fordi han var for bange for hendes magt og opbakning internt i partiet dengang at han ikke turde gøre det korrekte. Nu er Venstre så af med hende og ham og de fleste af deres vælgere.
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: man 13. dec 2021 12:03 Nyt job (yay!) Skal arbejde med analyse og modellering af data som gør de fleste folk paranoide:
Tracking af telefoner og IoT enheder :lol:

Heldigvis anonymiseret, og til formål som jeg etisk kan stå inde for.
Har vi egentlig hørt detaljer om hvordan det gik til - noget i denne stil?
Interviewer: I'm sorry, you didn't get the job as our Nihilism Manager

Me: It doesn't matter

Interviewer: Holy shit, nevermind the job is yours
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hugo skrev: tirs 14. dec 2021 16:05 Var det 50 mill. i det hele det har kostet? Advokaterne har sejret. Hvis Inger støjberg kan kendes værdig til næste valg, og stormer ind, enten som enegænger eller i et andet parti, hvad har man så vundet? Ja, man har sat en streg i sandet. Man har sat fokus på konventionerne. De skal måske ændres. Det bliver de kun ved oprør, ikke af slapsvanse, så her har hun en agenda.
Her er et interview fra Information med en af kvinderne:
— Hvordan mødte i hinanden?

»Vi havde fælles venner. Med tiden begyndte vi at gå ture, spise på restaurant, og til sidst fandt vi ud, at vi elskede hinanden.«

— Hvad sagde dine forældre til, at du ville giftes?

»Min mor vidste, at jeg var glad for Rami, og de opfattede ham ikke som meget ældre end mig. Alligevel syntes hun, jeg skulle vente, til jeg fyldte 18 år. Men der var krig, vi skulle til Europa, og vi vurderede, der var en bedre chance for, at vi kunne blive sammen, hvis vi blev gift.«

Aya Chaban
20 år. Født i Syrien.
Bor i Højer i Sønderjylland med sin mand Rami Younes.
Studerer forberedende grundkursus og driver sammen med sin mand vognfirmaet Aya Transport, der leverer dagligvarer for Coop.
— Hvilket minde står stærkest fra din bryllupsdag?

»Der var ingen fest. Det var der ikke tid til. Vi skulle afsted, ud af Syrien, på flugt. Vi gik simpelthen bare hen for at skrive under. Ligesom i Danmark, når man tager op til kommunen.«

— Du var 16 år, da I blev adskilt. Hvordan foregik det?

»Nogle fra asylcenterets kontor fortalte os, at vi skulle bo på hvert vores center fra nu af. De sagde undskyld, at de var kede af det, men reglerne i Danmark var blevet ændret.«

— Hvordan holdt I kontakten?

»De flyttede ham til Sandholm (Nordsjælland, red.), og mine søstre og jeg blev sendt til Haderslev. Efter lidt tid bad han om at blive flyttet til Jylland. Han kom til Løgumkloster. Stadig en lang og dyr bustur, men så så vi hinanden i weekenden. Han måtte ikke være på mit værelse eller sove med mig, men vi kunne gå ture uden for asylcenteret.«

— Hvordan var det?

»Jeg tror, man kalder det en depression på dansk. Jeg gad ikke i skole, jeg gad ikke være sammen med mine søstre. Jeg ville kun sidde på mit værelse og se film på min mobiltelefon.«

— Støjberg siger, at hun prøvede at beskytte mindreårige som dig?

»Hun siger, at små piger ikke må være gift med gamle mænd. Men jeg elsker min mand. Hun må først tjekke, om de selv har valgt det, eller deres familie har tvunget dem. Inden vi blev adskilt, kom Røde Kors fem gange om ugen og spurgte, om jeg nu også havde lyst til at bo med Rami, om jeg elskede ham.«

— I Danmark skal man være over 18 år for at gifte sig?

»Men man kan jo godt blive kærester. Og vi kendte ikke reglerne i Danmark, inden vi kom hertil. Hvis vi vidste, at vi kunne bo sammen uden at være gift, var vi aldrig blevet gift.«

— Hvornår synes du, man går fra pige til kvinde?

»Jeg synes først, at man bliver kvinde som 18-årig. Og man skal også helst være 18 år, inden man bliver gift. Allerhelst skal kvinder også have uddannelse og arbejde, inden de tænker på at blive gift. Sådan havde vi også gjort, hvis der ikke havde været krig.«
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev: tirs 14. dec 2021 17:04
Mike-air skrev: man 13. dec 2021 12:03 Nyt job (yay!) Skal arbejde med analyse og modellering af data som gør de fleste folk paranoide:
Tracking af telefoner og IoT enheder :lol:

Heldigvis anonymiseret, og til formål som jeg etisk kan stå inde for.
Har vi egentlig hørt detaljer om hvordan det gik til - noget i denne stil?
Interviewer: I'm sorry, you didn't get the job as our Nihilism Manager

Me: It doesn't matter

Interviewer: Holy shit, nevermind the job is yours
:lol:

Det skete på den her måde;
viewtopic.php?p=728663#p728663

Utrolig mærkeligt, men perfekte mulighed på det perfekte tidspunkt..

Nogle gange er man bare heldig 🤷‍♂️

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: tirs 14. dec 2021 17:34
Pastorius skrev: tirs 14. dec 2021 17:04
Mike-air skrev: man 13. dec 2021 12:03 Nyt job (yay!) Skal arbejde med analyse og modellering af data som gør de fleste folk paranoide:
Tracking af telefoner og IoT enheder :lol:

Heldigvis anonymiseret, og til formål som jeg etisk kan stå inde for.
Har vi egentlig hørt detaljer om hvordan det gik til - noget i denne stil?
Interviewer: I'm sorry, you didn't get the job as our Nihilism Manager

Me: It doesn't matter

Interviewer: Holy shit, nevermind the job is yours
:lol:

Det skete på den her måde;
viewtopic.php?p=728663#p728663

Utrolig mærkeligt, men perfekte mulighed på det perfekte tidspunkt..

Nogle gange er man bare heldig 🤷‍♂️
Close enough!
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Pastorius skrev: tirs 14. dec 2021 16:57
david mondrup skrev: tirs 14. dec 2021 13:52 Man kan altid forarges over store beløb til enkeltpersoner. Men når vi snakker advokater, der som faggruppe i forvejen er blandt de højest lønnede i landet, og man tager dem fra øverste hylde og beder dem sætte nogle år af til projektet, så er jeg sådan set ikke særlig overrasket over antallet af cifre på regningen. Og set i det store billede som statskassen udgør, så er det stadig peanuts. Det er jeg gerne med til at give.
Jeg gad nu godt at vide hvad de 629.000 i udlæg dækker over - det er dog nok mere end bare frokostmøder ;)
Det får du aldrig at vide. Jeg har selv en gang i livet haft brug for advokat, (efter at ha´ fået bank af politiet i min vildere ungdom). :smash: :rip:

2 telefon samtaler af 10-12 min
2 retsmøder af 20 min
+ kontor arb.
Pris: 37.000

Det hedder salær, og jeg kunne ikke få det udspecificeret. Jeg kunne ha´ klaret den sag gratis selv.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Din advokat må have været amatør. Den offentligt udpegede boforvalter tog 400.000 for at håndtere min fars bo.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Den kan jeg så godt stikke. Min far døde i Spanien i 1991. Han efterlod et bo på 1,8 mill.
Vi er 3 søskende. Vi endte med at få 46.000.- hver.
Resten gik til advokater, oversættelser, autorisation af oversættelser, samt en h...... masse gebyrer og salærer.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2681
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Hugo skrev: tirs 14. dec 2021 22:59 Den kan jeg så godt stikke. Min far døde i Spanien i 1991. Han efterlod et bo på 1,8 mill.
Vi er 3 søskende. Vi endte med at få 46.000.- hver.
Resten gik til advokater, oversættelser, autorisation af oversættelser, samt en h...... masse gebyrer og salærer.
:shock: Det er sgu rystende… Egentlig er der ikke noget at sige til, at nogle mennesker ender med at sætte kryds ved EL og SF… Advokater burde have en topskat på 98% :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Fedt når eksperter "dumb things down" så vi dødelige kan følge med:


Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: ons 15. dec 2021 11:18 Fedt når eksperter "dumb things down" så vi dødelige kan følge med:

Haha: hvad sker der for omregning til brittiske mål ved 2:15 :)
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Nicolai skrev: ons 15. dec 2021 07:56
Hugo skrev: tirs 14. dec 2021 22:59 Den kan jeg så godt stikke. Min far døde i Spanien i 1991. Han efterlod et bo på 1,8 mill.
Vi er 3 søskende. Vi endte med at få 46.000.- hver.
Resten gik til advokater, oversættelser, autorisation af oversættelser, samt en h...... masse gebyrer og salærer.
:shock: Det er sgu rystende… Egentlig er der ikke noget at sige til, at nogle mennesker ender med at sætte kryds ved EL og SF… Advokater burde have en topskat på 98% :)
Det her var ren korruption. På et tidspunkt tilbød den spanske advokat at hans fætter ville købe min fars hus, men til ½ delen af prisen.
Det var osse før det indre marked, så ingen danske advokater ville blande sig.
Nu er det jo en glædestråd, så jeg vil glæde mig over at jeg ikke har hus eller formue i et land syd for alperne :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Hugo skrev: tirs 14. dec 2021 22:59 Den kan jeg så godt stikke. Min far døde i Spanien i 1991. Han efterlod et bo på 1,8 mill.
Vi er 3 søskende. Vi endte med at få 46.000.- hver.
Resten gik til advokater, oversættelser, autorisation af oversættelser, samt en h...... masse gebyrer og salærer.
Ja altså, da advokaterne have fået deres var der da også 40.000 til mig.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Aleksandr Isayevich Solzhenitsyn skrev:“The line separating good and evil passes not through states, nor between classes, nor between political parties either -- but right through every human heart -- and through all human hearts. This line shifts. Inside us, it oscillates with the years…. If only there were evil people somewhere insidiously committing evil deeds, and it were necessary only to separate them from the rest of us and destroy them. But the line dividing good and evil cuts through the heart of every human being.”
Glæder mig over jeg faldt over dette citat. Har ikke hørt om forfatteren før nu :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg overvejer lige nu at gemme mine personlige ambitioner væk og bare fokusere på at være mig og lave musik og andre projekter jeg kan lide - uden omtanke på om det kan bruges steder hvor jeg opnår berømmelse.

Hvad skal jeg iøvrigt med det? Hvorfor have et behov for at hæve sig over middelstanden hvis man er glad nok for det sted man er?

Hvis andre kan bruge det jeg laver - fint nok. Men ambitionsniveauet skal ikke være højere end at man kan kravle sikkert ned igen uden at slå sig, og gøre det der egentligt betyder noget i verden og er den egentlige mening med livet.

Materiel velstand og professionelle netværk er kun ét af mange værktøjer til at opnå goder i livet. Den sande lykke kan ikke måles i materielle goder.

Man burde skrive en hymne om ovenstående til et fuldt orkestreret symfonisk værk der varer 20 minutter - med et kor på 100 mennesker og 60 strygere til en koncert i Aarhus Domkirke ;)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike-air skrev: tirs 21. dec 2021 14:12 https://www.dr.dk/sporten/ikke-flere-va ... -paa-dansk

Stærkt gået.
Mega fedt
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: tirs 21. dec 2021 17:06 Jeg overvejer lige nu at gemme mine personlige ambitioner væk og bare fokusere på at være mig og lave musik og andre projekter jeg kan lide - uden omtanke på om det kan bruges steder hvor jeg opnår berømmelse.

Hvad skal jeg iøvrigt med det? Hvorfor have et behov for at hæve sig over middelstanden hvis man er glad nok for det sted man er?

Hvis andre kan bruge det jeg laver - fint nok. Men ambitionsniveauet skal ikke være højere end at man kan kravle sikkert ned igen uden at slå sig, og gøre det der egentligt betyder noget i verden og er den egentlige mening med livet.

Materiel velstand og professionelle netværk er kun ét af mange værktøjer til at opnå goder i livet. Den sande lykke kan ikke måles i materielle goder.

Velkommen i båden. Der er de amatørmusikere, der har været igennem en lignende proces og før eller siden er kommet til en lignende konklusion og selvindsigt og så er der dem, der ikke indrømmer det :lol:

Nu skal du bare nyde det. Og prøv at mærk efter, hvor dejligt befriende det hele pludselig bliver. Alle instrumenterne, knapperne og plugin'ene bliver pludselig dine venner i stedet for modstandere - medspillere og ikke modspillere.

Pludselig bliver det hele en god leg, som man kan nyde :)

På nogle måder bliver livet heldigvis lettere med alderen - (om end langsomt).

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: tirs 21. dec 2021 14:12 https://www.dr.dk/sporten/ikke-flere-va ... -paa-dansk

Stærkt gået.
Yes - det er et godt skridt på vejen.
--
Robert

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev: tirs 21. dec 2021 17:06 Men ambitionsniveauet skal ikke være højere end at man kan kravle sikkert ned igen uden at slå sig,
Man kan faktisk komme lige så galt ad sted i forsøget på at kravle derop. Frustrationerne ved ikke at nå sit mål kan være dræbende, og så tyngende at man mister focus og glæde ved sit forehavende.
God beslutning du har taget der. :thumbup:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »


Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

:love: :thumbup:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Nyt svar