Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Re: Tråden hvor alle kan brokke sig over hvad som helst!

Indlæg af Pastorius »

Smittefar skrev: tors 17. feb 2022 20:14 Det er jo noget af det mindst sandsynlige, der nogensinde er sket 😁
Jo jo, men den skal jo også med hjem igen. Min chef mente at de fik den sendt herned for at charge overvægt på vejen hjem ;)
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Uvirkeligt at forestille sig at skulle kæmpe for sin bydel.

Tror ærligt talt jeg ville stikke af som en kujon; jeg skal ikke have nogle liv på samvittigheden. Og jeg skal da slet ikke kæmpe mod verdens største land, i det tøj jeg står i, og en AK kommunen netop har givet mig.

451FE6F6-B10D-4B87-8BBA-43756DDAB4C9.jpeg

Baggrund (norsk):
https://www.nrk.no/urix/nye-angrep-mot- ... 1.15869167

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Mike-air skrev: fre 25. feb 2022 15:13 Uvirkeligt at forestille sig at skulle kæmpe for sin bydel.

Tror ærligt talt jeg ville stikke af som en kujon; jeg skal ikke have nogle liv på samvittigheden. Og jeg skal da slet ikke kæmpe mod verdens største land, i det tøj jeg står i, og en AK kommunen netop har givet mig.


451FE6F6-B10D-4B87-8BBA-43756DDAB4C9.jpeg

Jeg ved ikke, hvad jeg havde gjort i situationen Mike-air - det ville komme an på alt muligt. Jo ældre man bliver, desto mere skal der til at overtale én til at slås. Men jeg tager i hvert fald hatten af for dem, der vælger at blive og byde den tyranniske overmagt trods.

Jeg synes i det hele taget det er seriøst synd for ukrainerne med al den galskab, de nu er blevet kastet ud i :(

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Der er en del fornuft i at ledere kan sidde 4 år ad gangen i max to perioder

Han er ved at blive rablende og har nok ikke engang sin egen befolknings opbakning

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mr. Soundman skrev: fre 25. feb 2022 21:25
Mike-air skrev: fre 25. feb 2022 15:13 Uvirkeligt at forestille sig at skulle kæmpe for sin bydel.

Tror ærligt talt jeg ville stikke af som en kujon; jeg skal ikke have nogle liv på samvittigheden. Og jeg skal da slet ikke kæmpe mod verdens største land, i det tøj jeg står i, og en AK kommunen netop har givet mig.


451FE6F6-B10D-4B87-8BBA-43756DDAB4C9.jpeg

Jeg ved ikke, hvad jeg havde gjort i situationen Mike-air - det ville komme an på alt muligt. Jo ældre man bliver, desto mere skal der til at overtale én til at slås. Men jeg tager i hvert fald hatten af for dem, der vælger at blive og byde den tyranniske overmagt trods.

Jeg synes i det hele taget det er seriøst synd for ukrainerne med al den galskab, de nu er blevet kastet ud i :(
Det stopper ikke ved Ukraine.
--
Robert

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Pastorius skrev: fre 25. feb 2022 22:13 Det stopper ikke ved Ukraine.
Nej ,.. nu er der åbnet op for det store tag-selv bord for Putin

EU og Nato har skylden i dette, de vil ikke have beskidte fingre, køre fej proxy, gør alt halvt

Både for indeværende samt perioden der førte op til nu, der var masser af chancer til at rette op, og være klogere

F.eks. Tysklands idiotiske skrotning af kernekraft, med afhængighed at russernes gas, gør de med regning til hele EU

"Tak" kære nabo :(

Det eneste bortset fra våben der vil virke rimeligt, nemlig udelukkelse fra swift-systemet, undlader man

Ynkeligt
/Dub

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

DUBTEMPLE skrev: fre 25. feb 2022 23:32
Pastorius skrev: fre 25. feb 2022 22:13 Det stopper ikke ved Ukraine.
Nej ,.. nu er der åbnet op for det store tag-selv bord for Putin

EU og Nato har skylden i dette, de vil ikke have beskidte fingre, køre fej proxy, gør alt halvt

Både for indeværende samt perioden der førte op til nu, der var masser af chancer til at rette op, og være klogere

F.eks. Tysklands idiotiske skrotning af kernekraft, med afhængighed at russernes gas, gør de med regning til hele EU

"Tak" kære nabo :(

Det eneste bortset fra våben der vil virke rimeligt, nemlig udelukkelse fra swift-systemet, undlader man

Ynkeligt
Det ærger virkelig også mig. Super ynkeligt, men jeg antager at det er på grund af veto-muligheder.. Kunne ikke forestille mig at det er flertallet som har været imod swift-udelukkelse. I så fald er vi godt nok for opslugte af os selv.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mike-air skrev: fre 25. feb 2022 23:48
DUBTEMPLE skrev: fre 25. feb 2022 23:32
Pastorius skrev: fre 25. feb 2022 22:13 Det stopper ikke ved Ukraine.
Nej ,.. nu er der åbnet op for det store tag-selv bord for Putin

EU og Nato har skylden i dette, de vil ikke have beskidte fingre, køre fej proxy, gør alt halvt

Både for indeværende samt perioden der førte op til nu, der var masser af chancer til at rette op, og være klogere

F.eks. Tysklands idiotiske skrotning af kernekraft, med afhængighed at russernes gas, gør de med regning til hele EU

"Tak" kære nabo :(

Det eneste bortset fra våben der vil virke rimeligt, nemlig udelukkelse fra swift-systemet, undlader man

Ynkeligt
Det ærger virkelig også mig. Super ynkeligt, men jeg antager at det er på grund af veto-muligheder.. Kunne ikke forestille mig at det er flertallet som har været imod swift-udelukkelse. I så fald er vi godt nok for opslugte af os selv.
DR: Hvis ikke nu, hvornår så?
På forhånd havde USA, Storbritannien og en række EU-lande meldt sig parat til at gøre det. Men ifølge EU-mediet Politico tøvede Tyskland, Italien og Østrig, som ikke mente, at tidspunktet var rigtigt.

Ifølge Danske Bank løber halvdelen af Tysklands gas fra netop Rusland, og det er nok dér, man skal finde forklaringen på, at EU i sidste ende tøvede:

-Hvis Vesten havde lukket for Swift, så var gaspriserne steget markant, og så var det blevet svært, siger han.
https://www.dr.dk/nyheder/udland/vesten ... -og-boerns
/Dub

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg har (måske desværre) opdaget at BBC sender 24/7 i høj kvalitet, Danmarks Radio på stereoider

Jeg vil gerne brokke mig over min store trang til at holde mig opdateret

https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60517447

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Pastorius skrev: fre 25. feb 2022 22:13 Det stopper ikke ved Ukraine.

Men lad os nu se, hvornår han er klar til næste projekt... Jeg tror ikke Russerne har ressourcer til at køre mere end 1 krig ad gangen. De er nødt til at få nogenlunde styr på Ukraine, inden de kan kaste sig over næste offer. Det er jo også en ret stor bid, de gaber over nu. Med held kan de måske blive holdt godt beskæftiget dernede i lang tid. Det er der nogle, der forestiller sig. Hvis ukrainerne har tilstrækkelig modstandsvilje og så med løbende våbenforsyninger fra USA og andre lande, så kan Russerne evt. med held blive holdt beskæftiget lidt ligesom Vesten blev det i Irak og Afganistan.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev: fre 25. feb 2022 23:32
Pastorius skrev: fre 25. feb 2022 22:13 Det stopper ikke ved Ukraine.
Nej ,.. nu er der åbnet op for det store tag-selv bord for Putin
Jeg tror nu hele tiden Putin har været klar over, at han vil kunne slippe afsted med at tage et land som Ukraine, så længe det ikke er med i NATO. Jeg tror ikke han generelt ser mere grønt lys nu end før. Jeg ved ikke, hvorfor han har ventet til nu, men mit gæt er, at han først har skullet modernisere og opbygge sit militær. Det var jo ikke i god stand for nogle år siden.

DUBTEMPLE skrev: fre 25. feb 2022 23:32 ... der var masser af chancer til at rette op, og være klogere

F.eks. Tysklands idiotiske skrotning af kernekraft, med afhængighed at russernes gas, gør de med regning til hele EU

"Tak" kære nabo :(
(Mine fremhævninger).

Jeg er på linje med dig i det her. Jeg forstår heller ikke deres prioriteringer. Og ja - man har sagtens kunnet forudse den nuværende situation. Det virker som om, man ligepludselig føler sig taget på sengen - "øøøøh hvad hulen stiller vi nu op?". Selv er jeg ikke så overrasket over de ting, der sker i Ukraine - (selvom jeg nok havde gættet mere på noget med små bidder ad gangen over tid). Ja, alarmklokkerne har bimlet i flere år, og man har som du siger kunnet forberede sig bedre.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Martin Jensen i X-faktor 🙄
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: fre 25. feb 2022 23:32
Pastorius skrev: fre 25. feb 2022 22:13 Det stopper ikke ved Ukraine.
Nej ,.. nu er der åbnet op for det store tag-selv bord for Putin

EU og Nato har skylden i dette, de vil ikke have beskidte fingre, køre fej proxy, gør alt halvt

Både for indeværende samt perioden der førte op til nu, der var masser af chancer til at rette op, og være klogere

F.eks. Tysklands idiotiske skrotning af kernekraft, med afhængighed at russernes gas, gør de med regning til hele EU

"Tak" kære nabo :(

Det eneste bortset fra våben der vil virke rimeligt, nemlig udelukkelse fra swift-systemet, undlader man

Ynkeligt
Jeg tror det er mere simpelt end det. Putin er samme personlighedstype som Trump. Nu er han startet med Ukraine og har fundet ud af at ingen stopper ham. Næste step er nogle af de mange lande omkring Rusland der er blevet medlem af Nato. Personligt tror jeg at Nordmakedonien står næst for.

Det er fuldstændig ligegyldigt hvad der kommer af sanktioner. De er ventet og gør ingen forskel. Putin stopper først når man møder (militær) modstand der er stærkere end han selv er.

Den eneste mulighed for at undgå krig er at flytte sig, og lade ham tage hvad han vil have. Det eneste alternativ er at smadre ham - gerne med det samme.
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Mr. Soundman skrev: lør 26. feb 2022 00:52
Pastorius skrev: fre 25. feb 2022 22:13 Det stopper ikke ved Ukraine.

Men lad os nu se, hvornår han er klar til næste projekt... Jeg tror ikke Russerne har ressourcer til at køre mere end 1 krig ad gangen. De er nødt til at få nogenlunde styr på Ukraine, inden de kan kaste sig over næste offer. Det er jo også en ret stor bid, de gaber over nu. Med held kan de måske blive holdt godt beskæftiget dernede i lang tid. Det er der nogle, der forestiller sig. Hvis ukrainerne har tilstrækkelig modstandsvilje og så med løbende våbenforsyninger fra USA og andre lande, så kan Russerne evt. med held blive holdt beskæftiget lidt ligesom Vesten blev det i Irak og Afganistan.
Ukraine er speciel fordi det faktisk er deres broderfolk. Det er eneste grund til at det trækker i langdrag. Ellers var de bare kørt over dem i løbet af en dag eller to.
--
Robert

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Det er ikke sikkert det er sidste gang vi bliver overraskede

Det virker til at Putin har isoleret sig selv fra virkeligheden

Man kan håbe ukrainerne er stærke nok, det tyder på det, og at den russiske befolkning vil vende sig mod Putin og inderkredsen. Måske folkestrejke. Putin har mindre end 1/3 bag sig, efter invasionen endnu mindre.

Det vækker mindelser om Grosnyj omkring hvad der kan ske, jævnet med jorden i stor grad og med mange civile tab, fuldstændig meningsløst og modbydeligt

Dér lykkedes det at placere en majorinetregering

Russere er ikke for sjov. I 90'erne var jeg med til at huse en tjetjensk flygtning. I og med at han havde kendskab til et stort område i Tjetjenien fordi han var læge, blev han tortureret af russerne fordi de tænkte han havde værdifulde oplysninger. Det havde han ikke.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Rusland truer nu bl.a. med at konfiskere og nationalisere udenlandske selskaber og værdier:

https://www.dagbladet.no/nyheter/truer- ... r/75476201
/Dub

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Indlæg: 1473
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

DUBTEMPLE skrev: lør 26. feb 2022 17:19 Rusland truer nu bl.a. med at konfiskere og nationalisere udenlandske selskaber og værdier:

https://www.dagbladet.no/nyheter/truer- ... r/75476201
Sanktionerne vil altid få et modsvar.

Vesten prøver at finde sanktioner som rammer Rusland hårdt, men ikke koster dem selv for meget, og så svarer Rusland igen på samme måde.

Sanktionerne er virkningsløse. De kan muligvis ramme nationen Rusland, men Putin selv er ligeglad han har allerede besluttet sig for at gå så langt som han kan komme afsted med.

Ukraine tager han så stille og roligt som muligt. Dér har han en interesse i at det ikke bliver for blodigt. Dernæst kommer han til at krøve at få luft for de lande der grænser op til Rusland som er blevet medlem af Nato de seneste 20-25 år.

Jeg vil tro han går efter hjørnet med Bulgarien, Rumænien og Nordmakedonien - ellers hedder det Baltikum, og så er faren for at Finland, Sverige og Danmark bliver inddraget overhængende.

Han vi sikkert prøve med små stik, som måske kan misforståes som ikke at være krigshandlinger først, inden han går igang. Så vil han føle sig provokeret af Vestens reaktioner, og så kører møllen på samme måde som i Ukraine.

Så må vi se hvor meget Natos musketer-ed er værd, når han prøver sådan lidt bid for bid.
--
Robert

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Flere eksperter tolker Putin som emotionel og hævngærrig i øjeblikket. Det er et svaghedstegn. Det kolde rationelle mastermind er borte.

Hele verden er mod ham, og Ukrainerne har givet ham øretæver idag. Sorry, det skulle vidst have været i glædes-tråden.

Men går han ind i Nato, så er det på grund af psykologisk pres. Ikke rationel tænkning. Det bliver naturligvis voldsomt hvis det kommer dertil, men jeg tror godt han selv ved hvem der taber. Nato er klar, og teknologisk samt ressourcemæssigt overlegen.

Men så igen: Hitler havde heller ikke noget problem med at ødelægge tyskland da det begyndte at gå ham imod.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Hele verden er mod ham
Ikke just. Faktisk kun vestlige og øst europæiske lande. For mange er det som konflikter de har kendt længe. Og som de, ofte , mener er skabt af vestlig imperialisme.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Beklager. Hele den vestlige verden.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Billede

Er sku bange for forsvarerne ved donetsk og luhansk bliver omringet indenfor de næste par dage, og hvem ved hvad der så sker med dem :-(

Default avatar
Morten Bjørn
Medlem
Indlæg: 970
Sted: Copenhagen

Indlæg af Morten Bjørn »

Jeg har set lidt videoer af russiske POW's at de ikke aner hvor de er og hvorfor, tror stadig de er på øvelse + er så nye rekrutter at de ikke burde være der, da man under normale omstændigheder i RU skal underskrive en kontrakt for at blive udsendt, vildt for dem hvis de bare er blevet udstukket en retning uden at vide, hvad de er blevet sat til. I DK kommer man i fængsel hvis man umiddelbart ikke vil aftjene værnepligt. I Rusland går de efter familien, så de her unge mennesker er fanget i det uden mulighed for at sige fra.
Jeg har set meget lort i dag, bla. en russisk soldat der havde hængt sig i et træ, kammeraterne var ved at skære ham ned da det blev filmet med mobilkamera i skjul et stykke væk.
De er sindsygt unge, har kun haft få ugers træning, gad vide hvad meningen er.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Morten Bjørn skrev: søn 27. feb 2022 23:29 Jeg har set lidt videoer af russiske POW's at de ikke aner hvor de er og hvorfor, tror stadig de er på øvelse + er så nye rekrutter at de ikke burde være der, da man under normale omstændigheder i RU skal underskrive en kontrakt for at blive udsendt, vildt for dem hvis de bare er blevet udstukket en retning uden at vide, hvad de er blevet sat til. I DK kommer man i fængsel hvis man umiddelbart ikke vil aftjene værnepligt. I Rusland går de efter familien, så de her unge mennesker er fanget i det uden mulighed for at sige fra.
Jeg har set meget lort i dag, bla. en russisk soldat der havde hængt sig i et træ, kammeraterne var ved at skære ham ned da det blev filmet med mobilkamera i skjul et stykke væk.
De er sindsygt unge, har kun haft få ugers træning, gad vide hvad meningen er.
Jeg har set lignende ting igår. Sådan et unødvendigt tab af liv på begge sider.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Billede
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Truth

Nyt svar