Fortæl lidt om jer selv

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2968
Sted: Fyn

Re: Fortæl lidt om jer selv

Indlæg af Mr. Soundman »

mediumaevum skrev: Der er dog også en mindre god side af min historie...

Udover at have ASF (Autisme Spektrum Forstyrrelse), lider jeg af angst og andet. Dette vil unægteligt smitte af på mine forumposts, hvis ikke allerede har bemærket det. Et gennemgående træk er, at jeg pga. mine udfordringer har svært ved ikke bare det sociale og kommunikative, men også misforstår meget af det jeg læser, som jeg læser ind i min angst for alt muligt, herunder ser mange ting som personforfølgelse.

Dette er naturligvis ikke med vilje, og jeg gør hvad jeg kan for at begrænse det.
Jeg tager i hvert fald hatten af for, at du formår at være ret åben og ærlig omkring det overfor os her på Lydmaskinen. Og mon ikke de fleste herinde er tilstrækkelig anstændige til ikke at bide dig af den grund. Og ellers så har vi jo et par moderatorer... en af dem har lært Krav Maga og kan lynhurtigt lægge enhver internet-uromager i digital benlås... :-D

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

jeg vil godt fortælle en historie om mig selv.
jeg er opvokset i arbejderkvarter. Det fandtes dengang. min far var havnearbejder. indtil han blev førtidspensioneret da hans lunger blev totalt ødelagt af støv. Derfor døde han forholdsvis tidligt. De første år af mit liv, fra 0-5 år boede vi i nogle husvild-boliger, som var bygget efter krigen. vi blev kaldt barak-ungerne. Vi flyttede derefter til en baghus i midtbyen. og derefter, som mange andre, i betonbyggeri, da jeg var 11 år.

Vi flytter ind samtidig med at der er slået en romalejr op nærved hvor vi bord.
Naboerne er nysgerrige. Og da begge mine forældre havde ravnesort hår , mente de at vi nok var en romafamilie.

Der begynder at komme bla. tyrkere til Danmark og jeg bliver, i skolen, ofte kaldt tyrkeren. Selvom jeg , dengang , havde mellem blondt hår. Efter et år eller to, da jeg begyndte at vokse. Gjorde jeg dem , forståeligt, at det var en , rigtig, dårlig ide at mobbe mig. Så det var ikke noget problem. Og jeg havde egentligt ikke noget imod tyrkerne.

Jeg blev teenager og fik mine kammerater. Flinke og almindelige unge, men når det kom til fremmede, som ikke var hvide Europæere. Så var de nogle værre racister. Som Grønjakkerne.

Jeg husker, især en kammerat. Han var en høj blond , og ret imponerende knægt at se på. Han ligne et præmie eksemplar af en tysk SS officer. Han havde familie i Sydafrika. Han var ikke noget ondt menneske, men han gik meget op i sine aner.

Han sagde tit, drillende, -Har du din slægtsbog i orden.- Jeg tror du stammer fra en sibirisk steppeged. Og jeg kaldte ham Haløj. Han havde et dårligt øje.
Men også han havde erfaret at det var en dårlig ide at gå for vidt.
Jeg tror godt de vidste at jeg var Dansk, men bare ikke så meget som andre.

Der er nu gået næsten 45 år. Og jeg syntes at jeg har noget sydlandsk over mig. når jeg spiller guitar.
Så jeg beslutter at jeg vil have lavet en gentest . Jeg kan næsten mærke Spansk, Andalusisk eller Romablod rulle mine årer.

Et par vatpinde bliver tilsendt og jeg sender dem tilbage. Og venter spændt på resultatet.
Og så for et par dage siden fik jeg resultatet. Jeg åbner spændt for at se resultatet.
Og stirrer måbende på det.

Det viser sig at jeg er 66,4 Skandinav, 30,5 procent Englænder og kun 3,1 procent Nord-Vest Europæer. Altså Tyskland, Frankrig, Østrig ol. Og Englænder, Skotter,Walisere og Irer har deres Skandinaviske gener fra vikingetiden.

Jeg Googler det og finder ud af at jeg kunne have sparret pengende til en gentest. For det er sådan det forholder sig, omtrent, for alle etniske Danskere. I Sønderjylland har de måske en anelse mere Tysk og på Lolland lidt Østeuropæisk, pga. Venderne.

Jeg Googler videre og finder ud af at de første Danskere som kom hertil efter isen trak sig tilbage. Faktisk var farvede. Næsten som afrikanere, men med andre ansigtstræk og blå øjne.
De kunne have set sådan her ud.
Lola.jpg
Lola.jpg (31.06 KiB) Vist 2230 gange
Man har fundet DNA fra tyggegummi fra en pige. Og man kan se I hendes DNA og mange andres fra den tid at de havde brun til mørkebrun hud og blålige øjne.
Hun levede i Danmark for knap 6000 år siden. Da var der også kommet folk til som stammede fra Sydeuropa og Mellemøsten. Og som dyrkede landbrug og var med til at gøre Danskere mere lyse i huden. Og, af og til, få brune øjne. Omkring den tid ankom også en tredie, større, folkevandring af højere og lysere folk. De var fra Kaukasus området og var heste og nomadefolk.

Der jeg vil hen er at hele den opfattelse vi har haft af os selv. Og om den såkaldte -hvide race- Er det rene mumbo jumbo. Det er et antroprocentreret livssyn vi har arvet fra kolonimagter og nazister. Uvidende barbarer, som bare ville sætte dem selv i centrum og bevise at de var overlegne.

Men vi er et af de mest etnisk homogene folk i verden. Selv Islændinge er mere blandede end etnisk Danskere. Så der er sgu´nok ikke, så stor forskel på os som vi selv tror.

Medlemsavatar
MikeP
Medlem
Indlæg: 22
Sted: Malmö

Indlæg af MikeP »

Hej,

Mina vänner har flera varianter på mitt tillsynes komplicerade namn. Fast MikeP är något som har segrat i en icke officiell populäritets namn contest.

Jag talar flera språk flytande och förstår än mer. Exempelvis Danska därJag förstår nästan allt som sägs fast svarar helst på Svenska eller Engelska.

Spelar flera instrument, bass och keyboards är något jag prefererar. Spelat sedan jag var ett barn och varit med i flera orkestrar och lirat med kända artister.

Jag har en kompakt hemma studio som är i ständig uppdaterings fas där jag säljer gamla prylar och köper nya. Enbart HighEnd prylar är av intresse. Få men mycket hög kvalite.

Min regerande "Drottning" har gett mig lov att använda endast ett rum till studion. Håller jag mig inte till husreglerna lär jag sova i buskarna, med mina grejer. Enligt henne! :lol:

Medlemsavatar
GranolaKitti
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Fyn

Indlæg af GranolaKitti »

Hejsa
Jeg er sprit ny herinde. En veninde anbefalet mig dette forum for at lære og dele viden og erfaring.

Jeg er en technonørd som elsker at fjolle rundt i skøre lydunivers er og lege i grænseflader mellem rytmisk larm og musik. Jeg er spændt på hvordan folk er herinde 😊.

Default avatar
Michael Østerz
Forum Donator
Indlæg: 331
Sted: Lyngby RADIO

Indlæg af Michael Østerz »

"Jeg er spændt på hvordan folk er herinde 😊."

For det meste er vi søde, bare vi ikke bliver fodret efter midnat 😊

Velkommen om bord! 🤗

Kh Østerz
Maximum bass - on ALL frequencies!

Medlemsavatar
MikeP
Medlem
Indlæg: 22
Sted: Malmö

Indlæg af MikeP »

Hi,

Educated soundtechnician playing bass.


Regards

Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator
Indlæg: 342

Indlæg af Gothi »

....

Medlemsavatar
MikeP
Medlem
Indlæg: 22
Sted: Malmö

Indlæg af MikeP »

Hi all,

I am from Sweden and been playing bass for about 30years. I have a home recording studio. Like to buy new stuff and sell some of my own.

Love dogs!

Regards

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 303

Indlæg af ALTF4 »

Jeg blev permabanned sitewide fra reddit, så nu er jeg her.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

ALTF4 skrev: ons 30. mar 2022 06:16 Jeg blev permabanned sitewide fra reddit, så nu er jeg her.
Jeg kan ikke finde ud af om jeg er ekstremt forarget eller imponeret. De godtager ellers lidt af hvert derude, så du må have været slem.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
ALTF4
Medlem
Indlæg: 303

Indlæg af ALTF4 »

Hald skrev: ons 30. mar 2022 07:05
ALTF4 skrev: ons 30. mar 2022 06:16 Jeg blev permabanned sitewide fra reddit, så nu er jeg her.
Jeg kan ikke finde ud af om jeg er ekstremt forarget eller imponeret. De godtager ellers lidt af hvert derude, så du må have været slem.
Super kosher post om Forrest Gump, der fik 3-4mill views og 40k upvotes. Har ingen idé om hvorfor jeg blev banned. Ok, jeg blev faktisk kun suspended med henvisning til deres content policy... har set både snuff og nudes fra piger på under 18 derinde ellers. Har hørt at de er gået amok med ban hammeren de sidste par måneder (noget med børsnotering eller et eller andet). Måske de troede at jeg var en karmafarm account.

Aner ikke hvad de mener med multiple/repeated - aldrig fået warnings før og det var den eneste af mine posts, der blev slettet.
Vedhæftede filer
Rdit.jpg
Rdit.jpg (183.95 KiB) Vist 1411 gange
Post.jpg
Post.jpg (90.23 KiB) Vist 1411 gange

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Mystisk, men velkommen til 😊
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar