Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Hugo »

(slukker for musikken fra den amerikanske film, hvor manden er blevet arbejdsløs, kæresten er skredet og hunden er død)

Find nogle lyspunkter som ligger ikke for langt ude i fremtiden, noget at glæde sig til som giver et lille kick af seretonin og dopamin.
Det kunne f.eks. være at komme hjem og se din familie. :-D
Jeg kan da ikke ha´ at en af mine bedste moddebattører her går ned med flaget :wink:
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike - med den retning du har valgt i livet, kommer der altid til at være et projekt der både er presserende og vigtigt. Jeg vil virkelig anbefale, at du øver dig på at prioritere afslapning og at 'gå hjem fra arbejde'. Ellers brænder man simpelthen ud. Til gengæld skal man så også øve sig i at være virkelig effektiv, når man så ER på arbejde. (skrev manden på Lydmaskinen fra sin arbejdsplads, mens han spiste frokost ved sit skrivebord, som man heller ikke bør gøre)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Enig, selv et 8-16 job kræver disciplin for at holde fri i hovedet, eller for at tage hjem kl 16..

Men hvis du selv bestemmer hvornår dine pauser er, har du måske også frihed til at placere dem når det er fedest, f.eks. Hvis du arbejder om aftenen, så kan du tage time-out perioder mens der er dejligt lyst og godt vejr udenfor, og i den periode ikke tænke på arbejde. Måske tage en lille ny hobby op eller et mobilspil, eller lytte til en podcast, eller ringe til nogle venner osv.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Mike-air skrev: fre 15. maj 2020 10:51 *indsæt gerne trist violin-stykke*.
Billede

Det bliver som regel mere overskueligt, når du er færdig. Neder hvis du brænder ud inden .... De professorer og forskere jeg kender har en rimelig chill hverdag.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

^^^ Tak for opbakning! Det ironiske er at idag er de fleste af mine bekymringer væk igen, fordi det viste sig at den feedback jeg havde fået på en vigtig deliverable var forkert.
Smittefar skrev: fre 15. maj 2020 11:23 Mike - med den retning du har valgt i livet, kommer der altid til at være et projekt der både er presserende og vigtigt. Jeg vil virkelig anbefale, at du øver dig på at prioritere afslapning og at 'gå hjem fra arbejde'. Ellers brænder man simpelthen ud. Til gengæld skal man så også øve sig i at være virkelig effektiv, når man så ER på arbejde. (skrev manden på Lydmaskinen fra sin arbejdsplads, mens han spiste frokost ved sit skrivebord, som man heller ikke bør gøre)
Haha. Spot on mht. at minimere overspringshandlinger. Ja, jeg husker tidligere at de her weekender faktisk gør noget for energi niveau og produktivitet overordnet set. Jeg er bare i en kritisk fase af mit projekt hvor jeg er nødt til at løbe rigtig stærkt op til en deadline. Men alligevel er der nok en point i at tage pauser både fysisk og mentalt. Helt klart.
MrBacon skrev: fre 15. maj 2020 11:50 Det bliver som regel mere overskueligt, når du er færdig. Neder hvis du brænder ud inden .... De professorer og forskere jeg kender har en rimelig chill hverdag.
Hmm. Hvis du tænker på mængden af opgaver man laver i løbet af en dag, så ja- det kan sagtens være super chill eks. de dage hvor man kun beskæftiger sig med sin egen forskning. Og særligt når det går godt- men det er også en position hvor man er nødt til at være selv-styrende og selvkritisk, og det fører nogle andre ting med sig... Dårlig mental sundhed er åbenbart ret udbredt blandt phd-studerende.

Jeg tror ikke jeg er i den kategori lige nu- jeg er bare passager i den følelsesmæssige rollercoaster der hedder mikes phd-projekt :roll:

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Min 2018 Mac Book pro er blevet lydt tykkere - desvære er det ikke fordi den venter sig men bare det faktum at batterier er dødt og skal udskiftes.
Jeg tog lige en snak med apple, maskine er under to år gammel men er købt i erhverv så der er ingen garanti. Supporten var helt enig i at der nok havde være en fejl batteriet fra starten af men det så bare var ærgeligt, for mig og jeg kunne bare selv betale.
Øv Øv ØV


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

[indsæt en masse bandeord]

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Det som er endnu mere himmelråbende er, at fagfolkene siger at det er småting, da man (bare fra Lynetten) udleder mange tons N og P årligt, faktisk meget mere end de par dråber det drejer sig om nu.
Det himmelråbende er så at samtlige journalister ikke råber i kor: "a hvarfornået", og drejer fokus hen på det osse?????

Hvad fanden har vi dyre renseanlæg til?
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »



hold da kæft :(

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

7BAAD883-39B4-44FA-9B8B-4B7C663FF8A2.jpeg
7BAAD883-39B4-44FA-9B8B-4B7C663FF8A2.jpeg (2.02 MiB) Vist 597 gange
Min Mac, der står til afdrypning efter mødet med en god, stor kop kaffe. Med mælk. Og kakaopulver. Den slags uheld er bare ikke i orden.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mælk og kakaopulver i kaffe lyder som et pænt stort uheld ;)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Øv David :-(

Håber du får den vakt til live igen, og uden følgevirkninger
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Min erfaring er at der altid vil komme følgevirkninger af sådan noget, spørgsmålet er bare hvornår. 😢
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg sender den til check + evt. rep i dag. Jeg har heldigvis backup, og er heldigvis forsikret. Men derfor er det da surt alligevel.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

david mondrup skrev: tirs 2. jun 2020 12:33 Jeg har heldigvis backup, og er heldigvis forsikret.
😍 Det har ikke meget med held at gøre, der er vi over i noget med fornuftige aktive tilvalg. Mit IT-mand-hjerte bliver meget glad!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Stærkt.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Løbere der nidkært vælger at løbe i den modsatte retning af alle andre i trafikken.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

petal skrev: ons 3. jun 2020 18:04 Løbere der nidkært vælger at løbe i den modsatte retning af alle andre i trafikken.
Løbere og cyklister der cykler/løber midt ude på vejen, på vej op af et fjeld, uden at se sig tilbage... Og idioter med elbil som ikke har nogen måde at advare dem om at man er der, andet end at bruge hornet, men vælger ikke at bruge hornet, fordi det er lidt røvhuls agtigt.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Mike-air skrev: ons 3. jun 2020 18:08men vælger ikke at bruge hornet, fordi det er lidt røvhuls agtigt.
Jeg har ofte tænkt på, at man burde opfinde en mere venlig/minde dramatisk pendant til hornet. Det kunne være en højttaler, som fyrer round robin samples af, med f.eks. en som rømmer sig højlydt, hoster eller en som lige siger "Hov hov". Måske ikke en 100% seriøs ide. :-P

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev: ons 3. jun 2020 18:37
Mike-air skrev: ons 3. jun 2020 18:08men vælger ikke at bruge hornet, fordi det er lidt røvhuls agtigt.
Jeg har ofte tænkt på, at man burde opfinde en mere venlig/minde dramatisk pendant til hornet. Det kunne være en højttaler, som fyrer round robin samples af, med f.eks. en som rømmer sig højlydt, hoster eller en som lige siger "Hov hov". Måske ikke en 100% seriøs ide. :-P
Din ide er ikke helt gal. Eller måske er den, men Elon har sagt at der vil komme "customizable" lyde (bl.a. kokos-nødder/klik klak lyd) til når det bliver lovkrav :roll:

Jeg har selv tænkt på jeg måske skulle pumpe noget høj musik med dyb bass når jeg kører bag cyklister i sådan en situation igen :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Vi er lidt over i min gamle drøm om en præ-menstruel kvindestemme til min GPS
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev: ons 3. jun 2020 20:02 Vi er lidt over i min gamle drøm om en præ-menstruel kvindestemme til min GPS
Haha. Det lyder som en vinder...

Om 20 meter, DREJ TIL HØJRE! Nej, ikke DEN højre!! den anden højre!! Fortsæt 2 kilometer, derefter drej til venstre...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis hun skiftede til Darth Vader gps'en hver 3. ord ville det være godt.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg kan ikke rigtigt finde ud af LM v3 :( eller er ikke tilvænnet endnu.

Nyt svar