Behringer WING Rack - erfaringer fra virkeligheden

Live, PA, scenelyd, diskotek, og trådløst udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Re: Behringer WING Rack - erfaringer fra virkeligheden

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hald skrev: tors 5. jun 2025 17:41 de vil aldrig få lov til at bestemme lydtrykket hverken på scenen eller hos publikum, det kan guitarister slet ikke administrere 😂
.
.
Ja, kort snor, til enhver tid :lol:

only one.jpg
only one.jpg (85.58 KiB) Vist 123 gange
/Dub

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Hald skrev: tors 5. jun 2025 17:41 Jeg kommer aldrig igen til at lave jobs hvor backline udstyr skal spille så højt at det blender i med fronten, 0%!!

Hvis de absolut vil bruge deres amp, bliver det i et niveau der kan styres, de vil aldrig få lov til at bestemme lydtrykket hverken på scenen eller hos publikum, det kan guitarister slet ikke administrere 😂
Nej, men der vil så alligevel være et gab imellem teori og så praksis ... man driver ikke foretning ved at lægge sig ud med kunderne - især hvis de har fortid i et af nationens hedengangne orkestre ... for så ved de nok hvordan skabet skal stå?

Der skal rigtigt meget billig portvin og slesk tale til at ændre på så indgroede vaner, bare det at foreslå dem "bare" at gå over på UA's Ruby for at få klangen af deres Vox AC30 virker "kættersk" ... fordi de har en alder på godt og vel 60, og måske allerede har taget livtag med Kemper/Helix teknologierne - og tabt slaget.

Det er et stort problem at de (mine kunder) ikke gør det de gør for pengene mere, jeg var på besøg i Grand Old Opry uden for Nashville og der var samtlige guitar forstærkere pakket ind i nogle specielle tunnel kasser, for at undgå at andre end dem selv hørte deres bidrag direkte gennem luften ... og det var tydeligt at hvis man generede andre med sit lydtryk, så var det en karriere beslutning :wink:

Jeg kan også forstå at forstærker-emuleringer, er gået hen og blevet standard for b-line bands i USA, for logistikken er alt andet end lige blevet noget som ikke kræver hængertræks kørsel for at kunne hive et pub-job.... hvis du ikke vil gøre det er der givetvis nogle andre der vil i stedet.

--sd

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Søren Dyhr skrev: fre 6. jun 2025 08:20 .... for så ved de nok hvordan skabet skal stå?
De ved hvor skabet stod for 20 år siden, det er slut nu, bare fordi de har en hørerskade behøver resten på scenen, backstage og publikum ikke få det. 😄
Amp-Emulering, IEM og digitale pulte, gør bare livet bedre, så må vi se hvor mange af de gamle sure mænd der kan finde folk der gider arbejde for sig hvis de har en træls attitude. Men det er også nemt for mig, for jeg lever ikke af det, så her er det altid et spørgsmål om jeg har lyst. De forventer noget af mig, men jeg forventer også noget af dem. Hvis ikke vi møder hinanden, skulle det nok ikke være. Der er ikke noget galt med at have en standart... MEN nu kom vi langt fra emnet... Wing konsoller.

Min kommentar omkring brugen i studie kommer efter at jeg spottede Wing'en i denne video. (linket peger på tiden 9:12)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 16 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Hald skrev: fre 6. jun 2025 09:43 MEN nu kom vi langt fra emnet... Wing konsoller.
Ja så lad os det, her er nogle vægtige argumenter, for at holde det nede på det overskuelige plan:

--sd

Nyt svar