ElasticStage.com - Vinyl On Demand

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

ElasticStage.com - Vinyl On Demand

Indlæg af Joachip »

Er det her en ny forretningsmodel, eller er det bare mig der ikke følger med? Idéen ser ud til at være, at musikeren uploader et album til det her firma, og så sørger de for at markedsføre det, og så trykker de vinyler efter behov, i takt med at kunderne bestiller.

https://elasticstage.com/

Såvidt jeg lige kan se, skal man ikke betale noget for at komme i gang, men jeg har ikke læst det særligt grundigt igennem endnu. Det meste info er på FAQ siden.

Er der nogen her, som har prøvet det? Det lyder næsten for godt til at være sandt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Ser ud som en spændende idé/fremgangsmåde. Det jeg hæfter mig ved er at jeg ikke umiddelbart kan finde kontakt info medmere.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sequoia - Mac Mini M2 PRO - Dolby Atmos

Medlemsavatar
NoSonicLimits
Medlem
Sted: København

Indlæg af NoSonicLimits »

danstanley skrev: søn 23. mar 2025 20:07 Ser ud som en spændende idé/fremgangsmåde. Det jeg hæfter mig ved er at jeg ikke umiddelbart kan finde kontakt info medmere.
Det fik mig til at tjekke det ud. Kontakt info findes på deres Terms & Conditions side med UK Company Number. Jeg tjekkede det på GOV.UK - Iflg. deres årsregnskab for 2023 & 2024 er de gået fra en egenkapital på £1.6m til £4.5m. Umiddelbart virker det legit.
Deres direktør (i fald nogen har hørt om ham): https://www.musicweek.com/labels/read/e ... val/087017

Kan godt forstå, at det kan virke shady, der ikke er info på forsiden eller kontakt siden.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hvis det her er legit hvilket jeg, baseret på pris struktur og omtale på reddit osv., får indtryk af, så er det en ret spændende service.

De tager et heftigt cut, op til 80% total, men for os der laver små oplag kan det være en oplagt mulighed, da indskud er 0,-. Har man prøvet at lave en indie udgivelse på vinyl, så ved man også hvor mange penge der skal lægges up front og hvor meget arbejde der er i at få dem distribueret. Regner man timer med, så indebærer et oplag på 250 stk. en stor udfordring i forhold til et 20% afkast.

Jeg har brugt www.duophonic.de et par gange. De har en lignende pris struktur og bruger vist ca samme teknik (Lathe cut PETG), men her skal man jo så bestille det antal hjem man selv kan bære og derefter få det distribueret.
Produktet er i orden og milevidt fra en dub plate, men er altså ikke presset vinyl. Duophonic påstår samme holdbarhed som en presset, men det er ikke noget jeg direkte kan bekræfte.
Kvaliteten af deres label print er dog ikke specielt imponerende.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er vist et helt nyt firma, så jeg gætter på at det er årsagen til, at der er så mange ting på websiden man savner.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar