Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af amolin »

Mike-air skrev: søn 28. nov 2021 20:06
amolin skrev: søn 28. nov 2021 19:18
Mike-air skrev: søn 28. nov 2021 17:54 Så er det heldigt der er noget der hedder ‘drift/drag mode’;
Nej, det er heldigt der er noget der hedder baghjulstræk, så man kan de der ting uden håndbremse og uden elektroniske hjælpemidler ;)
Med en motor på hver aksel behøver man ikke vælge ;-)
kan du slå den over til rent baghjulstræk?
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

amolin skrev: søn 28. nov 2021 21:31
Mike-air skrev: søn 28. nov 2021 20:06
amolin skrev: søn 28. nov 2021 19:18

Nej, det er heldigt der er noget der hedder baghjulstræk, så man kan de der ting uden håndbremse og uden elektroniske hjælpemidler ;)
Med en motor på hver aksel behøver man ikke vælge ;-)
kan du slå den over til rent baghjulstræk?
Jeg har ikke performance-udgaven, så nej :-D

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

https://www.dr.dk/nyheder/indland/ahmed ... r-i-retten

Dansk FET-agent fængslet for terror han aldrig har begået, og pga. en rejse til Syrien som Forsvaret selv har bedt ham om.

Bananrepublikken Danmark. Danmark er ikke en skid bedre på retssikkerhedsområdet, end Rusland eller Kina!!!!

Jeg er _SÅ_ træt af diverse regeringer og myndigheder, der undlader at besvare eller tage sig af skandalesager, af frygt for at "tabe ansigt".

Retssikkerheden må være NUMBER ONE i ETHVERT land! Også I Danmark!

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev: søn 5. dec 2021 12:07 https://www.dr.dk/nyheder/indland/ahmed ... r-i-retten

Dansk FET-agent fængslet for terror han aldrig har begået, og pga. en rejse til Syrien som Forsvaret selv har bedt ham om.

Bananrepublikken Danmark. Danmark er ikke en skid bedre på retssikkerhedsområdet, end Rusland eller Kina!!!!

Jeg er _SÅ_ træt af diverse regeringer og myndigheder, der undlader at besvare eller tage sig af skandalesager, af frygt for at "tabe ansigt".

Retssikkerheden må være NUMBER ONE i ETHVERT land! Også I Danmark!
Vi kender nok ikke hele historien, som f. eks. at der kunne stå i hans kontrakt/jobbesktivelse "blir´ du taget, så kender vi dig ikke"
Det ville jo få konsekvenser for andre/fremtidige lignende operationer.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hugo skrev: søn 5. dec 2021 12:19
mediumaevum skrev: søn 5. dec 2021 12:07 https://www.dr.dk/nyheder/indland/ahmed ... r-i-retten

Dansk FET-agent fængslet for terror han aldrig har begået, og pga. en rejse til Syrien som Forsvaret selv har bedt ham om.

Bananrepublikken Danmark. Danmark er ikke en skid bedre på retssikkerhedsområdet, end Rusland eller Kina!!!!

Jeg er _SÅ_ træt af diverse regeringer og myndigheder, der undlader at besvare eller tage sig af skandalesager, af frygt for at "tabe ansigt".

Retssikkerheden må være NUMBER ONE i ETHVERT land! Også I Danmark!
Vi kender nok ikke hele historien, som f. eks. at der kunne stå i hans kontrakt/jobbesktivelse "blir´ du taget, så kender vi dig ikke"
Det ville jo få konsekvenser for andre/fremtidige lignende operationer.
Jeg mener at hvis dette er tilgangen til retssystemet fra de danske myndigheder - så bør alle danskere være bange for at blive vilkårligt arresteret og få en unfair rettergang.

For Danmark har nu vist sig ikke at være bedre end Kina, Rusland - eller Cuba for den sags skyld.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det kan lige så godt være ham selv der er fuld af løgn, køre et taktisk spil, har en agenda vi ikke kender, eller har været dobbelt-agent fra starten

Kritikken mod myndighederne er letkøbt og biased

(som det er set før)

Fint nok at vi har et efterretningsvæsen der i sagens natur arbejdet lukket. Det har alle lande. Alernativet ville være endu mere problematisk.
/Dub

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

DUBTEMPLE skrev: søn 5. dec 2021 12:58 Det kan lige så godt være ham selv der er fuld af løgn, køre et taktisk spil, har en agenda vi ikke kender, eller har været dobbelt-agent fra starten

Kritikken mod myndighederne er letkøbt og biased

(som det er set før)

Fint nok at vi har et efterretningsvæsen der i sagens natur arbejdet lukket. Det har alle lande. Alernativet ville være endu mere problematisk.
Har du læst artiklerne idag?

Iflg. Berlingskes oplysninger, har personer inde i FET selv sagt at de er frustrerede over det, fordi det ER deres egen.
Men der kommer inden officielle meldinger, og FET (officielt) nægter at tale med pressen. Hvorfor i alverden skulle FET-folk sige god for en ægte terrorist?

Hvis det ER en terrorist, hvorfor vil FET så ikke officielt afkræfte at det er deres egen? Istedet lukker de helt i.

Der er helt klart noget råddent i denne sag.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg kan ikke lade være med at sidde tilbage med indtrykket af at der er en lynche-stemning mod Inger Støjberg nu. Jeg kan som sagt ikke fordrage hendes holdning overfor mennesker der er født under andre vilkår end hende selv.. Men jeg syntes ikke der skal koges mere suppe på det nu.

Indtrykket kommer delvist fra sociale medier, men også måden de traditionelle medier dækker sagen:
https://www.dr.dk/nyheder/politik/adski ... jbergs-dom

Som svar på artiklen:
- Ja, så er retfærdigheden sket fyldest. Men man behøver ikke altid slå tilbage verbalt fordi man bliver slået på. Hendes politiske karriere lader til at være slut. Behøver vi høre/se mere om den sag og om hende nu?

Hvis man går ind for lighed mellem mennesker; behøver det så at foregå ved at lynche dem der er imod de værdier? Ka man ikke bare tie dem ihjel?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Når jeg bare lader fingrene flyde hen over tastaturet, og prøver at skrive "elektronisk musik", så kommer der til at stå "elektronsik msuik". Hvilket jeg så skal tilbage og rette. Men kombien af min indgroede finmotoriske muskelhukommelse og så layoutet på et qwerty keyboard bringer mig hertil, ca. 9 ud af 10 gange. Jeg er i gang med at skrive min efteruddannelsesorlovsrapport, med deadline om et par uger, og i den optræder vendingen "elektronisk musik" *rigtig*(!) mange gange.

Edit: jeg vil lige kigge på, om man ikke kan lære word autokorrektur. Det kunne man i en tidligere officepakke, jeg har brugt engang ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev: ons 29. dec 2021 15:33 Edit: jeg vil lige kigge på, om man ikke kan lære word autokorrektur. Det kunne man i en tidligere officepakke, jeg har brugt engang ...
Det kan man så godt. Nogle gange skal man bare brokke sig over noget, for at få sparket i bagen der gør at man rykker på at løse et problem :-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

david mondrup skrev: ons 29. dec 2021 15:33 Når jeg bare lader fingrene flyde hen over tastaturet, og prøver at skrive "elektronisk musik", så kommer der til at stå "elektronsik msuik". Hvilket jeg så skal tilbage og rette.
Så vil jeg til gengæld glæde mig over, at jeg åbenbart ikke er den eneste, der har det sådan :)

Jeg plejer desuden at få byttet om på et mellemrum og et bogstav, når det skal gå stærkt... "såda nnoge ti de nhe rstil".

david mondrup skrev: ons 29. dec 2021 15:33 ...Men kombien af min indgroede finmotoriske muskelhukommelse og så layoutet på et qwerty keyboard bringer mig hertil, ca. 9 ud af 10 gange. ...
Det må være noget med signalhastigheden henad forskellige nervebaner, der ikke er ordentligt indbyrdes afstemt, så bogstav-sekvensen er korrekt ved afsendelse, men forkert når den når sit endemål. Jeg har hørt, at der findes noget der hedder "neuro rewiring". Det kan være, man alligevel sku' prøve sådan noget... :-D

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mr. Soundman skrev: ons 29. dec 2021 18:20
david mondrup skrev: ons 29. dec 2021 15:33 Når jeg bare lader fingrene flyde hen over tastaturet, og prøver at skrive "elektronisk musik", så kommer der til at stå "elektronsik msuik". Hvilket jeg så skal tilbage og rette.
Så vil jeg til gengæld glæde mig over, at jeg åbenbart ikke er den eneste, der har det sådan :)

Jeg plejer desuden at få byttet om på et mellemrum og et bogstav, når det skal gå stærkt... "såda nnoge ti de nhe rstil".

david mondrup skrev: ons 29. dec 2021 15:33 ...Men kombien af min indgroede finmotoriske muskelhukommelse og så layoutet på et qwerty keyboard bringer mig hertil, ca. 9 ud af 10 gange. ...
Det må være noget med signalhastigheden henad forskellige nervebaner, der ikke er ordentligt indbyrdes afstemt, så bogstav-sekvensen er korrekt ved afsendelse, men forkert når den når sit endemål. Jeg har hørt, at der findes noget der hedder "neuro rewiring". Det kan være, man alligevel sku' prøve sådan noget... :-D
Samme type keyboardproblemer her. Dog ikke hvis jeg skriver på mit helt gamle IBM metalkeyboard, der er stadig ikke lavet noget der kan måle sig med det, hvis man da ikke bliver træt af at skulle have høreværn på, hver gang man skal skrive noget.

Jeg har også forsøgt mig med rewiring-reset - men 240 V var åbenbart ikke nok. Jeg tøver lidt med at sætte flere faser på :)
--
Robert

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg vil brokke mig over, at de aldrig gør sådan noget her i Kastrup Lufthavn, når jeg rejser... Det ku' de godt ta' og indføre:



Så havde SAS heller ikke haft så mange problemer :banan:

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

... og her i Aeroporti de Roma - fra 2:52-5:42



Jeg får da vidst rejst for lidt.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mr. Soundman skrev: tors 30. dec 2021 20:22 Jeg får da vidst rejst for lidt.
Jeg har rejst alt for meget, men åbenbart på de forkerte tidspunkter og i de forkerte lufthavne.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Her kommer lidt piveri.. Det håber jeg der også er plads til her i tråden.

Aldrig har jeg tjent så mange penge som jeg gør nu, men sjældent har jeg også været så stresset og deprimeret omkring fremtiden. Det kan godt virke lidt som om det ikke er det rigtige spor jeg har fundet, rent karrieremæssigt.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Det er godt at du er opmærksom på at lytte til dig selv. Held og lykke med det, hvad end du finder ud af.

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

Mike-air skrev: lør 8. jan 2022 22:54 Her kommer lidt piveri.. Det håber jeg der også er plads til her i tråden.

Aldrig har jeg tjent så mange penge som jeg gør nu, men sjældent har jeg også været så stresset og deprimeret omkring fremtiden. Det kan godt virke lidt som om det ikke er det rigtige spor jeg har fundet, rent karrieremæssigt.
Penge er ligegyldige.
Gør noget, før filmen knækker.
Det gjorde jeg ikke.
Betaler stadig prisen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: lør 8. jan 2022 22:54 sjældent har jeg også været så stresset og deprimeret omkring fremtiden.
Mit job er ikke en dans på roser, men jeg er meget bevidst om tidligere jobs der var LANGT værrer, så holder fast de sidste par år

(trækker stikket før tid, så der skal trods alt lidt penge på bogen også)

Kan du, uden at du oplever det som over grænsen, beskrive HVORFOR fremtiden deprimerer dig ???

Det kunne jo være et spørgsmål om at tackle og prioriterer, eller fravælge andet end lige sit job, eller branche

Eller måske du bare savner Danmark, eller din familie og gamle venner som de f*cking restriktioner afskærrer dig fra

Jeg tror corona-politiken alene, i sig selv, har drevet mange ud over kanten på forkellig vis
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: søn 9. jan 2022 08:36
Mike-air skrev: lør 8. jan 2022 22:54 sjældent har jeg også været så stresset og deprimeret omkring fremtiden.
Mit job er ikke en dans på roser, men jeg er meget bevidst om tidligere jobs der var LANGT værrer, så holder fast de sidste par år

(trækker stikket før tid, så der skal trods alt lidt penge på bogen også)

Kan du, uden at du oplever det som over grænsen, beskrive HVORFOR fremtiden deprimerer dig ???

Det kunne jo være et spørgsmål om at tackle og prioriterer, eller fravælge andet end lige sit job, eller branche

Eller måske du bare savner Danmark, eller din familie og gamle venner som de f*cking restriktioner afskærrer dig fra

Jeg tror corona-politiken alene, i sig selv, har drevet mange ud over kanten på forkellig vis
Ja, kan godt følge logikken. Og jeg tror også det er smart bare at blive ved den ‘djævel man kender’ eller hvad det er man siger.

Jeg er generelt ikke særlig god til at finde ud af hvad det er der er galt netop nu, det er altid først et stykke tid efter at jeg ser det i bagklogskabens klare lys.

Men jeg tror der er et mismatch mellem værdier blandt jeg og mine kolleger. I denne uge har jeg oplevet min chef behandle en ekstern forsker rigtig dårligt, blot fordi det ikke var klart om der bar penge i hans foreslåede projekt.

Jeg har også oplevet diskussioner omkring transperans hvor 90% inkl. Ledelsen mente man ikke skulle være transperant omkring fejl i data. Normalt plejer jeg at være rasmus modsat og udfordre folk i sådanne situationer, men jeg følte det var en tabt diskussion der bare ville gøre mig upopulær. Skråsikkerheden var alt for høj.

Og så er det et ‘remote job’ jeg har fået, hvor jeg kun har interaktion med kolleger over teams fordi de sidder spredt over hele norden; i virkeligheden vil jeg måske hellere arbejde med de lokale her oppe, og lære dem og kulturen bedre at kende.

Ovenstående giver jo ikke ligefrem optimisme om fremtiden i den rolle, men der er også en del ting fra den akademiske verden jeg kommer til at savne; særligt kontakt med studerende. Det at hjælpe folk, og se dem vokse. Det er utrolig tilfredsstillende/givende. Det kommer ikke til at være en ting i min nye rolle.

Og så er der den lille detalje at jeg skal nå at skrive min phd færdig i min fritid, inden 15. februar. Det bidrager godt til en stresset hverdag :-P

Jeg savner naturligvis også min familie (meget! Ikke set dem siden i sommer) men jeg ringer hver uge og taler med de fleste. På en måde er jeg tættere med dem end tidligere- særligt de ældste i familien.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: søn 9. jan 2022 09:11
DUBTEMPLE skrev: søn 9. jan 2022 08:36
Mike-air skrev: lør 8. jan 2022 22:54 sjældent har jeg også været så stresset og deprimeret omkring fremtiden.
Mit job er ikke en dans på roser, men jeg er meget bevidst om tidligere jobs der var LANGT værrer, så holder fast de sidste par år

(trækker stikket før tid, så der skal trods alt lidt penge på bogen også)

Kan du, uden at du oplever det som over grænsen, beskrive HVORFOR fremtiden deprimerer dig ???

Det kunne jo være et spørgsmål om at tackle og prioriterer, eller fravælge andet end lige sit job, eller branche

Eller måske du bare savner Danmark, eller din familie og gamle venner som de f*cking restriktioner afskærrer dig fra

Jeg tror corona-politiken alene, i sig selv, har drevet mange ud over kanten på forkellig vis
Ja, kan godt følge logikken. Og jeg tror også det er smart bare at blive ved den ‘djævel man kender’ eller hvad det er man siger.

Jeg er generelt ikke særlig god til at finde ud af hvad det er der er galt netop nu, det er altid først et stykke tid efter at jeg ser det i bagklogskabens klare lys.

Men jeg tror der er et mismatch mellem værdier blandt jeg og mine kolleger. I denne uge har jeg oplevet min chef behandle en ekstern forsker rigtig dårligt, blot fordi det ikke var klart om der bar penge i hans foreslåede projekt.

Jeg har også oplevet diskussioner omkring transperans hvor 90% inkl. Ledelsen mente man ikke skulle være transperant omkring fejl i data. Normalt plejer jeg at være rasmus modsat og udfordre folk i sådanne situationer, men jeg følte det var en tabt diskussion der bare ville gøre mig upopulær. Skråsikkerheden var alt for høj.

Og så er det et ‘remote job’ jeg har fået, hvor jeg kun har interaktion med kolleger over teams fordi de sidder spredt over hele norden; i virkeligheden vil jeg måske hellere arbejde med de lokale her oppe, og lære dem og kulturen bedre at kende.

Ovenstående giver jo ikke ligefrem optimisme om fremtiden i den rolle, men der er også en del ting fra den akademiske verden jeg kommer til at savne; særligt kontakt med studerende. Det at hjælpe folk, og se dem vokse. Det er utrolig tilfredsstillende/givende. Det kommer ikke til at være en ting i min nye rolle.

Og så er der den lille detalje at jeg skal nå at skrive min phd færdig i min fritid, inden 15. februar. Det bidrager godt til en stresset hverdag :-P

Jeg savner naturligvis også min familie (meget! Ikke set dem siden i sommer) men jeg ringer hver uge og taler med de fleste. På en måde er jeg tættere med dem end tidligere- særligt de ældste i familien.
Lidt af en nød at knække, pøj-pøj med phd, måske det letter lidt når denne er fulgt til dørs

Ved ikke om du kunne være tilknyttet det akademiske miljø sådan lidt på lavt blus, gæste-forelæsninger, mentor, eller noget

Jeg har også måttet rette ind og spille idiot som mekaniker/tekniker i størrer selskaber, et must på mange levels, ja,..

At blive en del af samfundet er noget jeg også skal forholde mig til her i Sverige, især på sigt,..

Overvejer hvad jeg kunne angagere mig i som ikke har noget med job at gøre


Hvad gør man hvis spejder og gospel-kor er det eneste ? :lol:
/Dub

Medlemsavatar
TJJ
Forum Donator
Indlæg: 465
Sted: Danmark

Indlæg af TJJ »

DUBTEMPLE skrev: søn 9. jan 2022 11:24
Hvad gør man hvis spejder og gospel-kor er det eneste ? :lol:
Man laver da sine egne producer-camps og viser de spejdere, hvordan man pumper en lejrbåls-sang op.

Hvad tid skal vi komme?

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike-air skrev: lør 8. jan 2022 22:54 Her kommer lidt piveri.. Det håber jeg der også er plads til her i tråden.

Aldrig har jeg tjent så mange penge som jeg gør nu, men sjældent har jeg også været så stresset og deprimeret omkring fremtiden. Det kan godt virke lidt som om det ikke er det rigtige spor jeg har fundet, rent karrieremæssigt.
Giv det nu lige lidt tid ind til, PhDen er afleveret. Intet fører til stress så effektivt som at have noget hængende over hovedet, som konstant giver dårlig samvittighed. Jeg tænker, at du hele tiden hænger mellem arbejde og PhD, så alle fristunder giver dårlig samvittighed, for du burde jo arbejde på PhDen.

Jeg tænker du, evt. efter aftale med chef, er nødt til at indstille dig på at ligge på lavest mulige arbejdsniveau, ind til PhDen er overstået. De vidste jo godt, du skulle afslutte PhD, da de ansatte dig.

Den anden del af det lyder lidt som et klassisk dilemma i forhold til at arbejde i store eller små organisationer. Min kone arbejder arbejder i et stort firma (>5000 ansatte), og hun har meget lille indflydelse på næsten alle forhold omkring hende. Hun er mere eller mindre nødt til at acceptere tingenes tilstand. Hun råber op, men meget lidt ændrer sig. Jeg er ansat i et lille firma (60 personer, jeg har været der siden vi var 10). Jeg er meget bevidst om, at jeg tjener noget mindre, end jeg kunne tjene, hvis jeg skiftede til et større firma og bare lagde mig ind i corporate strømmen. Men jeg elsker min frihed, og jeg elsker, at direktøren sidder 7-8 døre nede ad gangen, og jeg kan bare gå derind, hvis noget er helt galt (og det har jeg gjort ved et par lejligheder).
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

TJJ skrev: søn 9. jan 2022 11:39
DUBTEMPLE skrev: søn 9. jan 2022 11:24
Hvad gør man hvis spejder og gospel-kor er det eneste ? :lol:
Man laver da sine egne producer-camps og viser de spejdere, hvordan man pumper en lejrbåls-sang op.
Ja, for gospel-kor bliver det under ingen omstændigheder, der går grænsen sgu :)
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mike-air skrev: søn 9. jan 2022 09:11 Og så er der den lille detalje at jeg skal nå at skrive min phd færdig i min fritid, inden 15. februar. Det bidrager godt til en stresset hverdag :-P
Afslutningen af en Phd er ikke bare en lille detalje (jeg er gift med en der har været igennem det samme for nylig). Hvis man kan undgå det skal man ikke tage beslutninger, mens man er maksimalt presset.
Jeg tror jeg ville prøve at bide tænderne sammen ind til den var slut, og så tage en dag eller to, med ro på - tag evt. et par fridage - og gå nogle lange ture, mens jeg føler efter hvad der er op og ned.

Når det så er sagt, så lyder det de værdi-sammenstød ikke godt, så du skal også beslutte dig for nøjagtigt hvad dine grænser er, hvis du ender med at fortsætte, og ikke acceptere at de bliver brudt. Det kan man selvfølgelig blive nødt til, men det er så der man må flytte sig.

Forskerverdenen kan være utroligt barsk og absolut ikke altid præget af en ideologisk søgning efter sandheden. Særligt ikke når de kommercielle interesser bliver for store.
--
Robert

Nyt svar