Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev: søn 24. jul 2022 20:32 Ud med de grimme larmende dødsmaskiner, der end ikke er ægte grønne, og ind med kernekraft istedet,.. BUM,.. 😀

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2022-07- ... nu-slukket
Jep. Og værket skal ligge nær ved hvor du bor :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Bag-stræbere :lol:
33996.jpg
33996.jpg (85.13 KiB) Vist 1888 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg vil gerne brokke mig over at Arnold, som har lagt stemme til så mange fede samples på mit keyboard, ikke længere er iblandt os :(

Selvom Arnold næsten altid var sur, aggressiv og direkte voldelig :smash: , så synes jeg alligevel han var en sjov fætter der havde sin charme.

Her ses han angribe min Shure SM57 under en indspilning:

Arnold angriber mikrofon_B.jpg
Arnold angriber mikrofon_B.jpg (115.58 KiB) Vist 1852 gange

Selvom der altid var spektakel og uro omkring ham, kunne ejeren ikke nænne at koge hønsesuppe på ham, da han blev stille. Så nu er han returneret til jorden, hvorfra vi siges at komme:

Arnolds grav.jpg
Arnolds grav.jpg (100 KiB) Vist 1852 gange

:rip:

Om han bliver genrejst på den yderste dag må guderne vide... Men indtil da lever hans vokal i hvert fald videre i mit keyboard :jam:

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

DUBTEMPLE skrev: søn 24. jul 2022 23:17 Bag-stræbere :lol:

33996.jpg
Jeg er ikke imod af atomkraft, men den geopolitiske situation er , i øjeblikket, at for usikker .

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev: søn 11. sep 2022 01:13 Jeg vil gerne brokke mig over at Arnold, som har lagt stemme til så mange fede samples på mit keyboard, ikke længere er iblandt os :(

Selvom Arnold næsten altid var sur, aggressiv og direkte voldelig :smash: , så synes jeg alligevel han var en sjov fætter der havde sin charme.

Her ses han angribe min Shure SM57 under en indspilning:


Arnold angriber mikrofon_B.jpg


Selvom der altid var spektakel og uro omkring ham, kunne ejeren ikke nænne at koge hønsesuppe på ham, da han blev stille. Så nu er han returneret til jorden, hvorfra vi siges at komme:


Arnolds grav.jpg


:rip:

Om han bliver genrejst på den yderste dag må guderne vide... Men indtil da lever hans vokal i hvert fald videre i mit keyboard :jam:
Må han hvile i fred. Har selv haft sådan en hidsig krabat, hvor man skulle gå med en rive foran sig, og skudsikret tøj, når man skulle ind til ham.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg ville faktisk gerne have filmet ham lidt mere... Jeg kunne f.eks. ha' spillet noget brutalt på min lysegrønne el-guitar med ham rendende hysterisk rundt omkring mig. Så kunne man f.eks. være gået ned i knæ, hvor han så ku' ha' kommet farende og angribe guitaren... :twisted: evt. med mig iført min ridderrustning. Det tror jeg bestemt, der kunne være kommet noget go' video ud af :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: søn 11. sep 2022 18:28 Jeg ville faktisk gerne have filmet ham lidt mere... Jeg kunne f.eks. ha' spillet noget brutalt på min lysegrønne el-guitar med ham rendende hysterisk rundt omkring mig. Så kunne man f.eks. være gået ned i knæ, hvor han så ku' ha' kommet farende og angribe guitaren... :twisted: evt. med mig iført min ridderrustning. Det tror jeg bestemt, der kunne være kommet noget go' video ud af :-D
Carpe Diem

Hvorfor gjorde du det ikke ,.. det ku være blevet SÅ godt !!!

Nu er det for sent :(
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev: man 12. sep 2022 02:00 Carpe Diem

Hvorfor gjorde du det ikke ,.. det ku være blevet SÅ godt !!!

Nu er det for sent :(

Tjaa... man kan bare sige, at der er så mange ting, som jeg har en idé om, at jeg skal lave, og så går årene, og meget er endnu ikke blevet gjort. Den nævnte ridderrustning er det efterhånden også en del år siden jeg købte, og jeg har stadig ikke skudt videoer med den, som den ellers er tænkt til. Jo forresten - en enkelt, men det var bare en test. Det så faktisk godt ud 8-) Det er stadig meningen, at jeg skal lave noget musikvideo med den... hvornår det bliver, ved jeg ikke :)

Men det har jo med prioriteringer at gøre også. Hvis man altid har gang i alt muligt, så er der også bare ting, man ikke når.

Jeg har for øvrigt spurgt den nu afdøde Arnolds ejer, om der kommer en afløser. Det gør der måske næste år. Så måske bliver der nye muligheder. Men ja, nogle chancer skal jo gribes når de er der.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Så kom årets opgørelse på varmen; 64.538,74 :doh:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hugo skrev: tors 24. nov 2022 03:21 Så kom årets opgørelse på varmen; 64.538,74 :doh:
Ouchh ,.. hvad plejer den at være ? ☹️
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hugo skrev: tors 24. nov 2022 03:21 Så kom årets opgørelse på varmen; 64.538,74 :doh:
😢 føler med dig, det er helt skævt. 😑
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Har set mange klage over regningerne, hvor det så har vist sig at være a conto på grundlag af sidste års kvartals forbrug – selv den kloge og vidende Søren Pind harcelerrede over regeringen omkring den regning han lige havde fået, ret underholdende.

Men en årsopgørelse i den størrelse er jo helt vildt

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

DUBTEMPLE skrev: tors 24. nov 2022 07:56
Hugo skrev: tors 24. nov 2022 03:21 Så kom årets opgørelse på varmen; 64.538,74 :doh:
Ouchh ,.. hvad plejer den at være ? ☹️
Den plejer at være næsten ingenting. Ny á conto er sat til 6000.- om måneden.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

@Hald og @morten bonde

Jeg har dem (OK Varme) mistænkt for total rod i regnskabet, og som Morten Bjørn er inde på så er à conto system et underligt forældet system fra dengang vi ikke havde internet. Der kørte en mand rundt på knallert og aflæste en gang om året. Idag kan man aflæse real time. OK Nærvarme har endda en måler siddende på vores varmepumpe som måler og sender direkte.
Så det er nok som Morten Bjørn er inde på: Sidste års forbrug, til næste års priser. De har så ikke indregnet at vi self har sat forbruget væsentligt ned i disse tider. Dermed bruger de kunderne som kassekredit, og sparer dyre renter i banken.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2987
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Hugo skrev: tors 24. nov 2022 17:44
DUBTEMPLE skrev: tors 24. nov 2022 07:56
Hugo skrev: tors 24. nov 2022 03:21 Så kom årets opgørelse på varmen; 64.538,74 :doh:
Ouchh ,.. hvad plejer den at være ? ☹️
Den plejer at være næsten ingenting. Ny á conto er sat til 6000.- om måneden.

AV :(

Jeg kender nogle, der har måttet slukke for gasfyret og nu sidder i stuen med dobbelt hue og flere tykke trøjer... :(

Det værste jeg har oplevet indtil videre var den sidste el-regning, der var 3 gange højere, end den plejer at være, selvom jeg den senere tid (vistnok) har brugt mindre strøm end sædvanlig.

Min aconto varme bliver reguleret hvert forår, så jeg aner ikke, hvad konsekvenserne af de nye energi-priser bliver for mit vedkommende. Det har jeg til gode at se.

Vi må håbe på bedre tider.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mr. Soundman skrev: tors 24. nov 2022 19:50
Hugo skrev: tors 24. nov 2022 17:44
DUBTEMPLE skrev: tors 24. nov 2022 07:56

Ouchh ,.. hvad plejer den at være ? ☹️
Den plejer at være næsten ingenting. Ny á conto er sat til 6000.- om måneden.

AV :(

Jeg kender nogle, der har måttet slukke for gasfyret og nu sidder i stuen med dobbelt hue og flere tykke trøjer... :(

Det værste jeg har oplevet indtil videre var den sidste el-regning, der var 3 gange højere, end den plejer at være, selvom jeg den senere tid (vistnok) har brugt mindre strøm end sædvanlig.

Min aconto varme bliver reguleret hvert forår, så jeg aner ikke, hvad konsekvenserne af de nye energi-priser bliver for mit vedkommende. Det har jeg til gode at se.

Vi må håbe på bedre tider.
Ja, held og lykke med din regning til foråret. Vi har osse haft ekstra trøjer på i den seneste tid, men åbenbart ikke til den store nytte.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg føler virkelig med dem der er ramt

Vi er heldige ,..

I Sverige klarer vi den med at holde de mest essentielle vand-installationer frostfri

Fyrer med brændeovn og petroleum efter behov,
og kun når vi er der, petroleum er ikke steget vildt

Brande har vi stort set gratis

Super glad for at vi ikke hoppede på en varme-pumpe, som alle anbefalede, vi vil nu virkelig være EKSTRA kritiske over for denne løsning

Tror ikke længere på prissætningen og systemet

I København har vi billig fjernvarme, mindre og lun lejlighed, har slet ikke haft tændt for varmen endu, vi bundede omkring 17.5 grader for et par dage siden,.. nu igen 18.5 grader, de tykke trøjer er fremme

Vi tænder først når vi er under 17 grader, og holder den der

Slag på tasken, vi får maks brugt for 10.000 kr i år, trods både hus nordpå og lejlighed i kbh

Men i december 21, før vi "rettede ind" fik vi en elregning på 3000 kr blot for EN måned trods vi kun holdt 12 grader i en enkelt stue grundet et køleskab

Det er et røveri mod den brede befolkning

Nogen har tjent kassen
/Dub

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Jeg valgte en varmepumpe dengang fordi strøm var billigt, og det var osse billigere end mit olieforbrug i starten.
Men ingen kunne jo forudse Corona, hvor al handel gik i tomgang, og så Putin der gik amok, med stigende energipriser til følge.
Du har ret i DUBTEMPLE, at der er noget galt med systemet, når flere energiselskaber er hurtige til at sætte prisen op, men ikke sætter den lige så hurtigt ned, når den falder på verdensmarkedet.
De undskylder sig med at de skal være rustet økonomisk til når priserne stiger. Det ved vi godt allesammen er en sandhed med modifikationer, for de tjerner penge som aldrig før.
Jeg har ikke fortrudt varmepumpen (det skal jeg jo sige), men jeg har fortrudt at jeg har leaset den hos OK Varme. Gør det ikke.
Vi kæmper med at få specifikationer på vores forbrug. Det kan meget vel være at den efterregning vi har fået er en fejl. Vi holder kun 19,5 - 20 grader, i et hus på 230 m2. Vi har venner med tilsvarende størrelse huse og med varmepumpe. De bruger ikke nær så meget.
Jeg opdaterer når min kamp med OK er overstået.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Så kom der en ny prisstigning fra Onlime. På to år har de sat prisen op fra 790,- -> 1190,- Så det er sagt op.
Tænker det i stedet bliver en par lokale diske til backup af de vigtigste data og opbevaring på arbejdet (oveni min TimeMachine backup).
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Julen er overstået og nu skal vi igang med at rive køkken ned, spartle, tapetsere og male, inden det skal monteres 2. januar - det er der ikke noget galt i.

Problemet er at jeg vågnede her til morgen...kl 5:00... efter 3 timers søvn med hvad jeg mistænker er en diskosprolaps. Det er satme skidt timet - godt konen er vant til at arbejde. Kiropraktor kl 14:00
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Øv, håber han fik knækket din ryg på plads igen :wink:
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: tirs 27. dec 2022 15:50 Øv, håber han fik knækket din ryg på plads igen :wink:
Tak. Der var ingen mirakelkur, men øvelser, flere behandlinger og selvom jeg havde mere ondt lige bagefter, har han fået løsnet lidt op.

Jeg kan godt bestille lidt, men ikke i helt samme tempo som forventet.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: tirs 27. dec 2022 17:15
DUBTEMPLE skrev: tirs 27. dec 2022 15:50 Øv, håber han fik knækket din ryg på plads igen :wink:
Tak. Der var ingen mirakelkur, men øvelser, flere behandlinger og selvom jeg havde mere ondt lige bagefter, har han fået løsnet lidt op.

Jeg kan godt bestille lidt, men ikke i helt samme tempo som forventet.
Pøj-pøj med både ryg og køkken ,.. dejligt med en opfrisker i køkkenet iøvrigt

Vi har også et lille projekt i 2023:


309723530_782567622967429_8112186681343716232_n.jpg
309723530_782567622967429_8112186681343716232_n.jpg (53.03 KiB) Vist 1331 gange
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: tirs 27. dec 2022 21:19
Pastorius skrev: tirs 27. dec 2022 17:15
DUBTEMPLE skrev: tirs 27. dec 2022 15:50 Øv, håber han fik knækket din ryg på plads igen :wink:
Tak. Der var ingen mirakelkur, men øvelser, flere behandlinger og selvom jeg havde mere ondt lige bagefter, har han fået løsnet lidt op.

Jeg kan godt bestille lidt, men ikke i helt samme tempo som forventet.
Pøj-pøj med både ryg og køkken ,.. dejligt med en opfrisker i køkkenet iøvrigt

Vi har også et lille projekt i 2023:



309723530_782567622967429_8112186681343716232_n.jpg
Det ser godt ud. Gid vi havde så meget plads. Jeg har "kun" lidt mere end 300 Kvm, og alligevel kan jeg ikke rigtig få plads til et køkken uden at skulle til at rode med at fjerne bærende vægge. Det kommer til at se sådan her ud:
Skærmbillede 2022-12-27 kl. 23.18.00.png
Skærmbillede 2022-12-27 kl. 23.18.00.png (4.89 MiB) Vist 1322 gange
Det gamle køkken så således ud da vi købte huset - fra salgsannoncen.
322224311_527565639339461_427846604167561814_n.jpg
322224311_527565639339461_427846604167561814_n.jpg (139.83 KiB) Vist 1322 gange
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: tirs 27. dec 2022 23:23 Det gamle køkken så således ud da vi købte huset - fra salgsannoncen.
322224311_527565639339461_427846604167561814_n.jpg
Super med et forklarende billede ,.. jeg syntes det er en smart løsning ,.. og det klæder typen af hus

Mit animations-billede er en smule misvisende ,.. og Ikeas Metod/Bodbyn er mere retro IRL

https://www.ikea.com/se/sv/rooms/kitche ... ubef0ee660

Prøver at bevare lidt af husets sjæl ,.. ca 18 kvm ,.. det oprindelige køkken bevaret i modsat væg

vedspis4.jpg
vedspis4.jpg (121.96 KiB) Vist 1288 gange
/Dub

Nyt svar