Fortæl lidt om jer selv

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Re: Fortæl lidt om jer selv

Indlæg af Holger »

:-)

Et godt råd når du skriver her: brug ENTER (Return) tasten når du har færdiggjort et afsnit af tekst. Så bliver det meget mere læsbart.

Folk har tendens til ikke at læse indlæg, der består af store sammenhængende klumper af tekst.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

Hej allesammne.
34 årig hobby sangskriver. spiller guitar. Jeg har en nyresugdom /gigt sygdom. inden mine finger bliver for stive til at kunne spille mere vil jeg for en gangs skyld starte med at lave noget mere seriøst indspilling af mine sange. dog ingen stjerne ambitioner desværre. nok heller ikke evner men det vist ligemeget i den sammenhæng :)


Jeg høre selv beck,muddy waters, jimi hendrix, doors, deep purple, tina turner , sonic youht, hank williams, rames, sex pistols, dolly parton, blondie, deep purple. missipi john hurt, robert johnson, forskellig aussie blues , (har en australsk kammerat som elsker blues) dansk musk er vist begrænset til sort sol , peter nande etc etc, men har meget forskelligt musk i min samling. køber også bare ting som brugte folkemusik CD med især irsk musik uden at kende artister på forhånd. handler i byttebiksen mest hvad angår musik.

alstå . meget forskelligt. men med nerve og sjæl :)

hvad jeg selv leger med af tekst og musk. ....alt muligt. et sammenkog af ting som jeg synes er sjovt at eksperimenter med.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Nordborg
Medlem
Indlæg: 37
Sted: Esbjerg

Indlæg af Nordborg »

Hey,

Snublede over dette forum, da jeg googlede efter en forklaring på bandbase.dk's mystiske forsvindingsnummer. Så kiggede jeg mig lidt rundt, og må godt nok sige: det er altså et ret lækkert sted, og har egentlig ledt efter noget lignende et stykke tid! :clap:

Anyhoo... Jeg er en knap 30-årig knægt, som altid har lavet elektronisk musik. Jeg er lige blevet optaget på musikkonservatoriet og skal starte efter sommerferien. Mon ikke der er andre herinde, som er i samme båd, eller allerede går der?
Jeg glæder mig til at snuse lidt mere rundt herinde. Her er jeg i hvert fald.

Thomas
[color=#4000FF][url]http://www.bandbase.dk/nordborg[/url][/color]

Medlemsavatar
de Haan
Medlem
Indlæg: 1448
Sted: København

Indlæg af de Haan »

Velkommen til :)

Har lige været inde og høre din musik, og dejligt chillet og lækkert er det!

Og tillykke med at du kom ind på kons, er det Århus eller Esbjerg?

Medlemsavatar
Nordborg
Medlem
Indlæg: 37
Sted: Esbjerg

Indlæg af Nordborg »

Hey de Haan.

Takker - fedt du kan lide musikken. Er det muligt at høre på dit, nu da bandbase ikke gider lege mere? Det er forresten Tonespace linjen i Esbjerg, jeg kom ind på. Det er et rigtig spændende koncept de har gang i, og er vildt stolt over at få lov til at udfolde mig der de næste år.
[color=#4000FF][url]http://www.bandbase.dk/nordborg[/url][/color]

Medlemsavatar
de Haan
Medlem
Indlæg: 1448
Sted: København

Indlæg af de Haan »

Det kan jeg godt forstå du er, det lyder også som en spændende uddannelse.

Jeg skal lige have samlet min musik som lige nu ligger i tusind forskellige udgaver i tusind forskellige mapper, og så have lavet mig en soundcloud eller noget :)

Default avatar
Johannes
Medlem
Indlæg: 5

Indlæg af Johannes »

Hejsa allesammen. Jeg er en 15 årig kid der har en lille drøm i maven om at blive producer. Ellers er jeg Mobil-DJ, da muligheden ikke er andet, pga. min unge alder :). Jeg er vild med forummet her, det er utroligt så meget folk kan hjælpe os, ''newbs'' :).

Som Mobil-DJ, spiller jeg 1-2 gange i måneden, sammen med en af mine gode venner, vi lejer udstyr af min genbo - der har været DJ i knap 30 år. Der vil snart være mulighed for at høre noget af mit musik på soundcloud osv. :)

/Johannes

Medlemsavatar
Mr. Rigas
Medlem
Indlæg: 46
Sted: Copenhagen

Indlæg af Mr. Rigas »

Så smider jeg også lige mig selv ind i kampen :dollargrin:

Jeg hedder Nikolas og er 25 somre som man siger... Har spillet guitar de seneste nogen og 10år...

Læser Jura på københavns universitet .. med en del pauser indvolveret pga. musikken ..
Hjemvendt efter en skriveprocess i Berlin og så starter studierne igen snart..

Er igang med at få skrabet et virksomt hjemme rig sammen, så jeg ikke er nød til at fare til udlandet i tide og utide .. :D ..

Og så lige et HEJ til jer alle ..

P.S. sad og læste tråden igennem og sjovt at se hvem der gemmer sig bag og fik så lige den tågede ide .. at det måske kunne være sjovt, at samle et band med folk herinde fra .. evt. band navn kunne være SoundMachine haha !! :D
"HVad Faen Torben !! Det lyder sku' fedt !!"

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Jeg hedder Mike, er 21 og bor i Sønderborg (vokset op i aabenraa).

Jeg bruger ligenu min tid som Dj og Producer. Jeg startede med at rappe som 14 årig, hvor jeg blev helt tosset med at freestyle, så jeg tog rundt til forskellige konkurrencer med en del andre hiphoppere, og hyggede mig med det.

Da jeg blev 18, kom jeg i kontakt med en ældre rapper ved navn Ole-Air fra rapgruppen kælderposen som blandt andet tæller Ufo, Yepha og Rune Bøje. Det udviklede sig til et godt venskab, og jeg besluttede mig for at blive roommate med ham i Sønderborg, hvor vi så fandt en lejlighed at bygge studie i.
Det endte dog med at jeg selv overtog lejligheden hvor jeg de sidste 3 år har bygget et studie op, til både indspilning af trommer og vokal.

Som 20-årig, valgte jeg at blive selvstændig med mit studie, og startede derfor virksomheden Studie-24 http://www.studie-24.dk . Jeg har opdaget at jeg er lidt at en iværksætter, og igennem hele min gymnasietid har drømt om at blive selvstændig. Det er så en realitet nu, og det er jeg glad for.

Sideløbende har jeg siden december 2008 været fast Tour-Dj for den Tabu-signede Jeppe Rapp, og pt. er vi igang med at indspille hans 2. album i mit studie. Det er en spændene process, som jeg er stolt af at være en del af.

Mine produktioner kan høres på: http://www.soundcloud.com/MikeAir

Samtidig har jeg en del venner i rock-miljøet, og specielt to venner som laver indie-rock som jeg hygger mig med at producere for. Det er utrolig spændene og lærerigt at arbejde med syntes jeg.

....

Sideløbende med alt det ovenstående, følger jeg flittigt med her på lydmaskinen, hvor jeg har lært og læst mig til størstedelen af det jeg kan. Så jeg er meget taknemmelig for at være på det her forum, og jeg håber det vil fortsætte i mange år endnu :)
Senest rettet af Mike-air ons 28. jan 2015 17:01, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
BACH
Medlem
Indlæg: 41
Sted: Aalborg/Aarhus

Indlæg af BACH »

Hej alle!

Jeg var til et lille foredrag i går aftes og der kunne jeg ikke undgå at høre gentagne reklamer for www.lydmaskinen.dk. Jeg tænkte derfor, at det nok var på tide jeg fik oprettet en bruger. Jeg har længe fulgt med "fra sidelinjen".

Mit navn er Morten Bach. Jeg studerer audiodesign på Århus universitet og skriver i øjeblikket speciale om musik i computerspil. Jeg spiller i et par rockbands (guitar og sang) og er generelt bare glad for musik, lyd og computerspil.

Far til en dreng på lidt over 2 år og gift med en gravid kone, så der er sjældent tid til at spille spil eller skrive på internetfora. Men jeg forsøger da at klemme lidt ind, mens de andre snupper en middagslur. :-D

Jeg ser frem til at dele ud af de få guldkorn jeg trods alt sidder inde med.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Velkommen til Morten :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Jeg hedder Mads og er 54 år. (og stadig ikke ”voksen” )
Har været teatertekniker siden ´80, indtil for ca. 5 år siden, hvor jeg gjorde mit indtog i ”pedel-branchen”, som sjovt nok ikke er helt så anderledes endda.

Har mit eget lille ”Mazeland”-studie (”Slightly off-center productions”) hvor jeg fortrinsvis laver (meget smalle) solo-projekter (så er der kun mig selv at skændes med!)

Jeg er nok en ”happy go lucky”-type der tror på ”tilfældets guddommelighed” og jeg har vist ikke så meget tålmodighed (og øre) til at finpudse og fluekneppe (ville ønske jeg havde!) Men jeg synes så bare at det er sjovere at lave noget ”larm” (så det gør jeg så )

Jeg er mest til bas, men også lidt guitarist, og har nu opdaget hvor sjovt det er at lege med synths 

Har spillet on/off i snart 40 år, men er (desværre) først gået Mac & Logic for ca. et år siden. Og sikke da en verden der dukkede frem dér :-D

Jeg bruger ”Lydmaskinen” dagligt som en stor og dejlig base af viden og inspiration, Har først for nyligt fundet ud af søgefunktionen (!), så jeg har vist fået stillet et par dumme spørgsmål i tidens løb.
Jeg er da dybt misundelig, og også lidt jaloux, på alle dem, der bare ved så meget som de gør, og kan høre forskel på de mindste nuancer.

(Det er så her jeg næsten godt kunne tænke mig (naivt ønske) at der var et forum for ”almindelige dødelige” hvor man evt. kunne betale sig til hurtige svar på sine ”noob-spørgsmål” når man havde brug for det, uden at skulle føle sig flov over at spilde ”gudernes” tid  Her på ”maskinen” er det jo på andres nåde og barmhjertighed man får svar på mange af (musik-)livets store spørgsmål.)

Og så lige et stort TAK her, fordi folk er så flinke og rare til at besvare og hjælpe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

Sagt i al respekt (men også ærligt OG generaliserende) over for de fora jeg kigger med på:

Aage er lidt for ”pubertær” (ka´ man sige det?)

Gearfreak er kun for guitarister

Soundcheck kører lidt på pumperne, efter at have været nede for længe

Og Lydmaskinen, tjah, den er jo nok på godt og ondt mest for ”de tunge drenge” ovre i den mere seriøse del af faget. Nogle gange kan jeg da godt føle at det er ligesom om at man har sneget sig ind til de voksne, hvor man bare skal tie stille og lytte og ikke forstyrre for meget  Men når det så er sagt, skal jeg da sige at jeg har lært en masse gode ting af bare at ”lytte med”. Og så er det rart at der er så god stemning og for det meste en ”voksen og moden” attitude herinde!

(Det fremgår forhåbentlig at det jeg skriver her, bestemt er kærligt og respektfuldt ment!!!)

Så rigtig mange tak for et rigtig godt ”site”  !

Medlemsavatar
pedemeyer
Medlem
Indlæg: 552
Sted: Herlev

Indlæg af pedemeyer »

Hej dér!
Mit navn er så Pede Meyer, 47 år og familiefar med fast arbejde som musikarbejder i en fritids-ungdomsklub. Men sådan har det ikke altid været...

Jeg startede mit første band som 13 årig og blev proff som 23 årig, da jeg var med til at starte Christianshavns Blues Band.
Efter mange fede år på landevejen med alle mulige (og umulige!) bands, blev kærsten gravid (første gang) og resten er vel egentlig en meget typisk historie.., om fast indtægt og trygge livsbetingelser.

Grunden til at jeg havnede hér på sitet er, at jeg for ca. et år siden gik igang med at bygge et studie i min baghave. I den forbindelse har jeg haft stor fornøjelse af, at diskuterer mine beslutninger herinde. Og mange gode råd er det blevet til!

Jeg brænder for musik på fuldstændigt samme måde som altid, og takker for dette altoverskyggende omdrejningspunkt i mit liv. Her kan længslerne og tankerne materialiserer sig i ord og toner, og intet er for mig så tilfredsstillende, som at have skrevet en ny sang, man tror på.
Jeg har vel ca. 300 sange på cv´et, og glæder mig afsindigt til at indspille de fedeste i mit forhåbentlig snart færdige musikværksted. :)
Pede Meyer
Music is the voice of god.

Medlemsavatar
Gerazz
Medlem
Indlæg: 31
Sted: Aalborg

Indlæg af Gerazz »

Rasmus på 21 år her.
Vil lige lægge ud med at sige at det her er et genialt forum!!!!

Jeg tror min interesse for musik startede da min far spillede noget Marilyn Manson og Limp Bizkit for mig, så tænkte jeg at jeg ville kunne spille sådan noget guitar for det var bare for sejt! Det startede det så med men fandt hurtigt ud af at bas var instrumentet for mig. Nu har jeg så spillet bas i rimelig mange år og har da også lært at spille på en del andre instrumenter.

Her det sidste halvandet års tid er jeg begyndt at synes det kunne være fedt at være "manden bag knapperne" så jeg begyndte stille og roligt med at lege lidt med nogle forskellige ting. Nu har jeg så studeret på AAU i 1 år hvor det har været studiet Populærmusik og lydproduktion og det har virkelig sparket interessen igang.

Lige nu er jeg igang med et band men også nogle forskellige projekter. Mit helt store projekt efter bandet er at komme ud i øvelokaler i Aalborg området og optage noget musik. Vil rigtig gerne have noget erfaring med det og så er der jo nogle bands der kan få sig en billig demo ;)

Hvad kan man mere skrive....... Rock 'n' Roll? :D
[color=#FF0000]http://www.rocktemplet.dk/[/color]
[color=#00BF00]http://www.bricksite.com/rcsound[/color]

Default avatar
Michael C
Medlem
Indlæg: 131

Indlæg af Michael C »

Nordborg skrev:Hey,

Snublede over dette forum, da jeg googlede efter en forklaring på bandbase.dk's mystiske forsvindingsnummer. Så kiggede jeg mig lidt rundt, og må godt nok sige: det er altså et ret lækkert sted, og har egentlig ledt efter noget lignende et stykke tid! :clap:

Anyhoo... Jeg er en knap 30-årig knægt, som altid har lavet elektronisk musik. Jeg er lige blevet optaget på musikkonservatoriet og skal starte efter sommerferien. Mon ikke der er andre herinde, som er i samme båd, eller allerede går der?
Jeg glæder mig til at snuse lidt mere rundt herinde. Her er jeg i hvert fald.

Thomas
Hej Nordborg.

Tillykke med optagelsen.

Jeg har kigget lidt på de forskellige uddannelser indenfor kons., blandt den elektroniske vej.

Hvordan foregik optagelsen? (har set på VMK's hjemmeside) Har set lidt blandt andet det med indsendelsen af projektet og formidling, hvilket er klart nok beskrevet, men jeg tænker mere den praktiske prøve med den tekniske kunnen og sådan. Tak for hjælpen. Mvh. Michael

Medlemsavatar
Razmo
Forum Donator
Indlæg: 4595
Sted: Denmark

Indlæg af Razmo »

Hmmm.... måske burde man skrive lidt her efterhånden, eftersom jeg har været her et stykke tid. Mit liv har dog været lidt specielt, men hvad, here goes:

Jeg er pt. 39 år (snart 40), og har interesseret mig for musik helt tilbage til jeg var barn. Kan stadig huske da jeg sad i sandkassen med hjemmelavede trommer, lavet af store bøtter, fyldt til randen med ølkapsler, hamrende til bla.a. Culture Beat :roll:

Min interesse for musik kom rigtigt igennem i forbindelse med Commodore 64 i 85-86, og jeg laver stadig remixes ind imellem af de gamle numre fra C64 den dag i dag.... Her efter har det været som medstifter af demo gruppen KEFRENS på AMIGA computeren i start 90'erne, og senere musik på PC.

Min interesse for musik og gear blev virkelig skubbet frem i 98, da jeg vandt en international musik konkurrence lavet af Creative Labs (Creative Open MIDI Contest), hvor jeg vandt et E-mu E4K sampling Keyboard der dengang var deres top-of-the-line sampling maskine... efter dette begyndte gear sygen for alvor at tage fat :roll: ... har endnu ikke fundet kuren.

Jeg har aldrig tjent en rød reje på min musik, andet end den konkurrence jeg vandt... og jeg kommer nok heller aldrig til det, hvilket fører mig videre til næste punkt:

Jeg har aldrig haft et reelt arbejde, da jeg i dag er diagnosticeret med ADHD, Aspergers Syndrom, Social Fobi og kronisk depression og blev førtidspensionist i maj 2009, efter at have været syltet af kommunen i 21 år... tog mig over 2 år at få min sag afklaret, og jeg måtte klage til 8 byrådsmedlemmer, borgmesteren 2 gange, arbejdsmarkedssekretariatet 2 gange, jobcenteret 3 gange... og fik også tre politikere ind over min sag... bla.a. min ærkefjende Claus Hjort Frederriksen, der den dag i dag står har henvendt sig i mine journaler (han blev vidst træt af at jeg bug'ede ham på hans "MitAnsvar" hjemmeside for et par år tilbage :dollargrin: )

Så jeg har fundet grunden til at musikken aldrig rigtigt blev til noget (diagnoserne), og har også accepteret, at det blir den nok heller aldrig... men jeg elsker at lave musik (også selv om det aldrig blir færdigt :? ).

Det var sådan det mest generelle om mig... ikke just det mest inspirerende måske, men hvad... vi kan ikke alle være top-dollar tjenende producere jo... nogen skal følge statistikkerne hehe :lol:
[img]http://razmo.ziphoid.com/ANKH.gif[/img]
R.I.P. Mindeprofil

Medlemsavatar
Dimmer
Medlem
Indlæg: 188
Sted: Århus

Indlæg af Dimmer »

Det er super, at du stadig har musikken! :)
Hellere tre stjerner på salamien, end tre salamier i stjernen!

Default avatar
basmund
Medlem
Indlæg: 141
Sted: KBH N

Indlæg af basmund »

Hej, jeg er helt ny her.
Jeg hedder hannibal, er 24 og laver musik, mest på maskiner, men også lidt på akkustiske/organiske ting.
Jeg faldt over forummet fordi jeg googlede efter en som vil af med sin Roland sh-101 synth. Den var desværre solgt her, men nu har jeg så oprettet en tråd omkring det samme i markedspladsen.

...hov, nu løb tiden sin vej. Der kommer mere senere.

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

Jeg hedder Johan. Jeg er 16 år, og er meget ny. Har kun for alvor arbejdet med musik på computer i et års tid. Før det havde jeg noget sjovt sample tingeling fra det der MAGIX eller hva det hedder :P

Så gik jeg på sangkt annæ gymnasiums grundskole fra 3. til 8. Synes selv det var en lorte skole.. Men derudover har jeg spillet bas i 3 år og klaver i et års tid.
Det sidste år har jeg fået en del undervisning, og har specielt lært ret meget om eq. Men jeg har stadig ufattelig meget at lære. Lige nu går jeg på produktionsskole på deres musikproducer linje. De har faktisk nogle ret fede studier og sådan. Jeg kunne godt tænke mig at leve af at lave musik, både studie lyd og live, så det kæmper jeg for.

Det var en smule om mig xD

Medlemsavatar
sebsongs
Medlem
Indlæg: 9
Sted: Kristianstad, Sweden

Indlæg af sebsongs »

Så må jeg ju ogse presentere mig.

Jeg hedder Sebastian og er lige precis blevet medlem på forumet.
Er födt i Sverige og har boet her hele livet, men har mor og far fra Danmark og ka således både tale og skrive (nåhja, så nästen da) dansk.
I må finde jer i at der kommer svenske ä:er og ö:er når jeg skriver. :)

Jeg er 26 år gammel, bor i Kristianstad og frilanser på heltid indenfor lyd og musik.
Det jeg der i hovedsag giver bröd på bordet idag er at uddanne höjskolestudenter i mixning og inspilning (mikrofonteknik på instrumenter, nivåer ved inspilning og den slags).
Höjskolen jeg arbejder på hedder Blekinge Tekniska Högskola og ligger i Karlshamn. Det er ogse derfra jeg har min uddannelse.

Jeg har produceret et par plader ogse, blandt andet en med en gruppe der hedder The Playtones, der vandt en stor dansband-konkurrence på Sveriges Television.
Ander grupper jeg har produceret plader for er Provköket og Cherry Tess & and her Rhythm Sparks, og så er der blevet lavet en del EP:er med mindre svenske grupper.

Selvfölgelig laver jeg musik selv ogse og har planer på at få det udgivet i fremtiden.

Jeg er meget intresseret af at få kontakt med producenter og musikere i Danmark for fremtide samarbejde. :)

Spörg gerne om der er noget i vil vide.

Lidt links:
http://sebsongs.com - min blog
http://soundcloud.com/sebsongs - lidt af min musik

Og lidt af det jeg har produceret:

The Playtones

http://cdon.dk/musik/playtones/rock_n%2 ... ty-7793183

Cherry Tess

http://www.myspace.com/cherrytesss

Salad Days
http://www.myspace.com/saladdaysmalmo

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Hej Sebastian. Rigtig dejlig musik du har på din soundcloud. :thumbup:

Medlemsavatar
sebsongs
Medlem
Indlæg: 9
Sted: Kristianstad, Sweden

Indlæg af sebsongs »

AvS skrev:Hej Sebastian. Rigtig dejlig musik du har på din soundcloud. :thumbup:
Mange, mange tak! Det er altid sjov når nogen kan li det man laver. :)

Medlemsavatar
ThomasRiem
Forum Donator
Indlæg: 285
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg af ThomasRiem »

Jamen, lad os da få det overstået...jeg hedder Thomas, er så vidt jeg kan se den anden økonom på LydMaskinen (jojo, der var vist osse en risikoanalytiker/financial controller). Arbejder som leder af budget- og økonomistyringsfolket i en styrelse i staten og har arbejdet med offentlig økonomistyring siden midten af 1990'erne. Bijobber som underviser om controlling og økonomistyring i det offentlige. Født i 1963 (så er man 46 år) og meget gift med en dejlig pædagog (som leder en institution i Frederikssund) - bor i Vanløse. Vi har to piger på 16 og 19 år. Jeg har IKKE nogen gode råd om opdragelse af teenagere, hvis nogen spørger. :lol:

Nåja, musik...jo: har spillet og sunget altid. Måske ikke talentfuldt, men altid velment. Klaver- og guitarundervisning da jeg var knægt. Spillede også trommer og puslede med noget børnerock (sidst i 1970'erne - før MGP). Jeg kan huske dengang, rap ikke var opfundet. Jeg har aldrig fattet dance, så der er et projekt til engang jeg får rigtig god tid. De sidste knap tyve år har jeg mest holdt mig derhjemme. Men altså, efterhånden som man kan få lidt fred for ungerne begynder jeg at komme lidt ud og lege med mine jævnaldrende og folk der er yngre, hvis de gider lege.

Har været gearwhore så godt som altid... Når økonomien var til det og jeg trængte til at synes, jeg havde noget med musik at gøre, købte jeg noget grej - ofte brugt og billigt. Eller solgte noget (tit det forkerte: Kenneth, jeg tror sgu din PPG har været min engang... :roll:) Så jeg har en megasamling gammelt skrammel - nok til halvandet rockband minus PA. Ikke noget med "in the box" her! På et tidspunkt skal jeg have det hele til at hænge lidt bedre sammen i en slags studie.
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....

Default avatar
Lydmor
Medlem
Indlæg: 6

Indlæg af Lydmor »

Girl on internetz! beware!

hey. navn er jenny, 20 år fra århus, kunstnernavn Lydmor. megalækkert at finde det her forum! har ellers kun kunne finde crappy amerikanske forummer hvor alle folk lavede kedelige hiphop beats.

well, min historie er:
jeg har altid sunget men har aldrig rigtig fået undervisning (har forsøgt et par lærere, men aldrig rigtig synes det gav noget godt - nærmest det modsatte) og startede med at skrive musik da jeg tilbage på efterskolen havde forvildet mig ind til en musikteori-time og læreren snakkede om at man kunne opbygge sange. Jeg blev helt vildt glad ved tanken om at man selv kunne bestemme hvad der skete i musikken og begyndte straks at lære migselv at spille klaver udfra sådan nogle akkord-tabeller fra nettet. årene efter skrev jeg rigmelig mange sange med klaveret, og troede egentlig i en lang periode at det var det som jeg skulle. men så da jeg blev 18 arvede jeg nogle penge og købte et godt lydkort, nogle mikrofoner, et midikeyboard og nogle gode studiemonitors, egentlig mest fordi jeg tænkte at så kunne jeg optage min egen musik. Men der gik ikke lang tid før det gik op for mig at der kunne gøres så meget mere med en computer end blot at optage.

jeg havde eksperimenteret lidt med elektronisk musik da jeg i sommeren 2009 blev involveret i et frontløber-projekt ved navn FLirkus som i korte træk handlede om at tage rundt i DK med en masse workshop/DIY ting, hvor min rolle var at jeg havde mit "lydstudie" installeret i en gammel campingvogn og indspillede gratis demoer til alle der kom forbi, som skrev musik. De 2 måneder blev jeg betydeligt bedre til at lytte (jeg skulle mixe og mastre det med det samme) og Ableton live (som er det program jeg hovedsageligt bruger) blev til et værktøj istedet for en fjende.

Derefter gik det hurtigt, og ca. et år senere stod jeg med et album af udelukkende elektroniske sange, som en af mine venner besluttede sig for at ville udgive på sit nystartede pladeselskab. Dog mente han at produktionen manglede noget, så han sendte mig ud i Feedback, hvor jeg fik kontakt med Jonas Tranberg, som jeg lige nu er igang med at lave albummet færdigt sammen med.

Man kan sige at jeg måske gav afkald på noget ved ikke at producere det helt alene, men jeg har også fundet ud af, efter at vi startede i feedback, at jeg stadig har oceaner at lære, og Jonas' hjælp har virkelig været uvurderlig. Måske næste album bliver selvproduceret?

men aaanyways, i kan høre nogle af numrene (i mine egne produktioner, de nye er ikke færdige endnu)
www.myspace.com/evinatra

glæder mig til at forumere herinde..

Ps: er desuden begyndt at dabble lidt med at lave musik til kortfilm, efter at en veninde er startet på en filmskole her i Århus.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Hej Mor, velkommen til. Det lyder da allerede ret godt, selv om jeg godt kan se at en ekstern mixer/producer måske kan få ryddet lidt op her og der. Men jeg glæder mig allerede til at høre resultatet...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar