Feedback på nyt cinematisk / chill track

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
FredNukes
Medlem
Sted: København

Feedback på nyt cinematisk / chill track

Indlæg af FredNukes »

Hey venner. Jeg er ved at færdiggøre min næste single til mit "Forfjor" projekt. Det er et cinematisk, klassisk inspireret univers med chill vibes. Jeg ville høre om I ville lægge ører til det og se om der mangler noget? Mix, arrangement, eller andet der poppet i ørerne?
Kunne være rart med et ekstra sæt ører, der kunne pinpointe ting jeg evt har lyttet mig blind på :)

På forhånd tak og rigtig god dag til jer.

Her er lyttelink:
https://www.dropbox.com/scl/fi/d0ob84jr ... hn3ms&dl=0

Mvh. Frederik
Links til min musik er her: virvar / FredNukes / Forfjor

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Med fare for at mine ører er stegte på det her tidspunkt, så gav jeg det alligevel et første lyt med henblik på en kommentar.
Så her er hvad mine ører synes i skrivende stund:
Jeg synes der mangler noget dynamik. En stor del af elementerne er helt ude i ørerne på mig. Indimellem kommer der så lidt stryger e.l., men også/især dem kunne jeg godt tænke mig noget mere opbygning i, fades mere ind eksempelvis. Hvis det er samplebiblioteker, så kan det være en lavere velocity sammen med modwheel gør tricket, der er mange måder at programmere ægte instrumenter med Kontakt o.l.

Frekvensbalancen minder mig om det lidt mere HF hypede du kom frem til sidst, var det med Gulfoss? Fisk, lydmæssigt er jeg ihvertfald helt samme sted, så det er fedt med samme klang. Det lyder godt.

Lidt relateret til det med dynamik, så kom jeg til at tænke på noget der måske bygger mere op, over 1 eller 4 eller endda 8 bars, ikke nødvendigvis full on EDM noise sweep riser, men "fortællemæssigt" kunne jeg godt bruge sådan et punkt.
Nu jeg er i tvivl om, om der var det jeg efterspørger, må jeg hellere lytte igen, denne gang en smule lavere.
Jeg kan godt høre det "violin/cello" (jeg laver computermusik.) der kommer ind efter noget tid alligevel er ganske dynamisk.
Men ellers tror jeg vist jeg stadig er enig med hvad jeg skrev efter første lyt.
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Medlemsavatar
FredNukes
Medlem
Sted: København

Indlæg af FredNukes »

Hey @Christoffer I. N. . Tusind tak for feedback, som altid :peace:
Jeg tjekker op på sagerne. Men ja, strygerne er forsøgt at lave dynamiske i den grad der passer til stemningen :-D
Jeg må se om jeg kan tilføre mere dynamik generelt, men på samme tid skal det være et ret chill nummer, så der skal ikke være de store udsving på den måde, føler jeg. :dollargrin:.
Men tak for det den fine feedback, ha' en dejlig dag! Mvh. Frederik
Links til min musik er her: virvar / FredNukes / Forfjor

Nyt svar