Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: tors 31. mar 2022 12:58 Hvis du havde købt en ægte benzindrevet bil man kan overnatte i ,.. ligesom mig ,.. så havde der ikke været nogle problemer 😉


da18e7e7ebba3f30f449bf5f236a15b3--berlingo-camper-citroen-berlingo.jpg
God humor 👌😅 Desværre har jeg ikke råd til at køre benzin ;-)

Edit: jeg har faktisk en seng til min bil - der er bare ikke så højt til loftet
2A617D56-1208-4574-8CB8-CE1DD6A285DF.jpeg

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Pastorius skrev: tors 31. mar 2022 12:33
Mike-air skrev: tors 31. mar 2022 11:42 Har fået tilbudt arbejde i den danske gren af den virksomhed jeg arbejder for... Eneste "krav" er at jeg kommer til DK nogle dage hver måned, hvilket jo bare er super for mig. Til gengæld står jeg lidt i uvished om hvordan faen man lige gør sådan noget mest praktisk over længere tid. Kontoret ligger et eller andet sted i KBH, og mine forældre bor på fyn :roll:
Hos os kommer det an på hvor arbejdsstedet er defineret. Hvis det er defineret i KBH, så må du selv finansiere rejse- og evt overnatninger. Ellers afregnes der efter forbrug (andre steder efter diet). Jeg ville se om man ikke kunne lave en fast aftale om at leje et værelse hos nogen der ikke gider af have folk boende hver eneste dag, men godt kunne leve med en logerende 3-4 dage pr måned. Jeg ved ikke om de findes. Hvis du selv vil køre herned, så er en elbil måske ikke det mest praktiske.
Jeg kommer til at være ansat i norge under norske vilkår, men med en dansk leder. Der er åbenbart nogle rejse-restriktioner i øjeblikket han gerne ville have mig til at se igennem fingrene med, men det kommer jeg nok kun til at gøre hvis det giver økonomisk mening :-D

God ide med leje af værelse 👍 Må vidst bare se hvad der er af muligheder.

Elbil er ikke noget problem, det er som bekendt en del billigere at køre el en benzin nu til dags. Jeg betaler ca 200 DKKR per ~550 km når det er dyrt. Kan køre gennem sverige for den samme pris som en billig flybillet, og der er maksimalt 80 km mellem hver superlader. Når jeg lader får jeg så 30 min. Pause (hvilket altid er mindre end hvad jeg personligt har behov for). Det eneste trade-off er køre-tiden vs. godet at have bil mens jeg er i DK.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ift. værelsesleje, så kan man jo prøve nogle stykker af på airbnb, og se om der evt. er nogle som man trives med at være logerende hos, og så se om man kan få en mere fast aftale med dem.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev: tors 31. mar 2022 14:04 Ift. værelsesleje, så kan man jo prøve nogle stykker af på airbnb, og se om der evt. er nogle som man trives med at være logerende hos, og så se om man kan få en mere fast aftale med dem.
Super ide! 👍

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: tors 31. mar 2022 13:50
Pastorius skrev: tors 31. mar 2022 12:33
Mike-air skrev: tors 31. mar 2022 11:42 Har fået tilbudt arbejde i den danske gren af den virksomhed jeg arbejder for... Eneste "krav" er at jeg kommer til DK nogle dage hver måned, hvilket jo bare er super for mig. Til gengæld står jeg lidt i uvished om hvordan faen man lige gør sådan noget mest praktisk over længere tid. Kontoret ligger et eller andet sted i KBH, og mine forældre bor på fyn :roll:
Hos os kommer det an på hvor arbejdsstedet er defineret. Hvis det er defineret i KBH, så må du selv finansiere rejse- og evt overnatninger. Ellers afregnes der efter forbrug (andre steder efter diet). Jeg ville se om man ikke kunne lave en fast aftale om at leje et værelse hos nogen der ikke gider af have folk boende hver eneste dag, men godt kunne leve med en logerende 3-4 dage pr måned. Jeg ved ikke om de findes. Hvis du selv vil køre herned, så er en elbil måske ikke det mest praktiske.
Jeg kommer til at være ansat i norge under norske vilkår, men med en dansk leder. Der er åbenbart nogle rejse-restriktioner i øjeblikket han gerne ville have mig til at se igennem fingrene med, men det kommer jeg nok kun til at gøre hvis det giver økonomisk mening :-D

God ide med leje af værelse 👍 Må vidst bare se hvad der er af muligheder.

Elbil er ikke noget problem, det er som bekendt en del billigere at køre el en benzin nu til dags. Jeg betaler ca 200 DKKR per ~550 km når det er dyrt. Kan køre gennem sverige for den samme pris som en billig flybillet, og der er maksimalt 80 km mellem hver superlader. Når jeg lader får jeg så 30 min. Pause (hvilket altid er mindre end hvad jeg personligt har behov for). Det eneste trade-off er køre-tiden vs. godet at have bil mens jeg er i DK.
Jeg ville hade den der 30 minutters pause, og jeg ville frem for alt glemme at tælle den med i rejsetiden (gang efter gang) og blive irriteret over det :)
--
Robert

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hvis jeg skulle pendle Oslo--Kbh, så ville jeg helt sikkert ikke køre bil. Alt for meget tid, der kunne bruges mere konstruktivt til at arbejde, sove e.a. Selv blot på mine ture Århus-Ålborg tager jeg offentlig transport.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Ja, det er skisme også en lang tur hvis man vælger at køre. Hvis det bare er et par dage giver fly bedst mening - helt enig.

Men det er også træls at have to uger i DK uden bil, hvis nu jeg tager en længere periode i stedet. Nævnte for ham idag at jeg var mest interesseret i få ture af længere varighed, versus mange ture af kort varighed. Det havde han forståelse for, og åbenbart er han villig til også at komme til Norge 🤷‍♂️😄

@Pastorius - og jeg ville føle det var lidt akavet hvis min bil pludselig rumlede, lugtede, skulle have skiftet olie, tændrør, bremser og generelt var dyr i drift. Men der er jo heldigvis ikke nogen der tvinger mig til at køre i en gammeldags benzinbil. Så jeg nyder min 30 minutters youtube/netflix-pause mellem hver ~500 km.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Mike-air skrev: tors 31. mar 2022 16:26 og jeg ville føle det var lidt akavet hvis min bil pludselig rumlede, lugtede, skulle have skiftet olie, tændrør, bremser og generelt var dyr i drift. Men der er jo heldigvis ikke nogen der tvinger mig til at køre i en gammeldags benzinbil. Så jeg nyder min 30 minutters youtube/netflix-pause mellem hver ~500 km.
Hmm, min BMW rumler og lugter absolut ikke. Og der er ikke mere larm i min 5-serie end der er i en elbil. Hvis jeg giver gas er der en lækker dyb brummen, men til hverdag hører jeg ikke motoren.
Bremser skal jo også skiftes på en elbil, og de kræver ofte mere vedlligehold da de ikke bliver brugt så meget, da den jo "motorbremser" meget. derfor har der været en del problemer med bremser der hænger mm på elbiler.

Du har en mani med at generalisere, specielt når det er ting du ikke ved så meget om, eller ikke kan lide. Men når du skriver ting som ovenstående, vå viser det bare hvor lidt du faktisk ved om biler.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

amolin skrev: tors 31. mar 2022 17:00
Mike-air skrev: tors 31. mar 2022 16:26 og jeg ville føle det var lidt akavet hvis min bil pludselig rumlede, lugtede, skulle have skiftet olie, tændrør, bremser og generelt var dyr i drift. Men der er jo heldigvis ikke nogen der tvinger mig til at køre i en gammeldags benzinbil. Så jeg nyder min 30 minutters youtube/netflix-pause mellem hver ~500 km.
Hmm, min BMW rumler og lugter absolut ikke. Og der er ikke mere larm i min 5-serie end der er i en elbil. Hvis jeg giver gas er der en lækker dyb brummen, men til hverdag hører jeg ikke motoren.
Bremser skal jo også skiftes på en elbil, og de kræver ofte mere vedlligehold da de ikke bliver brugt så meget, da den jo "motorbremser" meget. derfor har der været en del problemer med bremser der hænger mm på elbiler.

Du har en mani med at generalisere, specielt når det er ting du ikke ved så meget om, eller ikke kan lide. Men når du skriver ting som ovenstående, vå viser det bare hvor lidt du faktisk ved om biler.
Og der er ikke en eneste generalisering her? 🤣

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vi har alle forskellige præferencer, tager forskellige valg, og lever forskellige liv.

Skal vi ikke bare begrave den dér, og komme tilbage til det tråden handler om: at glæde sig over ting?

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Mike-air skrev: tors 31. mar 2022 17:28
amolin skrev: tors 31. mar 2022 17:00
Mike-air skrev: tors 31. mar 2022 16:26 og jeg ville føle det var lidt akavet hvis min bil pludselig rumlede, lugtede, skulle have skiftet olie, tændrør, bremser og generelt var dyr i drift. Men der er jo heldigvis ikke nogen der tvinger mig til at køre i en gammeldags benzinbil. Så jeg nyder min 30 minutters youtube/netflix-pause mellem hver ~500 km.
Hmm, min BMW rumler og lugter absolut ikke. Og der er ikke mere larm i min 5-serie end der er i en elbil. Hvis jeg giver gas er der en lækker dyb brummen, men til hverdag hører jeg ikke motoren.
Bremser skal jo også skiftes på en elbil, og de kræver ofte mere vedlligehold da de ikke bliver brugt så meget, da den jo "motorbremser" meget. derfor har der været en del problemer med bremser der hænger mm på elbiler.

Du har en mani med at generalisere, specielt når det er ting du ikke ved så meget om, eller ikke kan lide. Men når du skriver ting som ovenstående, vå viser det bare hvor lidt du faktisk ved om biler.
Og der er ikke en eneste generalisering her? 🤣
Det ved jeg nu ikke, jeg skriver bare om min bil ;)
Og om dig skriver jeg har du ofte generaliserer, det må du gerne kalde at generalisere for min skyld.
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Mike-air skrev: tors 31. mar 2022 17:31 Vi har alle forskellige præferencer, tager forskellige valg, og lever forskellige liv.

Skal vi ikke bare begrave den dér, og komme tilbage til det tråden handler om: at glæde sig over ting?
Det har vi heldigvis :) Ellers ville det være en trist verden.
Problemet er når man ofte taler nedværdigende om andres valg/ting.

Du er velkommen til at elske el biler, det er da dejligt du er glad for den, men den måde du omtaler ikke el biler, den er bare lidt dum synes jeg.

Og nu vil jeg skrive som dig: Så jeg jeg bare vi skal lukke den her :P

Og nu det er en glædes tråd, så vil jeg glæde mig over hvor fed min bil ser ud nu, jeg lige har fået sommer hjulene på :)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Fantastisk. Det er tilladt at poste billeder også :-)

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

Jeg er glad for den, det er det vigtigste. Men design er som musik, det er så mange forskllige meninger :)
66668379_10157178818808186_2118562257351737344_n.jpg
66668379_10157178818808186_2118562257351737344_n.jpg (285.92 KiB) Vist 939 gange
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Iffe på banen LÅLÅLÅ

:denmark:

edit:
For dem der mangler lidt info:
https://sport.tv2.dk/basketball/2022-04 ... a-historie

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Christoffer I. N. skrev: man 4. apr 2022 03:06 Iffe på banen LÅLÅLÅ

:denmark:

edit:
For dem der mangler lidt info:
https://sport.tv2.dk/basketball/2022-04 ... a-historie
Når man nu har været en del af basketballverdenen siden de helt tidligere firsere, så er det så vildt at han er kommet ind i NBA og har fået spilletid. Der er stadig nogle bjerge der skal bestiges. Hvis han skal være med i truppen til slutspillet, så kræver det (som jeg har forstået det) at Suns waiver en anden spiller, og det er altså kun et par uger væk.

Tænk at man har kunnet fotografere en NBA-spiller i kamp.
Iffe-0612.jpg
Iffe-0612.jpg (851.3 KiB) Vist 885 gange
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Christoffer I. N. skrev: man 4. apr 2022 03:06 Iffe på banen LÅLÅLÅ

:denmark:

edit:
For dem der mangler lidt info:
https://sport.tv2.dk/basketball/2022-04 ... a-historie
"Well, he can play!"

--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Glæder mig over sådan er stunt, trods jeg selv er en kylling :)

/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Han har edderma'me nogle cojones må man sige....

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Pastorius skrev: tirs 5. apr 2022 23:12
Christoffer I. N. skrev: man 4. apr 2022 03:06 Iffe på banen LÅLÅLÅ

:denmark:

edit:
For dem der mangler lidt info:
https://sport.tv2.dk/basketball/2022-04 ... a-historie
"Well, he can play!"

Og hele 4. periode i nattens kamp. Det var fedt at se. :)


Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Christoffer I. N. skrev: tors 7. apr 2022 17:55
Pastorius skrev: tirs 5. apr 2022 23:12
Christoffer I. N. skrev: man 4. apr 2022 03:06 Iffe på banen LÅLÅLÅ

:denmark:

edit:
For dem der mangler lidt info:
https://sport.tv2.dk/basketball/2022-04 ... a-historie
"Well, he can play!"

Og hele 4. periode i nattens kamp. Det var fedt at se. :)

Der er en elektrisk stemning i hele basketdanmark, og ikke mindst i de klubber han har været en del af.

Er du selv basketmand eller "bare" fan?
--
Robert

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

I folkeskolen (her i Hørsholm) gik jeg i klasse med omkring 7-8, læg nogle flere til hvis 10. klasse tæller med, som spillede i Hørsholm. Generelt var der mange i min årgang. Så det blev spillet en del i frikvarterer og lidt til idræt. Hørsholm Hallen ligger et minuts gang fra skolen.
Jeg er først begyndt at interessere mig mere for det, efter Bilde og Wang er kommet på TV2. Det betyder virkelig meget hvem der formidler den sport man nu skal se, selvom jeg også får noget ud af at se det rene amerikanske feed, når TV2 ikke har kommentatorer på.
Jeg følger mest med i landevejscykling, og der er jeg glad for TV2's folk, og knap så glad for Eurosport, som jeg alligevel ikke kan se. Eurosports kommentering bliver ofte for teknisk og ligegyldig, uvedkommende.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Christoffer I. N. skrev: tors 7. apr 2022 22:40 I folkeskolen (her i Hørsholm) gik jeg i klasse med omkring 7-8, læg nogle flere til hvis 10. klasse tæller med, som spillede i Hørsholm. Generelt var der mange i min årgang. Så det blev spillet en del i frikvarterer og lidt til idræt. Hørsholm Hallen ligger et minuts gang fra skolen.
Jeg er først begyndt at interessere mig mere for det, efter Bilde og Wang er kommet på TV2. Det betyder virkelig meget hvem der formidler den sport man nu skal se, selvom jeg også får noget ud af at se det rene amerikanske feed, når TV2 ikke har kommentatorer på.
Jeg følger mest med i landevejscykling, og der er jeg glad for TV2's folk, og knap så glad for Eurosport, som jeg alligevel ikke kan se. Eurosports kommentering bliver ofte for teknisk og ligegyldig, uvedkommende.
Ja, Hørsholm var en stor basketby. Det ser en smule fattigere ud nu. Philip Hertz og Frederik HN har jo begge spillet hernede i Næstved. De må være lige omkring din alder eller måske lidt yngre.

Hvis det skal blive rigtig sjovt for Iffe skal han med i Playoffs, men der er kun en ledig spot, og der ser Wainright ud til at være favorit til. Men det ser da ud til at der er kamp om pladsen. (Alternativ skal Suns Waive en mere).

--
Robert

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

De akustiske forhold på Mars: https://eu.usatoday.com/story/tech/scie ... 469835002/

Dybt fascinerende!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Jeg glæder mig over, at et nummer jeg har skrevet / produceret sammen med Andreas Odbjerg, Daniel Thorup og Pitchshifters: "Hjem fra Fabrikken" - ligger no. 1 på Spotify i Danmark og no. 2 på national radio-airplay! Ikke just hverdagskost for en indie-type som mig :D ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Nyt svar