Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Christoffer I. N. »




Grinern med hans skygge på stillbilledet mod slutningen... :)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Ja ja, det er da grineren, og det er da osse grineren at man kan se tydelige spor efter hans "Magic Eraser"
Må jeg be´ om PhotoShop :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg syntes Helge er en fin fyr der siger en masse rigtigt :thumbup:


/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Hold kæææft, han er fin. Og så er han godt nok hurtig til at ridse en ribbenssteg...
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Når Thomann sender en ordre tre uger tidligere end de oprindeligt havde lovet ♥️
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

♥️ Britney ♥️

Når man stemmer sin dybe H-streng med til A på bassen. Mmmmm 27 Hz.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Der er valg.

Husk at bruge jeres demokratiske ret til , ikke , at stemme. :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kimex skrev: søn 14. nov 2021 15:43 Der er valg.

Husk at bruge jeres demokratiske ret til , ikke , at stemme. :-D
Du syntes ikke folk skal stemme? :-)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Godt man kan stemme A i stedet for H :lol:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Kimex skrev: søn 14. nov 2021 15:43 Der er valg.

Husk at bruge jeres demokratiske ret til , ikke , at stemme. :-D
Nå ja, det må du jo selv om - det er i sagens natur dit frie valg. Jeg har nok tænkt mig at bruge min demokratiske ret til at stemme, og glæder mig over at der i Århus findes kandidater jeg godt gider at stemme på:

Nogle mener, at man ved at stemme også erhverver sig retten til at brokke sig. Det er jeg nok ikke helt på linje med; brokke sig må man altid. Men hvis man også vil gøre noget aktivt ved de brok-fremkaldende tilstande, så tænker jeg at det at stemme på den bedste (eller i det mindste den mindst ringe) kandidat er et relativt lille og overskueligt skridt at tage.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

david mondrup skrev: søn 14. nov 2021 19:58 Nå ja, det må du jo selv om - det er i sagens natur dit frie valg. Jeg har nok tænkt mig at bruge min demokratiske ret til at stemme, og glæder mig over at der i Århus findes kandidater jeg godt gider at stemme på:
Jeg kommer også til at stemme, men jeg må sige jeg synes det er svært i år. Det bliver hurtigt meget provinsielt i en lille kommune. Når det kommer til kommunalvalg mener jeg dog at kompetencer (også menneskelige) er langt vigtigere end politisk overbevisning. Dilemmaet her er at de gode og kompetente mennesker er langt fra min normale normale politiske overbevisning, og iøvrigt nok ingen chance har for at få reel indflydelse, men mon ikke jeg ender der alligevel.

...og hvis man trænger til noget at glæde sig over, så er den her twittertråd et godt sted, i en valgtid, hvor det åbenbart ellers gælder om at svine hinanden til:

--
Robert

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Kimex skrev: søn 14. nov 2021 15:43 Der er valg.

Husk at bruge jeres demokratiske ret til , ikke , at stemme. :-D
Enhedslisten, SF og Alternativet ville få et bedre valg - både lokalt og landspolitisk, hvis der var stemmepligt, fordi de fleste af dem der undlader af afgive deres stemme er de udsatte, der bare aldrig kommer igang af den ene eller anden årsag. En valgpligt ville betyde, at samfundet skal forpligte sig til at stille alle midler til rådighed for at udsatte - fra de mest fysisk eller psykisk syge, til de hjemløse - kommer afsted til valgurnerne.

Omvendt kan man indvende, at under et borgerligt/konservativt styre, ville mulighederne for at komme afsted for de svageste ikke blive forbedret af den grund. Tværtimod ville det bare ramme dem i form af øgede straffe, selvom de ikke kommer afsted pga. forhindringer - som f.eks. sygdom, handicap osv. som forhindrer dem i at bruge almene midler til at komme frem til valgstederne.

Forhindringer grundet sygdom eller handicap, hvadend det drejer sig om valg- eller arbejdspligt - er konservative/borgerlige totalt ligeglade med, desværre...

Men idéen er jo fin nok. Det med, at alle skal tage stilling. Om de så vælger i valglokalet IKKE at sætte et kryds - må være deres aktive valg. Men jeg er ret sikker på at det er uoverskuelighed og andre forhindringer som deres handicap eller sygdomme gør værre, der er den egentlige årsag til at mange udsatte ikke kommer afsted til valglokalerne.
Senest rettet af mediumaevum søn 14. nov 2021 21:00, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Vil gerne glæde mig over jeg bare kunne købe nogle nye ørepuder til mine Bose QC 35 ||, og på den måde slippe for at smide de gamle ud. De er 3,5 år gamle, men føles som nye nu 🤟

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev: søn 14. nov 2021 20:30 Vil gerne glæde mig over jeg bare kunne købe nogle nye ørepuder til mine Bose QC 35 ||, og på den måde slippe for at smide de gamle ud. De er 3,5 år gamle, men føles som nye nu 🤟
Jeg burde gøre det samme med mine DT990............. Det bliver næste gang jeg skal ha' noget ved Thomann...

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg glæder mig over valget. Vores venstre borgmester har gjort det godt og er populær. Han får min stemme igen, så her stemmer jeg anderledes end landspolitisk.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev: søn 14. nov 2021 20:40 Jeg glæder mig over valget. Vores venstre borgmester har gjort det godt og er populær. Han får min stemme igen, så her stemmer jeg anderledes end landspolitisk.
Jeg vil glæde mig over at Hugo stemmer på en Venstremand ,.. jeg kunne have frygtet noget værrer :)

Ellers hænger jeg lidt i det, og er mest lydhør over for Kimex,.. selv om jeg ind til nu har gjort min "borgerpligt" og stemt

Må man brokke sig når man ikke stemmer ?

Tja, hvorfor ikke, det er vel bare sådan noget man slynger ud for at lukke munden på nogen man ikke er enig med
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev: søn 14. nov 2021 20:40 Jeg glæder mig over valget. Vores venstre borgmester har gjort det godt og er populær. Han får min stemme igen, så her stemmer jeg anderledes end landspolitisk.
https://avisendanmark.dk/artikel/p%C3%A ... e-udnyttes

Fælles for både Venstre, Socialdemokratiet og Konservative er, at de mener at pårørende skal tage sig af velfærdsopgaverne, fremfor det offentlige, for at staten og kommunerne kan sænke skatterne. Dét selvom det påvirker de pårørende meget negativt i forhold til deres fysiske og psykiske helbred.

Det er sådanne problematikker Enhedslisten og SF forstår, men som Venstre, Socialdemokratiet og Konservative nægter at indse (vil ikke indse).

De synes det er sjovt at spare på de svageste. De vil hellere have, at folk (læs: de stærke, dem der kan klare sig selv) skal have råd til luksusting (hvilket de bla. kan få ved at sænke skatterne), end at give de svageste - herunder de ældre og handicappede - et værdigt liv.

Hvad vælgerne glemmer er, at de selv en dag bliver de svage. Det kan komme af andre ting end alderdom. Det kan være en ulykke. Det kan være pludselig sygdom. Og så er det for sent, fordi man som vælger igennem mange valgår har truffet et valg om at stemme på partier der kun vil skære i velfærdsstaten.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg er jo med dig langt hen ad vejen, Medium, men vi bevæger os vist et pænt stykke væk fra udgangspunktet for denne tråd.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Socialdemokratiet ???

Har i ikke bemærket at børn blev udsat for brutal behandling på det ene børnehjem efter det andet. Igennem en årrække på op til 5 år. Det ene af hjemmene hedder stadig Godhavn. Og det er jo ensbetydende med at det organiserede personale og ledelse, har holdt sin kæft. Og passivt set til. Mens overgrebene foregik. Og det blev kun afsløret, fordi , de ressourcestærke børn optog overgrebene med deres mobiltelefoner.

Og så er der de gamle Godhavnsbørn. Som giver Mette F en krammer, mens de flæber. Jeg har selv været på opdragelseslejr. Og renset pis-madresser på udendørsarealet. Og fået syngende lussinger, hver dag . Så hårde at man sank i knæ. Det var ikke fordi jeg tissede i sengen, men vi var låst inde om natten, uden adgang til toilet. Så vi ikke kunne stikke af i mørket. Og en større dreng var så venlig at pisse på min madras. Indtil en lidt ældre dreng greb ind og stoppede ham.

Jeg forstod ikke hvorfor et par af drengende behandlede mig så ondskabsfuldt , som de gjorde. og hvorfor de største drenge ikke greb ind.
Men en morgen i spisesalen, hvor vi skulle have havregryn med sukker og lidt mælk.
Og da drengen der pissede på min madras var før mig i rækken. Hældte han først lidt havregryn i sin tallerken. Hældte masser af sukker på sin havregryn. Dækkede det med mere havregryn og brugte det sidste sukker før jeg fik noget. Der var kun en smule havregryn og en lille sjat mælk til mig. Jeg skulede, men begyndte at spise.

Men så rejste drengen sig op. Og påstod at jeg havde gjort det, han, netop havde gjort. Taget ekstra sukker og skjult det med havregryn. Da jeg fik en lussing for det, blev det for meget for mig. Jeg rejste mig op og råbte.- Jeg vil hjem til min mor. Og jeg råbte til drengen. Noget i stil med. - Det kan godt være din far knepper dig i røven, men jeg vil hjem til m in familie. Han brød ud i et hyl. Han hylede og han skreg. Og den anden dreng der bankede mig , stod som en stenstøtte, med armende foran sig og vippede som en dukke. Og drengen med sukkeret sendte mig øjne, der lyste af had.

Det næste jeg husker var at jeg var gået eller sendt udenfor. Og efter lidt tid dukker drengen med sukkeret op, med mord i øjnene. Han var et par år ældre end jeg. Jeg kunne ikke hamle op mod ham. Jeg tror jeg bare ventede på at jeg skulle dø. Men i det samme springer nogle af de andre drenge imellem. Vælter ham om på jorden. Og sparker ham i hovedet og på kroppen. Og den største af drengende siger.- Spark ham i hovedet. Hvis de skulle tage tæsk for min skyld, skulle jeg ikke bare kigge på. Lærerne så det og vi fik vores lussing.

Der gik lidt tid. Og efter 10 dage var der familie dag. De som havde familie fik besøg og de andre kiggede på. Vi var alle sendt udenfor for at tage imod familierne. Der var kun to lærer og , jeg vil tro , vi skulle være under opsyn.

Min søster og min svoger og min far besøgte mig. Min svoger var ca. 21-22 år. Min søster 20 og min far 42. Jeg var 10 år. Min svoger havde en stor amerikansk Ford. Custum-line, tror jeg den hed.

Da vi skulle skilles brød jeg sammen. Jeg klamrede mig til min far og græd hysterisk.
Inderst inde tror jeg at jeg vidste at jeg aldrig ville komme hjem til min familie igen. Enten ville jeg bukke under de næste tyve dage af opholdet. Eller jeg ville blive flyttet til en børnepsykiatrisk afdeling og sidde medicineret på en gynge. Og udsættes for tilbagestående forsøg. Det sidste har jeg ikke vidst den gang, men kan i dag se at det foregik på den måde. Jeg vidste, kun, at jeg ville aldrig se min familie igen.
Men min far kiggede sig omkring. Så situationen og sagde. Sådan plejer han ikke at opføre sig.

Han lagde armen om min skulder og vi satte os ind i bilen. Han diskuterede ikke med " pædagogerne" og værdigede dem ikke et blik. Og de skulle ikke nyde noget af at gribe ind.

Inden jeg satte mig i bilen kiggede jeg tilbage på drengende. Især de som havde behandlet mig dårligt. Havde jeg haft et skadefro smil om læberne blev det tørret væk. Igen stod de som stenstøtter eller stive dukker, mens de så mig med min dysfunktionelle, men kærlige familie. De børn var de virkelige ofre, så jeg forstår godt Godhavnsbørnenes reaktion. Det var ikke tæskene . Jeg besvarede , lussinger med et smørret grin. For at vise mig overfor de andre drenge.
Da vi kørte hjem.- Min svoger gav mig lov til at sidde på forsædet. Vi kørte med fuld fart. 160 km. i timen. -Ingen seler. Jeg snøfter lidt og min søster snøfter lidt. Min svoger kigger rundt. Og da vi skal overhale et ældre ægtepar, presser han dem, så de kører i grøften. Og han begynder at skrald grine. Vi kigger alle forbløffet på ham.
Og så går det op for mig.- Han vil muntre mig op. Så jeg begynder også at skrald grine. Og min far og søster følte sig , nok, lettede.
Næste morgen , efter en nats søvn, var jeg den samme forkælede og adfærdsvanskelige unge igen.

I dag føler jeg, faktisk , større vrede og smerte, hvis jeg får stjålet min laptop.

Et par dage efter er jeg tilbage i skole. Og vi skulle flytte. Jeg siger farvel til lærerne og mine klassekammerater.

Men nu var alt i kvarteret forandret. Alt blev bare stille omkring. Og for mange var jeg en skidt knægt der ikke kunne indordne sig til samfundet. Forkælet og utaknemmelig. De havde kæmpet for dette velfærdssamfund og mit privilegerede liv. De havde siddet i maratonforhandlinger med Anker ved deres side . Og de fik kun en snaps og en sildemad. - De havde sejret ad helvede til. Og da jeg blev ældre lærte jeg hurtigt at svare.- Tak for et lorte samfund.

Man skal selvfølgelig stemme, hvis man syntes det kan betale sig. Men for mig er det ikke det rigtige at gøre.

Det jeg beskriver her, var de metoder man brugte fra officiel side. Når der går 50 år før Godhavns børnene bliver hørt. Er det fordi de på ingen måde kunne bringe det på banen. Hverken for psykiatrien, myndigheder, presse eller andre instanser Det vil altid være dem der er noget galt med.
Det er det samme system denne regering prøver at genindføre. Når man kan læse om børn i lejre , der bliver brutalt behandlet , fordi de savner sin familie. Og ingen rører en finger, før de selv dokumenterer det. Om børn der bare ønsker at dø. frem for at skulle i skole. Jeg kender det. Allerede i anden klasse kunne jeg lægge mig til at sove med et ønske om ikke at vågne igen. Og aldrig mere skulle indordnes under dette Paul Schäfer system.
Små børn med granatchok, man vil efterlade i Syrien. Og man nu vil overdrage til lorte institutioner.

Et system, som ledes af mennesker, der enten billedeligt eller bogstaveligt er blevet knæppet i røven og nu selv vil knæppe andre for at underkastelse til "systemet"
Jeg skal nok lade være med at blande mig i politik. Jeg finder det dybest set ikke relevant. Jeg kan ikke lade være med at tage disse historier om børn der svigtes personligt. Jeg syntes systemet er uoplyst på dette område.
Kunne man bare kalde velmenende idioti, men det handler om kontrol.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

mediumaevum skrev: søn 14. nov 2021 21:16
Hugo skrev: søn 14. nov 2021 20:40 Jeg glæder mig over valget. Vores venstre borgmester har gjort det godt og er populær. Han får min stemme igen, så her stemmer jeg anderledes end landspolitisk.
https://avisendanmark.dk/artikel/p%C3%A ... e-udnyttes

Fælles for både Venstre, Socialdemokratiet og Konservative er, at de mener at pårørende skal tage sig af velfærdsopgaverne, fremfor det offentlige, for at staten og kommunerne kan sænke skatterne. Dét selvom det påvirker de pårørende meget negativt i forhold til deres fysiske og psykiske helbred.

Det er sådanne problematikker Enhedslisten og SF forstår, men som Venstre, Socialdemokratiet og Konservative nægter at indse (vil ikke indse).

De synes det er sjovt at spare på de svageste. De vil hellere have, at folk (læs: de stærke, dem der kan klare sig selv) skal have råd til luksusting (hvilket de bla. kan få ved at sænke skatterne), end at give de svageste - herunder de ældre og handicappede - et værdigt liv.

Hvad vælgerne glemmer er, at de selv en dag bliver de svage. Det kan komme af andre ting end alderdom. Det kan være en ulykke. Det kan være pludselig sygdom. Og så er det for sent, fordi man som vælger igennem mange valgår har truffet et valg om at stemme på partier der kun vil skære i velfærdsstaten.
Jeg vil gerne glæde mig over det her statement. Det er en god observation.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Shit, Kimex - vild historie (ja, også ved siden af trådens hovedemne, men shit, altså ... ). Alt det bedste til dig!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg vil kort og godt glæde mig over at jeg bor i Danmark, jeg kan stemme, jeg kan tale, jeg kan gøre hvad jeg vil inden for lovens rammer (og lidt udenfor).
De varme lande er noget lort, Danmark er et dejligt land. :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kimex

Du har skrevet meget interessant herinde, og draget mange spændende konklussioner, om man er enig eller ej,.. især økonomi

Man må glæde sig over at du tydeligvis har bygget dit liv op, til langt over det fundament du fik til en start :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

@Kimex - Frygtelig historie. Og det udstiller vel bare det etablerede system med både Socialdemokratiet og Venstre/Konservative i spidsen som de skurke de i sandhed er. De nedbryder mennesker. Dog glædeligt at det kommer frem.

Ikke at stemme vil blot give de partier mere magt. De eneste som vil lave om på de forfærdelige, umenneskelige forhold er netop Enhedslisten.

Derfor stemmer jeg på dem. Jeg kan ikke forstå når folk sætter Enhedslisten i bås med det etablerede system - navnlig Socialdemokratiet. For Enhedslisten er altid blevet røvrendt af netop socialdemokraterne.

Socialdemokrater kan findes blandt mange andre partier end bare hos partiet Socialdemokratiet. Venstre og Konservative er ligledes socialdemokratiske i deres kerneopbygning. De har meget tilfælles. Navnlig deres foragtelige menneskesyn.

Så lad os glæde os over, at der findes ihvertfald ét parti der er værd at stemme på: Liste Ø - Enhedslisten.

Nyt svar