Indlæg i denne tråd bliver redigeret, så kun spørgsmål relevant for annoncører bliver bevaret.
Bliv annoncør på Lydmaskinen.dk
Lydmaskinen.dk er Danmarks største forum for professionelle og amatører i musik- og lydbranchen med over 27.000 unikke besøgende om måneden og over 1.5 mio. ægte sidevisninger om året (bots og bounces trukket fra). Markedets højeste affinitet på 98%, hvilket resulterer i meget høj CTR (≥1%) og potentiel konvertering.
· Producere, teknikere, musikere og andre i musik- og lydbranchen
· Hjemmestudier og amatørmusikere
· Undervisere på musikskoler, konservatorier og kursusvirksomheder
· Radio, film, tv og post production
VIP brugere skaber troværdighed og opmærksomhed
Blandt de kendte navne er folk bag hits for Nik & Jay, Infernal, Outlandish, Thomas Helmig, Jokeren, Burhan G, Carpark North, Johnny Deluxe, Sanne Salomonsen, Safri Duo, Aqua, TV2, Kylie Minogue, Pussycat Dolls, Sugababes og mange flere.
Tilfredshed og loyalitet omsættes til salg
· 98% er tilfredse eller særdeles tilfredse med indholdet på Lydmaskinen
· 87% af brugerne besøger Lydmaskinen en eller flere gange om dagen
· 85% har Lydmaskinen som deres primære lydtekniske website
· 61% besøger Lydmaskinen for at få nyheder om udstyr og software
· 58% søger aktivt råd og information om deres næste udstyrsindkøb
Mange søger råd om udstyr og ydelser udelukkende på Lydmaskinen og tillægger den information de finder høj værdi.
Derfor har du en særlig god mulighed for at gøre opmærksom på det udstyr eller den ydelse du sælger - via en bannerannonce på Lydmaskinen.
Få mere info
Send en email til holger@pag.dk eller send en PM via forummet. Du kan også kontakte mig via telefon 26 799 003.
Så sender jeg relevant materiale for din virksomhed med målrettet brugerstatistik for de produkter eller ydelser du tilbyder, annoncepriser, antal visninger, m.v. Det er særdeles attraktive priser, hvor selv mindre virksomheder kan være med.
Eksempler på annoncører på Lydmaskinen
Der er normalt maksimalt 10 bannere i rotation samtidig.
Akademiet
Alfa Audio
Apple
Audioartworks
Cyberfarm
Danish DJ Academy
DennisPStudio
Den Rytmiske Højskole
DPA Microphones
Efterskolen for Scenekunst
Engelsholm Højskole
Flux Plug-ins
Frontsession
Futureware
Gearshoppen
HiFi Freaks
Hit Kit V3 Sample CD
Indigo2/EarMaster
Jyderup Højskole
Lydbureauet
Lydgaarden Studie
Lydlaboratoriet
Makemusic.net
Megahost
Merging Technologies
Micro Orchestration by Thomas Bryla
Microworld
Monitor e-magasin
MTP Studio
musit.dk
Noise Consult
Ohm Force
Online Mastering
Performers House
ProAv Expo
Rytmisk Center
Rødding Højskole
Sonic College (University College Syddanmark) - Medie- og sonokommunikation
SoundStoreXL
Soundworks
Spinnup
Syddansk Universitet - Audiologi
TC Electronic
Technordica
Valhalla Technology
WIOsoft Udlejningsprogram
Aalborg Universitet - Sound and Music Computing
FAQ - Få din reklame på Lydmaskinen
FAQ - Få din reklame på Lydmaskinen
Senest rettet af Holger man 6. apr 2009 18:10, rettet i alt 2 gange.
- unklekarma
- Medlem
- Indlæg: 2418
- Sted: København
CPM eller CPC?
[url]http://www.vispiserude.dk[/url]
Lydmaskinen har en fast pris pr. banner, så hverken eller - men nok tættere på CPM kan man sige.
- david mondrup
- Lydmaskinist
- Indlæg: 12759
- Sted: Århus
Er der nogle der gider forklare; CPM, CPC, CTR?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)
CPM = Cost Per Mille (Mille = 1000)
Pris pr. tusind bannervisninger = Man betaler som annoncør en fast pris for antal bannervisninger. Den gennemsnitlig CPM på de fleste websites er alt for høj og har afholdt mig selv fra at annoncere. Derfor har Lydmaskinen en væsentligt lavere og mere realistisk pris, hvor mindre annoncører er sikre på at få fuld value for money. Lydmaskinen bruger ikke CPM som sådan, men derimod en fast lav pris pr. måned.
CPC = Cost Per Click
Pris pr. klik = Man betaler som annoncør for antal gange folk har klikket på annoncen, ikke for antal visninger. CPC kan være lidt vanskeligere at styre og kan være udsat for click-fraud (via robotter). Der er naturligvis også fordele ved CPC, men primært har jeg dog valgt en fast pris fordi det er nemmere at styre.
CTR = Click Thru Rate
Hvor mange promille eller procent der klikker på annoncen i forhold til antal visninger. Hvis en annonce bliver vist 1.000 gange og 5 klikker på annoncen, så er CTR'en 5‰ eller 0,5%. CTR'en er normalt ret lav generelt på nettet (0,25% til 0,7%), men på websites med målrettede annoncer, dvs. som på Lydmaskinen, så er CTR'en lidt højere.
Pris pr. tusind bannervisninger = Man betaler som annoncør en fast pris for antal bannervisninger. Den gennemsnitlig CPM på de fleste websites er alt for høj og har afholdt mig selv fra at annoncere. Derfor har Lydmaskinen en væsentligt lavere og mere realistisk pris, hvor mindre annoncører er sikre på at få fuld value for money. Lydmaskinen bruger ikke CPM som sådan, men derimod en fast lav pris pr. måned.
CPC = Cost Per Click
Pris pr. klik = Man betaler som annoncør for antal gange folk har klikket på annoncen, ikke for antal visninger. CPC kan være lidt vanskeligere at styre og kan være udsat for click-fraud (via robotter). Der er naturligvis også fordele ved CPC, men primært har jeg dog valgt en fast pris fordi det er nemmere at styre.
CTR = Click Thru Rate
Hvor mange promille eller procent der klikker på annoncen i forhold til antal visninger. Hvis en annonce bliver vist 1.000 gange og 5 klikker på annoncen, så er CTR'en 5‰ eller 0,5%. CTR'en er normalt ret lav generelt på nettet (0,25% til 0,7%), men på websites med målrettede annoncer, dvs. som på Lydmaskinen, så er CTR'en lidt højere.
- unklekarma
- Medlem
- Indlæg: 2418
- Sted: København
Det er flotte tal
[url]http://www.vispiserude.dk[/url]
Formatet er 300 x 250 pixels JPEG.
300 x 250 pixels
Dertil skal man lave en 600 x 500 pixels udgave:
600 x 500 pixels (Retina)
Man kan også bare nøjes med kun at sende en Retina-udgave, så laver jeg 300 x 250 JPEG versionen.
Det er dog vigtigt, at man arbejder i 600 x 500 pixels, men layouter (fontstørrelse især) med 300 x 250 pixels for øje.
Retina-udgaven benyttes til skærme med høj opløsning, herunder nye Macs og iPhones, men vises altså stadig i 300 x 250 plads.
300 x 250 pixels
Dertil skal man lave en 600 x 500 pixels udgave:
600 x 500 pixels (Retina)
Man kan også bare nøjes med kun at sende en Retina-udgave, så laver jeg 300 x 250 JPEG versionen.
Det er dog vigtigt, at man arbejder i 600 x 500 pixels, men layouter (fontstørrelse især) med 300 x 250 pixels for øje.
Retina-udgaven benyttes til skærme med høj opløsning, herunder nye Macs og iPhones, men vises altså stadig i 300 x 250 plads.