Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Mr. Soundman »

Det minder mig om en gang for en del år siden, hvor jeg kom forbi en mand der lå og flød på fortorvet i nærheden af et værtshus en vinteraften. Jeg gik hen og tjekkede ham, og han var da ved bevidsthed, men ikke i en tilstand, hvor han selv kunne klare sig videre. Det var også før mobil-tiden. Jeg boede ikke mere end 2 minutter derfra, så jeg gik hjem og ringede til politiet og forklarede, at der lå en mand i hjælpeløs tilstand... Nu mindes jeg ikke samtalen ordret, men altså attituden fra politiet... :roll: det var som om jeg op ad bakke måtte overtale dem til, at tage aktion på sagen :roll:

Uanset om man er beruset, bums, osv., så er man i princippet et menneske i livsfare, hvis man ligger og flyder på et fortorv en vinternat, hvor der højst er nogle få grader over frysepunktet. Længere er den vel ikke.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: tors 25. nov 2021 22:38 ... Jeg fik guidet hende hen mod en af de der trapper, som er lavet til det samme, og hjalp hende op ad trappen. ...

Hov - det hedder vel stige - ikke trappe.

I den her stil:

Billede

Billede

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mr. Soundman skrev: fre 26. nov 2021 00:29
Hald skrev: tors 25. nov 2021 23:10 Jeg læste det lige højt for konen, og hun vil stadig gerne vide hvordan hun var endt i vandet.

Hun var gået ud på en bådebro for at fotografere månen. Der var meget mørkt, eftersom der ingen belysning var på stedet, og det er det, der har været årsagen til, at hun røg i baljen. Hun sagde "lige pludselig lå jeg bare nede i vandet".
Hmm ja endnu et bevis på at månen er skyld i det når vandet stiger… 😂
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Yul Andersson er død, huraa!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Morten Bjørn skrev: fre 26. nov 2021 10:43 Yul Andersson er død, huraa!
Du glæder dig over det ?
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Morten Bjørn skrev: fre 26. nov 2021 10:43 Yul Andersson er død, huraa!
Øh, hvad? Jeg er med på at man kan have antipati mod mandens musik, men glædestråden? Hurra? Jeg kender ham ikke, og måtte lige google ham for at se om han havde ugerninger mod menneskeheden på samvittigheden der kunne berettige en glæde ved hans død, men det eneste jeg kunne finde var noget musik der på beskrivelsen lyder som noget der har en rimelig risiko for at være lidt heftigt til den kitchede side. Det retfærdiggør dog ikke glæde over hans død, IMO.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

david mondrup skrev: fre 26. nov 2021 11:36
Morten Bjørn skrev: fre 26. nov 2021 10:43 Yul Andersson er død, huraa!
Øh, hvad? Jeg er med på at man kan have antipati mod mandens musik, men glædestråden? Hurra? Jeg kender ham ikke, og måtte lige google ham for at se om han havde ugerninger mod menneskeheden på samvittigheden der kunne berettige en glæde ved hans død, men det eneste jeg kunne finde var noget musik der på beskrivelsen lyder som noget der har en rimelig risiko for at være lidt heftigt til den kitchede side. Det retfærdiggør dog ikke glæde over hans død, IMO.
Nej, den studsede jeg også over.
--
Robert

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg forventer der kommer en del historier frem om Y.A. den kommende tid som ikke handler om musik men om manipulation, hjernevask og overgreb.

Det er sket for to jeg kender godt. Enslydende historier. Lyt osse til 'Hjernevasket' på P1. En 10-15 år gammel udsendelse.


Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

OK, så den person de kalder "Mike" i artiklen er Yul Anderson? Det er en vild historie.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg vil gerne glæde mig over god service fra Sound Service, der distribuerer Zooms recordere her i Europa. Min H5 er dækket af gummi, der går i opløsning og bliver klistret over tid, hvilket er en kendt fejl. Selv om garantien for længst er udløbet, og jeg ikke kan fremvise en købskvittering, sender de mig alligevel reservedelene til at skifte kassen helt ud, kvit og frit. Det er bare i orden!

https://www.facebook.com/groups/9396994 ... 176115441/
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ingen nævner et ord om at Louise måske er lettere naiv, og ikke lytter til sin første mistanke om "noget i kaffen" , siger nej tak, og skrider.
Det er ikke et forsøg på at forsvare ham, han er en slibrig karl, men hvor er der dog osse mange naive piger.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hugo skrev: fre 26. nov 2021 16:20 Ingen nævner et ord om at Louise måske er lettere naiv, og ikke lytter til sin første mistanke om "noget i kaffen" , siger nej tak, og skrider.
Det er ikke et forsøg på at forsvare ham, han er en slibrig karl, men hvor er der dog osse mange naive piger.
Og? Sorry, men jeg kan ikke lade den slags passere; victimblaming er og bliver umanerlig dårlig stil, og jeg kan på ingen måde se hvad den betragtning skal til for. Mon ikke hun, lige som enhver anden der har været udsat for noget dårligt, ville ønske at hun havde forhindret det eller været det foruden. Men det skete altså, og at give hende noget af ansvaret eller skylden gør ikke noget godt for nogen. Det gælder her som ved alle andre overgreb; der er kun én ansvarlig, og det er den person der udfører overgrebet.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

I second that

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ja offeret er altid helligt, hvor tankeløse de end måtte være. Der er langt fra victimblaming, og til at bede folk om at bruge deres sunde fornuft, når vi nu en gang ikke lever i en Disney verden.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

david mondrup skrev: fre 26. nov 2021 17:02Det gælder her som ved alle andre overgreb; der er kun én ansvarlig, og det er den person der udfører overgrebet.
+1000
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hugo skrev: fre 26. nov 2021 17:49 Ja offeret er altid helligt, hvor tankeløse de end måtte være. Der er langt fra victimblaming, og til at bede folk om at bruge deres sunde fornuft, når vi nu en gang ikke lever i en Disney verden.
Læs lige dit indlæg igen. Det er sådan cirka ordbogsdefinitionen på victimblaming.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Brian Mørch, er det dig?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

david mondrup skrev: fre 26. nov 2021 17:02
Hugo skrev: fre 26. nov 2021 16:20 Ingen nævner et ord om at Louise måske er lettere naiv, og ikke lytter til sin første mistanke om "noget i kaffen" , siger nej tak, og skrider.
Det er ikke et forsøg på at forsvare ham, han er en slibrig karl, men hvor er der dog osse mange naive piger.
Men det skete altså, og at give hende noget af ansvaret eller skylden gør ikke noget godt for nogen. Det gælder her som ved alle andre overgreb; der er kun én ansvarlig, og det er den person der udfører overgrebet.
Lignende episoder er sket 100 tusinder gange før. Du siger det gør ikke godt for nogen at blame hende. Jo, det burde med alle de tlfælde der er af den slags, snart være sivet ind, at man skal være på vagt når noget er for godt til at være sand, når kæresten synes der er ugler i mosen.

Jeg blamer ikke hende alene. Han er en skurk som skulle i fængsel så længe at man kan feje knoglerne ud til sidst, men nu er han død.
Men jeg gir´ da ikke alle ofre ansvar. Går man hen ad en vej og der springer en grim mand ud af busken, er det noget andet.
Men at gå med et fremmed syrehoved hjem i hans lejlighed, det kalder på at man er nem at lokke, og skal passe meget på i sit liv fremover.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Prøv at tænke over hvor nemt det er at være mand. Vi kan mødes med nogen fra den blå avis med samme interesse for lyd og musik og lave noget sammen. Som kvinde er det helt anderledes. Desværre for os med gode intentioner og desværre for dem der møder en predator. Jo, hvis jeg skal samarbejde med en kvinde så tjekker jeg da muligheden ud, men ikke noget med special brew og psykopati.

Y.A. må have gjort det der mellem 20 og 50 gange. Samme opskrift med nogle enkelte variationer.

Som mand er det nemt nok at fyre et eller andet af om at de burde have vidst bedre. Brian Mørch gjorde det sidst. Tidligere fyrede Mads Christensen noget af omkring hvad han ville have gjort på Utøja, og helt sikkert, nej hvis du var i samme situation så ville du ikke have gjort noget andet end dem der var der, svømme for livet.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Vi får afsporet tråden her noget, men lad os håbe at den bliver til glæde for nogen.
Du har da ret i at det er nemt at være mand, selv om yngre mænd i udendørs festmiljø osse kan blive overfaldet.

Nu er jeg jo en gammel mand, og nu får du klicheen; "det skete aldrig da jeg var ung. Ingen i min omgangskreds, piger eller drenge blev udsat for noget. Vi kendte ikke til drugrape, happyslapping og alt det lort der er sluppet ind i samfundet i dag.
Vi kunne osse passe på. Min kone, dengang kæreste, har 2 gange delt lussinger ud til nærgående fyre, (ansvar) og igen hvis et eller andet syrehoved, som var mere syret end os, prøvede at mænge sig ind, så blev han afvist. Og syrehoveder var vi. Vi indtog alt hvad der ku´ indtages, og røg alt der kunne gå ild i, men vi havde focus.

Nu får jeg bank; jeg synes at kvinderne er blevet svagere end dengang i 70´erne. Dengang ku´ de kæmpe selv, idag påberåber de sig hele tiden hjælp og nye regler, og at de er mændenes skyld

Slut herfra :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Kvinder er meget mere uddannede i dag end i 70'erne

Det kan vi glæde os over

Træls jeg stort set eneste mand på min arbejdspldas, men i mit stille sind, jo så glæder jeg mig da.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

4 år :thumbup:


/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kom sgu lige til at handle et plug hos Rob Paben ,.. det første nogensinde

Fedt at blive budt velkommen med et par små ekstra plugs :thumbup:


rp.JPG
rp.JPG (75.77 KiB) Vist 180 gange
/Dub

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

:dollargrin: Der er sne over det hele udenfor ! Fanme fedt og flot
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Nyt svar