Exs 24 samples længde

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Jurg_t
Medlem
Indlæg: 604

Exs 24 samples længde

Indlæg af Jurg_t »

Hej Forum

Har netop investeret i en cello sample cd, og der er også exs 24 filer...men alle samples er afkortet, således at de kun afvikler ca halvdelen af samplet (hvilket er irriterende for mig)....der er 32 layers for hver tone, så er der mon en nemmere måde end at skulle ind i hvert eneste sample og ændre længden...kan man ikke delete den begrænsning som åbenbart er programmeret på en eller anden måde?

/Jurg_t

Medlemsavatar
biller
Medlem
Indlæg: 329
Sted: Silkeborg

Indlæg af biller »

Er det ikke muligt at sætte en anden ADSR fra sampleren,
det kunne godt være at den havde første prioritet og at den
evt. forlænger overall´n - blot et skud fra hoften 8-)
:/Ellenhart

Medlemsavatar
Jurg_t
Medlem
Indlæg: 604

Indlæg af Jurg_t »

jo..men det ændrer ikke på at sample end er sat i midten af de enkelte samples og ikke til slut (sikkert fordi de enkelte toner er op til 6 sekunder)...men hvis man gerne vil udnytte dette er det jo surt at de holder op med at spille efter 3...

jeg ville bare blive glad om man på en eller anden nem måde kunne ændre denne programmering.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Jamen, er det et reelt problem? Er det ikke bare fordi der er sat nogle loop punkter så du rent faktisk kan holde akkorden/tonen så længe du vil?

Ja, det er ikke for at betvivle det du skrive, men det giver jo ikke rigtig mening at de manuelt skulle gå ind at sætte et end punkt midt i samplen og lade lyden stoppe dér... Slet ikke når de har gjort så meget ud af det med 32 layers.

NÅ, men hvis det nu er fuldstændig som du siger og de har været fulde da de tog dén beslutning, så er der desværre ikke så meget at gøre for end punktet for hver sample sættes netop enkeltvis når du er inde at deep-editere i instrumentet. Det er kun den hårde vej...

Fedt at købe sig en CD og så skulle sidde at korrigere for den slags... :(

Mn tjek lige at det ikke bare er fordi du har overset det med at lydene looper... :wink:
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Jurg_t
Medlem
Indlæg: 604

Indlæg af Jurg_t »

hm...næh, de spiller bare indtil de stopper med et lille klik i midten af samplet...og jeg synes faktisk også det lyder lidt underligt alt ialt....får nu den tanke at samplingerne jo er 24 bit 96 khz...kan det mon have en betydning...er dette noget man skal tage højde for et eller andet sted....håber da ikke at det betyder at jeg skal køre logic i 96 khz...

tak for svarene

mvh Jurg_t

Nyt svar