Aktie-tråden

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Re: Aktie-tråden

Indlæg af Holger »

Så trykkede jeg på knappen og sælger for 705.000 kr. aktier i dag. :shock:

Gad ikke vente på nogle udbytter i december, det er under 1.000 kr. og markedet fluktuerer meget mere.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator
Sted: Sorø

Indlæg af Pastorius »

Holger skrev: fre 22. nov 2024 11:58 Så trykkede jeg på knappen og sælger for 705.000 kr. aktier i dag. :shock:

Gad ikke vente på nogle udbytter i december, det er under 1.000 kr. og markedet fluktuerer meget mere.
Ja, og - i hvert fald teoretisk - burde aktiekursen falde tilsvarende hvad der er betalt i udbytte.
--
Robert

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Holger skrev: fre 22. nov 2024 11:58 Så trykkede jeg på knappen og sælger for 705.000 kr. aktier i dag. :shock:

Forventer du en stor korrektion på aktiemarkedet indenfor en nærmere fremtid?

- Never believe anything until it has been officially denied
- Science advances one funeral at a time

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist

Indlæg af Holger »

Jeg tror vi ser nogle mikrorettelser i en positiv retning på medicinal og tech i løbet af slutningen af året, og så tror jeg kommer nogle gevaldige dyk i begyndelsen af 2025.

Men for mit vedkommende handler det også om at udnytte et dobbelt ægtefælle bundfradrag inden jeg bliver officielt skilt.

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Man kan i hvert fald sige at det vil være overraskende hvis der kommer markante stigninger.

Hvis man skal ind ville jeg vente og se om ikke der kommer flere fald. Skulle jeg investere fra scratch ville jeg kigge på Novo (som har tabt en del), og bankaktier. Min egen portefølje holder jeg på, selvom den har fået tæsk de sidste 3-4 måneder.
--
Robert

Medlemsavatar
Pastorius
Forum Donator

Indlæg af Pastorius »

Roder med hvad jeg skal gøre her op til årskiftet.

Jeg kan ikke i min bank (Nordea) finde en nem oversigt over hvad jeg har i gevinst pr papir. Så jeg kan få afgjort om det giver mening at sælge nogle tabsgivende aktier, og tilsvarende gevinstgivende for at modregne skatten.

Findes der noget nem online, eller har jeg overset noget på Nordeas side?
--
Robert

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Jeg synes efterhånden det er svært at finde aktier, der giver en høj udbytteprocent.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Jeg har solgt ud af lidt af hvert på det seneste for at hente nogle gevinster hjem.

Nu mangler jeg lidt inspiration til nye steder at sætte pengene. Hvis der er nogen, der har forslag, lytter jeg gerne.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: ons 26. feb 2025 12:15 Jeg har solgt ud af lidt af hvert på det seneste for at hente nogle gevinster hjem.

Nu mangler jeg lidt inspiration til nye steder at sætte pengene. Hvis der er nogen, der har forslag, lytter jeg gerne.

Hvad med noget uran, atomkraft og sådan noget...? Jeg kan se på Nordnet, at nogle af de selskaber, som gør det i den slags, angiveligt spås store stigninger af analytikerne... :crystal:

Her er f.eks., hvad spådommene inde på Nordnet siger om Uranium Energy:

Uranium Energy.JPG
Uranium Energy.JPG (24.17 KiB) Vist 319 gange

Men hvad mon det betyder for atomkraft, at det nu er Trump der sidder ved roret...?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Er der nogen der har en god forklaring på, hvorfor europæiske forsvarsaktier falder, lige nu her efter at EU har valgt netop at investere enorme milliardbeløb i selvsamme industri?

Det virker ulogisk.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Mon ikke det er fordi, de allerede er steget for meget?

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Uuuuhfff - sik'n dag! :shock:

De største tabere idag i min portefølje er heldigvis næsten alle sammen nogle, som jeg har solgt ud af og reduceret bestanden på for ikke så længe siden: Volvo (nu minus 12%), Citigroup (nu minus 10%), Bank of America (nu minus 9%), BP (nu minus 8%), International Consolidated Airlines Group (nu minus 7%).

Sjovt nok er der samtidig også en af mine, som midt i al galskaben stiger ret meget: Vonovia (nu + 7%).

Samlet set er min portefølje i minus 2,5 % lige nu :?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: tors 3. apr 2025 18:24 Uuuuhfff - sik'n dag! :shock:

De største tabere idag i min portefølje er heldigvis næsten alle sammen nogle, som jeg har solgt ud af og reduceret bestanden på for ikke så længe siden: Volvo (nu minus 12%), Citigroup (nu minus 10%), Bank of America (nu minus 9%), BP (nu minus 8%), International Consolidated Airlines Group (nu minus 7%).

Sjovt nok er der samtidig også en af mine, som midt i al galskaben stiger ret meget: Vonovia (nu + 7%).

Samlet set er min portefølje i minus 2,5 % lige nu :?
Jeg er 100 pct kontant lige nu ,.. og var da fristet til at starte et par nye dip ,.. men afstod

Tænker at markedet vil blive presset endu længere ned i takt med at told-krigen udvikler sig, og fornuften indfinder sig

Selv om kurserne skulle komme f.eks 10-20-30 pct længere ned vil jeg stadig kalde dem for dyre

Sådan generelt så har de store stigninger fra omkring 2021 , midt i en krise , aldrig kunnet retfærdiggøres IMHO

Pengene "flygtede" over i aktier grundet lav rente m.m. ,.. og så blev det hele overkøbt ,.. og man slap reference, pejlemærker, og sunde principper samt fornuft i prissætningen

Lidt som et pyramidespil der blev tjent penge, men kun i kraft af at overkøbt, blev endu mere overkøbt

Når lort får værdi bliver de fattige som bekendt født uden røvhul

Grundliggende så skal vi tilbage til niveauet fra før 2021, hvis prissætningen skal være
nogenlunde sund og lukrativ så det kan tjene investor stabilt fremadrettet tænker jeg

Så bortset fra lejlighedsvis swing-trade ,.. så træder jeg nok kun ind ved et størrer markeds-kollaps, når dette forhåbentlig bliver en realitet skal vi hilse det velkomment, og være klar

Der er andre ting jeg også er utilfreds med ved aktier, men det fører for vidt at vende her
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mine betragtninger var på "mellem-langt" sigt

Men selv på den korte bane kan det begynde

https://www.euroinvestor.dk/nyheder/oek ... omme-snart
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hva' så, nåede I at købe?

....................... :luny:
Min Youtube-kanal med elektronisk Ambient, og tutorials
-
Jeg er betatester for BABY Audio & Denise Audio.

Default avatar
petal
Forum Donator
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Jeg så det da den var steget små 5-6% og tænkte, hvad sker der nu. Så så jeg Trumps besked og tænkte ham tør jeg ikke tro på!

Måske dumt, men jeg står og skal bruge mine penge snart, så lod være med at stige ombord i bussen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev: ons 9. apr 2025 20:39 Hva' så, nåede I at købe?

....................... :luny:
Klart 🙂

Europæisk Stoxx 600 index: knap 4 pct oppe

Energy Fuels, Uran: godt 13 pct oppe (mere i vente)

1000003946 (1).jpg
1000003946 (1).jpg (98.84 KiB) Vist 123 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Christoffer I. N. skrev: ons 9. apr 2025 20:39 Hva' så, nåede I at købe?

Nope, for jeg var ikke en af de heldige kong Trump loyalister, der blev informeret lige før udmeldingen om 90-dages-toldpause... Den slags privilegier er forbeholdt særligt udvalgte:
Kongresmedlem Alexandria Ocasio-Cortez har opfordret ethvert medlem af Kongressen, der har købt aktier inden for de sidste 48 timer, til at offentliggøre deres handler.

Det sker på grund af bekymring om markedsmanipulation i forbindelse med Donald Trumps meddelelser om aktiekøb og told.

- Jeg har hørt noget interessant snak på gulvet, skriver hun på X.

Til opslaget har AOC delt et billede, der viser, hvordan ordrevolumen hos Nasdaq steg kraftigt, minutter inden Donald Trump annoncerede en toldpause på 90 dage.
Kilde: https://nyheder.tv2.dk/live/business/20 ... s-toldkrig

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Mr. Soundman skrev: fre 11. apr 2025 07:35 Nope, for jeg var ikke en af de heldige kong Trump loyalister, der blev informeret lige før udmeldingen om 90-dages-toldpause... Den slags privilegier er forbeholdt særligt udvalgte
Jeg afstår dog med glæde lidt mamon-profit til gengæld for ikke at slikke en mafiosobos' røv.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Stadig med mere i vente 😉

Torsdag:

Screenshot_2025-04-15-13-13-10-351_com.android.chrome.jpg
Screenshot_2025-04-15-13-13-10-351_com.android.chrome.jpg (308.33 KiB) Vist 72 gange

I dag:

1000003969.jpg
1000003969.jpg (31.75 KiB) Vist 72 gange
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Hmmm ... det her er, hvad der kommer frem inde på Nordnet lige nu, når jeg søger på "Energy Fuels":

Energy Fuels.JPG
Energy Fuels.JPG (14.63 KiB) Vist 55 gange

Der kommer så ingen søgeresultater der hedder lige præcis "Energy Fuels Inc".

Wingman: Er det siden du købte dig ind på den, at den er steget 27,55% ?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem

Indlæg af mediumaevum »

Nogen der ved hvorfor DAC (Danish Aerospace Company) aktien er faldet så meget på det seneste?
Er det ikke en forsvarsaktie?
Senest rettet af mediumaevum tirs 15. apr 2025 18:18, rettet i alt 2 gange.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator

Indlæg af DUBTEMPLE »

Mr. Soundman skrev: tirs 15. apr 2025 17:23 Hmmm ... det her er, hvad der kommer frem inde på Nordnet lige nu, når jeg søger på "Energy Fuels":

Energy Fuels.JPG

Der kommer så ingen søgeresultater der hedder lige præcis "Energy Fuels Inc".

Wingman: Er det siden du købte dig ind på den, at den er steget 27,55% ?
Ja, koden er UUUU, og det er siden jeg købte, få dage

Har tidligere beskrevet hvordan jeg swingtrader den

https://finance.yahoo.com/quote/UUUU/?.tsrc=fin-srch

Denne gang er jeg gået Ind ved 3.43 og 3.20

(samlet 3.33 inden for de sidste 2 uger)

Ja den er falder lidt igen de sidste par timer

Med lidt held har jeg 40 pct i løbet af nogle få mdr
/Dub

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

Det eneste, der kan minde om et røverkup her i disse dage, er mit køb at DSV i går. Den er allerede steget 12,58%, siden jeg købte den.

Men ellers skyder jeg i den grad med spredehagl her. Jeg har aldrig haft så mange forskellige aktier som nu - 36 forskellige. Så når en enkelt stikker af - det være sig op eller ned - så mærker jeg stort set ingenting til det i det store hele.

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator

Indlæg af Mr. Soundman »

DUBTEMPLE skrev: tirs 15. apr 2025 13:18 Stadig med mere i vente 😉

Torsdag:

Screenshot_2025-04-15-13-13-10-351_com.android.chrome.jpg

I dag:

1000003969.jpg