Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Kimex »

david mondrup skrev: søn 14. nov 2021 21:58 Shit, Kimex - vild historie (ja, også ved siden af trådens hovedemne, men shit, altså ... ). Alt det bedste til dig!
Mange tak.
Jeg vil tilføje at skolen jeg flyttede til . Var en fantastisk , der var dygtige pædagoger, jeg kunne stole på. Kammerater, hvor jeg ikke følte jeg skilte mig ud.
Der har altid været plads til mig , et eller andet sted, " ude i samfundet" Jeg er mere bekymret om man kan sige det samme om , mange børn og unge i dag.
Og ligesom de fleste af mine klassekammerater, laver jeg også ,i dag noget jeg interessere mig for .


Mhst. at stemme. Jeg føler ikke at jeg er helt ærlig over for mig selv og andre, hvis jeg levede mig ind i , og engagerede mig i det politiske system. Jeg ser ikke, helt verden på samme måde. Jeg føler at , om det er rød eller blå. Så ser man verdenen på omtrent samme måde. Og jeg ser den anderledes.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev: man 15. nov 2021 12:41
david mondrup skrev: søn 14. nov 2021 21:58 Shit, Kimex - vild historie (ja, også ved siden af trådens hovedemne, men shit, altså ... ). Alt det bedste til dig!
Mange tak.
Jeg vil tilføje at skolen jeg flyttede til . Var en fantastisk , der var dygtige pædagoger, jeg kunne stole på. Kammerater, hvor jeg ikke følte jeg skilte mig ud.
Der har altid været plads til mig , et eller andet sted, " ude i samfundet" Jeg er mere bekymret om man kan sige det samme om , mange børn og unge i dag.
Og ligesom de fleste af mine klassekammerater, laver jeg også ,i dag noget jeg interessere mig for .


Mhst. at stemme. Jeg føler ikke at jeg er helt ærlig over for mig selv og andre, hvis jeg levede mig ind i , og engagerede mig i det politiske system. Jeg ser ikke, helt verden på samme måde. Jeg føler at , om det er rød eller blå. Så ser man verdenen på omtrent samme måde. Og jeg ser den anderledes.
Kan du ikke uddybe hvordan du ser verden?
Hvordan er din verdensanskuelse?

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Jeg er en sucker for sådan noget her - der er masser af andre eksempler ned gennem tråden.

--
Robert

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2677
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Kimex skrev: søn 14. nov 2021 21:50
Hold da kæft Kimex…. Hvor er det sygt! Indrømmet, man har hørt masser om det i pressen. Det ryger ind af det ene øre og ud af det andet…. Men når man så læser en beretning som din…. Jeg får kvalme :(

Mange kærlige hilsener
Nicolai
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Kan du ikke uddybe hvordan du ser verden?
Hvordan er din verdensanskuelse?
På mig virker samfundet som et pseudobillede vi bruger til at have et fællesbillede til at se verdenen på. Mit samfund er bare de mennesker jeg lever blandt.

Og så tror jeg at man vil opfatte min tankegang som metafysisk.

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: man 15. nov 2021 21:06 Jeg vil også brokke mig.

Mit brillestel er knækket. Det kan ikke repareres, og stellet er udgået så et nyt tilsvarende kan ikke skaffes hjem. Så jeg skal til at finde nye briller nu igen... de var ellers ikke mere end 1 år gamle :roll:

Og jeg var ellers glad for dem - jeg syntes jeg så så farlig ud i dem 8-) :lol:

Nu må jeg så prøve at komme op på hesten igen.

Utroligt! Nu har jeg gået i over 2 timer fra brillebutik til brillebutik og prøvet alverdens brillestel i den tro, at de gamle defekte ikke kunne fixes... Pludselig er der en ansat der spontant siger, at man nok godt kan få reservedele til mine deffekte briller. Jeg forklarer ham, at dem der solgte mig dem hævder, at det ikke kan skaffes... :? Men han holder altså på, at det tror han nu nok godt man kan. Han tjekker lige hurtigt på sin computer og wupti - et øjeblik efter er der bestilt den relevante reservedel. Så om en uges tid burde de knækkede briller være som nye igen :thumbup: Jamen så slap jeg jo for at købe helt nye briller :)

Hvor var det dog heldigt, at han lige kom med løsningen - endda på eget initiativ. Super! :clap:

Tænk at der kan være så stor forskel på hvad der kan lade sig gøre fra person til person og fra butik til butik.

Måske har den sidste mand bare været den mest ærlige sælger....? Eller den mest kompetente... Eller haft et bedre netværk af leverandører... Eller hvad ved jeg. Det kan vi kun gisne om. Men som han og jeg blev enige om før jeg gik derfra, så er der jo nu en større sandsynlighed for, at jeg kommer tilbage til samme butik, når jeg næste gang skal have et par helt nye briller. Og det gør jo også noget godt for deres renomé. Win-win.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

:thumbup:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mr. Soundman skrev: tors 18. nov 2021 14:49
Mr. Soundman skrev: man 15. nov 2021 21:06 Jeg vil også brokke mig.

Mit brillestel er knækket. Det kan ikke repareres, og stellet er udgået så et nyt tilsvarende kan ikke skaffes hjem. Så jeg skal til at finde nye briller nu igen... de var ellers ikke mere end 1 år gamle :roll:

Og jeg var ellers glad for dem - jeg syntes jeg så så farlig ud i dem 8-) :lol:

Nu må jeg så prøve at komme op på hesten igen.

Utroligt! Nu har jeg gået i over 2 timer fra brillebutik til brillebutik og prøvet alverdens brillestel i den tro, at de gamle defekte ikke kunne fixes... Pludselig er der en ansat der spontant siger, at man nok godt kan få reservedele til mine deffekte briller. Jeg forklarer ham, at dem der solgte mig dem hævder, at det ikke kan skaffes... :? Men han holder altså på, at det tror han nu nok godt man kan. Han tjekker lige hurtigt på sin computer og wupti - et øjeblik efter er der bestilt den relevante reservedel. Så om en uges tid burde de knækkede briller være som nye igen :thumbup: Jamen så slap jeg jo for at købe helt nye briller :)

Hvor var det dog heldigt, at han lige kom med løsningen - endda på eget initiativ. Super! :clap:

Tænk at der kan være så stor forskel på hvad der kan lade sig gøre fra person til person og fra butik til butik.

Måske har den sidste mand bare været den mest ærlige sælger....? Eller den mest kompetente... Eller haft et bedre netværk af leverandører... Eller hvad ved jeg. Det kan vi kun gisne om. Men som han og jeg blev enige om før jeg gik derfra, så er der jo nu en større sandsynlighed for, at jeg kommer tilbage til samme butik, når jeg næste gang skal have et par helt nye briller. Og det gør jo også noget godt for deres renomé. Win-win.
Når du nu skal købe briller næste gang, så tænker jeg du ved hvor du skal gå hen ;)
--
Robert

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Ja :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vil gerne glæde mig over vi er så godt beskyttet af GDPR og andre fælles initiativer i europa, versus USA.

Der er to specifikke ting jeg egentlig havde set frem til, men som jeg nu ser ikke kommer til EU lande. Og jeg glæder mig egentlig mere over vi passer på hinanden, end heg ærger mig over jeg ikke får tilgang til dem.

Den ene er ‘remote sentry mode’ til Tesla, som gør at man jeg se et live feed fra sin bil på telefonen, og tale via bilens udvendige højttaler til folk som er for tæt på bilen. Det er i virkeligheden en ret douchebag feature, som bare kommer til at skabe mere tesla-had. Personligt syntes jeg dog det kunne være sjovt at sidde og se videofeed fra bilens kameraer. Men har jeg brug for det? Overhovedet ikke. Dagens sentry mode gør nok for at folk ikke slipper afsted med at stikke af fra en bilka-bule.

Den anden er ‘rayban stories’ som er et sæt wayfarer med kamera og mikrofon indbygget. Genialt hvis man eks. Er på ferie, på tur, eller står på snowboard og vil optage en lille sekvens. Problemet er at folk omkring dig ikke opdager at ‘de er på’, og det har EU så flagget. Naturligvis ærgerligt for dem der ikke havde tænkt sig at misbruge det, men bedre at få producenten til fikse de ting her.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Lige deltaget i KODA-arrangeret zoom masterclass –– en god time med Jesper Vestergaard i Louise Nipper's regi. Han er sygt dygtig. Og nem at forstå, når han forklarer ting. Han fortalte om sine processerings-kæder med udgangspunkt i et af de nye Andreas Odbjerg-hits.

Fanme til at blive i godt humør af :-)
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Havde planlægningsmøde med min vejleder igår. Det var en opløftende oplevelse, ikke bare på grund af god schwarzbier, men også når man begynder at kunne se en ende på det hele.

Det sjove ved det hele er, at det føltes lidt som at skulle strikke en EP sammen: 4-5 tracks.. Nogle solo, og nogle med andre artister som features. Nogle tracks er færdige, andre mangler noget vokal og lidt mix.. Hvilke skal man vælge? Hvilke titler skal man give dem, og hvad skal pladen hedde?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Og så skal den marstres. Måske derfor det hedder en "Master Degree" (hold kæft en tynd joke) :lol:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev: tors 25. nov 2021 16:43 Og så skal den mastereres. Måske derfor det hedder en "Master Degree" (hold kæft en tynd joke) :lol:
HA.... Nu er det jo en Doctoral Degree :-D

Men man kan håbe pladen nærmer sig mere Dr. Dre end Dr. Bombay når den rammer gaden..... :-P

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3219
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Mike-air skrev: tors 25. nov 2021 17:26 man kan håbe pladen nærmer sig mere Dr. Dre end Dr. Bombay når den rammer gaden..... :-P
:lol:
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

ÅÅÅåårrr hvor vildt - jeg har lige reddet et menneskeliv! :shock:

Jeg var nede ved havnen og så hørte jeg nogen råbe i det fjerne... I første omgang tænkte jeg ikke nærmere over det - man hører jo tit råben rundt omkring... Efter nogle råb syntes jeg dog det lød som "HJÆÆLP"... Så stoppede jeg op og lyttede nermere efter... "HJÆÆÆÆLP"... Som lydenthusiast fik jeg hurtigt pejlet mig ind på retningen - det var fra havnebassinet! ÅÅÅåååhh nej, tænkte jeg :shock: Jeg spurtede afsted - og ude i havnebassinet lå en dame og plaskede rundt :shock:

Jeg fik guidet hende hen mod en af de der trapper, som er lavet til det samme, og hjalp hende op ad trappen. Pyyyyyha - hun kunne jo have været død!! At falde i havet om vinteren i iskoldt vand og i bælgmørke og ingen mennesker i nærheden... det er normalt en dødsdom, med mindre man virkelig kan noget særligt... man kan jo gå i kramper og panik og alt muligt... Ikke noget at spøge med :shock:

Utroligt nok klaprede hun ikke engang af kulde, da hun var kommet op... Hun fortalte, at hun plejede at vinterbade. Det var da heldigt for hende, at hun var lavet af sådan et vinterbaderstof - ellers havde hun måske ikke klaret den.

Og så ville skæbnen mindsanten, at det var min nabo. Sikke dog et usandsynligt sammentræf! :?

Nå, men jeg er seriøst glad for, at hun kom op. Tænk hvis ikke jeg tilfældigvis havde været i nærheden på det tidspunkt - det tør jeg næsten ikke tænke på.

Tænkt hvis det var sket et halvt minut senere - så havde jeg allerede været væk og intet hørt.

Hun var godt nok heldig.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Syret historie :shock:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo skrev: tors 25. nov 2021 22:41 Syret historie :shock:

Jeg har aldrig oplevet noget lignende! Jeg var mindst ligeså rystet som hende! :shock:

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Nå men nu skal jeg se, om jeg kan vaske noget fuglebæ af min fine vinterjakke... :lol:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Mr. Soundman skrev: tors 25. nov 2021 22:38 ÅÅÅåårrr hvor vildt - jeg har lige reddet et menneskeliv! :shock:

Jeg var nede ved havnen og så hørte jeg nogen råbe i det fjerne... I første omgang tænkte jeg ikke nærmere over det - man hører jo tit råben rundt omkring... Efter nogle råb syntes jeg dog det lød som "HJÆÆLP"... Så stoppede jeg op og lyttede nermere efter... "HJÆÆÆÆLP"... Som lydenthusiast fik jeg hurtigt pejlet mig ind på retningen - det var fra havnebassinet! ÅÅÅåååhh nej, tænkte jeg :shock: Jeg spurtede afsted - og ude i havnebassinet lå en dame og plaskede rundt :shock:

Jeg fik guidet hende hen mod en af de der trapper, som er lavet til det samme, og hjalp hende op ad trappen. Pyyyyyha - hun kunne jo have været død!! At falde i havet om vinteren i iskoldt vand og i bælgmørke og ingen mennesker i nærheden... det er normalt en dødsdom, med mindre man virkelig kan noget særligt... man kan jo gå i kramper og panik og alt muligt... Ikke noget at spøge med :shock:

Utroligt nok klaprede hun ikke engang af kulde, da hun var kommet op... Hun fortalte, at hun plejede at vinterbade. Det var da heldigt for hende, at hun var lavet af sådan et vinterbaderstof - ellers havde hun måske ikke klaret den.

Og så ville skæbnen mindsanten, at det var min nabo. Sikke dog et usandsynligt sammentræf! :?

Nå, men jeg er seriøst glad for, at hun kom op. Tænk hvis ikke jeg tilfældigvis havde været i nærheden på det tidspunkt - det tør jeg næsten ikke tænke på.

Tænkt hvis det var sket et halvt minut senere - så havde jeg allerede været væk og intet hørt.

Hun var godt nok heldig.
Puha. En lille anbefaling: Pas på med at tænke for meget på alternative scenarier, det kan godt være lidt unødigt hårdt.

Sagen er at du var der, og du reddede hendes liv. GODT GÅET!! :clap: :clap:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

@Mr. Soundman Godt gået!

Jeg læste det lige højt for konen, og hun vil stadig gerne vide hvordan hun var endt i vandet.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: tors 25. nov 2021 22:38
Og så ville skæbnen mindsanten, at det var min nabo. Sikke dog et usandsynligt sammentræf! :?

Hun var godt nok heldig.
Lige så vildt og syret som nogle af dine drømme, men går ud fra du var vågen :-)

Tilfælde, måske,.. fedt hun stadig lever :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hald skrev: tors 25. nov 2021 23:10 Jeg læste det lige højt for konen, og hun vil stadig gerne vide hvordan hun var endt i vandet.

Hun var gået ud på en bådebro for at fotografere månen. Der var meget mørkt, eftersom der ingen belysning var på stedet, og det er det, der har været årsagen til, at hun røg i baljen. Hun sagde "lige pludselig lå jeg bare nede i vandet".

Medlemsavatar
Mr. Soundman  
Forum Donator
Indlæg: 2970
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev: tors 25. nov 2021 23:15
Mr. Soundman skrev: tors 25. nov 2021 22:38
Og så ville skæbnen mindsanten, at det var min nabo. Sikke dog et usandsynligt sammentræf! :?

Hun var godt nok heldig.
Lige så vildt og syret som nogle af dine drømme, men går ud fra du var vågen :-)

Tilfælde, måske,.. fedt hun stadig lever :thumbup:

Haha - ja gad vide om jeg er vågen. Jeg må hellere spørge, næste gang jeg ser hende, om hun også har haft oplevelsen... :lol:

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Godt du reagerede og fik hjulpet hende.

I vinteren 87 var der et par uger med rigtig, rigtig koldt vejr (-20 - -25 grader). Dér var jeg i byen i København, og ved vandkunsten lå en kvinde halvt op af en dør. Der var masser af mennesker, men alle de andre gik bare forbi. Vi prøvede at få hende op. Hun var i live, men sanseløst beruset og helt umulig at komme i kontakt med eller få til at reagere. Det var før mobiltelefonernes tid, så vi måtte kæmpe for at få lov at komme ind på et af værtshusene og låne en telefon, men til sidst lykkedes det da, og vi fik ringet efter en ambulance. Hun var ikke en lille fiks sag, så vi måtte hjælpe falckredderne med at få hende bugseret ind i ambulancen. Hun var fuldstændig væk.

Om mandagen kunne man så læse en notits i BT at en svensk kvinde var fundet bevidstløs ved Vandkunsten i weekenden og havde været tæt på at dø af kulde. Jeg lærer aldrig at forstå hvad der får folk til bare at gå videre i den slags situationer.
--
Robert

Nyt svar