Baneskift - er frem og tilbage lige langt?

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Re: Baneskift - er frem og tilbage lige langt?

Indlæg af bryla »

Tillykke David! Og denne post fik mig motiveret til at tage den løbetur :)
skriver noder

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Satme stærkt David !

Godt gået :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Godt gået! Nu mangler du blot at bytte rundt på hår og skæg og købe den Mercedes convertible, du har talt så længe om, så er Mondrup V2.0 klar til det store kødmarked. ;-)

I øvrigt meget sjov dronevideo fra slottet, ved du hvad det kostede at få lavet? 2.5-3k + mormor?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:I øvrigt meget sjov dronevideo fra slottet, ved du hvad det kostede at få lavet? 2.5-3k + mormor?
Det lyder meget rigtigt. Jeg kan spørge, hvis du gerne vil have en præcis pris + leverandør?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jo tak, jeg sonderer lige terrænet nemlig.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Holger skrev:Jo tak, jeg sonderer lige terrænet nemlig.
Har du overvejet bare at købe en drone?

Godt gået stadig, hr Mondrup. Så er det bare med at holde dig inde for spændet ... Måske endda bygge lidt herremuskler udenpå den nu tynde indpakning?
Senest rettet af MrBacon tirs 16. maj 2017 17:34, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, men jeg ved også, at man ikke lærer at flyve med en drone på 5 minutter.

Det tager mange måneder, at blive så god (og sikker), at du kan flyve med kameraudstyr for mange tusinde kroner og lave den slags billeder jeg vil have.

Der er en hel industri med dronekurser i USA.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hey David,

Det er super sejt gået! Har du nogle råd? Det kunne jo være man kunne lære lidt :-)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Jo tak, jeg sonderer lige terrænet nemlig.
Jeg har spurgt. Så må vi bare afvente svar.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mike-air skrev:Hey David,

Det er super sejt gået! Har du nogle råd? Det kunne jo være man kunne lære lidt :-)
Det er stadigvæk den samme metode som vi også snakkede om tilbage i december: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 04#p614104. Vanvittigt effektivt, i hvert fald for mig.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Som en af mine venner sagde for ikke så længe siden, efter at have hørt om mine nyeste planer; "Der er søreme ikke to skilsmisser der er ens! ... ".

Det der bevægede ham til at sige sådan er, at min eks og jeg i tiden op til skilsmissen (mens vi troede at vi stadig skulle være sammen) havde gået og leget med tanken om at rejse rundt i USA i en måneds tid i motorhome. Vi havde endda leget så højlydt med tanken at børnene var begyndt at glæde sig.
Planerne blev lagt på pause lige omkring skilsmissen, mens vi dels prøvede at rode os igennem hvordan vi egentlig havde det med hinanden, og dels mærkede efter hvad vi hver især havde lyst til. Men efter et par måneder nåede vi nu frem til, at vi stadig havde lyst til at gennemføre turen.

Så nu er rejsen bestilt. 31/8 flyver vi til San Francisco, 6 dage senere henter vi et 7 meters hjem-på-hjul, og så bruger vi ellers hele september på at udforske de vestlige stater, inkl. Yosemite og Grand Canyon, for at vende hjem 1/10. Jeg glæder mig!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Vægt update: her til morgen så det sådan ud:
IMG_0058.JPG
IMG_0058.JPG (124.02 KiB) Vist 4923 gange
Jeg har dermed nået det mål jeg satte mig, nemlig at tabe 35 kilo. Det føles jo sådan set rigtig rart.
Nu er det så tid til fase 2; at holde vægten.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Cool, tillykke! Det er som regel det efterfølgende, der er sværest

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Sådan ! :-D

Flot, David !

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Godt gået. Så skal du bare opdatere dit profilbillede til at matche dit nye reducerede hovedomfang!

<70 kg lyder alligevel ikke af meget, men hvor høj er du? Tror jeg vejer <80 kg og er 185, men meget slank (aka tyndfed).

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

35 kilo er godt nok noget af en sjat! :shock: Godt gået.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Godt gået. Så skal du bare opdatere dit profilbillede til at matche dit nye reducerede hovedomfang!

<70 kg lyder alligevel ikke af meget, men hvor høj er du? Tror jeg vejer <80 kg og er 185, men meget slank (aka tyndfed).
Jeg er 178. 70 kg ligger lige midt i området for normalvægt hvis man følger BMI skalaen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)


Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Pas nu på, hjernen består meget af fedt, det vejer også :-)

Det er super flot, jeg vil berette om din metode derhjemme, så må vi se om vi kan gøre det efter. (det kræver desværre en del selvdisciplin)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hald skrev:(det kræver desværre en del selvdisciplin)
Ja, det gør det. Men da først jeg var kommet i gang var det faktisk ret nemt at overholde. Man skal vænne sig til at følelsen af ikke at være stopmæt, eller bare følelsen af at være sulten, ikke er noget der slår én ihjel.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

På den lange bane kan det være endnu sundere at faste i 3-4 dage i træk en gang eller to om måneden, hvilket dog ikke har så meget med vægten at gøre, men bl.a. immunforsvaret.

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

Lyder rigtigt spændende med jeres USA tour, som jeg formoder at i er i gang med lige nu. Hvis i kommer til LA, så kunne vi eventuelt få en kop kaffe sammen. Jeg holder til i downtown area, men er lidt ud over det hele Stort tillykke med vægttabet, rigtigt godt gået.

Som Holger nævner, kan det betale sig at køre faste perioder, det kan der være mange goder ved. Det som jeg gør i nogle gange, er kun at spiser 2 gange om dagen i et par uger, og det inden for 4 timer. Kun kød og grøntsager. Ingen pasta, ris, brød, hvide kartofler og sukker ting. Man skaber efter signende også et lille anabolsk spike, som er godt hvis man gerne vil bygge lidt muskler. Når jeg virkelig skal klø på med arbejde, så køer jeg især på med den metode, da man også bliver lidt klarer i hovedet. Men alt i alt, så ser det ud til at du har styr på det. Virkelig en god præstation at ligge så mange kilo.
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12758
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hej Lasse. Tak for invitationen, men vi er godt nok allerede ude af L.A. igen. Sidder netop nu i Grand Canyon, og her er sørme pænt ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Vi er netop gået igang med en delvis kostomlægning her hos mig, for et par uger siden, inspireret bl.a. af den nye bog "sandheden om sukker" af Anette Sams, og hendes omvendte kostpyramide hvor netop pasta, ris, hvidt brød, og kartofler nedprioriteres,... slik, sodavand, og hvidt sukker har bl.a. været helt droppet i disse to uger, men masser af "kål-hydrater" :) (jeg har altid spist rigtig meget slik, sukker, og søde sager)

Selv har jeg ikke tabt noget, det var heller ikke den primære mening, (vejer 82 kg til 183 cm, middle af bygning, og har hårdt fysisk job). Helt uventet er jeg dog blevet mere klar i hovedet, får mere ud af mine aftener, noget i stil med 1-2 timer mere hvor jeg kan koncentrere mig om aftenen, desuden har en form for øget velvære indfundet sig, jeg er meget posetiv ind til videre, og der har egentligt ikke været problemer med det.

Konen har også en posetiv oplevelse, samt allerede tabt to kilo ud af de 4-5 kilo hun ønsker sig
Senest rettet af DUBTEMPLE fre 22. sep 2017 11:24, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
lasse78
Medlem
Indlæg: 806
Sted: Los Angeles

Indlæg af lasse78 »

david mondrup skrev:Hej Lasse. Tak for invitationen, men vi er godt nok allerede ude af L.A. igen. Sidder netop nu i Grand Canyon, og her er sørme pænt ...
No problem :) Lækkert sted i er, og det med en ret så fantastisk udsigt. Skal i også cruise lidt op og ned at Rute 66? Hvis i vil opleve lidt autentisk trucker bordel tæt på 66, så siger du bare til... eller, jeg kender en som efter signende skulle vide til sådan noget..... ;)
sounds and scores - www.lasseelkjaer.dk

Nyt svar