Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Re: Tråden hvor alle kan glæde sig over hvad som helst!

Indlæg af Pastorius »

Er blevet invitereret med til Jacob Collier på Vega i aften på et Coronaafbud. Det glæder jeg mig til at opleve, selvom det nok ikke var det første jeg selv ville have købt billet til.
--
Robert

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Pastorius skrev: tors 14. jul 2022 14:26 Er blevet invitereret med til Jacob Collier på Vega i aften på et Coronaafbud. Det glæder jeg mig til at opleve, selvom det nok ikke var det første jeg selv ville have købt billet til.
Jeg kan ikke fordrage hans "musik" men var nok også taget afsted for oplevelsen på en fribillet. God tur! 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Hald skrev: tors 14. jul 2022 18:19
Pastorius skrev: tors 14. jul 2022 14:26 Er blevet invitereret med til Jacob Collier på Vega i aften på et Coronaafbud. Det glæder jeg mig til at opleve, selvom det nok ikke var det første jeg selv ville have købt billet til.
Jeg kan ikke fordrage hans "musik" men var nok også taget afsted for oplevelsen på en fribillet. God tur! 😊
Det var en stor oplevelse - også større end jeg havde regnet med, og hans musik er så mange forskellige ting, at det er svært at sætte i bås. Musikalsk det er han i hvert fald.

Et enkelt citat, som jeg godt kunne li:
"Når man skal på tour så skal man selvfølgelig have nogenlunde styr på toner og rytmer (og dét havde de!), men det vigtigste er at man har et åbent sind, og man er godt selskab."

Det kunne jeg faktisk godt li. Da han præsenterede bandet, stoppede han ikke med musikerne. Også lyd- og stagefolk blev nævnt med navn og fik en præsentation.

Vigtigst var at han skabte en rigtig fin fest, og han er fænomenal til at indrage publikum. Man kan ikke slippe afsted med at klappe til 2 og 4. Han måde at få folk til at synge pentatoniske harmonier, uden anden instruktion end lidt fagter er ret imponernede.Muligvis er hans publikum mere musikalske end publikummer er flest, men har er også god til at få det bedste frem i folk.

--
Robert

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fedt!!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Læste lige tråden med en Lydmaskin-ist, som havde et problem med sin far's gamle macbook –– og så fik han venlig hjælp.

Nå men, det er bare dét. At folk helt rutinemæssigt får hjælp til små og store problemer. Vi er et pisse venligt og hjælpsomt forum. 😃
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Skæve ideer gør en glad ,.. nogen fra LM må kunne bruge den her 🙂
Vedhæftede filer
Screenshot_20220724-211009-01.jpeg
Screenshot_20220724-211009-01.jpeg (187.67 KiB) Vist 1471 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

:thumbup:

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Stemmen er ikke helt intakt, men det er sjælen. En dejlig overraskelse:

--
Robert

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Sidder i vores sommerhus i byggerod, med 200m profilbrædder klar til saven i morgen, nyder at isoleringen næsten er færdig, hunden og mig i sofaen, Southern Comfort sjus og Jimi Hendrix på Radio Odsherred ☀️🥰🌴🏖️👍
Maximum bass - on ALL frequencies!

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 333
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

Nåja, så hørte jeg osse 25 min af det nydannede Bellami den anden dag - slet ikke dårligt - de skal nok blive fede, når rutinen indfinder sig - igen 😃
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Det her er til at blive i godt humør af. Jeg har hørt (gode) guitarister lyde væsentligt længere fra Hendrix end ham her.

--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Michael Østerz skrev: ons 27. jul 2022 00:14 Nåja, så hørte jeg osse 25 min af det nydannede Bellami den anden dag - slet ikke dårligt - de skal nok blive fede, når rutinen indfinder sig - igen 😃
Har altid syntes at Kim Larsen voksede gevaldigt efter Gasolin, selv om Shubidua gav mig mere krumme tæer end Gasolin 😀

Lidt måske som Sting efter Police
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Pastorius skrev: man 8. aug 2022 22:31 Det her er til at blive i godt humør af. Jeg har hørt (gode) guitarister lyde væsentligt længere fra Hendrix end ham her.



:clap: Skide godt :thumbup:

Der mangler så bare lige, at han tager keyboardet op og spiller på det med tænderne... :wink:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

...den samme i studiet:


Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

En gennemgang af instrumentet:


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Camp-hygge :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nyt timelapse-guf fra Jonas Høholt:



Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Efter 8 måneders venten

Nu må vi se om det bliver i år

Screenshot_20220909-173103_Gmail.jpg
Screenshot_20220909-173103_Gmail.jpg (403.78 KiB) Vist 1186 gange
Toyota-ProAce_City_Verso-2020-ig.jpg
Toyota-ProAce_City_Verso-2020-ig.jpg (383.34 KiB) Vist 1186 gange
/Dub

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Det er måske for nogen ikke det store at glædes ved , men for mig er det ikke noget der er sket før .

Så vil gerne glædes over jeg lige har opdaget at, jeg de sidste 3 dage åbenbart har ligget øverst på Behringers officielle Facebook side .
Vedhæftede filer
BBEBECC8-8FF4-4155-ABC4-BBFAAE553B05.png
BBEBECC8-8FF4-4155-ABC4-BBFAAE553B05.png (2.23 MiB) Vist 1064 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jenkins skrev: søn 18. sep 2022 16:55 Det er måske for nogen ikke det store at glædes ved , men for mig er det ikke noget der er sket før .

Så vil gerne glædes over jeg lige har opdaget at, jeg de sidste 3 dage åbenbart har ligget øverst på Behringers officielle Facebook side .


Billede


Fedt! Jeg var lige forbi din profil, det ligner det har givet en stor mængde visninger.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev: søn 18. sep 2022 17:48
Jenkins skrev: søn 18. sep 2022 16:55 Det er måske for nogen ikke det store at glædes ved , men for mig er det ikke noget der er sket før .

Så vil gerne glædes over jeg lige har opdaget at, jeg de sidste 3 dage åbenbart har ligget øverst på Behringers officielle Facebook side .


Billede


Fedt! Jeg var lige forbi din profil, det ligner det har givet en stor mængde visninger.
Ja , undrede mig også over den trafik der har været de sidste par dage . Da min profil ikke just bliver tromlet ned af trafik . Men jeg så bemærker en stor stigning lige pludselig . Og det er stadig små tal , og pludselig er der en video der performer væsentlig bedre .

Men ja , er da kun glad for de kunne lide den . Og jeg pt bestræber mig fremadrettet på 1 video om ugen.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Jeg fotograferer lidt for hyggens skyld lidt basketball. Jeg har selv spillet på et fornuftigt højt niveau, og da min søn begyndte at spille, var det naturligt at tage kameraet med basketligakampe, og jeg har også fotograferet landsholdet nogle gange. Jeg har altid gjort det gratis (mod kreditering), for jeg vil ikke skulle ligge under for at have billeder af alle spillere til pressen og lave opstillede holdfoto før eller efter (det er det kedeligste jeg ved). Med tiden er det så blevet til at jeg kan se hvor stor pris specielt udlændingenes (i Team Fog) familier sætter på at kunne følge en smule med i deres karriere og se deres billeder på facebook. Nogle af spillerne har også brugt mine billeder i deres egen branding. Det er også helt fint med mig, bare de siger til.

Inden sommeren spurgte Arena Næstved så om de måtte bruge et af mine billeder af en lokal spiller og blæse det op i stor på væggen. Det sagde jeg også ja til, og nu hænger det der. Det er ikke - langtfra faktisk, fritlægningen kunne jeg også have lavet noget flottere selv - mit bedste billede, men jeg har været med til at træne Lukas (og min søn) sammen med hans far de sidste 5-6 år, og set ham udvikle sig fra en lille legeglad knægt til U16-landsholdsspiller der var med til EM i sommers og fik debut på Team Fogs' hold i basketligaen i går. Samtidig er der ikke ret meget i mit professionelle virke jeg kan vise frem for andre og sige: "Se, det har jeg lavet". Derfor var det faktisk en overraskende stor glæde for mig at se billedet hænge nede i Arenaen i onsdags, da jeg var dernede. Det føles ret godt.
307973467_10160047347973516_1725793131830830885_n.jpg
307973467_10160047347973516_1725793131830830885_n.jpg (169.92 KiB) Vist 967 gange
--
Robert

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er altid fedt at se ens arbejde blive brugt, om det er betalt eller ej, hvis ens passion bliver belønnet med lidt spotlys 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Er i Ekkodalen på Bornholm, og har optaget en IR. Ja, det er en lavthængende frugt. Dem skal man også huske at plukke.

Glæder mig til at prøve den af i DAWen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Hvordan gjorde du,David ?

Nyt svar