Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Pastorius »

Kimex skrev: man 13. jul 2020 18:55
Mike-air skrev: søn 12. jul 2020 21:13 Haha. Tænkte faktisk lige over det for nogle dage siden 😬 tror dog ikke det sker.. Danmark og Norges forhold er alt for stærkt til det.
Ja, og vi burde forlængst have tilgivet Norge at de løsrev sig. :)
Jeg troede kun de havde nøglerne til låns ;)
--
Robert

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Pastorius skrev: tirs 14. jul 2020 00:38
Kimex skrev: man 13. jul 2020 18:55
Mike-air skrev: søn 12. jul 2020 21:13 Haha. Tænkte faktisk lige over det for nogle dage siden 😬 tror dog ikke det sker.. Danmark og Norges forhold er alt for stærkt til det.
Ja, og vi burde forlængst have tilgivet Norge at de løsrev sig. :)
Jeg troede kun de havde nøglerne til låns ;)
Tror bare at der er for meget papirarbejde med at få den del af danmark importeret til EU. 😂
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Kimex skrev: man 13. jul 2020 18:55
Mike-air skrev: søn 12. jul 2020 21:13 Haha. Tænkte faktisk lige over det for nogle dage siden 😬 tror dog ikke det sker.. Danmark og Norges forhold er alt for stærkt til det.
Ja, og vi burde forlængst have tilgivet Norge at de løsrev sig. :)
Det kan du takke svenskerne for :-D i det mindste tog de en dansk prins som konge efterfølgende 👍

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jeg er møghamrende træt af, at mine tvangs-opkrævede skatte- eller licenskroner (har ikke styr på om det går over medielicensen, eller over den almindelige skattebillet) går til at finansiere artikler på Berlingske, Politiken og Jyllands-Posten mfl. som ligger bag paywall!

Hvis man får offentlige støttekroner til at drive presse, bør medierne bestemme sig for helt præcis hvad de penge skal bruges til - og forpligtes til at gøre det indhold offentligt tilgængeligt fra dag 1!

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Den f*cking varme, mand! Make it stop. Jeg er slet ikke bygget til så varme nætter....

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hvorfor stiger en mand som Søren Pape Poulsen og et parti som De Konservative i meningsmålingerne, når deres mission først og fremmest er at gøre livet surt for syge og handicappede?

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

mediumaevum skrev: søn 16. aug 2020 20:25 Hvorfor stiger en mand som Søren Pape Poulsen og et parti som De Konservative i meningsmålingerne, når deres mission først og fremmest er at gøre livet surt for syge og handicappede?
Fordi der er flere raske end syge.
Samme princip som at der er mere lort end lagkage; fordi der er flere røvhuller end bagere :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Quake II var så skuffende et spil. Det slog mig lige, her 23 år efter jeg fik det i julegave. :evil:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

AvS skrev: lør 22. aug 2020 17:53 Quake II var så skuffende et spil. Det slog mig lige, her 23 år efter jeg fik det i julegave. :evil:
HAHA. Det var fandema random brok det der :lol:

Men ja, kedeligt spil. 3'eren var dog episk. Særligt kommentarene i multiplayer :twisted:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

f*cking 4 måneder til jul. Hvor bliver tiden af i år?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Havde den samme tanke igår. Hvor faen blev sommeren af, og hvad fik man i virkeligheden ud af den. Vi har begge arbejdet for meget herhjemme over sommeren, fordi der ikke lige var så meget andet at give sig til.. Ærgerligt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Brokketråden er gået helt i stå :-D


Har fået et brev fra min bank om at jeg har en pension hos dem, og jeg skal betale 1000 kr hvis jeg vil se mine penge igen :shock:

Rent gangster-agtigt

Heldigvis har jeg aldrig lavet en pension hos dem, intet ville være mig mere fjent,.. og dette kan jeg nu se jeg gjorde klogt i :)


Det viser sig nu de har oprette en konto til Alderspension uden mit samtykke eller vidende, (opdagede den på pensionsinfo,dk)

På denne står så selvfølgelig NUL kroner


Kan læse mig til at det er sådan en konto hvor der kan indsættes op til ca 5000 kr om året ,.. altså pebernødder

Dem kan man så få udbetalt som et enkelt kontantbeløb ved en vis alder ,...


Hvis man altså gir banken 1000 kr for at få sine egne penge :evil:


Skrivelsen er tydeligvis sendt ud til alle over en bred kam

Derved fik jeg indsigt på i orettelsen af en konto i mit navn jeg aldrig har bedt om

Samt tyveriet imod en lang række udbetalinger fra folk over en bred kam

De har absolut ingen skam i livet



Pris på opstart af heludbetaling af din pension

Du har enten en alders-, kapital- eller selvpension i Sparekassen Kronjylland.

Hvis du ved
din pensionsalder vælger at opstarte en heludbetaling af denne pension, koster det fra 1.
januar 2022 et engangsgebyr på 1.000 kroner pr. pensionskonto.
Har du spørgsmål, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte mig. Det kan du for
eksempel nemt gøre via din net- eller mobilbank

Venlig hilsen
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev: tors 21. okt 2021 01:33 Brokketråden er gået helt i stå :-D
...
Jeg har ikke læst din post.
Jeg har undladt at bruge brokketråden efter server crash, da den jo endte med at blive lukket. Det behøver jo ikke spinne ud af en tangent, men den negative klang der kan komme ud af brok, har vel mere potentiale til det, end de fleste andre emner. Undtagelsen skulle da lige være Mac vs. PC diskussioner.... :)

Fortsæt gerne.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1462
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »



Prøv også at læse de andre svar - kunden har ikke altid ret her :P
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Christoffer I. N. skrev: tors 21. okt 2021 03:29
DUBTEMPLE skrev: tors 21. okt 2021 01:33 Brokketråden er gået helt i stå :-D
...
Jeg har ikke læst din post.
Jeg har undladt at bruge brokketråden efter server crash, da den jo endte med at blive lukket. Det behøver jo ikke spinne ud af en tangent, men den negative klang der kan komme ud af brok, har vel mere potentiale til det, end de fleste andre emner. Undtagelsen skulle da lige være Mac vs. PC diskussioner.... :)

Fortsæt gerne.
Jeg vil gerne brokke mig over at brokke tråden er åbnet igen :-P

Verden har brug for mere kærlyhed, ikke brok. Tshu-chum!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nå ,.. men jeg skrev til bank-rådgiveren:
Hej

De interne besked-systemer på jeres web-side bryder jeg mig ikke om, så prøver nu med mail.

Telefonisk korespondance vedrørende noget vigtigt duer heller ikke. Jeg skal kunne gå tilbage.

Der kom en meget mærkelig henv. fra dig via E-boks for nogle dage siden. (quote nederst)

Jeg har ingen pensions-opsparing hos jer, det er mig helt fjent, noget jeg aldrig ville overveje.

At jeg skulle frarøves 1000 kr for at få egen pension udbatalt bestyrker mig i den opfattelse 😊

Så absurd så jeg tænker på om dit system ud i e-boks mon kunne være misbrugt / hacket ?

Hvad er der sket ? og hvad er det for en pension som i TROR jeg har hos jer ???

Go dag 😊

Mvh
Der er nu kommet svar om at de ganske rigtigt har fejl-oprettet en Alderspensions-konto i 2015 uden mit samtykke/vidende

De indrømmer, og undskylder ,.. det er så OK ,.. (måske)

Det er det med de 1000 Kr så bare ikke IMHO ,.. selvom lille mig heldigvis slipper

Tænk hvis man havde hoppet på den i naiv tillid

Pludselig kommer så en besked:

"Hvis du vil se dine penge igen så koster det 1000 kr Fætter Højben"
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Det skrev han vel ikke?! 🤣

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: tors 21. okt 2021 22:53 Det skrev han vel ikke?! 🤣
Jo ,.. reelt gjorde hun :)
Pris på opstart af heludbetaling af din pension

Du har enten en alders-, kapital- eller selvpension i Sparekassen Kronjylland.

Hvis du ved
din pensionsalder vælger at opstarte en heludbetaling af denne pension, koster det fra 1.
januar 2022 et engangsgebyr på 1.000 kroner pr. pensionskonto.
Har du spørgsmål, er du naturligvis meget velkommen til at kontakte mig. Det kan du for
eksempel nemt gøre via din net- eller mobilbank

Venlig hilsen
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Haha. Forbandede l**** bankfolk. Måske vi skal holde tråden åben alligevel til brok over bank og forsikrings selskaber 🤔

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: tors 21. okt 2021 23:12 Haha. Forbandede l**** bankfolk. Måske vi skal holde tråden åben alligevel til brok over bank og forsikrings selskaber 🤔
Yep ,.. og i dag sænkede de så den negative rente yderligere

Deres pjat med at det skal følge national-bankens negative rente giver jeg INTET for !!

De taber sgu ikke på mine penge ved at indlåne dem til negative renter i Nationalbanken, de investerer dem mestendels

Hvis de ikke kan det så er de 100 pct talentløse, og burde bare lukke biksen

Regeringen luftede vist tanken om et indgreb hvis der blev sænket yderligere ,.. nu ved vi hvem der ejer dem
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Og i norge har vi positive renter i danske bank:
https://danskebank.no/privat/sparing-og ... sparekonto

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Mike-air skrev: tors 21. okt 2021 22:38 Jeg vil gerne brokke mig over at brokke tråden er åbnet igen :-P
Brokketråden er vigtig for folks mentale sundhed. Det handler kun lige om at få luftet ud. Det er sundt for alle.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Smittefar skrev: fre 22. okt 2021 14:49
Mike-air skrev: tors 21. okt 2021 22:38 Jeg vil gerne brokke mig over at brokke tråden er åbnet igen :-P
Brokketråden er vigtig for folks mentale sundhed. Det handler kun lige om at få luftet ud. Det er sundt for alle.
God pointe. I get it :-)

Nyt svar