Eksempel 1:
Pt er det anrettet således som på dette billede: (lytteposition er lidt tættere på højtalere, tegning er misvisende). Det gør at der er en masse spildplads bag højtalere og mans skal snige sig langs væggen for at komme om bagved. Man sidder også ret klemt af de forskellige ting.
Eksempel 2:
Jeg overvejer denne løsning i stedet: Den vil skabe meget mere reel plads.
I studiet er der 1 sæt dynaudio air 15. Jeg har også noget room correction hardware+software kørende.
Jeg har clouds som jeg kan flytte rundt på som jeg vil. Pt over eksempel 1 højtalere og lytteposition. (terræn bats i træramme).
Eksempel 3:
Et alternativ kunne være at jeg beholder opsætning som i billede 1, men flytter højtalere+lytteposition længere ned og langt tættere op ad væggen (mod venstre på billede 1), og derved frigører en masse plads.
Tanker:
-Eksempel 1: Her sidder jeg 38% inde i rummet, som skulle være det mest optimale. Til gengæld er der enormt meget spildplads.
-Jeg ved at eksemepel 2 er en dårligere lytteposition da jeg ikke sidder 38% inde i rummet. (Jeg ville reelt sidde tættere på højtalerne. Tegningen er misvisende), da bagvæggen er tættere på lytteposition=stående bølger i højere frekvenser end i billede 1. Er det total no-go eller noget room correction+clouds kan redde godt?
-Jeg ved at eksempel 3 er en dårligere lytteposition, da jeg ikke sidder ca 38% inde i rummet, som skulle være den bedste løsning i forhold til stående bølger. Men jeg tænker dette er den bedste løsning hvis jeg vil ha en blanding af ydelese af størrelse+god lyd?
-Ved eksempel 3, hvor tæt på bagvæggen ville i ha lytteposition?
-Ved eksempel 3 tænker jeg det er nødvendigt med corner traps eller lign?
Jeg bruger rummet til både hobby og arbejde.
Laver lyd og musik til computerspil+ hyggeting. Spiller aldrig særligt højt på monitors og skifter mellem monitors og hovedtlf.
Kom gerne med indspark.
Takker