Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mike-air skrev: fre 29. okt 2021 15:22 Ved sørme ikke hvor jeg skal starte, men den korte version er at jeg har været syg i snart to måneder, og vi var ganske bekymrede for at det var kræft.

Prøvesvar kom idag, og de viste at jeg ikke har kræft, men noget meget mere harmløst.

I en måned har jeg gået med angsten for at jeg var alvorligt syg, og at det måske snart var slut. Hver dag som det første og det sidste har jeg tænkt på det; hvad der ville ske, hvordan verden ville se ud, og hvordan mine nære ville have det hvis ikke jeg var her mere.

Ud fra det tankesæt har jeg det som om at jeg har fået en meget værdifuld gave idag.

På en måde har det her forløb været et wakeup call som har lært mig en masse om hvad det vigtigste ting i livet er.

Så jeg glæder mig over resultatet, og læringen.

Dejligt Mike. :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mike-air skrev: fre 29. okt 2021 15:22 Ved sørme ikke hvor jeg skal starte, men den korte version er at jeg har været syg i snart to måneder, og vi var ganske bekymrede for at det var kræft.

Prøvesvar kom idag, og de viste at jeg ikke har kræft, men noget meget mere harmløst.

I en måned har jeg gået med angsten for at jeg var alvorligt syg, og at det måske snart var slut. Hver dag som det første og det sidste har jeg tænkt på det; hvad der ville ske, hvordan verden ville se ud, og hvordan mine nære ville have det hvis ikke jeg var her mere.

Ud fra det tankesæt har jeg det som om at jeg har fået en meget værdifuld gave idag.

På en måde har det her forløb været et wakeup call som har lært mig en masse om hvad det vigtigste ting i livet er.

Så jeg glæder mig over resultatet, og læringen.
Det var en god update, man kan blive helt syg af at bekymringer. ❤
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev: fre 29. okt 2021 15:22 Ved sørme ikke hvor jeg skal starte, men den korte version er at jeg har været syg i snart to måneder, og vi var ganske bekymrede for at det var kræft.

Prøvesvar kom idag, og de viste at jeg ikke har kræft, men noget meget mere harmløst.

I en måned har jeg gået med angsten for at jeg var alvorligt syg, og at det måske snart var slut. Hver dag som det første og det sidste har jeg tænkt på det; hvad der ville ske, hvordan verden ville se ud, og hvordan mine nære ville have det hvis ikke jeg var her mere.

Ud fra det tankesæt har jeg det som om at jeg har fået en meget værdifuld gave idag.

På en måde har det her forløb været et wakeup call som har lært mig en masse om hvad det vigtigste ting i livet er.

Så jeg glæder mig over resultatet, og læringen.

Det er godt at høre :) :thumbup:

Og stærkt at du deler så personlige ting med os.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev: fre 29. okt 2021 15:22 Ved sørme ikke hvor jeg skal starte, men den korte version er at jeg har været syg i snart to måneder, og vi var ganske bekymrede for at det var kræft.

Prøvesvar kom idag, og de viste at jeg ikke har kræft, men noget meget mere harmløst.

I en måned har jeg gået med angsten for at jeg var alvorligt syg, og at det måske snart var slut. Hver dag som det første og det sidste har jeg tænkt på det; hvad der ville ske, hvordan verden ville se ud, og hvordan mine nære ville have det hvis ikke jeg var her mere.

Ud fra det tankesæt har jeg det som om at jeg har fået en meget værdifuld gave idag.

På en måde har det her forløb været et wakeup call som har lært mig en masse om hvad det vigtigste ting i livet er.

Så jeg glæder mig over resultatet, og læringen.
Dejligt at høre at vi skal døjes med dig her mange år endnu.
Angst er noget nedslidende lort, men som du er inde på osse lærerigt.
Ens tilgang til livet kan blive mere nuanceret og detaljeret.
Mange ting får mere værdi :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev: fre 29. okt 2021 17:41 Dejligt at høre at vi skal døjes med dig her mange år endnu.
Haha! :-D

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev: fre 29. okt 2021 15:22 Ved sørme ikke hvor jeg skal starte, men den korte version er at jeg har været syg i snart to måneder, og vi var ganske bekymrede for at det var kræft.

Prøvesvar kom idag, og de viste at jeg ikke har kræft, men noget meget mere harmløst.

I en måned har jeg gået med angsten for at jeg var alvorligt syg, og at det måske snart var slut. Hver dag som det første og det sidste har jeg tænkt på det; hvad der ville ske, hvordan verden ville se ud, og hvordan mine nære ville have det hvis ikke jeg var her mere.

Ud fra det tankesæt har jeg det som om at jeg har fået en meget værdifuld gave idag.

På en måde har det her forløb været et wakeup call som har lært mig en masse om hvad det vigtigste ting i livet er.

Så jeg glæder mig over resultatet, og læringen.
Jeg skal til bisættelse i morgen. Min tidligere kollegas mistanke om kræft viste sig at være velbegrundet. Kristian blev 41 år.

Jeg har også selv prøvet at være frikendt for min nagende mistanke, så jeg genkender fuldstændigt din fornemmelse, Mike. Lad os nyde livet efter bedste evne! Tillykke med det!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mike-air skrev: fre 29. okt 2021 15:22 Ved sørme ikke hvor jeg skal starte, men den korte version er at jeg har været syg i snart to måneder, og vi var ganske bekymrede for at det var kræft.

Prøvesvar kom idag, og de viste at jeg ikke har kræft, men noget meget mere harmløst.

I en måned har jeg gået med angsten for at jeg var alvorligt syg, og at det måske snart var slut. Hver dag som det første og det sidste har jeg tænkt på det; hvad der ville ske, hvordan verden ville se ud, og hvordan mine nære ville have det hvis ikke jeg var her mere.

Ud fra det tankesæt har jeg det som om at jeg har fået en meget værdifuld gave idag.

På en måde har det her forløb været et wakeup call som har lært mig en masse om hvad det vigtigste ting i livet er.



Så jeg glæder mig over resultatet, og læringen.
Dejligt at høre Mike. Det glælder mig . Og nu er du måske mindre kontrær. :-D

Jeg havde selv et uheld her under corona. Jeg fik en masse vand i luftrøret. Og hostede så kraftigt at jeg fik en blødning. Jeg var ved at blive kvalt. - Jeg pissede i bukserne.
Men jeg får en henvisning til Skejby Hospital. Bliver scannet bla. med kontraststof. Jeg skal så have målt min lunge kapacitet . Jeg har fået det bedre på det tidspunkt. Lægen giver mig svaret. - Vi kan ikke se noget foruroligende på scanningerne. Så jeg nævner.- Jeg jo nok lidt KOL. - Nej siger lægen. KOL er en diagnose. Dette er inden for normalen for en ryger.
Først bliver jeg lettet. Men så går det op for mig, at bla. under corona, da jeg mødte min ældre og skrøbelige nabo i den smalle kælderhals. Han siger. jeg er lidt forsigtig . Mit helbred er ikke godt. Jeg brød ind og sagde.- Jeg har KOL. Han bakkede straks tilbage og gjorde plads. Jeg overvejede at smide masken i butikker. Og sige Jeg har KOL. Hver eneste gang vi har slæbt instrumenter har jeg mindet andre om at jeg har KOL. På mit arbejde har jeg nævnt det for servicefolkene , for at få hjælp til de lidt tungere løft. Muligvis har det været medvirkende til at vi besluttede at lade os teste en gang om ugen. Heldigvis har jeg fortalt det til min fortsatte på arbejdet. Hun svarede. - Nå. Det var da godt at høre. Og jeg luskede ind på kontoret.

Hvad skal jeg gøre ? Skal jeg blive ved med at spille rollen ? Eller prøve at undgå emnet og håbe at tiden visker det ud ? Jeg ville, næsten, ønske at jeg havde bare lidt KOL.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

david mondrup skrev: fre 29. okt 2021 21:46 Jeg skal til bisættelse i morgen. Min tidligere kollegas mistanke om kræft viste sig at være velbegrundet. Kristian blev 41 år.

Jeg har også selv prøvet at være frikendt for min nagende mistanke, så jeg genkender fuldstændigt din fornemmelse, Mike. Lad os nyde livet efter bedste evne! Tillykke med det!
Kondolerer. Det er trist at høre. Den forbandede sygdom er bare ikke noget man spøger med :(

Jeg er helt enig. Og tak i lige måde.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kimex skrev: fre 29. okt 2021 22:38 Jeg havde selv et uheld her under corona. Jeg fik en masse vand i luftrøret. Og hostede så kraftigt at jeg fik en blødning. Jeg var ved at blive kvalt. - Jeg pissede i bukserne.
Men jeg får en henvisning til Skejby Hospital. Bliver scannet bla. med kontraststof. Jeg skal så have målt min lunge kapacitet . Jeg har fået det bedre på det tidspunkt. Lægen giver mig svaret. - Vi kan ikke se noget foruroligende på scanningerne. Så jeg nævner.- Jeg jo nok lidt KOL. - Nej siger lægen. KOL er en diagnose. Dette er inden for normalen for en ryger.
Først bliver jeg lettet. Men så går det op for mig, at bla. under corona, da jeg mødte min ældre og skrøbelige nabo i den smalle kælderhals. Han siger. jeg er lidt forsigtig . Mit helbred er ikke godt. Jeg brød ind og sagde.- Jeg har KOL. Han bakkede straks tilbage og gjorde plads. Jeg overvejede at smide masken i butikker. Og sige Jeg har KOL. Hver eneste gang vi har slæbt instrumenter har jeg mindet andre om at jeg har KOL. På mit arbejde har jeg nævnt det for servicefolkene , for at få hjælp til de lidt tungere løft. Muligvis har det været medvirkende til at vi besluttede at lade os teste en gang om ugen. Heldigvis har jeg fortalt det til min fortsatte på arbejdet. Hun svarede. - Nå. Det var da godt at høre. Og jeg luskede ind på kontoret.

Hvad skal jeg gøre ? Skal jeg blive ved med at spille rollen ? Eller prøve at undgå emnet og håbe at tiden visker det ud ? Jeg ville, næsten, ønske at jeg havde bare lidt KOL.
Man kommer længst med ærlighed efter min mening; Sandheden er jo ikke værre end at du troede du havde KOL. Som din chefs reaktion også viser, bryder folk sig ikke om at du har taget fejl af en sygdom - de bryder sig om at du har det godt/ikke er syg!

Hvis det kommer op, så kan du jo bare sige at du har taget fejl omkring diagnosen, men at du stadig godt kunne bruge lidt hjælp til at slæbe ting fordi du ikke er 20 længere.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike-air skrev: lør 30. okt 2021 00:01
david mondrup skrev: fre 29. okt 2021 21:46 Jeg skal til bisættelse i morgen. Min tidligere kollegas mistanke om kræft viste sig at være velbegrundet. Kristian blev 41 år.

Jeg har også selv prøvet at være frikendt for min nagende mistanke, så jeg genkender fuldstændigt din fornemmelse, Mike. Lad os nyde livet efter bedste evne! Tillykke med det!
Kondolerer. Det er trist at høre. Den forbandede sygdom er bare ikke noget man spøger med :(

Jeg er helt enig. Og tak i lige måde.
Godt at høre, du er OK Mike, og det er sgu trist at høre David - 41 er bare alt alt for tidligt at dø. Kræft er forbandet, jeg har mistet begge mine forældre til sygdommen :(
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

david mondrup skrev: fre 29. okt 2021 21:46 Jeg skal til bisættelse i morgen. Min tidligere kollegas mistanke om kræft viste sig at være velbegrundet. Kristian blev 41 år.

Kondolerer.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Ja det er fuldt forståeligt at man frygter kræften.

Og det er naturligvis en stor lettelse og glæde, hver gang man går fri.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Any Colour You Like ,.. helaftens arrangement

Starter om lidt :)


20211106_181739-01.jpeg
20211106_181739-01.jpeg (346.69 KiB) Vist 323 gange
20211106_181757-01.jpeg
20211106_181757-01.jpeg (428.31 KiB) Vist 323 gange
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Din heldige sk!derik :) Var det godt ?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev: søn 7. nov 2021 16:28 Din heldige sk!derik :) Var det godt ?
SUPER !!!!

(og så fik vi ovenikøbet billetterne gratis af en der blev forhindret)

Det var en helaftens "event" startende med foredrag af Thomas Ulrik Larsen ,.. med basis i Dark Side

Herefter en af disse koncerter der få gange i livet brænder sig ind som noget helt specielt

Kæmpe oplevelse både i musik, billeder, og lys,..

Vanvittigt godt gennemarbejdet ,.. koret i The Wall er en 4 klasse fra Sorø Privatskole de har optaget

Både lyd-mand og lys-mand involveret full-time under koncert

De gav tilladelse til at filme lidt ,.. så syntes ikke du skal snydes helt :) (det ny Samsung A72 indb. mic)

Kan kun anbefale dem på det varmeste for hvem der arrangerer eller går til koncerter

https://anycolour.dk/

https://rockforedrag.dk/om-thomas-ulrik-larsen/














/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Tak fordi du deler. Nogle virkelig fede klip :) :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev: søn 7. nov 2021 22:23 Tak fordi du deler. Nogle virkelig fede klip :) :)

Det gør jeg med glæde, også for at lave lidt promo for bandet

De startede for kun 4 år siden, fra scratch, og har ligget underdrejet grundet den såkaldte pandemi

Det her var deres sidste job i år ,... og de har ikke haft vanvittigt mange jobs overhovedet


Men de har gjort deres hjemmearbejde til UG ,.. og investeret voldsomt i det her projekt ,.. både tid og penge


Jeg kan godt lide folk der er dedikerede ,.. de fortjener det bedste fremover
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Man kan godt høre at de har brugt tid, og at de er dedikerede.
"Another brick in the wall" her har de ramt alle lyde, delay, lyden på sologuitaren spot on.

Jeg har selv prøvet at lave den som fødselsdagssang (med anden tekst). Det er meget svært at ramme lydene og Gilmours guitarlyd.
Respekt for dem.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg har selv prøvet at lave den som fødselsdagssang (med anden tekst). Det er meget svært at ramme lydene og Gilmours guitarlyd.
Respekt for dem.
En blød overdrive og en delay.
En af mine foretrukne pedalsammensætninger, i pedalboardet. Er Boss Blues Driver BD1. Og Boss analog delay Dm2W. Begge meget nænsomme effekter. Samt single coil pick-up. Der kan man komme tæt på lydbilledet.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

9 år :)

/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: tirs 9. nov 2021 23:05 9 år :)

Ja det er sjovt at se hendes videoer, og høre hende tale armensk med sin far. (Min mor er armener).

Aron er også et bæst (og han vinder på Bas-fjæs):
--
Robert

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Men Ellen vinder på charmen
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

david mondrup skrev: tirs 9. nov 2021 23:19 Men Ellen vinder på charmen
Jeg er ret vild med dem begge. Da jeg var i den alder var jeg kun lige kommet videre fra "My Bonnie lies over the ocean" på blokfløjte.
--
Robert

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg er så glad for, at der følger vejledning med, når man køber møbler... Jeg troede ellers lige, jeg kunne bruge en kommode som trappe, men brugervejledningen advarede mig, før det gik galt - der var jeg godt nok heldig, at jeg havde en brugervejledning, hva' :-D

_B.jpg
_B.jpg (45.25 KiB) Vist 160 gange

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 965
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Tja der var et år hvor IKEA havde lavet et vægophængt skuffesystem MALM

som forårsagede 3 dødsfald blandt småbørn

piktogrammer redder liv <3

det kan vi glæde os over

Nyt svar