10000 + afspilninger siden 2022 - Lidt har også ret

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Gothi
Forum Donator

10000 + afspilninger siden 2022 - Lidt har også ret

Indlæg af Gothi »

LIDT HAR OGSÅ RET
I 2019 begyndte jeg med at jamme med en gammel ungdomsven, som spiller klassisk guitar. I 2022 starter vi duoen Tribe Of Hofund, en blanding af elektronisk musik, middelalder-folkemusik og klassisk musik, og udgiver musik på Soundcloud.

https://soundcloud.com/user-228690154

Her i 2025 har vi nu udgivet 2 3/4 album, rundet 10.000 afspilninger godt spredt på verdenkortet, og fået masser af flot feedback fra dem, som genren rammer. Det er en niche-genre, og vi er naturligvis tissemyrer i forhold til Mø og alle de store. Dog er det faktisk ikke helt ringe af et band, som kun eksisterer virtuelt og ikke turnerer. Fx har jeg udgivet under andet navn og genre på en anden Soundcloud, som har eksisteret i 6 år og har lidt over 1000 afspilninger kun. Men vores nuværende duo promoverer jeg på sider for gear-nørder, ligesom her, og det medfører trafik til lydskyen.

Der er ikke kongens mønt i streaming, det ved I jo, så det er kun interesse og anerkendelse, vi lever af. Så er det godt, man har et bijob som psykolog, der skal jo mad på bordet. Men sjovt og musikalsk har det været at kunne udgive uden om store pladeselskaber og forsyne verden med lidt gratis musik. Det er løn nok i sig selv for mig.

Kh
Gothi

Nyt svar