Anbefaling til audio Interface

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nørgaard
Forum Donator
Sted: Vamdrup

Anbefaling til audio Interface

Indlæg af Nørgaard »

Hej folkens!

Mit efterhånden oldnordiske M-Audio Profire Lightbridge er blevet ustabilt og ikke er kompatibelt med mit kommende PC build (fordi jeg ikke tager mit FireWire PCI kort med over i den pc).

Jeg skal derfor bruge et nyt i prisklassen ca 3000kr (+-1000kr), men jeg har slet ikke holdt øje med markedet de sidste 10år så jeg ved ikke hvad der er godt/skidt lige nu.

Det er udelukkende til produktion på hobbyplan så jeg har ikke de store krav udover:
  • Skal bruges med en PC
  • Mindst 1x ADAT in/out
  • Mindst 3x balancerede XLR/jack indgange med fornuftige pre-amps.
  • 19" rack format
  • Helst USB-C (for fremtidssikring), alternativt USB3.0
Håber i kan hjælpe med nogle anbefalinger. :)

Edit: Lige nu syntes jeg Audient Evo 16 virker meget interessant med de features man får til prisen (3800kr)
Nyeste gear: Eastman E20D (Akustisk guitar)

Medlemsavatar
KennethA
Medlem
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Jeg kan ikke udtale mig om EVO 16, men har selv et par EVO SP8-enheder (lidt det samme uden audiointerface-funktionerne), og dem er jeg ovenud tilfreds med. Lyden fejler ikke noget, og selve interfacet er nemt at finde rundt i, og har ikke haft nogle problemer what so ever.

Jeg tænker det er svært at finde noget i samme prisklasse med den samme kvalitet. Hvis jeg er tvunget til at nævne noget negativt er byggekvaliteten måske en aaaaaaanelse lav, men det er jo også et produkt i den lavere prisskala.
KennethA
earcandy.dk

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg synger altid den samme sang: RME.

Jeg ville vælge et digiface usb og så en enkelt bedringer ada8200. Så er du kørende og kan altid udvide hvis du vil.
Så får du 8 analoge ind/ud via adat. Hovedtelefoner ud også. Og rmes klippestabile drivere og et interface du sikkert kan bruge de næste 15 år uden at skifte, og som stadig understøttes rent softwaremæssigt.
Derudover har du stadig 24 ind/ud via adat (udover de 8) som du kan udvide med hvis du vil.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

the19thbear skrev: søn 6. jul 2025 09:19 Jeg synger altid den samme sang: RME.

Jeg ville vælge et digiface usb og så en enkelt bedringer ada8200. Så er du kørende og kan altid udvide hvis du vil.
Så får du 8 analoge ind/ud via adat. Hovedtelefoner ud også. Og rmes klippestabile drivere og et interface du sikkert kan bruge de næste 15 år uden at skifte, og som stadig understøttes rent softwaremæssigt.
Derudover har du stadig 24 ind/ud via adat (udover de 8) som du kan udvide med hvis du vil.
Jeg synger den præcis samme sang

Ikke bare er driverne klippestabile, og optimale, men de bliver også vedligeholdt, på den HELT lang bane

Selv mine 26 år gamle RME Digi 9652 Project Hammerfall kører såvidt jeg ved perfekt på Windows 11

Hvis man ellers kan finde et bundkort med gammel PCI bus :lol:

(ellers findes der vist fungerende adaptorer hvis man er fingernem og har plads i kabinettet)

https://www.soundonsound.com/reviews/rm ... hammerfall

Tror hellere jeg ville have sådan en gammel Svend, end noget som helst nyt,..

Faktisk har jeg tænkt mig at genbruge disse kort i et nyt build, (ekstra-maskine), snarest,..

Tænk sig at kunne sige dette efter 26 år :thumbup: :bow:

Deres PCI/PCIe stacker iøvrigt perfekt 2 kort, hvis 3 sæt lys-piber skulle blive for lidt

Lurer efter en ekstra Raydat til hoved-systemet

Men brugte RME-kort hænger ikke på træerne, skægt nok
/Dub

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg har Audient Evo 16 og er super glad for det. Har ikke haft et eneste issue med det og det er vildt hvad man får for pengene. Har før sværget til RME, men jeg er mindst ligeså glad for at have skiftet til Audient.

Default avatar
Jens Larsen
Medlem

Indlæg af Jens Larsen »

Jeg har sat den EVO16 i spil på den efterskole hvor jeg arbejder. Dels er jeg ret begejstret for hvor fint den performer og hvor no bullshit agtig den er både mht. til lydkvalitet, betjening og what you see is what you get. Dertil er det en ret stor kvalitet hvor få spørgsmål jeg får der omhandler den, hvilket bestemt ikke har været tilfældet mht. betjeningen af tidligere audiointerfaces.

Thumbs up til den.

JL :-)

Medlemsavatar
cygge
Medlem
Sted: Horsens

Indlæg af cygge »

Før jeg gik RME-vejen var jeg gennem adskillige Focusrite, og var glad for dem alle. Både 18i8 og 18i20 giver rasende meget lydkort til prisen.
Arm'n, prøliåhør her iggå!

Medlemsavatar
Nørgaard
Forum Donator
Sted: Vamdrup

Indlæg af Nørgaard »

Mange tak for rådene!

Jeg giver EVO16 et skud. :)
Nyeste gear: Eastman E20D (Akustisk guitar)

Nyt svar