Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Hald »

lakris skrev:Vores sub der er sat til forstærkeren TVet kører igennem siger ikke noget mere
æv, min far levede med en sub der nogle gange virkede i over 1-2 år. Så fik jeg nok af det og fandt en brugt på DBA efter 1 minut, dagen efter havde han endnu bedre lyd end før og det havde næsten ikke kostet ham noget. I bakspejlet skulle den være skiftet for længst.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Ja, og så lige når man skal se The rise of Skywalker

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Gammelfar her er ved at være godt træt af at kommunikere med millenials :evil:

Hvor irriterende er det lige at få leveret en kortere meddelelse over 16 beskeder! Kan i for h********* ikke lige konstruere en hel sætning inden i sender til mig, i stedet for at sprede den ud over 16 nye linier med hver sin popup alarm og tilhørende bip bip og meddelelses ikon?

Og ja, jeg kan godt se at det er nemmere for dig at indtale en lang besked end at skrive den på tekst, men det tager 3 gange så lang tid for mig at lytte den af! Og er der vigtig information i midten af beskeden som jeg lige skal have to gange, så skal jeg lytte helt forfra!

Små egoist svin!

- Gammelfar out

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Morten B skrev:Gammelfar her er ved at være godt træt af at kommunikere med millenials :evil:

Hvor irriterende er det lige at få leveret en kortere meddelelse over 16 beskeder! Kan i for h********* ikke lige konstruere en hel sætning inden i sender til mig, i stedet for at sprede den ud over 16 nye linier med hver sin popup alarm og tilhørende bip bip og meddelelses ikon?

Og ja, jeg kan godt se at det er nemmere for dig at indtale en lang besked end at skrive den på tekst, men det tager 3 gange så lang tid for mig at lytte den af! Og er der vigtig information i midten af beskeden som jeg lige skal have to gange, så skal jeg lytte helt forfra!

Små egoist svin!

- Gammelfar out
[emoji3531] <3

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

https://www.dr.dk/nyheder/viden/natur/s ... r-traekker

Fordi at være i naturen handler om at få likes til ens instagram profil?

"Du kan tage ud i naturen. Og i stedet for at gå formålsløst rundt, kan du lave lækkert content til din Instagram."

Jeg brækker mig. :censored:

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Og ja, jeg kan godt se at det er nemmere for dig at indtale en lang besked end at skrive den på tekst, men det tager 3 gange så lang tid for mig at lytte den af!
Sådan har jeg det som regel med video-tutorials. F.eks, ting der handler om kode. Det tager mig næsten ingen tid at turbo-scanne igennem en lang tekstbaseret tutorial, for at se om den rent faktisk indeholder det jeg leder efter. Jeg kan skimme det i noget a'la 10x hastighed af normal læsning ved lige at kigge ned over siderne. Hvis den så ser rigtig ud, så læser jeg den grundigt i normal hastighed. Det kan man bare ikke med en video. :-P Og man kan heller ikke nemt copy-paste noget tekst ud fra en video.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev:https://www.dr.dk/nyheder/viden/natur/s ... r-traekker

Fordi at være i naturen handler om at få likes til ens instagram profil?

"Du kan tage ud i naturen. Og i stedet for at gå formålsløst rundt, kan du lave lækkert content til din Instagram."

Jeg brækker mig. :censored:
Tænkte det samme da jeg så det tidligere idag.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

AvS skrev:https://www.dr.dk/nyheder/viden/natur/s ... r-traekker

Fordi at være i naturen handler om at få likes til ens instagram profil?

"Du kan tage ud i naturen. Og i stedet for at gå formålsløst rundt, kan du lave lækkert content til din Instagram."

Jeg brækker mig. :censored:
Har det ikke handlet om det længe?

"Neeejjj se, vi er på Himmelbjerget (dele, dele), øh nej, nu er vi hjemme, vi nåede ikke at se det :cry:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Nu er det 4,5 måned siden jeg var i kongeriet.. Og må godt nok tilstå jeg savner DK..

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Læst 5 artikler med en gennemsnitslængde på 12 sider igår via min ipad of jottacloud(hvor pdf filerne ligger).. Lavet highlights (markering) af vigtige ting i teksten..

Og idag hvor jeg skal bruge markeringerne for at finde de relevante ting til min egen artikkel, er ALLE markeringerne væk 🤪

Så må man bruge hukommelsen...........

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mike-air skrev: fre 17. apr 2020 12:32Og idag hvor jeg skal bruge markeringerne for at finde de relevante ting til min egen artikkel, er ALLE markeringerne væk 🤪

Så må man bruge hukommelsen...........
Nitte 🤦‍♂️
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev: tors 9. apr 2020 15:02 Nu er det 4,5 måned siden jeg var i kongeriet.. Og må godt nok tilstå jeg savner DK..
Husker du morsmålet ditt ? :wink:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev: lør 18. apr 2020 02:47
Mike-air skrev: tors 9. apr 2020 15:02 Nu er det 4,5 måned siden jeg var i kongeriet.. Og må godt nok tilstå jeg savner DK..
Husker du morsmålet ditt ? :wink:
Haha. Jeg tror faktisk du kan slippe afsted med at skrive norsk til mig uden jeg lægger mærke til det :-P Første gang jeg læser dette opfatter jeg faktisk ikke at det ikke var dansk :lol: :oops:

Jeg er MAX sprogforvirret.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Mike-air skrev: lør 18. apr 2020 12:47
Hugo skrev: lør 18. apr 2020 02:47
Mike-air skrev: tors 9. apr 2020 15:02 Nu er det 4,5 måned siden jeg var i kongeriet.. Og må godt nok tilstå jeg savner DK..
Husker du morsmålet ditt ? :wink:
Haha. Jeg tror faktisk du kan slippe afsted med at skrive norsk til mig uden jeg lægger mærke til det :-P Første gang jeg læser dette opfatter jeg faktisk ikke at det ikke var dansk :lol: :oops:

Jeg er MAX sprogforvirret.
I min ungdom boede jeg et år i Grækenland og talte græsk og mest engelsk. De første danskere jeg mødte dernede talte jeg engelsk med, jeg havde simpelt hen problemer med at kalde det frem :!:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hugo skrev: lør 18. apr 2020 14:03
Mike-air skrev: lør 18. apr 2020 12:47
Hugo skrev: lør 18. apr 2020 02:47

Husker du morsmålet ditt ? :wink:
Haha. Jeg tror faktisk du kan slippe afsted med at skrive norsk til mig uden jeg lægger mærke til det :-P Første gang jeg læser dette opfatter jeg faktisk ikke at det ikke var dansk :lol: :oops:

Jeg er MAX sprogforvirret.
I min ungdom boede jeg et år i Grækenland og talte græsk og mest engelsk. De første danskere jeg mødte dernede talte jeg engelsk med, jeg havde simpelt hen problemer med at kalde det frem :!:
Det er mærkeligt hvordan den sproglige del af hjernen fungerer... Jeg er for eksempel suveræn til at skrive Norsk- folk er ofte imponeret. Men udtale har jeg mega svært ved. Må jo håbe det ændrer sig med årene hvis jeg bliver her oppe..

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Altså ... den der f*cking lyd, når man skraber en side af bilen hen over væggen i en parkeringskælder, og man bare ved, at man har f*cked op.. Top neders.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

MrBacon skrev: man 20. apr 2020 19:22 Altså ... den der f*cking lyd, når man skraber en side af bilen hen over væggen i en parkeringskælder, og man bare ved, at man har f*cked op.. Top neders.
Kender den ikke, men føler med dig. 😢
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

De har kommet klor i vandet her i Oslo..... Det er lidt halvklamt at drikke. Må hamstre noget flaske-vand.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Politisk politi, og politikere, der tilsidesætter både lov og anstændighed, når der skal slikkes røv hos virus-regimet, nu er der faldet en del erstatninger, men kun små symbolske beløb, og ingen af røvhullerne har vist fået deres egen røv på komedie, sådan for alvor,...

En klam forestilling, det står værre til end jeg troede

https://www.dr.dk/nyheder/indland/tibet ... _mode=true
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Birketræer!!

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ed/8104031

Jeg fatter ikke man river disse bygninger ned, når der er så mange der mangler bolig -ex nu kommer der snart et nyt hold der skal finde en studiebolig

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

derermusikanten000 skrev: ons 29. apr 2020 20:25 https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ed/8104031

Jeg fatter ikke man river disse bygninger ned, når der er så mange der mangler bolig -ex nu kommer der snart et nyt hold der skal finde en studiebolig
Jeg ved godt det lyder sindssygt, men det er faktisk mere økonomisk givet den situation vi er i, at betale folk for at rive lortet ned, og så bygge noget nyt op til dem der mangler bolig. Det er en kunstig måde at sætte gang i hjulene på.

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det var osse noget hurtigt betonsjusk men smed op på ingen tid da København blev til Storkøbenhavn op gennem -60`erne og -70´erne.
Alle store byer var begyndt at få vokseværk, og man byggede med dette dejlige nye materiale, beton.
Jeg ved godt at det er frygteligt for de mennesker som bliver revet op med rode, men de finder sig vel til rette et nyt sted.
Selv er jeg flyttet 7 gange i mit liv, det er ikke nogen katastrofe.

Det der kan bekymrer mere er om folk bliver genhuset til noget der passer til deres økonomi.
Det bekymrer mig osse at man kan sætte en begrænsning på hvilken slags mennesker der må bo i et område. Jeg er ikke vild med tanken om at etnicitet, indkomst, social status skal afgøre hvor man kan bo.
Det må ikke blive for homogent, siger politikerne. Nej, okay, så må vi da til at kigge lidt på nordsjælland, måske.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

problemet derude var at der var mange kriminelle og de skal helt klart spredes om ikke andet så for signalværdien af -opfør ell smut.mange derude var på overførsel og i nogle tilfælde ikke dansktalende, trods mange år i landet.
men boligerne fejlede ikke noget - grimt ja men fedt nok da der er boligmangel - dem der boede der får boligsikring det nye sted , så det skal nok gå.--måske er de flyttet op til whisky bæltet ,det ville de blive glade for allesammen :) :-D

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10301
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Livet som phd studerende kan være rigtig, rigtig gråt nogengange. Nogengange kunne man godt ønske man i stedet havde et arbejde fra 8-16 hvor alle bekymringer er glemt så snart man har forladt arbejdspladsen. Jeg har pt. ikke "holdt weekend" i godt og vel 3 uger, og det mønster har egentlig været gældende hele foråret; jeg holder måske weekend en gang i måneden. Det er lidt hårdt nogengange *indsæt gerne trist violin-stykke*.

Nyt svar