Mortens blog

Medlemmernes egne blogs om musik, teknik og hverdag.
Forumregler
Kun 1 blog pr. bruger.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Re: Mortens blog

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super!
Morten B skrev: fre 29. okt 2021 10:05 ....
Excalibur
...
iZotope/Exponential Audio? Eller er der noget jeg ikke kender til? :-D
https://www.izotope.com/en/shop/exponen ... libur.html

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Præcis 🙂

Rimelig weird/uoverskueligt plugin, er aldrig rigtig kommet ind under huden på det, men det kan lyde rigtig godt. Det kan også lyde "alt for meget".

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Så er der et nyt tool i shoppen :-D

4 kanals fader bank, switchable mellem 0-5 og 0-10 volt range.

Billede

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det går ret godt for vores lille modular firma, vi begynder at ha' et fint flow i vores salgstal.

Men damn, det er altså et større menageri at få balance i det hele, specielt på det niveau vi ligger på nu. Altså, balancere varelager, pengebeholdning osv.

Nu har vi f.eks. lige udsolgt vores ene modul, fordi der var en der købte 4 på en gang. Det havde vi ikke lige forudset. Det er jo super fedt at det sælger godt, men det er egentlig ikke så fedt at have udsolgt.

Som det er nu bygger vi i batches af 10, det har der været nogenlunde flow i i forhold til at kunne nå at bestille nye komponenter inden det første batch var udsolgt, men det begynder så småt at være for lidt. Hvornår går man lige op i gear? Vi vil jo også gerne have en god slat penge på bankbogen til uforudsete udgifter, prototyper osv.

Vi er begyndt at skrue lidt op for vores priser, hvilket tilsyneladende ikke har gjort noget negativt, men de har også ligget for lavt fra starten. Det er jo den slags ting man skal lære hen ad vejen.

Som jeg har skrevet om i en anden tråd er vi ved at flytte vores værksted, så vi har brugt en del penge på at indrette en container, hvilket selvfølgelig også har snuppet lidt af vores økonomiske flex lige nu og her. Til gengæld har vi ingen husleje de næste tre år i hvert fald, så det er en super investering på sigt.

Det føles hele tiden som om der løber en lang hale af uafsluttede ideer og opgaver bag ved os, men det er jo nok bare sådan det er at være iværksætter 😁

Nå, det var lige et par tanker fra elektronik land...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Spændende, fedt at det går godt. :)

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev: tors 9. dec 2021 20:08 Spændende, fedt at det går godt. :)
:thumbup:

Medlemsavatar
Morten Hjort
Medlem
Indlæg: 1428
Sted: Virum

Indlæg af Morten Hjort »

Morten B skrev: tors 9. dec 2021 09:18 Det går ret godt for vores lille modular firma, vi begynder at ha' et fint flow i vores salgstal.

Men damn, det er altså et større menageri at få balance i det hele, specielt på det niveau vi ligger på nu. Altså, balancere varelager, pengebeholdning osv.

Nu har vi f.eks. lige udsolgt vores ene modul, fordi der var en der købte 4 på en gang. Det havde vi ikke lige forudset. Det er jo super fedt at det sælger godt, men det er egentlig ikke så fedt at have udsolgt.

Som det er nu bygger vi i batches af 10, det har der været nogenlunde flow i i forhold til at kunne nå at bestille nye komponenter inden det første batch var udsolgt, men det begynder så småt at være for lidt. Hvornår går man lige op i gear? Vi vil jo også gerne have en god slat penge på bankbogen til uforudsete udgifter, prototyper osv.

Vi er begyndt at skrue lidt op for vores priser, hvilket tilsyneladende ikke har gjort noget negativt, men de har også ligget for lavt fra starten. Det er jo den slags ting man skal lære hen ad vejen.

Som jeg har skrevet om i en anden tråd er vi ved at flytte vores værksted, så vi har brugt en del penge på at indrette en container, hvilket selvfølgelig også har snuppet lidt af vores økonomiske flex lige nu og her. Til gengæld har vi ingen husleje de næste tre år i hvert fald, så det er en super investering på sigt.

Det føles hele tiden som om der løber en lang hale af uafsluttede ideer og opgaver bag ved os, men det er jo nok bare sådan det er at være iværksætter 😁

Nå, det var lige et par tanker fra elektronik land...
Jeg tænker det kommer an på hvor lang produktionstiden er, men du kan enten lade folk bestille velvidende om den ekstra lange bestillingstid eller du kan ligge et par til side, som ikke figurere i lagerbeholdningen, som kan ligges online så snart der er udsolgt (hvis det er et mål ikke at have udsolgt).

Der er lidt hønen eller ægget ift bestillinger, men min egen erfaring er at man ikke skal ville gøre alt for meget på én gang. Hold det simpelt og skab et stabilt fundament på det basale og sørg for at I kan/må kontakte kunder og interesserede, når I har nyt på lager eller nye produkter. De udfordringer der altid vil komme i fremtiden, skal gerne ske på et fundament af noget stabilt i stedet for at man banker 10 produkter ud og så snart noget går galt, så ramler korthuset.

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Er pt i corona isolation og har været det siden Fredag. Udover det mærkelige headspace man af og til befinder sig i når man venter på (måske) at blive syg, så har det faktisk lige givet mig lidt luft i forhold til at slippe alle de opgaver der konstant hober sig op når man har gang i 7 forskellige projekter på samme tid.

Det gav mig også lidt tid til at få lavet en ep jeg officielt smider ud i morgen, men som jeg er begyndt at sprede lidt i dag:



Der kommer også fuldt jam på youtube i morgen af første nummer.

Og - så har jeg lige fået PCB'er leveret til vores næste modul som er klar til at launche når vi lige har fået mulighed for at bygge første batch :party:

Cheers fra corona land!

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 457
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Shit maaan - Der er fart på. Det fedt! :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Morten B skrev: man 24. jan 2022 17:05 ...
Det gav mig også lidt tid til at få lavet en ep jeg officielt smider ud i morgen, men som jeg er begyndt at sprede lidt i dag:



...
Love:
Fedt med den der skubbede timing i eksempelvis synth stab, jeg har svært ved at høre om det bare er envelope der trækker den lidt, eller om du har noget nudget timing på forskellige slag. Det virker ihvertfald rigtig godt.

Within:
Så kom der også lige et Amen break med i mixet! Fedt. Uden i skrivende stund at have hørt sidste nummer, så er den her min favorit. Fede synths over hele linjen, og de der sampler-trommer passer godt ind.

Without:
Også gode groove/timing-dele i den her, og lækkert tempo.Fedt med den der "growler" tilføjelse til den dominerende synth. Nu jeg nærlytter virker det egenligt som en ekstra lyd - isoleret ved breaket omkring 5:03.

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

petal skrev: man 24. jan 2022 20:37 Shit maaan - Der er fart på. Det fedt! :)
Takker! :)

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev: tors 27. jan 2022 21:22 Love:
Fedt med den der skubbede timing i eksempelvis synth stab, jeg har svært ved at høre om det bare er envelope der trækker den lidt, eller om du har noget nudget timing på forskellige slag. Det virker ihvertfald rigtig godt.
Godt spottet! Jeg er for nyligt skiftet til Nerdseq (En tracker baseret sequencer til Eurorack) og den har adskillige måder man kan pille ved clocking og triggering på, så jeg er begyndt at lege med nogle ting der provokerer timingen lidt. Man kan f.eks. nemt sætte trigger delay per step, ratcheting, retriggering og alt muligt halløj.

Ud over det så ligger der en sidechain agtig modulation på både bas og synth som også hiver lidt i det hele :)
Christoffer I. N. skrev: tors 27. jan 2022 21:22 Within:
Så kom der også lige et Amen break med i mixet! Fedt. Uden i skrivende stund at have hørt sidste nummer, så er den her min favorit. Fede synths over hele linjen, og de der sampler-trommer passer godt ind.
Yeah! Amen break holder sgu bare.
Christoffer I. N. skrev: tors 27. jan 2022 21:22 Without:
Også gode groove/timing-dele i den her, og lækkert tempo.Fedt med den der "growler" tilføjelse til den dominerende synth. Nu jeg nærlytter virker det egenligt som en ekstra lyd - isoleret ved breaket omkring 5:03.
Hmmm, ved ikke helt om jeg er med på hvilken lyd du refererer (Wow, det var mange e'er og r'er) til. Kunne det være bassen? Den ligge lidt i baggrunden og og kun på 4. slag?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Morten B skrev: fre 28. jan 2022 06:32
Christoffer I. N. skrev: tors 27. jan 2022 21:22 Without:
Også gode groove/timing-dele i den her, og lækkert tempo.Fedt med den der "growler" tilføjelse til den dominerende synth. Nu jeg nærlytter virker det egenligt som en ekstra lyd - isoleret ved breaket omkring 5:03.
Hmmm, ved ikke helt om jeg er med på hvilken lyd du refererer (Wow, det var mange e'er og r'er) til. Kunne det være bassen? Den ligge lidt i baggrunden og og kun på 4. slag?
Ah ja, bass kunne man sagtens kalde den. :-D Jeg opfattede den ikke som en "traditionel" bass-rolle.

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Vi er af flere grunde blevet tvunget til at skifte navn OG logo i vores lille firma. Det sutter max balls, men det er bare noget vi skal ha' overstået. Bedre det sker nu end om 2-3 år hvor der gerne skulle være mere fart på.

Indsæt sad emoji

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Morten B skrev: fre 18. feb 2022 11:17 Vi er af flere grunde blevet tvunget til at skifte navn OG logo i vores lille firma. Det sutter max balls, men det er bare noget vi skal ha' overstået. Bedre det sker nu end om 2-3 år hvor der gerne skulle være mere fart på.

Indsæt sad emoji

Ej øv man :/

Træls for jer , men som du selv siger så, er det godt det sker nu !

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja. Vi troede vi havde gjort vores research grundigt, men det må bare være en del af læringen 🙂

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Vi kommer til at sætte moduler med de originale faceplates til salg med gode procenter. Smid mig en PM hvis nogen er interesseret.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Morten B skrev: fre 18. feb 2022 11:17 Vi er af flere grunde blevet tvunget til at skifte navn OG logo i vores lille firma. Det sutter max balls, men det er bare noget vi skal ha' overstået. Bedre det sker nu end om 2-3 år hvor der gerne skulle være mere fart på.

Indsæt sad emoji
Ej hvor max træls, håber i finder på noget andet godt 💪
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hald skrev: fre 18. feb 2022 16:35
Morten B skrev: fre 18. feb 2022 11:17 Vi er af flere grunde blevet tvunget til at skifte navn OG logo i vores lille firma. Det sutter max balls, men det er bare noget vi skal ha' overstået. Bedre det sker nu end om 2-3 år hvor der gerne skulle være mere fart på.

Indsæt sad emoji
Ej hvor max træls, håber i finder på noget andet godt 💪
Ja, det er sgu lift af en udfordring at komme op med noget nyt, men det skal nok blive godt :)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Arrrgh!? I måtte skifte branding? Nedtur.
Jeg håber i kan komme på noget andet der er lige så fedt, så.

Cool track iøvrigt! Det er fandme den tørreste hihat jeg har hørt i meget lang tid. :thumbup:
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev: lør 19. feb 2022 12:15 Arrrgh!? I måtte skifte branding? Nedtur.
Jeg håber i kan komme på noget andet der er lige så fedt, så.

Cool track iøvrigt! Det er fandme den tørreste hihat jeg har hørt i meget lang tid. :thumbup:
Det værste er klart vores knapper, de var dyre 😏 Men, så får vi bare muligheden for at tweake et par småting.

Tak! Prøver generelt at øve mig i at skrue ned for de våde effekter.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillykke med den runde dag, Morten. :denmark:

Og så på 303 dag, det må jeg prøve at huske. :banan: :party:

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Tak tak, ja, plejer normalt lige at smide et 303 clip på min insta, men har ligget med corona så fik det ikke lige gjort i år 🙂

Medlemsavatar
Morten B  
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

OMG det har været svært at finde et nyt navn til vores lille firma. Vi har kørt lidt med en halv vind og har solgt ud af bagdøren i et godt stykke tid, men nu tror jeg faktisk vi har fundet det helt rigtige navn. Venter på svar fra rettigheds advokat inden vi lige afslører det, men kan ikke finde nogen issues ved egen hånd (Inkl. frit .com domæne, hvilket er meget nice).

Stay tuned!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Morten B skrev: fre 10. jun 2022 12:46 …nu tror jeg faktisk vi har fundet det helt rigtige navn. Venter på svar fra rettigheds advokat inden vi lige afslører det, men kan ikke finde nogen issues ved egen hånd (Inkl. frit .com domæne, hvilket er meget nice).

Stay tuned!
Fedt, det er utroligt meget krudt der kan bruges på disse ting, som på den korte bane ikke giver en masse retur, og på den lange bane vil vise sig om man fandt på noget godt. Og andre gange er det ligemeget. Men jeg glæder mig til at hører hvad i har fundet på 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar