Forum- og internetslang

Odforklaringer og huskelister.
Låst
Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Forum- og internetslang

Indlæg af Holger »

Denne FAQ er under konstant udbygning. Har du forslag til FAQ'en bedes du poste dem i Backstage

Ordforklaringer
Læs også de andre ordforklaringer:
http://www.lydmaskinen.dk/viewforum.php?f=37

Forum-slang eller alm. engelske forkortelser eller begreber ikke relateret direkte til musik

+1 = skrives, hvis man er enig med den ovenstående persons udsagn

AFAIK = As Far As I Know = Så vidt jeg ved ("Logic findes kun i to udgaver AFAIK").

AKA = Also Known As = Også kendt som ("Darth Vader AKA Anakin Skywalker").

ASAP = As Soon As Possible = Så hurtigt som muligt.

Bashe = At nedrakke noget ("Folk basher altid Behringer fordi det er et discount mærke").

BTW = By The Way = I øvrigt ("BTW så er der netop kommet en ny version af Cubase").

BUMP = Bring Up My Post = Noget man skriver når ens post skal øverst op på listen for at få opmærksomhed.

FAQ = Frequently Asked Questions = Ofte stillede spørgsmål. Et websites opslagsside med svar på de mest alm. spørgsmål.

Fejl 40 = Fejlen sidder 40 cm fra skærmen = Brugerens egen fejl.

Flame = Når en eller flere personer verbalt angriber en anden person. ("Jeg blev flamet da jeg nævnte at jeg slog min kone, selvom det kun var med flad hånd").

FML = F*ck My Life = Mit liv er noget lort

FTW = For The Win = holder hele vejen

FWIW = For What It's Worth = Kan løst oversættes til: "hvad dette udsagn så end måtte være værd".

FYI = For Your Information = Til din orientering ("FYI, så er det netop pirater som dig, som giver højere priser på software").

HBO = Højeste bud over x kr- = Bruges i salgsannoncer eller auktioner.

IMO = In My Opinion = Efter min mening ("Tube-Tech laver de bedste rørmaskiner IMO").

IMHO = In My Humble Opinion = Efter min ydmyge mening (= det samme som ovenstående i en endnu mere høflig udgave).

IRL = In Real Life = I den virkelige verden, dvs. ikke på internettet ("IRL er jeg ikke helt så grov som her på forummet").

LOL = Laughing Out Loud = Griner Højt ("LOL det er den sjoveste joke jeg har hørt længe").

Newbie = Nybegynder. Sagt om en anden: en anelse nedsættende, men oftest blot drillende. Sagt om sig selv: erkendelse af manglende viden inden for et bestemt område.

Noob = Se også Newbie. Ordet er udledt af Newbie, men er en del mere nedladende fordi der med denne udgave også impliceres dumhed eller dårlige manerer.

OP = Original Poster = Den person, som skrev det første, oprindelige indlæg.

OT = Off Topic = Dette er uden for emnet ("Dette er en anelse OT, men jeg spørger alligevel").

OTT = Over The Top = Overdrevet ("Det er lige lovlig OTT med strygerorkester på den sang").

OMG = Oh My God = Hold da helt fest ("OMG! Hvor meget har du givet for den gigantiske mixerpult?").

Plugge = At reklamere for en ting semi-diskret ("Jeg plugger lige min egen sample cd: http://www.popmusic.dk/hitkit.html).

ROFL = Rolling On the Floor Laughing = En kraftigere udgave af LOL (se denne).

RTFM = Read The f*cking Manual = Læs den forbandede manual = Lav dine egne lektier, check FAQ'en eller brug Google til at fnde dit svar.

Sockpuppet = Person som under falsk navn eller profil roser egne produkter eller ydelser.

TBA = To Be Announced = Bliver annonceret på et eller andet tidspunkt.

TBC = To Be Confirmed = Bliver bekræftet på et eller andet tidspunkt.

Trold = En person som udelukkende provokerer andre for at få opmærksomhed. Eneste kur er total ignorering af personen og hans handlinger.

WTF = What The f*ck = Hva' fanden ("WTF? Lige før virkede linket fint, men nu virker det ikke").

YMMV = Your Mileage May Vary = Smag og behag ("Jeg synes det lyder bedre når man flytter højttalerne lidt ud, men YMMV").

Låst